Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 december 2014 om 07:49 In reactie op: Opeltreffen.nl organiseert een onderdelenmarkt: 13 december #18261786
Wij zijn er ook
14 november 2014 om 00:10 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18193041Ik denk dat dit project zonder dit geneusel over nm en koppel vast wel goed gaat komen
Ben overtuigd! Andere dakplaat it is! Ff naar sloop toe da maar! Bedankt jongens, nog tips bj het vervangen hiervan?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Wat kost die lak nu nog?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Als ik het zaag.. is het dan mogelijk om orgineel.dakraam te plaatsen
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Wil er wel een orgnineel dakraam in hebben toestand van de auto is momenteel dit

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Gaatje boren van 6 of 8 mm en die dichtlassen!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
denk dat ik ook wel aanwezig ben, is maar 10km dus kom zo wel ff buurte
is de computer van de 3l wel zonder startonderbreker?
staat als ik me niet vergis op de computer zelf iets in de code kon je het aflezen.. miss iemand die het wel weet hoe je dat kon zien!
maar als dit het geval is geeft hij ook geen brandstof
heb eventueel nog wel een 3l computer zonder startonderbreker
Update 22/10
zo na lange stilte leeft het toch nog wel.
eigen huis gekocht vorig jaar, en daar gaat boel tijd in zitten..
wel ff hobbyruimte gebouwd in de tuin dus dat was eerst prioriteit!



dakkie dicht

en deuren gemaakt en geverft!




Afijn.. de astra:…
kleine tussenstand:


blok zit erin
remmerij bijna in orde, ff wachten op de klauwen want die worden iets afgedraait!
airco is aangesloten
alleen nog wat soldeerwerk in de kabelboom en dan vloeistoffen erin en gaan met die banaan!
leidingen zijn binnen, orgineel opel / calibra
@InjectTheVenom wrote:
Is het niet handiger om de leidingen op maat te laten maken bij een aircobedrijf?
dat heb ik overweegt.
maar probleem is dat je zit met de koppelingen, die van de auto zelf en op de radiateur en op de compressor zelf die zou je dan toch zelf moeten zoeken…
en aangezien dat ook nog wel duur is heb ik dit overwogen..
@Basgsi wrote:
Ziet er netjes uit, ik heb mn v6 ook nog steeds niet lekker lopend, ga nu de nokkenassensor ook maar vervangen.
Maar zou je niet gelijk alu kleppendeksels plaatsen? of lekken de jouwe niet?
Ga je topic volgen. :thumbupgeen last mee gehad,
gewoon kwestie van fatsoenlijk plaatsen
kit op juiste plekken
deksel op juiste manier vast draaien en op momentno problems!
koppeling was niet binnen dus airco leidingen besteld NIEUW!! van calibra
en nieuw kvs tankje@RISL wrote:
Ik ga je topic volgen, ziet er goed uit tot nu toe :thumb
danku!
nog steeds op zoek naar airco leidingen,
en hopelijk vandaag de sachs koppeling binnen, en dan kan bijna het blok erin!
Update 25/1
Vanmorgen even met inlaatspruitstuk bezig geweest en alle leidingen en kabels daaronder netjes maken en aansluiten


toen de remklauwen even gereviceert dus dat is ook alvast klaar,

Toen naar veel wikken en wegen toch begonnen aan het pas maken van de airco radiateur en de daarbij horende slangen en kabels.

Past Moooi!




zo dat was het weer,
morgen nog ff kabels omsolderen van de temperatuur sensors, want de sensor van de airco vervalt en maak ik bij de fan in
En als het goed is de koppeling binnen morgen…
en dan kan het ineens hard gaan…NOG OP ZOEK NAAR AIRCO LEIDINGS VAN CALIBRA..
@Maurice89 wrote:
Ben benieuwd :thumb En 16vRam zijn cali op de achtergrond?
dat zou goed kunnen, die rode:D
Even updatetje
vorige week donderdag ff bezig geweest met de kabelboom in te tapen,
Vandaag ff weer verder gegaan daarmee
ook de ABS en diverse kleine dingetjes vant alarm inbouwe
ook ff kleine detais stralen en in de lakook de de stuurbekrachtiging zit weer zo goed al op zijn plek
net zo als de radiateurAirco weet ik nog ff niet of dit er weer komt..
allemaal erg lastig vooral met de 2de airco Sensor in de radiateur vlak onder de krulslang .. die heb ik weg moeten knippen omdat deze anders niet paste..
Ook de versnelligsbak weer een fris kleurtje bezorgt.
ding was alweer vies na een jaar….. :mrgreen:
Ook de rembekrachtiger weer netjes gemaakt






en het blokjes staat te wachten totdat de distiebutie er op komen ( dacht morgen )

