Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 september 2012 om 18:12 In reactie op: Windhond vermist!>> gelukkig 23-09-2012 weer terecht #18067208
Esox Lucius
DeelnemerEven weer onder de aandacht.
Nog steeds geen nieuws te melden.Esox Lucius
DeelnemerBoeiend,
“alleen de TC grijpt nu vaak in bij de 1ste 4 versnellingen “
Hier is een topic van om je TC uit te kunnen schakelen dmv schakelaar.
viewtopic.php?f=84&t=159737&hilit=TC+uitschakelen
Succes Esox
19 september 2012 om 16:19 In reactie op: Windhond vermist!>> gelukkig 23-09-2012 weer terecht #18067207Esox Lucius
DeelnemerHartstikke goed jongens, heel erg bedankt voor de aandacht.
Hij is helaas nog steeds niet terecht, mocht er iets bekent zijn dan laat ik het direct weten.
We hopen echt dat het tot een goed resultaat leidt (dat de hond terugkomt bij de eigenaar)
Als iedereeen die dit onderwerp heeft gelezen, het in ieder geval goed in de gaten wilt houden.
De honden vallen erg op gezien het feit dat ze zeer slank zijn.Iedere tip wordt nagegaan, desnoods moeten we er het hele land voor doorrijden.
Bij voorbaat dank en hou het topic bovenaan.
Groeten Dennis
Esox Lucius
DeelnemerGeen dank.
Tuurlijk gaat het goed komen.
Laat het even weten als je de oorzaak hebt gevonden.Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerKan gewoon met ingebouwde motor,subframe kan ook gewoon blijven zitten.
Distributie demont, binnenste distr. deksel demont,carter demont.
Dan kan je de oliepomp zo dmv boutjes e.d. demonteren (oliepomp zit vast aan het oliepomphuis).
Alles weer in omgekeerde wijze monteren.
Vervang wel gelijk de krukaskeerring.Lekkage zal waarschijnlijk bij de oliepomppakking vandaan komen.
Succes Esox
10 september 2012 om 19:58 In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065030Esox Lucius
DeelnemerThermostaat en thermoschakelaar zijn 2 verschillende componenten.
10 september 2012 om 18:54 In reactie op: Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag #18064458Esox Lucius
DeelnemerSorry verkeerd gelezen.
Succes Esox
10 september 2012 om 17:04 In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065028Esox Lucius
DeelnemerThermoschakelaar zit in de zijkant (rechtsonder=linksonder als je ervoor staat) zit een stekker op met 2 pootjes bij 1 stand en 3 pootjes bij 2 standen.
De koelmotor hoort mist hij goed is aangesloten (waar ik wel vanuit gaat, als je de originele stekker niet hebt gemodificeert/verklooit) de koele lucht door je radiateur heen te trekken, en dus via de achterkant weer je motorruimte in te blazen.Gr Esox
9 september 2012 om 13:24 In reactie op: Calibra word 100+ graden :( Motor stuk gelopen 19-9-12… #18065020Esox Lucius
DeelnemerHoef niet perse een probleem te zijn,je thermoschakelaar zal je koelfan in zijn 1 ste stand ook pas na de 103 graden gaan aansturen en zijn 2de stand pas rond de 110 graden(volgens mij zitten er nl 2snelheden op)
Het kan zijn dat de tempratuur inderdaad hoger oploopt als voorheen.
Hou er ook rekening mee dat de buitentemp en rijwind nu ook hoger zijn.Kijk anders eens wat de daadwerkelijke temp is op het moment van inslaan en uitgaan van je koelfan.
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerJa ,inderdaad je kan er beter locktite op smeren
Esox Lucius
DeelnemerEven bij je Opeldealer kit met nummer 1503305 halen, dit is de grijze kit.
Werkt veel beter dan de voorgeschreven zwarte silicone kit.Succes Esox
PS Die boutjes doe ik altijd reinigen en gewoon met iets grijze kit monteren.
Esox Lucius
Deelnemerdzambic,
Je kan even de slang vanaf de turbo naar de intercooler loshalen,en contr. op olie.
Er mag iets olie aan de slang zitten, maar als er een golfje uitkomt dan is waarschijnlijk de turbo defect.Succes Esox
PS hoeveel kilometers heb je er nu opstaan?
