Erwin_dude

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 101 tot 115 (van in totaal 115)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: olietemp sensor inbouwen X30XE #17881802

    vraag me af of de adapter past bij v6..

    pijlstok is bij v6 geen optie ivm motorkap..

    en sensor in carterplug ivm verlaging onmogelijk … ketst er zo af…

    wist niet da dit allemaal nodig was…
    en idd die sensor in oliedruk is optie

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858055

    @wim-v6 wrote:

    ik geloof er ook niet echt is.

    Ik hoorde wel van mijn Compagnon dat je makkelijk de kabels van de achterste klopsensor beschadigd bij terug monteren van de kop.

    slechte kabels kun je niet altijd meten, dan moet ie ook echt een moment GEEN CONTACT maken, als ie dat iedere keer WEL doet als je meet, kom je er niet achter.

    een 3.0blok kan prima storingsloos draaien op een 2.5 Computer.

    Mooiste is wel om 3,0 koppen te gebruiken.

    Willem

    koppen zijn gewoon van 3liter, en dat met kabelbreuk lijkt me weer sterk wat hoe verklaar je dat het de eerste 30/40 kilometer wel goed en zo ineens uit het niets die storing erin komt.. of je nou hard of zacht rijdt..

    In reactie op: olietemp sensor inbouwen X30XE #17881800

    @Trompie wrote:

    Hallo,

    Ik wil graag een olietemperatuur sensor plaatsen voor in mijn x30xe.
    Nu weet ik nog niet hoe ik dit het beste kan doen. Ik rijd dus een X30XE met C25XE aanbouwdelen.

    Iemand nog tips?

    Alvast bedankt!

    Erik

    goede vraag… zou zelf liever de olie druk willen weten…
    ken je niet zo´n adaptertje ertussen doen? wat ze ook bij 2l doen?

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858053

    inlaat etc is ook van 2,5 he…

    tis alleen cilinders die van een 3l zijn… en de injectoren…
    maar ik heb dit probleem ook al is gehad met en 2,5 destijds.. dus geloof niet dat dit het is..
    al kan natuurlijk alles…
    zit nog steeds ff te wachte op niels met die riem..

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858051

    hoe verklaar je dat hij het een jaar goed gedaan heeft, en nu ineens de storing geeft na de koprevicie.. zit wat in wat je zegt maar kan het niet verklare waarom het gewoon een hele poos goed is geweest… en bij anderen ook

    In reactie op: carterpakking c25xe #17882372

    zit hem in de allu of stalen carterpan :angel

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858045

    distributie wordt nu super op tijd gezet. zoals niels dat zegt..
    mocht dat niet helpen dan met laptop eraan… wel even zien wie als dat kan..

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858027

    @wim-v6 wrote:

    Zou eerst kijken naar beschadigde kabels, anders rijden met de Laptop eraan en waarden bekijken tijdens rijden.

    Willem

    niels heb kabelboom al nagemeten/uitgewisselt das probleem niet … raar maar waar dit..
    is ook zeker geen enkele manier om die sensor te omzeilen..

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858029

    @wim-v6 wrote:

    Cilinders zelf, ruimte te groot tussen zuigers en cilinders / ernstig versleten cilinderbussen.

    ik heb hier al 3 V6en gehad met dit probleem, echter is het wel vreemd dat bij alle 3 de gevallen het olieverbruik toch nihil was.

    deze slijtage kan trouwens door de oliepomp worden veroorzaakt, daarin steekt bij de 1e generatie een opbrengst probleem op sommige motoren, waardoor er een licht te kort aan smering word verkregen.

    Willem

    heb de koppen er 2 weken voordat het probleem zicht voordeed afgehad en niels(dhz) heb gekeken toen. ook naar de cilinder wanden en daar was destijds weinig aan te zien.. kan er nog niet bij dat na het vervangen van de cilinderkoppen dit probleem ineens ontstaat had hier voorheen nooit geen last mee..

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858031

    @wim-v6 wrote:

    Als het probleem blijft voordoen, ook met een juist gemonteerde nieuwe sensor heb je teveel motorklop (kantelende zuiger, je ben zeker niet de eerste V6 die dit heeft. heb er hier al 2 gehad met dit probleem namelijk.

    dan krijg je dus alleen bij vragen van veel vermogen een storing, en deze gaat pas weg bij langer weg zetten of resetten met uitleesapparaat.

    dit zou dan te maken hebben met te veel slijtage van het onderblok.

    Willem

    ding had nog geen 240dkm gelopen in een opel sintra…
    en waar zou deze slijtage in moeten zitten dan? in lagers of in cilinders zelf?

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858043

    [rquote=1919711&tid=146633&author=jblfreak]ik denk dat het contact tussen het onderblok en sensor niet goed is

    mijne ooit ook vervangen en geen last meer gehad [/rquote]

    vind het zeer vreemd, zelfs vant weekend een tikkende klep gehoord.. en mega hard… denk toch dat ik zelf gelijk heb en dat het de sensor niet is maar toch wat in de kop niet goed is…
    we gaan het zien staat nu in twente en hoor het volgende week wel.-

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858041

    klopt in bank 2 zit storing in, vrijdag gaat ie naar niels die gaat het uitzoeken

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858038

    is er echt niemand die een idee heeft? of zoiet soortgelijk heeft gehad..
    ga morgen me sensor vv.

    vandaag hele dag zonder storing gereden snap er niks van ook wel gewoon is doorgetrokken, terwijl hij er normaal een storing op gegeven had..

    In reactie op: Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU #17858037

    maar ik kan er gewoon niet bij dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer gewoon niet… ik snap dat niet

    In reactie op: motor om/inbouwen c1.8xe #17797040

    wat zou je voor het oude motorblok willen hebben?

    ben mob bereikbaar 0031612199179

15 berichten aan het bekijken - 101 tot 115 (van in totaal 115)