Esox Lucius

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 170)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Windhond vermist!>> gelukkig 23-09-2012 weer terecht #18067208
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Even weer onder de aandacht.
    Nog steeds geen nieuws te melden.

    In reactie op: astra cabrio z20let vs vectra opc #17967592
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Boeiend,

    “alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen “

    Hier is een topic van om je TC uit te kunnen schakelen dmv schakelaar.

    viewtopic.php?f=84&t=159737&hilit=TC+uitschakelen

    Succes Esox

    In reactie op: Windhond vermist!>> gelukkig 23-09-2012 weer terecht #18067207
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Hartstikke goed jongens, heel erg bedankt voor de aandacht.

    Hij is helaas nog steeds niet terecht, mocht er iets bekent zijn dan laat ik het direct weten.

    We hopen echt dat het tot een goed resultaat leidt (dat de hond terugkomt bij de eigenaar)
    Als iedereeen die dit onderwerp heeft gelezen, het in ieder geval goed in de gaten wilt houden.
    De honden vallen erg op gezien het feit dat ze zeer slank zijn.

    Iedere tip wordt nagegaan, desnoods moeten we er het hele land voor doorrijden.

    Bij voorbaat dank en hou het topic bovenaan.

    Groeten Dennis

    In reactie op: olielekkage z20leh in de buurt van de oliepomp #18065780
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Geen dank.
    Tuurlijk gaat het goed komen.
    Laat het even weten als je de oorzaak hebt gevonden.

    Succes Esox

    In reactie op: olielekkage z20leh in de buurt van de oliepomp #18065778
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Kan gewoon met ingebouwde motor,subframe kan ook gewoon blijven zitten.
    Distributie demont, binnenste distr. deksel demont,carter demont.
    Dan kan je de oliepomp zo dmv boutjes e.d. demonteren (oliepomp zit vast aan het oliepomphuis).
    Alles weer in omgekeerde wijze monteren.
    Vervang wel gelijk de krukaskeerring.

    Lekkage zal waarschijnlijk bij de oliepomppakking vandaan komen.

    Succes Esox

    In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065030
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Thermostaat en thermoschakelaar zijn 2 verschillende componenten.

    In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064458
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Sorry verkeerd gelezen.

    Succes Esox

    In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065028
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Thermoschakelaar zit in de zijkant (rechtsonder=linksonder als je ervoor staat) zit een stekker op met 2 pootjes bij 1 stand en 3 pootjes bij 2 standen.
    De koelmotor hoort mist hij goed is aangesloten (waar ik wel vanuit gaat, als je de originele stekker niet hebt gemodificeert/verklooit) de koele lucht door je radiateur heen te trekken, en dus via de achterkant weer je motorruimte in te blazen.

    Gr Esox

    In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065020
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Hoef niet perse een probleem te zijn,je thermoschakelaar zal je koelfan in zijn 1 ste stand ook pas na de 103 graden gaan aansturen en zijn 2de stand pas rond de 110 graden(volgens mij zitten er nl 2snelheden op)
    Het kan zijn dat de tempratuur inderdaad hoger oploopt als voorheen.
    Hou er ook rekening mee dat de buitentemp en rijwind nu ook hoger zijn.

    Kijk anders eens wat de daadwerkelijke temp is op het moment van inslaan en uitgaan van je koelfan.

    Succes Esox

    In reactie op: Carterpan blijft lekken zafira opc #18064244
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Ja ,inderdaad je kan er beter locktite op smeren

    In reactie op: Carterpan blijft lekken zafira opc #18064242
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Even bij je Opeldealer kit met nummer 1503305 halen, dit is de grijze kit.
    Werkt veel beter dan de voorgeschreven zwarte silicone kit.

    Succes Esox

    PS Die boutjes doe ik altijd reinigen en gewoon met iets grijze kit monteren.

    In reactie op: Zafira OPC probleem #18058706
    Esox Lucius
    Deelnemer

    dzambic,

    Je kan even de slang vanaf de turbo naar de intercooler loshalen,en contr. op olie.
    Er mag iets olie aan de slang zitten, maar als er een golfje uitkomt dan is waarschijnlijk de turbo defect.

    Succes Esox

    PS hoeveel kilometers heb je er nu opstaan?

    In reactie op: niet meer starten #18055955
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Ok, in ieder geval goed opgelost. :thumb

    Gr esox

    In reactie op: niet meer starten #18055953
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Hey geluksvogel,

    Ik zou maar even de lotto gaan invullen.