Esox Lucius
DeelnemerOk, in ieder geval goed opgelost. :thumb
Gr esox
Esox Lucius
DeelnemerHey geluksvogel,
Ik zou maar even de lotto gaan invullen.
Succes Esox (en laat het wel even weten als je wat gewonnen hebt)
PS Het olieverbruik en roken nu over?
Esox Lucius
DeelnemerOui, bdp sensor is inderdaad de krukassensor
Esox Lucius
DeelnemerLuuk,
Zo te horen is hij al aardig op weg (versleten).
Mijn advies vervangen,op een gegeven moment is de ketting zo ver uitgerekt dat de kans bestaat dat hij over de tandwielen heen schiet.Gr Esox
PS het is niet de spanner die defect is, maar de ketting is zo ver uitgerekt dat de spanner op het uiterste zit.
Maar de spanner wordt wel direct mee vervangen zit in het complete set.Esox Lucius
DeelnemerDat zou goed kunnen , nadat er dunne verse olie is ingegaan (klopt moet inderdaad 5w30 in)
Esox Lucius
DeelnemerLuuk,
Als je zelf het idee hebt dat het onder je klepdeksel vandaan komt, dan zou ik voor de zekerheid even het klepdeksel eraf halen.
Het komt nogal eens voor dat de nokkenaslagerkapjes loszitten,de nokkenassen zijn ingevreten door de roest en dat de stotertjes wel eens kapot gaan.Gr Esox
PS Olie staat wel op peil ?
Esox Lucius
DeelnemerLaurens,
Een oranje lampje,met radiateur-fan symbooltje.
Dit houd in dat er een foutcode zit in het motorkoelingsmodule.
Even laten uitlezen bij degene die je radiateur heeft vervangen, mocht het een reparatiefoutje zijn dan kan hij het evt direct herstellen.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerGelukkig Matty,
Zoals bij meerdere olieverbruikers op dit forum, weer die klepseals.
Auto zal na de reparatie, voor je gevoel weer lekkerder rijden (geen rookwolkjes meer)Gr Esox
PS Je moet die oude klepseals eens bekijken, zien en voelen, dan zie gelijk waar die olie naartoe lekte (gewoon even vragen of de monteur ze bewaart)
Esox Lucius
Deelnemer@zafiraluka wrote:
ik heb het toevallig laatst aan mijn monteur gevraagd (die heb altijd bij opel gewerkt)
hij zei dat als je alleen de klepseals vervangt , dat je dan na 10.000 km weer met hetzelfde probleem zitVraag hem dan wat de oorzaak is van het hard worden van de klepseals, ik ben wel nieuwsgierig.
Gr Esox
Esox Lucius
Deelnemer1 liter op 4000 km is echt niet extreem,ik zou nog wel even wat meer info proberen in te winnen
voordat je het blok gaat/laat reviseren.
Er zitten geen slangen dubbel/kapot, kijk ook eens naar de cartervent slang aan de rechtervoorkant van je klepdeksel
is een 90 graden slangetje (zijn vaak helemaal zacht en slap) haal hem er eens vanaf en kijk of deze niet verstopt/dicht zit.
Zou hierna toch nog even kijken of je een lektest kan laten doen, dan weet iig zeker dat je compressieverlies hebt via de zuigers/veren.Gr Esox
Esox Lucius
DeelnemerJe inlaat circuit hoort redelijk droog en schoon te zijn.
Ik zou denken dat de carterdruk evt te hoog kan zijn.
Als dit zo is dan zit het inwendig in je blok (zuigerveren,zuigers,cilinder)
Wat je het beste kan doen is een lektest en of een compressietest laten doen.
Mocht er in 1 van de cilinders iets niet goed zijn, dat komt dan naar voren met zo’n test.Succes Esox
PS Geen olieverbruik??
Esox Lucius
DeelnemerZit de vlotter niet gewoon op z’n kop (onderste boven) gemonteerd?
Succes Esox
Esox Lucius
DeelnemerDe info van Bluns zegt voldoende :thumbup , zuiger heeft altijd iets speling in de cilinderwand.
Succes Esox
-
AuteurBerichten