Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste Hans,
Ervaringen m.b.t. de auto in het algemeen zijn zat te vinden hier op het forum. Ikzelf ben uiterst tevreden met die van mij (1.0T) en zou hem iedereen aan willen raden. Ik heb die van mij in het zilver besteld, wellicht wat saai, maar ik vind het een chique kleur, zeker met de chromen strip op de zijkant. Mijn collega heeft een zwarte en persoonlijk vind ik dat erg mooi, tot aan de achter-zijkant. Dan vind ik de chromen strip misstaan.
Mijn eerste kleurkeus was ook de bruine kleur die jij zou willen kopen, aangezien ik dit op veel auto’s erg mooi vind staan en het een weinig gemaakte keus is. Echter, omdat het ook een donkere kleur is, leek mij de strip ook hier te misstaan, waardoor ik dus een andere kleur heb gekozen. Achteraf ben ik daar zeer content mee, al zag ik laatst een bruine rijden en op het eerste oog leek het mij wel wat. In ieder geval weer eens wat anders.
Uiteindelijk is het altijd een kwestie van smaak… Mijn advies; Bekijk een aantal donkere kleurvarianten en bedenk dat het donkerbruin een zelfde soort beeld achterlaat en bepaal dan of je het mooi vind of niet. (en dan denk ik met name aan de ‘rouwauto-strip’. Als jij het mooi vind, doen. Wat anderen denken doet er niet toe.
Mooi dat de auto bevalt!
Die 12V aansluiting had ik ook op gerekend inderdaad, missen doe ik het overigens niet. Zit wel een aansluiting in de kofferbak, die kan je ‘doorlussen’:).
Vocht in het systeem lijkt mij niet normaal en zou ik mee teruggaan.
Carplay/Android auto werkt inderdaad alleen bekabeld, beetje jammer als je muziek op USB-stick hebt staan, maar ook gebruik wilt maken van Carplay/Android auto. Maar blijkbaar doet iedereen aan muziek-streaming…Dat van die velgen had een verkoper mij al verteld, blijf het apart vinden op een moderne c-segment auto. Maar goed, de auto heeft meerdere aparte besparingen (denk aan de richtingaanwijzers in de zijspatborden en niet in de spiegels).
Ik meende altijd dat een lampje zou branden zodra er nog ongeveer 10% brandstof in de tank zit. Elders lees ik weer dat het bij ongeveer 5 liter is, in de handleiding staat echter niets beschreven. Ik heb het zover nog niet laten komen, maar zodra het lampje brandt, zal je in de BC nog uit kunnen lezen hoeveel kilometer je ongeveer kunt rijden. Ik zou rekenen op 5 liter maal je gemiddelde verbruik.
Even de verkoopsites langs struinen (of gaspedaal) en dan kom je ze wel tegen ;)

https://www.broekhuis.nl/auto/opel-astra-10t-105pk-sports-tourer-edition-navipdc-2016/699271668Of een licht kleurtje
http://www.vanmill.nl/auto/zoeken/15100139/Zal inderdaad gewoon kloppen. Degenen bij wie de levertijd enorm is uitgelopen zijn voornamelijk de ‘early adopters’, de grootste run op de ST’s zal inmiddels wat afnemen. Dus wordt het ook wat beter behapbaar op de productielijn ;) Bij mij was het overigens 13 weken, precies volgens prognose.
[quote quote=18334372]Hallo allen,
Op MyOpel (status is nu overigens al enkele dagen verdwenen) stond als laatst: Aflevering bij dealer in de week van 4 december.
Tot op heden nog niets gehoord, alleen dat de Astra al de hele week bij de transporteur in Rotterdam zou staan…
Vraag: welke ervaring hebben jullie met de afleverstatus in MyOpel en de daadwerkelijke leverdatum??(Ik ben het wachten nu wel een beetje beu… Astra is besteld op 17 augustus)
[/quote]
Bij mij stond er überhaupt niets in MyOpel, totdat deze afgeleverd was aan mij. Zou het dus met een korrel zout nemen, even bellen met de dealer hoe het zit.
Afgelopen zaterdag ben ik terug geweest bij de dealer, onderbumper is netjes vervangen en ziet er nu dus goed uit.
