Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Esox Lucius
DeelnemerIk zou er gewoon een dichte pakking opzetten, gaf bij mijn vorige wagen ook geen foutecode (1.5 jaar mee gereden)
Esox Lucius
DeelnemerTip:
Probeer eens het mechaniek op de bak (waar de kabels op komen) goed te smeren deze kunnen echt van het 1 op andere moment zeer stroef gaan.
Hier zit een glijstuk in wat wel eens gaat vast zitten.
Kan je vaak ook merken dat de pook niet direct in de middenstand terug komt.Of eens proberen de pook opnieuw af te stellen.
Of versnellingsbakolie verversen.
Ik zeg niet dat hiermee de problemen zijn opgelost, maar de kosten hiervoor zijn niet al te groot en is het proberen waard.
Succes Esox
18 maart 2012 om 20:02 In reactie op: tips bij aanschaf Insignia 2,8 uit 5-09, hulp alsjeblieft… #17902980Esox Lucius
DeelnemerLet goed op het slijtagebeeld van de banden, kunnen nog wel eens cuppen en dus herrie maken.
En trilling in de auto, mbt de velgen zijn zo hier en daar al complete set voor vervangen.
Stoelverwarming contr. l en r, gaan soms wel eens kapot (echt allemaal dus)Gaat niet speciaal over dit type motor, slechts 1x binnen gehad.
Wel super zo’n auto en dan ook nog met zo’n motor :thumbup :thumbup
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk vind die gespoten delen er wel erg netjes uitzien zo in de auto.
Trouwens de rest van de wagen ook natuurlijk.:thumbup :thumbup
Esox Lucius
DeelnemerDeef,
Ik zou eerst eens met een scoop het signaal van de krukassensor laten meten, om er zeker van te zijn dat het de sensor is.
Maar hoogstwaarschijnlijk zal inderdaad wel de krukassensor defect zijn.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk zou eerst eens gaan kijken waar dat geluid echt vandaan komt, en daarna gaan kijken hoe het is op te lossen en wat daar evt. de kosten van zijn.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerOk, dan zal het inderdaad niet bij de motor vandaan komen.
Ik zou wel even proberen het geluid te lokaliseren, misschien inderdaad wel een stelmotor defec.
Wat ik ook al eens heb gehad ,een pen via een rooster in de luchtkanalen terecht gekomen.Succes
Esox Lucius
DeelnemerEven rechts het dashboardkastje demont (torx boutjes) dan zie je hem zo zitten, dan de stekker met de 2 dikkere voedingsdraden (zwart en rood) er even vanaf halen.
Succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerIk heb vaak zat het stellen van de stelmtoren gehoord, maar dit is zeker niet hetzelfde geluid.
Ik zou eens gaan proberen door 1 voor 1 wat componenten af te koppelen (stekkertje eraf halen) en dan te kijken wanneer het geluid weg is.
Ik zou als eerste beginnen met de stekker van de kachelmotor te demonteren.Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerIsh,
Maar wat bedoel je met ” Tijdens het rijden niet, maar met stilstaan wel… “
Is dit met stilstaan voor een stoplicht en dan wegrijden?ik zou ook als 1e het cartervent systeem eens goed nazien, als je zeker weet dat dit ok is.
Daarna zou ik echt de seals gaan vervangen, ik heb ze bij mezelf ook gedaan met als resultaat :thumbup :thumbupSucces Esox
Esox Lucius
DeelnemerZou wel eens de krukassensor kunnen zijn, geen toerental= geen signaal om de brandstofpomp aan te sturen.
Ik zou dmv uitleesapp. eens gaan kijken of je een toerental hebt en of er spanning op het relais blijft staan op het moment dat de motor uitvalt.Succes Esox
Esox Lucius
Deelnemer@Esox Lucius wrote:
Die foutcode kan ook worden opgelost door een ander pot metertje erop te zetten, ik dacht van een C14nz/c16nz.
We hebben er al 2 gemont. met tot op heden geen foutcode’s.
Ik laat dit wel weten hoe of wat.Is inderdaad een gaskleppot. meter van een C14NZ
Esox Lucius
DeelnemerTommyboy82,
“Dat kan ik me niet herineren … Maakt dit dan uit? Nee toch? Vanaf zodra je gas dan lost, gaat hij toch terug naar de 1ste ingestelde snelheid?”
Klopt.
Als je zeker weet dat de remlicht/koppelings schakelaar goed is.
Kan het aan de schakelaarhendel liggen, ik zou deze even demont en de contactjes reinigen.
Komt wel eens voor dat er wat vet op zit, en dus slecht contact maakt.
Hij kan ook gewoon kapot zijn.Als dit niet helpt zou ik toch spijtig moeten denken aan de CIM zelf.
Succes Esox
PS Ik denk dat je om dit probleem op te lossen, wel een uitleesapp. moet kunnen gebruiken om de gegevenslijsten te kunnen contr.
Esox Lucius
DeelnemerDe homokineten zij volgens mij ook los te krijgen, je hoef niet perse de hele aandrijfas te vervangen.
Ik weet niet welk je moet hebben de binnenste of buiten zijde.
Maar ik denk dat ze via de tussenhandel ook te koop zijn.
Hier vond ik de buitenste/wielzijde.http://www.uitlaatdiscounter.nl/opel/zafira-f75-mpv/2.0-16_v-turbo-opc-0-z20let/aandrijving/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk zou eens beginnen met de draaistekkers die van het portier naar de stijlen toe lopen, 1 voor 1 los te halen.