    Succes Esox (en laat het wel even weten als je wat gewonnen hebt)

    PS Het olieverbruik en roken nu over?

    In reactie op: Slecht starten in frankrijk? #18052018
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Oui, bdp sensor is inderdaad de krukassensor

    In reactie op: Tikken Z1.4XEP astra H #18054866
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Luuk,

    Zo te horen is hij al aardig op weg (versleten).
    Mijn advies vervangen,op een gegeven moment is de ketting zo ver uitgerekt dat de kans bestaat dat hij over de tandwielen heen schiet.

    Gr Esox

    PS het is niet de spanner die defect is, maar de ketting is zo ver uitgerekt dat de spanner op het uiterste zit.
    Maar de spanner wordt wel direct mee vervangen zit in het complete set.

    In reactie op: Tikken Z1.4XEP astra H #18054860
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Dat zou goed kunnen , nadat er dunne verse olie is ingegaan (klopt moet inderdaad 5w30 in)

    In reactie op: Tikken Z1.4XEP astra H #18054858
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Luuk,

    Als je zelf het idee hebt dat het onder je klepdeksel vandaan komt, dan zou ik voor de zekerheid even het klepdeksel eraf halen.
    Het komt nogal eens voor dat de nokkenaslagerkapjes loszitten,de nokkenassen zijn ingevreten door de roest en dat de stotertjes wel eens kapot gaan.

    Gr Esox

    PS Olie staat wel op peil ?

    In reactie op: "Noodkoeling" lampje #18051582
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Laurens,

    Een oranje lampje,met radiateur-fan symbooltje.
    Dit houd in dat er een foutcode zit in het motorkoelingsmodule.
    Even laten uitlezen bij degene die je radiateur heeft vervangen, mocht het een reparatiefoutje zijn dan kan hij het evt direct herstellen.

    Gr Esox

    In reactie op: Kleine speling op de zuigers z20let #18051294
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Gelukkig Matty,

    Zoals bij meerdere olieverbruikers op dit forum, weer die klepseals.
    Auto zal na de reparatie, voor je gevoel weer lekkerder rijden (geen rookwolkjes meer)

    Gr Esox

    PS Je moet die oude klepseals eens bekijken, zien en voelen, dan zie gelijk waar die olie naartoe lekte (gewoon even vragen of de monteur ze bewaart)

    In reactie op: klepseals vervangen #18035519
    Esox Lucius
    Deelnemer

    @zafiraluka wrote:

    ik heb het toevallig laatst aan mijn monteur gevraagd (die heb altijd bij opel gewerkt)
    hij zei dat als je alleen de klepseals vervangt , dat je dan na 10.000 km weer met hetzelfde probleem zit

    Vraag hem dan wat de oorzaak is van het hard worden van de klepseals, ik ben wel nieuwsgierig.

    Gr Esox

    In reactie op: olie in inlaat #18053860
    Esox Lucius
    Deelnemer

    1 liter op 4000 km is echt niet extreem,ik zou nog wel even wat meer info proberen in te winnen
    voordat je het blok gaat/laat reviseren.
    Er zitten geen slangen dubbel/kapot, kijk ook eens naar de cartervent slang aan de rechtervoorkant van je klepdeksel
    is een 90 graden slangetje (zijn vaak helemaal zacht en slap) haal hem er eens vanaf en kijk of deze niet verstopt/dicht zit.
    Zou hierna toch nog even kijken of je een lektest kan laten doen, dan weet iig zeker dat je compressieverlies hebt via de zuigers/veren.

    Gr Esox

    In reactie op: olie in inlaat #18053858
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Je inlaat circuit hoort redelijk droog en schoon te zijn.
    Ik zou denken dat de carterdruk evt te hoog kan zijn.
    Als dit zo is dan zit het inwendig in je blok (zuigerveren,zuigers,cilinder)
    Wat je het beste kan doen is een lektest en of een compressietest laten doen.
    Mocht er in 1 van de cilinders iets niet goed zijn, dat komt dan naar voren met zo’n test.

    Succes Esox

    PS Geen olieverbruik??

    In reactie op: benzinemeter c kadett #18050402
    Esox Lucius
    Deelnemer

    Zit de vlotter niet gewoon op z’n kop (onderste boven) gemonteerd?

    Succes Esox

    In reactie op: Kleine speling op de zuigers z20let #18051285
    Esox Lucius
    Deelnemer

    De info van Bluns zegt voldoende :thumbup , zuiger heeft altijd iets speling in de cilinderwand.

    Succes Esox

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 170)