Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Esox Lucius
DeelnemerTurbosix,
Deze klachten heb je vaak als eerste (dus af en toe slecht aanslaan,daarna vaker slecht aanslaan daarna helemaal niet meer willen aanslaan.).
Als het mogelijk is zou ik proberen in 1 keer door te rijden , en hem tijdens het tanken niet af te zetten (mag eigenlijk niet ,maar ja)Als je terug ben in Nederland zou ik nog wel even zeker diagnose stellen dat het probleem in de krukassensor zit,dus op het moment dat de motor niet wilt aanslaan even met een uitleesapp. het toerental bekijken.
Geen toerental tijdens het starten= geen krukassensorsignaal=krukassensor defectKomt goed, succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerTurbosix,
Als je het hebt over niet willen aanslaan (dus startmotor gaat wel rond)zou ik eerder denken aan een krukassensor (als deze kapot is geeft je toerenteller ook geen reactie).
Zou heel goed kunnen gezien het feit dat na tijdje wachten hij het wel weer doet (iets afgekoelde motor)
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerZal denk ik bij het afstellen al iets getordeerd zijn, waardoor het zwakste stukje al een breukje heeft opgelopen.
En na verloop van tijd breekt het af.In ieder geval gelukkig niets ernstig.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk geloof je graag. :D
Esox Lucius
DeelnemerZal wel een mooi geluid uitkomen,ik zou hem wel eens op een filmpje voorbij willen horen komen.
:thumbup :thumbup
Esox Lucius
Deelnemer@Basgsi wrote:
aflevering 2 van de klusjesmannen van vorige week:

zou wel leuk zijn als iemand zijn auto herkent :vertag
Zo, die zit effe goed op te letten.
Moet wel een Opelfreak zijn :D :thumbup :thumbup
Esox Lucius
DeelnemerInderdaad de kop hoeft er niet vanaf.
Maar advies is wel laat het door iemand doen die het al eens heeft gedaan (als zo’n spietje wegschiet :swear ), en die ook het juiste gereedschap heeft.Staat volgens standaard tijden ongeveer 6 uur voor a €93,- + nw klepdekselpakking en de 16 seals (bij de dealer).
Denk ook gelijk aan de dist riem en waterpomp, dit komt namelijk ook allemaal weer los (nokkenassen moeten eruit)Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerJerk,
“Die is een paar maanden terug al vervangen door een nieuwe”
Bedoel je de klepseals/kleprubbers?
“Ik heb wel dat er olie op mijn onderblok zit dus vermoed de kleppendekselpakking”
Want als nu ook je klepdekselpakking lekt, is die dan toen niet gelijk met de seals vervangen?
Belgium Turbo,
Het belangrijkste is het juiste gereedschap.
Je kan door luchtdruk op de cilinder te zetten de klepseals vervangen.
Distributie los,nokkenassen eruit en juiste gereedschap gebruiken.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerStef,
Het zijn wel 2 aparte problemen, de 1 is uitwendige lekkage en de ander is inwendige lekkage.
Wat je het beste kan doen is;
1e de cartervent laten contr.(kapotte/geknikte slangen, terugslag klepje,te zien als de crossover inlaat eraf is)
2e turboslang contr op overmatige olie, als dit dus goed blijkt te zijn (dus turbo is niet defect)
dan denk ik (zoals ik al eerder aangaf) dat gezien de km stand echt de klepseals hard zijn, en deze dus het probleem zijn
Normaal staat er voor het vervangen van de seals (zonder cil. kop demont) ongeveer 5 a 6 uur arbeid.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerStef,
Je kan het beste de motor even goed schoon maken om te zien waar het vandaan komt.
Nu is dat haast niet te zien, de olie is al overal heen gelopen en door de rijwind naar achter gelopen.
Kijk ook even goed aan de bovenkant van het blok, met name de klepdekselpakking en carterslang (90 graden bochtje wat ook aan de klepdeksel vastzit)
Blauwe rook uit de uitlaat komt niet hiervandaan.
Evt walme onder de motorkap vandaan wel.Maar eerst alles goed reinigen dan een stukje rijden en weer contr.(maak desnoods daarna weer even een fotootje)
Succes Dennis
Esox Lucius
DeelnemerZafirB,
Laat eerst eens je koppeling goed ontluchten (lucht in het systeem kan ook dribbelen veroorzaken).
Kan evt wel helpen, kost je ongeveer €25,- a €30,-Succes Esox
26 mei 2012 om 20:52 In reactie op: fan lampje gaat branden en tegelijk t motorvermogen omlaag:S #18029611Esox Lucius
DeelnemerMotorkoelmodule laten uitlezen, kan van alles en nog wat zijn.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerOpening is echt kleiner, ik dacht een 2 a 3 mm doorgang.