Dan kijken of de cpv goed werkt (op het portier na waar de stekker van los ligt natuurlijk) als het goed werkt de stekker weer monteren en naar de volgende draaistekker.Kan je beide portieren van het kinderslot af zetten, en dan weer kijken of de voorportieren wel of niet open gaan bij het proberen te openen van het la en ra portier (van binnen uit)
Ik denk nl dat la op het kinderslot staat.PS kan je evt een fotootje maken van die sleuf waar je de deur mee op slot zet, ik weet nl alleen het sleufje van het kinderslot.
Gr Dennis
Esox Lucius
DeelnemerRik,
Dit is de tankventilatie klep of ook wel evap klep.
Lees het volgende maar door,
http://rb-kwin.bosch.com/be/nl/powerconsumptionemissions/alternativeantriebe/bifuel/modules/canister-purge_valve.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Is een component mbt milieu.
Andere slang gaat naar het aktief koolreservoir.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerEric,
Misschien lees ik het probleem verkeerd maar,
“ik kan de achterdeuren momenteel alleen afsluiten middels de sleutel in de sleuf boven het slot te steken”
Maar zo zet je hem op het kinderslot, dus dan is de deur van binnenuit niet te openen.
Dit heeft normaal niets met de buitenvergrendeling te maken.En is het probleem ook bij beide deuren tegelijk ontstaan?
Of eerst de ene en daarna de ander.Esox Lucius
DeelnemerIn de verbindingsmanchet zitten de draadjes, hier moet je de grijze draad even zoeken.
Deze moet volgens het schema massa maken(dus zelf even aan massa tikken), als de binnenverlichting hierop reageer dan kan je er haast zeker van zijn dat het elektrische slot defect is.Is dit niet zo dan kan het in de bedrading zitten of in de REC (als deze erin zit=stuurapperaat achter) zitten,komt ook wel eens voor.
Op zich is het wel allemaal zelf te doen maar je moet wel even weten wat en waar je moet meten.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerMich89,
Ik zou bij de desbetreffende deur even de rubbere verbindingsmanchet (bij de stekker) opschuiven, en de draadjes hierin bekijken.
Waarschijnlijk zullen er wat draadjes kapot zijn.
Dit gebeurt door het openen en sluiten van de deur.
Als dit ok is, dan zal zoals Wim al aangeef de microswitch in het slot defect zijn, maar helaas is deze niet los te vervangen dit wordt dan een compleet elektrische slot.Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk kan je die testprocedure wel versturen, maar wat hiervoor wel belangrijk is of de foutcode wel of niet aanwezig is.
Ik denk dat je inderdaad beter die bedrading kan contr. en evt even doorsolderen (let op dat dit wel goed gebeurt).
En als het lampje hierna nog brandt (eerst foutcode wissen) dan pas de testprocedure uitvoeren.Gr Esox
8 maart 2012 om 20:33 In reactie op: Astra H station:trilt in stuur en vering maakt vreemd geluid #17967963Esox Lucius
DeelnemerNee, kan geen kwaad ,is gewoon het schoonbranden van het roetfilter.
Google anders eens op “werking roetfilter” en je komt erachter hoe het werkt.
Gevolg hiervan is dat je een soort van brandlucht kan ruiken,hoger brandstofverbruik, wat meer motorgeluid maar dit is normaal.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerEric,
Over welk type auto gaat het, en welk bouwjaar?
Als ik het goed lees, gaan de achterdeuren dus niet op slot met de afstandbediening en wel met de mechanische sluiting (sleutel linksvoor).Laat het even weten
Gr Esox
Esox Lucius
Deelnemer@testdrive wrote:
als jij zegt dat je fan aanslaat betekent dat je koelvloeistof temp gewoon goed is . Fan slaat pas aan bij 100 graden.dus je motor is gewoon op temperatuur . Het word alleen niet goed aangegeven op je dashboard. want het lijkt me sterk dat en je termostaat en je termoschakelaar alle 2 kapot zijn gegaan . Dus ik zou het probleem zoeken in je tempsensor , bedrading of dashboard
Testdrive ,
Dit is de juiste manier van diagnose stellen.
Weten hoe het systeem werkt, dingen uitsluiten.
Top :thumbup :thumbup :thumbupEsox Lucius
DeelnemerBij 100 graden in het koelsysteem kookt de vloeistof niet (druk in het systeem verhoogt het kookpunt).
En hetgene wat de temp meter op het dashboard aangeeft komt niet direct overeen met de daadwerkelijke temp. dit ligt meestal wat lager.
Normaal gaat de koelfan bij een 104 graden aan en koelt dan af naar ongeveer een 96 graden.
Op zich niets bijzonders bij rijden in de file, zo werkt het systeem nu eenmaal.
Als je dan weer voldoende rijwind hebt dan moet hij weer rond de 90 graden op je meter aangeven.Wat betreft de olie ik zou er gewoon 5w40 of 10w40 van een goed merk in gooien, geen probleem.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerMotorsmurf,
Dit is de airbag die aan de zijkant van de linkerstoel zit.
Die in de a stijl zit wordt de hoofdairbag/gordijnairbag genoemd.
Maar is de foutcode aanwezig of niet aanwezig, dit vergemakkelijkt het zoeken.Ik zou inderdaad even de bedrading/stekker onder de bestuurdersstoel nazien (bij twijfel de stekkerverbinding van de airbag doorsolderen).
Om alles te kunnen uitsluiten zou je de testprocedure C-005 moeten uitvoeren.
Succes Dennis
-
AuteurBerichten