Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
LA de waarden die de klopsensor geeft gecontroleerd..
Ik vermoed toch een kantlende zuiger (wat jij nog niet kan horen constateerd zo’n sensor al.
Ook niks wat rammelt aan de motor, in de buurt van de sensor…
heb ook wel eens lopen zoeken naar een klopsensor probleem, bleek een ophangsteun van de uitlaat te zijn (VW 1.8T motor).
Willem
niet dat ik weer dat er wat los zit…
en met de sensor eraf en in een doek gewikkelt met massa draad eraan.. geeft die de storing nog. dus zit het wel in de sensor..?
nouja niet dus van kabelboom en ecu zijn ook goed…
zit het in het blok..? kan toch niet omdat die het ook doet met sensor eraf…andere ECU + Kabelboom vanmiddag bij de post..
gemonteerd met vol goede moed…
wat denk je.. na 400 meter gewoon weer storing..
nou zegt maar.. ik weet het niet meer wat het nu kan zijn..
@CarloAstra wrote:
en de ecu en draadboom zijn al gecontroleerd? gewisseld?
dat is dus de volgende stap, als het goed is maandag de andere ecu..
@Gupy wrote:
Wellicht slechte ingang op de ECU? Misschien dat hier een pin een losse soldeerverbinding heeft.
Zou het anders ook niet weten, is zeker niet ff op te lossen lijkt me zo.
klopt hebben we zelf ook aan zitten denken maar begrijp dan niet waarom deze na ongeveer 40km pas dit doet..
en een los contact zou haast niet kunnen ivm het standaard op hetzelfde moment terug keren van de storing.@Rellie opt werk wrote:
Net de compressie gemeten, compresie allemaal rond de 13 bar. Vorige kop was dus tever gevlakt, oude kop laten reviseren en weer laten vlakken 0,02 mm er af om net het oppervlakte schoon te krijgen. Aan het vlakken heeft het dus niet gelegen want de compressie is oke..
vanmiddag even bij niels bezig geweest, kan er nu zelf niet meer bij wat het is:
Compressie gemeten ( rond 13 bar alles )
Klopsensor nogmaals vervangen ( Geen effect )
Stukje pakking/rubber tussen de klopsensor gedaan ( geen effect )
losse sensor aan gehangen en in een doek gewikkeld en vastgehangen ( geen effect en storing kwam al gouw weer )
losse sensor + massa draad eraan los in een doek gewikkeld ( geen effect )bij alle keren de computer gereset!
hoe kan een sensor wat meten als deze los hangt en dus geen enkele conecctie heeft met het motorblok?
@syl-astra wrote:
@Erwin_dude wrote:
@syl-astra wrote:
@Erwin_dude wrote:
@wim-v6 wrote:
@ the dealer???
Willem
nee niet origineel, destijds heb ik en Christiaan allebei een nieuwe moeten kopen, via niels geregeld,
ja klopt
dingen zijn van hella
ik heb er ook 1 van daarje had er eerst 1 bij brezan weg toch of hoe heet dat ding bij jullie daar?
nee die had ik nog
maar die was van een 4 cilinder kwam ik achter toen ik hem uit elkaar haalde
was dus niet kapot… toen ik hem uit elkaar haalde was hij wel kapot :D :D :Dohja toen hebbie die van mij nog geprobeert is ook zo!
@wim-v6 wrote:
Als je het zelf doet zijn het de Kosten niet…
maar als je het moet laten doen had het voordeliger kunnen zijn.
willem
doe veel zelf maar dit valt gewoon onder garantie, gaat ook niet om de kosten, als je alles van te voren weet had ik nu een auto van een ton gereden
@syl-astra wrote:
@Erwin_dude wrote:
@wim-v6 wrote:
@ the dealer???
Willem
nee niet origineel, destijds heb ik en Christiaan allebei een nieuwe moeten kopen, via niels geregeld,
ja klopt
dingen zijn van hella
ik heb er ook 1 van daarje had er eerst 1 bij brezan weg toch of hoe heet dat ding bij jullie daar?
@wim-v6 wrote:
@ the dealer???
