Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2012 om 18:11 In reactie op: Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid #17967965
Esox Lucius
DeelnemerMartin,
Dat:
“De rubberlucht heb ik eigenlijk niet meer geroken sinds een aantal weken, geen idee dus wat dat geweest is.”
Misschien roetfilter>>regeneratie ??
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerNormaal gesproken is een zwarte draad een geschakelde + ( bij je bobine zit er 1 ,en bij je ABS stuurapp. )
Ik weet niet waar je hem voor wilt gebruiken.
Anders kan ik in het schema wel even zoeken waar er een ligt.
Laat het me maar weten.Gr Esox
6 maart 2012 om 17:41 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999160Esox Lucius
DeelnemerNee, dit kan absoluut geen kwaad.
En No Name,graag ook even feedback of het wat heeft geholpen.
Succes Esox
5 maart 2012 om 21:44 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999168Esox Lucius
DeelnemerDit is inderdaad bij een lekke hoofd of werkcilinder, maar een klein beetje lucht kan dit probleem geven.
Vaak is het stuiteren bij koude motor en na stukje rijden niet meer voelbaar.
We hebben er al div. gehad en met goed resultaat na het ontluchten.
Is in ieder geval het proberen even waard.Gr. Esox
5 maart 2012 om 19:16 In reactie op: na gas los een kloppend geluid linksvoor—» opgelost?? #17927075Esox Lucius
DeelnemerAanhaalmoment is 110 nm.
Gr Esox
5 maart 2012 om 18:30 In reactie op: Astra H stuiteren bij optrekken in de eerste versnelling #17999166Esox Lucius
Deelnemerik zou eerst eens proberen het koppelingssysteem heel goed te ontluchten (evt 2 of 3x)
Denk dat het probleem dan over is.Succes Esox
Esox Lucius
Deelnemer@Spacejam wrote:
En als er teveel olie lekt kan je auto op hol slaan, dat wil je niet….
Leg dat eens uit, hoe dat kan :hmmz .
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerDie foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
Ik laat dit wel weten hoe of wat.Esox Lucius
DeelnemerMark,
En trilling ook niet te voelen in het koppelingspedaal of in je stuur?
Of verandert het geluid als je het koppelingspedaal net aanzet?
En trilt de auto of is het alleen hoorbaar?Dit zijn altijd moeilijke problemen om op te lossen, bij een bepaalde snelheid en dan ook met de caravan erachter en na een tijdje rijden.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerMark,
Wat gebeurt er als je hem op dat moment in z’n vrij zet? (als dit mogelijk is)
Voel je het trillen ook net zo erg in de versnellingspook?
En maak het nog wat uit of het in z’n 4 of 5 is?
En inderdaad een kapotte homokineet zou best wel kunnen?Succes Dennis
11 februari 2012 om 14:46 In reactie op: Ongelooflijk hoog verbruik en rare trillingen Astra 1.9CDTI #17984073Esox Lucius
DeelnemerSleeper,
Ik kom niet uit de buurt van Alkmaar, maar ook omgeving Randstad.
Mocht je de regeneratie willen laten uitvoeren, misschien kan ik hem tzt wel voor je uitvoeren (als het nog nodig is).
Laat het me evt maar weten.Gr Esox
10 februari 2012 om 18:19 In reactie op: Ongelooflijk hoog verbruik en rare trillingen Astra 1.9CDTI #17984070Esox Lucius
DeelnemerZal inderdaad de regeneratie zijn.
Gezien het feit dat hij net een beurt heeft gehad.
Zou ik teruggaan naar de dealer om te vragen of ze hem dmv Tech even te regenereren, denk niet dat ze hier iets voor gaan rekenen omdat je de beurt ook heb laten uitvoeren.
Vraag evt dan ook gelijk om de data even na te kijken, om te zien hoe vol je roetfilter zit.PS Welke regio woon je? Zie iets van den Hartog erbij staan.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerMatty,
lees dit topic maar eens door ,er staan ook div foto’s bij
viewtopic.php?f=19&t=124506&start=25
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerRenzo,
Hoe die stank binnenkomt, terwijl dat alles gasdicht is dat durf ik je zo ook niet te zeggen.