Nieuwe navigatie-kaarten zouden beschikbaar zijn, de week na mijn aflevering zouden deze beschikbaar zijn gekomen, mocht ik deze ook willen, dan moest ik maar met de verkoper gaan praten. Heerlijke service dus..Ik moet zaterdag naar de garage en zal dan direct eens vragen hoe het zit met de kaart en de eventuele update hiervan…
Wordt mij niet direct duidelijk hoe ik kan vaststellen dat ik een verouderde kaart heb, kan wel bij de software informatie een nummer vinden, maar volgens mij zit daar geen logica in. (denk aan een datum in het versienummer o.i.d.)Goed, het onderbumper verhaal gaat goed opgelost worden. Via de lease-maatschappij is geregeld dat de dealer deze op eigen kosten gaat monteren. Komende zaterdag moet dit dan in orde zijn :). Het blijft een vreemd verhaal, erg slordig van de dealer dat ze ‘m zo afleveren, maar goed hoe ze ’t op gaan lossen.
Wel wil ik nog uitzoeken welke kaart-versie ik heb en welke de laatste moet zijn. Ik had ergens gelezen dat de nieuwe kaarten afgelopen maandag beschikbaar werden en aangezien mijn auto de dag erna geleverd is, zou ik m.i. recht hebben op de laatste kaart-update (überhaupt zou men er recht op moeten hebben… maar goed).
Ontwasemen van de voorruit gaat bij mij juist lekker snel, nu was dat in onze vorige auto dan wel erg traag. Dus ligt er net aan wat je gewend bent wellicht. Maar goed, deze dagen is het even krabben, motor aan en een half minuutje op max en ik heb voldoende zicht. Als ik vervolgens een kilometer of twee op weg ben, is de gehele ruit vrij van condens. Wat bij mij in de vorige auto hielp, mocht er vocht in je auto aanwezig zijn, is om een rit de ruiten open te zetten, ventilate op max temperatuur en max snelheid. Dan gaat het vocht dat nog in de auto zit wel weg. Ook kan het helpen om, indien je de airco aan hebt, deze een tijd voor het bereiken van je bestemming uit te zetten. Airco neemt het vocht uit de lucht en er blijft altijd iets achter in het systeem. Volgende ochtend je ventilatie aan en het vocht wordt weer in de auto gesproeid, condens! (Als ik het fout heb, verbeter mij aub ;))
Inderdaad jammer, moest mij tenslotte ook opnieuw aanmelden. Had mij handiger geleken van de moderator om de laatste geregistreerde users ook mee te nemen, daarvan ben je zekerder dat ze actief zijn. Maar goed, on-topic nu.
Mijn naam is Rick, ook woonachtig in het prachtige Almere.
Na privé een Porsche, MINI en Seat Mii gereden te hebben mocht ik nu een lease-auto uitzoeken van de baas. Dat wil zeggen, ik was al op zoek naar groter vervoer omdat we niet meer met z’n tweeën, maar met drie zijn. Het zou een ‘jong’- gebruikte grote stationwagen worden (denk aan Peugeot 508 SW, VW Passat, Volvo V70) met een spaardiesel. Toen de baas dit hoorde kreeg ik de welkome mededeling dat ik ook wel mocht leasen en dat bleek toch net even wat voordeliger te zijn. Wel moest het een benzine worden, inmiddels twee dagen in de week thuiswerken en drie naar kantoor, waardoor ik wekelijks i.p.v. 550km woon-werk aan 330km kom.Eind augustus besteld, afgelopen week opgehaald:
Astra K 1.0T Sports Tourer Business+
Sovereign Silver
17″ 10-spaaks velgen
Comfort pakket met o.a. AGR-stoelen, Climate control, Opel Eye
Navi 900 IntelliLink
Achteruitcamera
Opel OnStar en WiFi spot
Afneembare trekhaak
Thuiskom reserve wielTot nu toe ongeveer 400km gereden en uiterst tevreden



Och Aapje, het blijft een persoonlijk mening he ;)
Vergeleken met mijn ex-Porsche 944 S2 klinkt de Astra inderdaad als een grasmaaier/kruimeldief etc. Ik vind het echter bijzonder hoe stil de motor is. Bovendien gaat het mij bij een auto als de Astra niet om het motorgeluid. Of het moet een OPC zijn, dan is het weer wat anders. Geluid is, net als design, relatief en smaakgebonden.De auto is via de lease-maatschappij besteld, naar mijn weten met de trekhaak af-fabriek. Vandaar dan ook dat ik dit via de lease-maatschappij ga spelen, ik weet niet precies wat zij voor afspraken hebben gemaakt. Echter, dat er een ‘gat’ moet ontstaan is inderdaad logisch. Dat het op deze manier moet is m.i. van den zotte. Áls er dan in gezaagd moet worden, werk het netjes af en zorg dat het netjes in het midden en aan beide kanten hetzelfde is. Máár het storende is dat er niet wordt gecommuniceerd dat het, voor het visuele aspect, beter is de ‘optie’ meteen bij te bestellen a €150 ex. BTW.
