Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Esox Lucius
DeelnemerJe moet hem belast( dus wiel op de grond) meten.
Ik doe het zo (op een 4 koloms platenbrug), onder de remklauwhouder en dan vanachter de fusee proberen naar beneden te duwen met een bandijzer.Misschien is dit wat duidelijker >> http://www.autoadviezen.nl/Downloads/Fuseekogelcontrole.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerDat is het bev rubber van je subframe, als de bout vastzit dan denk ik niet dat daar het vreemde gevoel van daan komt.
Zou eerder denken dat het in je RV fusee zit, nergens tegenaan gereden/geklapt met de rechtervoorzijde?
Geen speling op de stuurkogel of onderste fuseekogel?Succes Esox
PS Ik zou die remleiding en ook die aan de linkerzijde (en evt ook rechterzijde ) even goed nakijken, deze is vaak erg veroest met putvorming en kan dan bij de APK problemen gaan geven.
Je kan hem uit voorzorg beter goed behandelenEsox Lucius
DeelnemerZoals johanhummer9 al schreef volgens fabrieksgegevens 140 nm
Esox Lucius
Deelnemerje hebt PM
Esox Lucius
DeelnemerIs geen probleem gewoon even ruitensproeiervloeistof bijvullen.
Dan moet het weer goed zijnGr Esox
Esox Lucius
Deelnemerkomt inderdaad een plons water uit, gelukkig geen storing.
gr Esox
PS nu lekker slapen
Esox Lucius
DeelnemerProbleem opgelost?
Esox Lucius
DeelnemerZekering 7 10A moet er ook in zitten= voeding bij ingeschakelde verlichting
meet anders op het relais
Pootje 8 constante voeding (zekering 9)
pootje 4 is voeding bij bedienen ruitsproeiers (neem aan dat voor het wel doet)
pootje 5 is voeding bij ingeschakelde verlichting (zekering 7)
pootje 2 is voeding naar pompje
pootje 6 moet massa zijnsucces Esox
Esox Lucius
DeelnemerZoals Patrick ww al zei:
Er zit waarschijnlijk nog iets in de kachelmotor zelf (dat ronde ding rechts van het intr filter) je kan evt even de rec klep bedienen en dan met een spiegeltje er van boven af in kijken.
Of de compl kachelmotor even de – monteren.
Het kleinste blaadje of stukje tak, geeft al onbalans in de motor met als gevolg een bijgeluid.
maak evt een fototje met je telefoon om te zien of er nog iets in zit (evt even foto plaatsen)succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerKan je een fotootje van de 3 draden maken en waar ze ongeveer zitten in de kabelboom?
Esox Lucius
DeelnemerZe zitten er inderdaad om het weggedrag van de auto te verbeteren (niet echt positief voor de wegenbelasting :swear )
Je kan ze denk ik alleen maar bij de dealer bestellen, komt natuurlijk niet veel voor dus de tussenhandel zal hier denk ik niets voor hebben.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerJa, de beschermplaten zijn rot, maar hieronder zitten de gewichten (vast aan de bodemplaat gemonteerd)
Mocht je ze willen vervangen bij deze de onderdeel nummers:
links 186613 en rechts 186614
7(90487418) (1 86 612)DEKSEL, TEGENWICHT, RECHTS (NLS.- GEBRUIK 90540445 1 86 614) (C)
7(90487417) (1 86 611)DEKSEL, TEGENWICHT, LINKS (NLS.- GEBRUIK 90540446 1 86 613) (C)Esox Lucius
Deelnemerik ga hem morgen opzoeken.
Esox Lucius
DeelnemerDit wordt ook wel een balans gewicht genoemd, zeg denk ik genoeg wat het doet.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerKlopt bij een corsa b zit de stekker inderdaad binnen, maar voor een corsa a zit hij in de motorruimte.
Ik kan je zo niet 1,2,3 helpen want ik heb het schema niet ter beschikking.
ik kan hem evt wel gaan opzoeken maar dat wordt dan pas morgen.
kijk even of de voedingsdraad wel is aangesloten zowel de rode constante voeding alswel de zwarte draad is geschakeld door het contact.
en natuurlijk de massaik denk dat het probleem ergens in een stekker zit die niet of niet goed is aangesloten.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerHet is een complete motor wissel geworden?
Zo ja, heb je de c14nz ook zien/horen lopen, het gebeurt n.l. heel veel dat de verdeler (ontsteking) defect is.
En dan heb je inderdaad geen vonk.Succes Esox
PS stekker is inderdaad om hem te kunnen uitlezen.
Esox Lucius
DeelnemerHey Tony,
Da’s toevallig dat ik degene ben die jouw auto heeft afgekeurd.
Even een toelichting op dit verhaal:1: Uitlaat had speling van 3 MM.
Wat er vermeld is aan deze eigenaar: einddemper zat los om de middendemper ,kon alle kanten worden opgedraaid>> is afkeur, want hij was niet gasdicht.
2: Embleem op m’n motor kap!
Dit is inderdaad zo’n embleem waarvan de foto hiervoor geplaatst is, denk niet dat daar twijfel over bestaat dat dit afkeur is>> scherp uit stekende delen (ter bescherming van voetgangers in geval van ongeluk )
Tevens zat je linkerkoplamp los, kon 1 centimeter naar boven en naar beneden worden gekantelt== Afkeur
Koplampen niet af te stellen
Netjes een afkeurrapport afgegeven.
Dat je auto dan bij een andere garage is goedgekeurd met 1 ding vervangen (wat of welk onderdeel)???
Lijkt me sterk.Maar wat me het meest dwars zit is de remleiding, heb je daar een foto van?