Ik heb er zelf toendertijd ook een olierestrictor/wonderbolt (zit in de aanvoerleiding naar de turbo) in gezet, en ik heb het idee dat dit wel wat heeft geholpen voordat de klepseals waren vervangen.
Misschien ook nog te proberen.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerGezien het verbruik van 1 liter op de 1500km is dit nog niet echt veel, maar hoe dan ook het moet ergens blijven.
Of inwendig of uitwendig, het uitwendige is natuurlijk wel goed terug te vinden als je 1 liter olie uitwendig verliest.
Maar gezien de 175000 km zou ik toch ook eens aan de klepseals denken, 1 liter olieverbruik op de 1500 km zal je niet direct gaan zien als een straat die blauw staat, maar laat er maar eens iemand achter je gaan rijden terwijl dat je langdurig in de file staat/rijdt.
Het is zoals al in meerdere topics is aangegeven het meest voor de hand liggende, als je zeker weet dat de carterventilatie en turbo goed zijn.
Ik heb het bij mezelf ook gehad, seals waren hard en zaten zelfs gewoon los.
Ik had ook in het interieur een verbrande olie lucht.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk heb hetzelfde gehad, de klepseals waren hard geworden.
Ik kon ze bij het demonteren zonder veel moeite eraf halen(sommige zaten gewoon los).
Bij het monteren merkte ik hoe vast je ze moet drukken zodat ze goed vast blijven zitten.
Mbt het monteren kan ik je zeggen dat je het voorzichtig en rustig moet doen en er zeker van zijn dat je het goed doet(bij twijfel er weer vanaf en andere seal gebruiken).
Ik had ook een verbruik van 1 liter op de 200 km,en hij deed met filerijden erg walmen (hier wilde je echt niet achteraan rijden).
Nu verbruikt hij niets meer.Er staan al div. topics mbt olieverbruik, kijk die ook eens door.
Als je zeker weet dat de turbo goed is, zou ik toch terugkomen op de seals.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerMaar zie je het olieverbruik ook, dus pluimen met filerijden?
Of na een tijd stationair de motor laten lopen en dan wegrijden?
En is er na de rep. wel iets verandert/Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerRhani,
Is er iets waarneembaar?
Rook of iets dergelijks, en onder welke omstandigheden warm/koud, filerijden of bij afremmen op de motro?
En hoe zijn de klepseals vervangen met dmv de cilinderkop te demonteren of met speciaal gereedschap?
En hoeveel liters verbruikt hij dan op kilometers?Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerFoto’s zijn 100% genomen in de Leliestraat (nieuwbouw) te Spijkenisse
Esox Lucius
DeelnemerSimpel verschil: x20xev heeft een gaskabel een z20let een elek. gaspedaalregeling.
Alles is natuurlijk te maken, maar als je zo’n donorauto erbij hebt en je wilt het netjes en zonder problemen laten werken dan als overbouwen.
Is misschien wat meer werk, maar je weet zeker dat het goed is.succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerBaas,
Al wat verder gekomen?
Gr Dennis
Esox Lucius
DeelnemerHier is ook wat info te halen.
http://www.astraownersclub.com/document” onclick=”window.open(this.href);return false; … switch.pdf
Let alleen even op bij STEP 4 met ESP of zonder.
Succes
Esox Lucius
DeelnemerDie MKM moeten volgens mij allemaal hetzelfde zijn, dus die kan je evt wel proberen.
Ik zie het wel als je de foutcode hebt.Gr Dennis
PS Die MKM’s gaan redelijk vaak kapot, komt water in te staan.
Esox Lucius
DeelnemerBaas,
Is de foutcode uitgelezen uit het Motor Koel Mod. of uit je motor ECU?
Je koelmotoren worden vanuit je MKM aangestuurd, en als op hetzelfde moment ook je MKM lampje gaat branden.
Zou ik denken dat het probleem in je MKM zit.
Probeer (als je er 1 extra heb) hem eens te wisselen.
Evt even de bedrading massa’s e.d. van je MKM nazien of deze wel goed vastzitten.
Als je evt de foutcode kan achterhalen, dan kan ik de testprocedure wel even nazien wat je kan controleren.Gr Dennis
Esox Lucius
DeelnemerHet gaat erom welk type klauwen erop kunnen icm deze schijven.
-
AuteurBerichten