Weer een nette kabelboom, en wat scheeld dat in dikte zeg!

en even een voorproefje hoe het straks moet!


nu eigelijk alleen nog wachten totdat de Sachs!!!!! binnenkomt, donderdag hopen we
dan kan de motor er weer in en hoop ik hem zaterdag aan de draai te hebbn…aandrijfasses wel vast?
velgbouten niet losgelopen?als je links mooi vind moet een geen matt zwarte auto doen,
want links glimt meer als rechts en mat spuitwerk moet niet glimmen
@richardschaeks wrote:
er gaat wel eens een storingslampje branden(heeft die altijd al gedaan sinds in mijn bezit) maar dit is meestal als ik voor het stoplicht sta te wachten en dan als ik wegrij is het weer uit. ik kan niet zeggen dat ik iets merk aan het vermogen of hij moet al altijd met minder vermogen rijden…
en als je hem uitleest wat voor melding krijg je dan?
@rpjverhoev wrote:
Hmmm, leuk karwei..
1-Swap alle onderdelen een voor een met goede (klopsensor, kabelboom, ECU, bobine, bougiekabels)
2-Meet alle onderdelen (compressie einddruk warm en koud, hoe hoog komt de zuiger, is de drijfstang krom? Wat is de cilinder diameter? staan de nokkenassen binnen spec?)geen oplossing ga door naar 3,
3-Pleur de hele meuk weg, en hang er een lopend blok in.. ;-)groetjes rene
uw keuze is 3,
”weet u zeker dat u doorwilt?”
vooruit maar weer
@rpjverhoev wrote:
Rootcause gevonden!!!!
Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…
Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…
Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..
Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)
Groetjes Rene
heb je een fototje?
@rpjverhoev wrote:
Rootcause gevonden!!!!
Doordat ik te lang ben doorgereden met mn oude distributsieriem, was deze aan het eind van zijn latijn, niet gebroken maar de spanner spande niet meer…
Doordat de krukaspositiesensor defect was, is de motor op noodloop gaan lopen, wat steeds bokkeriger werd…door het bokkerige lopen is de riem een aantal tanden versprongen…fout op fout dus…
Na het monteren van een nieuwe distri B. riem liep de motor weer, maar helaas niet als een zonnetje..:-(…er was namelijk 1 nokkenas die van tijd stond…dus ik denk dat er een paar kleppen aangetikt zijn..
Motor naar de haaien, en ik heb eigelijk geen zin meer om deze te maken.. -offtopic dus momenteel staat de hele auto te koop..liefhebbers??? 350 euro mag ie weg ;-)
foto´te=
Groetjes Rene
@wim-v6 wrote:
Een warme motor pingelt makkelijker..
Als de kleppen de zuigers geraakt hebben, of je hebt Lichte waterslag gehad in de motor kan er al schade zijn die pingelen kan veroorzaken…
Willem
andere blok staat voor zekerheid al klaar… zucht 5 de ombouw.
@mrp-tech2 wrote:
ja wim die kabel lengte daar is toch wel iets op te maken?
als ik het hele verhaal door lees denk ik aan de motor zuigers oid
maar dat kun je op deze manier wel uitsluiten lijkt me
ik heb geen v6 ervaring maar dit zou ik proberenhebben inderdaad daar aan gedacht maar dan zit je idd met draadlengtes te kloten,
en om wat te knippen en solderen lijkt me ook storing gevoelig..het kan niet in de boom of ecu zitten omdat ik dat al vervangen heb,
en het is heel goed mogelijk dat het dus gewoon wel in het blok zit, wist niet dat zo’n ding wat moet meten om te werken …
dus dan had het loskoppelen van de sensor en vervolgens los te hangen dus geen zin….
maar als het in de zuigers zit hoe kan het dan de eerste 20km wel goed gaan? of heeft dit met warmte te maken?
zal het dan gewoon wezen dat de auto altijd te arm heeft gelopen en de zuigers ergens beschadigt heeft?
dus iedereen die met een 3l motor rijdt en 2,5 computer loopt dus dit risico..had met 2,5 motor ectact hetzelfde probleem.
en ja toen zat gewoon 2,5 comuter eraan maar wellicht dat dat onderblok so en so niet goed was.. weet het ook niet
voor de rest loopt het blok super als de storing er niet in zit.. -
AuteurBerichten