Esox Lucius
DeelnemerJerk,
Bij volgas en bij gaslos en dan weer op t gas = turbo :hmmz
Hier zou ik niet direct vanuit gaan, kan net zo goed aan de kleprubbers liggen ( hoge onderdruk in inlaat bij gas loslaten).
Gezien de leeftijd en type motor zou ik echt eerst aan de klepseals denken.
Ik heb er al div gedaan en bij alle waren de klepseals echt hard (dichten dus niet goed meer af)Uitwendige olielekkage lijkt me niet zo probleem te lokaliseren.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerRoy,
Al wat meer te weten gekomen?
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerIk heb net het schema erbij gehad, en het enige wat er nog tussen zit is de eindfaseontstekings bobine (K20).
Als ik het goed heb zit deze onder de bobine (2 losse draden rood en blauw en een 4 polige stekker ).
Kijk even in het bijgev schema.http://www.mantablog.nl/motronic-c20let/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even goed de bedrading door meten massa,draad over het contact volgens het schema.
En de twee draadjes rood en blauw even goed controleren, ik heb het idee dat hiervandaan de cilinderbepaling vandaan komt dus vonk op 1 en 4 en vonk voor 2 en 3.Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerAndre,
Is hier ook reden/oorzaak voor aan te geven?
“Zuigers en cilinderwanden ja bij klasen wel bij V max vaak niet”
En zijn deze vermogens te halen met de originele interkoeler?
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerSteven,
Dit is inderdaad wat ik bedoel.
Alleen die passende brackets,heb je die zo gekocht of zijn deze op maat gemaakt?
En waar heb je deze dan vandaan?MVG Esox
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerSting,
De oorzaak (oftewel wat er moet worden gerep)= Slechte massakrimpaansluiting in de kabelboom brandstofverstuiving.
De massa draad is niet voldoende of niet goed, dus moet er een nieuwe worden bij gemaakt.
Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerMark,
PM me even je eigen e mailadres dan komt hij eraan.
En mbt je achterlichten, ik denk dat je de remlichtschakelaar even moet afstellen.
Deze zal te laat in werking gaan en dus ook later reageren.
Mocht dit na het afstellen niet werken, dan zal je er een nieuwe op moeten zetten.Hoe dat moet, zit ook bij de bijlage in het e malitje.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerMark,
MBT deze foutcode bestaat er bij de Opeldealer een buitendienstoplossing van nr 2006 (de zgn earthmod. ook hier op het forum te vinden).
Je kan het evnen bij je locale opeldealer vragen of ze hem voor je uitdraaien.Mocht dit niet lukken, laat het me even weten en dan stuur ik hem wel naar je op.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerUp
Esox Lucius
DeelnemerRoy,
Als je nu al 3 bakken defect heb, dan zal het echt niet in de bak zelf zitten.
Zou het niet zo kunnen zijn dat door het kantelen van de motor (bij de/accelereren rollend als hij al in z’n versnellings staat) er op 1 of andere manier de schakelkabels worden aangespannen?
Dus alshetware de versnelling wordt bediend zonder dat hierbij de koppeling wordt gebruikt.Weet je zeker dat de schakelkabels goed liggen ,dus nergens omheen of overelkaar en dat ze goed zijn afgesteld?
En of het wel de juiste kabels zijn die in deze wagen horen.En of de motorsteunen (voorste en achterste) nog goed zijn.
Als het nu blijkt dat de 3e bak ook defecte synchromesh heeft, zal je het denk ik moeten zoeken in de schakeling buiten de bak.
Dus in de pook,schakelkabels,afstelling.En komt de koppeling wel goed vrij?
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerBelgium Turbo,
Hoeft echt niet de turbo te zijn, ik heb het al vaker vermeld maar bij mij waren de klepseals hard en sommige zaten gewoon los.
Bij mij deed hij ook erg roken bij het filerijden.
Je kan of de turbo of de klepseals vervangen, dat is aan jezelf.
Denk dat het vervangen van klepseals het goedkoopste is (dit kan evt zonder dat de kop hoeft te worden gedemonteerd)
Je kan ook nog even in je turboslang die van de interkoeler naar de turbo gaat kijken.
Beetje olie kan en mag maar een stroom olie wil eigenlijk wel zeggen dat de keerringen van de turbo kapot zijn.Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerJa, precies Wim dat bedoelde ik eigenlijk ook.
Pakking is evt. gewoon bij de dealer te koop. -
AuteurBerichten