Wil ik wel heel graag zien.
Kunnen degene die er wel verstand van hebben, hier eens over oordelen.Ik heb n.l. het verhaal via mijn collega doorgekregen waar het om ging, en ik weet voor 100% zeker dat dit geen afkeur was, zelfs geen adviescode (dus vandaar ook geen vermelding).
Hier kom ik later nog wel op terug, na de foto.En dat je kwaad ben weggegaan heb ik niet van gemerkt ,tegen mij was je niet zo onaardig, volgens mij begreep je het allemaal wel.
Als ik het me nog goed kan herinneren ben je zelfs in het verleden diverse malen langsgeweest om schema’s op te halen en informatie te krijgen (alles kosteloos)
Dus dat we je als klant kwijt zijn ,spijtig maar tot op heden heb je 1x een rekening gehad en dat was € 9.95 voor deze APK keuring(waarvan je het geld ook alweer heb teruggehad)En wat betreft het afbranden van je auto.
Ik heb aan je auto gewerkt en laat ik het zo zeggen, de bedrading en acc. die jezelf had getrokken en aangesloten??
Het kon ook niet lang uitblijven dat dit zou gebeuren, ongezekerde voedingskabels en bedrading via je deurrubber en motorkap zo naar de accu,da’s echt vragen om problemen.Het is niet mijn bedoeling hier vervelend te gaan zitten doen,maar actie vraagt om re-actie.
Graag reactie met evt een fotootje van de remleiding.
Groeten Esox
Esox Lucius
Deelnemerp0130-o2 sensor circuit (b1-s1 heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn
weet je ook welke omschrijving er achter de foutcode staat?
B1-S1 staat voor Bank1 (cilrij 1)-Sensor1 (1e lambdasensor)Esox Lucius
DeelnemerRembekrachtiger controleren
Controleren/visueel controleren
Bij niet lopende motor vacuüm in rembekrachtiger door het meerdere malen intrappen van het rempedaal afbouwen.
Rempedaal intrappen, onder druk houden en motor starten. Het remsysteem is in orde, wanneer het rempedaal verder naar beneden zakt. Zakt het rempedaal niet verder naar beneden, dan moet het vacuümsysteem (vacuümleiding, terugslagklep) worden gecontroleerd. Wanneer daarin geen defect wordt vastgesteld, dan moet het defect in de rembekrachtiger worden gezocht.
Pijl terugslagklep moet naar inlaatspruitstuk wijzen.
Kijk eens of er vacuum op slang staat als je deze met draaiende motor lostrekt.
Kan evt ook nog zijn dat de slang verstopt/geknikt zit.
Zit er op de vaccuumaansluiting op het spruitstuk ook geen plakband of sticker (bij gebruikte motoren plakken ze dit nog wel eens dicht om te voorkomen dat er iets in komt)Esox Lucius
DeelnemerWat is het motortype?
en voor welke auto/ bouwjaar.Esox Lucius
DeelnemerBaas,
Als je geen bekrachtiging niet werkt (te contr. door pedaal in te trappen en daarna de motor te starten en dan moet hij langzaam gaan zakken) denk ik dat het of in de bekrachtiger of in de vaccuum toevoer (slang,klepje) moet zitten.
Als je de slang op je bekrachtiger eraf trekt nadat je motor heeft gelopen, hoor je dan goed het wegavllen van het resterende vaccuum?Ik denk dat dit probleem echt iets mechanisch is.
Dat je lampje brandt moet denk ik niets met het slechte remmen te maken hebben.Succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerKomt volgens het schema echt vanaf de ECU.
Als de draad namelijk van het MotorKoelingsModule afkomt staat er afkorting MKM als bron.
In het schema staat wel AC (airco) in deze draad maar dit houdt in dat het van toepassing is op alle Z20LET’s met airco.Je kan ook nog even ter controle kijken of je in de stekker van de MKM een bruin/zwarte draad (denk het niet) hebt die in verbinding staat met pootje 2805 op je ECU en of deze (2805) weer in verbinding staat met de bruin/zwarte draad op pootje 6 (85) van relais K82
Succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerIs dit de originele TIS van Opel?
Ik gebruik zelf TIS2web (komt online van Opel)
Maar volgens mij moeten deze gegevens ook op TIS of TIS2000 staan.Esox Lucius
DeelnemerAls ik kijk in de functiebeschrijving van de pomp, dan zou die op bedrijfstempr. bij stat draaien moeten bij springen.
En als je dan gas geeft moet hij weer uitvallen.Dit staat er:
T045 Aanwijzing tester Hulpkoelvloeistofpomp
Motor draait stationair, op bedrijfstemperatuur
Alle verbruikers uitgeschakeld
Gaspedaal niet ingetrapt
Actief
Betreffende klemmen:
45 (X79)Ja: T046 Nee: C-034
kijk anders eens in die testproc. C-034
Ik denk dat hij wordt aangestuurd op het moment dat de motor stat draait en/of bij contact uit (want voedingsdraden op relais K-82 zijn rood dus constante voeding) of met een te hoge kv tempratuur.
Volgens mij hoor ik hem bij mijn auto ook wel eens nalopen als de warme motor al uit staat.succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerBaas, heb je TIS?
Het is te vinden bij
J Motor, motor-aanbouwdelen
Inspuitsystemen
Motronic M/ME 1.5.5
Schema’s en verbindingsdiagrammen
Stroomkring
Z20LET-2 extra kv pompje M55 (rechts in het schema)Hij wordt uit je ECU gestuurd (stekker bez. 2805) via relais K82
Ik kan evt wel een dump proberen te maken van het schema , maar het is zo klein.Gr Dennis
-
AuteurBerichten