Esox Lucius

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 170)
  • Auteur
    Berichten
  • Esox Lucius
    Deelnemer

    Martin,

    Dat:

    “De rubberlucht heb ik eigenlijk niet meer geroken sinds een aantal weken, geen idee dus wat dat geweest is.”

    Misschien roetfilter>>regeneratie ??

    Gr Esox

    In reactie op: Geschakelde plus onder motorkap #18005332
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Normaal gesproken is een zwarte draad een geschakelde + ( bij je bobine zit er 1 ,en bij je ABS stuurapp. )
    Ik weet niet waar je hem voor wilt gebruiken.
    Anders kan ik in het schema wel even zoeken waar er een ligt.
    Laat het me maar weten.

    Gr Esox

    Esox Lucius
    Deelnemer

    Nee, dit kan absoluut geen kwaad.

    En No Name,graag ook even feedback of het wat heeft geholpen.

    Succes Esox

    Esox Lucius
    Deelnemer

    Dit is inderdaad bij een lekke hoofd of werkcilinder, maar een klein beetje lucht kan dit probleem geven.
    Vaak is het stuiteren bij koude motor en na stukje rijden niet meer voelbaar.
    We hebben er al div. gehad en met goed resultaat na het ontluchten.
    Is in ieder geval het proberen even waard.

    Gr. Esox

    Esox Lucius
    Deelnemer

    Aanhaalmoment is 110 nm.

    Gr Esox

    Esox Lucius
    Deelnemer

    ik zou eerst eens proberen het koppelingssysteem heel goed te ontluchten (evt 2 of 3x)
    Denk dat het probleem dan over is.

    Succes Esox

    In reactie op: turbo stuk #18003068
    Esox Lucius
    Deelnemer

    @Spacejam wrote:

    En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….

    Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .

    Succes Esox

    In reactie op: inlaat spruitstuk Astra H #17681987
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Die foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
    We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
    Ik laat dit wel weten hoe of wat.

    In reactie op: Een rare trilling in zafira OPC 2002 #17894343
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Mark,

    En trilling ook niet te voelen in het koppelingspedaal of in je stuur?
    Of verandert het geluid als je het koppelingspedaal net aanzet?
    En trilt de auto of is het alleen hoorbaar?

    Dit zijn altijd moeilijke problemen om op te lossen, bij een bepaalde snelheid en dan ook met de caravan erachter en na een tijdje rijden.

    Gr Esox

    In reactie op: Een rare trilling in zafira OPC 2002 #17894342
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Mark,

    Wat gebeurt er als je hem op dat moment in z’n vrij zet? (als dit mogelijk is)
    Voel je het trillen ook net zo erg in de versnellingspook?
    En maak het nog wat uit of het in z’n 4 of 5 is?
    En inderdaad een kapotte homokineet zou best wel kunnen?

    Succes Dennis

    Esox Lucius
    Deelnemer

    Sleeper,

    Ik kom niet uit de buurt van Alkmaar, maar ook omgeving Randstad.
    Mocht je de regeneratie willen laten uitvoeren, misschien kan ik hem tzt wel voor je uitvoeren (als het nog nodig is).
    Laat het me evt maar weten.

    Gr Esox

    Esox Lucius
    Deelnemer

    Zal inderdaad de regeneratie zijn.
    Gezien het feit dat hij net een beurt heeft gehad.
    Zou ik teruggaan naar de dealer om te vragen of ze hem dmv Tech even te regenereren, denk niet dat ze hier iets voor gaan rekenen omdat je de beurt ook heb laten uitvoeren.
    Vraag evt dan ook gelijk om de data even na te kijken, om te zien hoe vol je roetfilter zit.

    PS Welke regio woon je? Zie iets van den Hartog erbij staan.

    Succes Esox

    In reactie op: Wat een stank! EDIT #17982861
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Matty,

    lees dit topic maar eens door ,er staan ook div foto’s bij

    viewtopic.php?f=19&t=124506&start=25

    Gr Esox

    In reactie op: Wat een stank! EDIT #17982857
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Renzo,

    Hoe die stank binnenkomt, terwijl dat alles gasdicht is dat durf ik je zo ook niet te zeggen.
    Ik heb er zelf toendertijd ook een olierestrictor/wonderbolt (zit in de aanvoerleiding naar de turbo) in gezet, en ik heb het idee dat dit wel wat heeft geholpen voordat de klepseals waren vervangen.
    Misschien ook nog te proberen.