Willem
nee niet orgineel, destijds heb ik en Christiaan allebij een nieuwe moeten kopen, via niels geregeld,
@wim-v6 wrote:
Die wil je niet nieuw kopen dat apparaat, gewoon net zo duur als een bobine + kabels….
zo vaak gaan deze niet kapot hoor…
willem
kost 90 euro..
@wim-v6 wrote:
tja, hoop t niet dat ie weer zo hoog zit..
kan ook andere redenen hebben…
Als de olieschraapveren problemen geven kan de compressie ook omhoog schieten…
Dit geeft het zelfde effect als iets olie op de zuiger leggen en dan compressie meten.Willem
ene kant hoop ik het wel, dan weet ik teminste dat probleem nog steeds daar in zit.
ontstekingsmodule kan ook kapot zijn,
ploft hij soms ook in de uitlaat?
@wim-v6 wrote:
Ik laat toch echt de kop vlakken als ie er af is, ivm koplekkage..
gaat ie eraf om een andere reden gaat ie er zo weer op….
of opel het nou afraad of niet..
heb ook een al 3x gevlakte kop op de Combo met 16V motor zitten, gaat prima
Willem
net uitgelezen, code 17 klopsignaal cicuit 2
dus volgende week maar weer compressie testen.@syl-astra wrote:
@Erwin_dude wrote:
net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
snap er nu helemaal niks meer vaneen echt nieuwe kop….of een nieuwe gemaakte kop die ook al eens gevlakt is
dan heb je het zelfde weer he :angelopel zeg zelf dat je die koppen niet mag vlakken
dus meet die kop eens op
en waar zijn je oude koppen dan
want daar had je het niet mee :agentps je betaald wel veel leer geld zo he
deze die er nu op zit is 1 van mij oude koppen..
net de astra weer opgehaalt uit vriezeveen..
is een andere kop opgekomen op de achterste bank.. ivm hoge compressie.
maar net bij de afslag coevorden blinkt weer de mm storing en weer inhouden..
snap er nu helemaal niks meer vanniels heb de compressie gemeten in de cilinders.
voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5
achterste 16 , 17 , 16,8
dus is nu wel duidelijk wat het is…
niels heb de compressie gemeten in de cilinders.
voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5
achterste 16 , 17 , 16,8
dus is nu wel duidelijk wat het is…
niels heb de compressie gemeten in de cilinders.
voorste cilinder bank: 14 bar tot 14,5
achterste 16 , 17 , 16,8
dus is nu wel duidelijk wat het is…
@wim-v6 wrote:
Foto??
Willem
das dat blokjetussen de cilinderbanken waar die blauw-rode stekker op kom met 2 pennetjes, dacht dat dit weinig betekende..
@wim-v6 wrote:
mag niet nodig zijn, de vlakmarge is zo klein ook weer niet dat het gelijk fout gaat, en als ie dan nu al problemen geeft is er ook nog het een en ander anders wat niet goed is.
willem
maar wat… das ut probleem, heb ook sterk het gevoel dat het in de koppen zit omdat dat het enigste is wat er anders op gekomen is… magoed om nou ff de koppen te vervangen…
@Dennis_dB wrote:
Misschien een stomme opmerking maar als je een dubbele koppakking gebruikt en het is dan over dan weet je misschien of je kop wel te ver gevlakt zijn.
als ik alles loshaal zet ik er wel andere koppen op. 2 pakkings vind ik wat riskant
@wim-v6 wrote:
koelwater naar cilinder????
willem
ja , koelwater kwam er op gegeven moment naar buiten uit zetten..
en tja niels blijft erbij dat het niet aan de koppen kan liggen dat ze te ver gevlakt zijn…
rijden meer v6e rond met gevlakte koppen…@wim-v6 wrote:
Waarom is de koppakking vervangen als ik vragen mag??
Willem
deze was lek op paar cilinders.
toen die lek was had ik geen storing en nergens last van.@Trompie wrote:
oliedruk heb ik al, die heb ik gewoon op de plek van de oliedruksensor, zo’n dubbele. Oliepomp wordt volgens mij de enige optie, of een gat in je zijkant van je pan boren.
ja kunt idd zo wel meer opties bedenken waar je je sensorkunt plaatse..
-
AuteurBerichten