Een goede oplossing zou dus zijn dat de andere onderbumper standaard wordt besteld bij een afn. trekhaak. Desnoods verhogen ze de prijs direct met die €150, dan hoor je er niemand over.
Dat kan ik zeker, hopelijk is dit duidelijk zat. Is natuurlijk geen pan zo, dealer geeft aan dat ze het op gaan lossen. Maar dus niet d.m.v. een nieuwe onderbumper. Deze nog verder kapot zagen? Ik ben benieuwd.

Is er iemand die mij kan vertellen wat de laatste kaart versie is en waar ik kan vinden wat mijn huidige versie is?
Ik las, volgens mij op het autoweek forum, dat de nieuwste versie afgelopen maandag beschikbaar zou zijn. Ik heb mijn auto afgelopen dinsdag opgehaald, maar heb uiteraard nog niet gekeken welke versie er bij mij op staat. Maar ben benieuwd of ze er de nieuwste versie op zullen hebben gezet. Zou m.i. wel moeten, maar denk ik niet gedaan zijn.Ik heb mijn auto halverwege augustus besteld en kon ‘m afgelopen dinsdag ophalen. Viel mij dus alles mee m.b.t. de levertijd, al was ik natuurlijk iets na de grootste drukte én geen intellilux koplampen. Het is een Astra ST 1.0 Sovereign Silver Business+ geworden uit modeljaar 2017 met comfort pakket en dus heerlijke stoelen, afneembare trekhaak en achteruitrijcamera. Helaas is het B+ pakket in de tijd wel iets gewijzigd waardoor het scherm tussen de tellers in nu zwart-wit is uitgevoerd en het stuur andere knoppen heeft. Op zich geen ramp, het scherm is wel strak en de knoppen voldoen prima, maar toch…
Helaas een zeer teleurstellende afwerking van de onderbumper m.b.t. de afneembare trekhaak. Vanmorgen contact over gehad met de dealer en zij gaven aan dat dit inderdaad niet zo hoort en het opgelost gaat worden. We wachten af ;) EDIT: Inmiddels reactie terug het nu inderdaad te slordig is gedaan, maar de optie met een klepje als afwerking een optie is a 150 ex btw. M.i. belachelijk, nu maar via de lease maatschappij spelen…
Hieronder twee foto’s van de auto;


Ook hier gekozen voor de 1.0 i.c.m. Sports Tourer. Wij zijn met z’n drieën (twee volwassen en een kind van 15 maanden) en aangezien het om een lease-auto gaat, is het toch een verschil in de portemonnee. Hiervoor reden wij een Seat Mii (60pk) en deze heeft meerdere bergpassen gezien in Frankrijk, Oostenrijk en Italië. Nu heeft de Astra uiteraard een hoger gewicht, maar ook meer kracht én een turbo. Na een proefrit in een hatchback uitvoering met de 1.0 motor was ik direct overtuigd. Dit is voldoende vermogen.
Uiteraard moet ik het nog meemaken in de bergen, maar ik vermoed dat dit ook met deze auto prima zal gaan, zolang je de motor maar genoeg toeren laat maken. Ik heb de auto afgelopen dinsdag opgehaald en sta verstel van het soepele en stille rijden!
-
AuteurBerichten