    Gr Esox

    In reactie op: Wat een stank! EDIT #17982855
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Gezien het verbruik van 1 liter op de 1500km is dit nog niet echt veel, maar hoe dan ook het moet ergens blijven.
    Of inwendig of uitwendig, het uitwendige is natuurlijk wel goed terug te vinden als je 1 liter olie uitwendig verliest.
    Maar gezien de 175000 km zou ik toch ook eens aan de klepseals denken, 1 liter olieverbruik op de 1500 km zal je niet direct gaan zien als een straat die blauw staat, maar laat er maar eens iemand achter je gaan rijden terwijl dat je langdurig in de file staat/rijdt.
    Het is zoals al in meerdere topics is aangegeven het meest voor de hand liggende, als je zeker weet dat de carterventilatie en turbo goed zijn.
    Ik heb het bij mezelf ook gehad, seals waren hard en zaten zelfs gewoon los.
    Ik had ook in het interieur een verbrande olie lucht.

    Gr Esox

    In reactie op: Zeer hoog olie verbruik #17982559
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Ik heb hetzelfde gehad, de klepseals waren hard geworden.
    Ik kon ze bij het demonteren zonder veel moeite eraf halen(sommige zaten gewoon los).
    Bij het monteren merkte ik hoe vast je ze moet drukken zodat ze goed vast blijven zitten.
    Mbt het monteren kan ik je zeggen dat je het voorzichtig en rustig moet doen en er zeker van zijn dat je het goed doet(bij twijfel er weer vanaf en andere seal gebruiken).
    Ik had ook een verbruik van 1 liter op de 200 km,en hij deed met filerijden erg walmen (hier wilde je echt niet achteraan rijden).
    Nu verbruikt hij niets meer.

    Er staan al div. topics mbt olieverbruik, kijk die ook eens door.
    Als je zeker weet dat de turbo goed is, zou ik toch terugkomen op de seals.

    Gr Esox

    In reactie op: Zeer hoog olie verbruik #17982557
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Maar zie je het olieverbruik ook, dus pluimen met filerijden?
    Of na een tijd stationair de motor laten lopen en dan wegrijden?
    En is er na de rep. wel iets verandert/

    Gr Esox

    In reactie op: Zeer hoog olie verbruik #17982555
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Rhani,

    Is er iets waarneembaar?
    Rook of iets dergelijks, en onder welke omstandigheden warm/koud, filerijden of bij afremmen op de motro?
    En hoe zijn de klepseals vervangen met dmv de cilinderkop te demonteren of met speciaal gereedschap?
    En hoeveel liters verbruikt hij dan op kilometers?

    Gr Esox

    In reactie op: Oplichting Lexmaul c20xe #17976387
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Foto’s zijn 100% genomen in de Leliestraat (nieuwbouw) te Spijkenisse

    In reactie op: x20xev naar z20let ombouw #17978012
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Simpel verschil: x20xev heeft een gaskabel een z20let een elek. gaspedaalregeling.
    Alles is natuurlijk te maken, maar als je zo’n donorauto erbij hebt en je wilt het netjes en zonder problemen laten werken dan als overbouwen.
    Is misschien wat meer werk, maar je weet zeker dat het goed is.

    succes Dennis

    In reactie op: Vaag elektrisch probleem? #17967111
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Baas,

    Al wat verder gekomen?

    Gr Dennis

    In reactie op: TC uitschakelen op Zafira A OPC #17967638
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Hier is ook wat info te halen.

    http://www.astraownersclub.com/document” onclick=”window.open(this.href);return false; … switch.pdf

    Let alleen even op bij STEP 4 met ESP of zonder.

    Succes

    In reactie op: Vaag elektrisch probleem? #17967110
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Die MKM moeten volgens mij allemaal hetzelfde zijn, dus die kan je evt wel proberen.
    Ik zie het wel als je de foutcode hebt.

    Gr Dennis

    PS Die MKM’s gaan redelijk vaak kapot, komt water in te staan.

    In reactie op: Vaag elektrisch probleem? #17967108
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Baas,

    Is de foutcode uitgelezen uit het Motor Koel Mod. of uit je motor ECU?

    Je koelmotoren worden vanuit je MKM aangestuurd, en als op hetzelfde moment ook je MKM lampje gaat branden.
    Zou ik denken dat het probleem in je MKM zit.
    Probeer (als je er 1 extra heb) hem eens te wisselen.
    Evt even de bedrading massa’s e.d. van je MKM nazien of deze wel goed vastzitten.
    Als je evt de foutcode kan achterhalen, dan kan ik de testprocedure wel even nazien wat je kan controleren.

    Gr Dennis

    In reactie op: 345 mm voorremmen op Zafira OPC #17959782
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Het gaat erom welk type klauwen erop kunnen icm deze schijven.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 170)