Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vervang je luchtmassa meter maar, 99% zeker dat het dan opgelost is!!!
Kun je ze geen e-mail sturen waarin je naar een verkoop punt vraagt.
Laat die schroefsetjes liggen, die zijn naar mijn idee vaak echt stug.
Koop een setje Koni rode schokdempers deze zijn in stugheid afstelbaar, zet ze in de middenstand en monteer er een setje veren bij van -30 of -35mm, dan heb je rij comfort, wegligging en een mooie verlaging.
Spullen van Forté zijn super, zijn alleen te verkrijgen bij bepaalde autobedrijven, waarschijnlijk kun je via de site van Forté wel achterhalen welk autobedrijf bij jouw in de buurt dit verkoopt.
Voor de egr kun je desnoods zelf een plaatje maken van een stukje blik of aluminium!!
De carter ventilatie zou ik gewoon orgineel laten, gewoon 1x per jaar even je gasklep eraf halen en schoon maken, tja onderhoud hoort ook bij auto rijden.
Zoek via google afbeeldingen eens op hoongroef, dan weet je hoe het er uit hoort te zien.
Ik zou het dan eerst nog eens proberen met eventueel 3 flesjes reiniger op een 1/4- 1/2 tank.
Voor het uitbouwen van de verstuivers moet namelijk de distributie ketting los en de nokkenas moet uitgebouwd worden, dus dat kost nogal wat uren.
Wat is je probleem als ik vragen mag??
Bij een diesel worden het vaak verstuivers genoemt en bij een dti/dth is het nogal wat werk om ze te demonteren.
Deze verstuivers zijn nog puur mechanisch en hebben een vast openings punt.
Ja voor zover ik weet moet tegenwoordig eerst de ecu in vrij geschakeld worden in de auto waar hij uit komt, gebeurt dit niet, dan is de ecu onbruikbaar.
Maar een Can bus storing hoeft echt niet het einde van je ecu te betekenen!!!
Laat het eerst eens goed doormeten voordat je vanalles gaat vervangen.
Wat is de storing code precies, voor hetzelfde geld is het gewoon een draad breukje.
Volgens de topic starter is dit al vervangen!!!
Stuur de verstuivers maar naa diesel Buchli, die kan ze zeker testen, dit geeft je wel de zekerheid en/of het vinden van de oorzaak!!!!
Als je zomaar iets vervangt, dan weet je nog niet of het probleem opgelost is.
Wat is de km.stand?? mogelijk een slechte schokdemper.
13 -14 volt is een normale laadspanning, 13,2 tot 14,5 in normaal.
Dat zal niet meevallen om een bumper in de goede kleur te vinden, je zoe de onderdelen lijn eens kunnen proberen.
Als ik jouw was, zou ik maar gewoon een motortje van de sloop op de kop tikken, denk dat je daar beter mee af bent.
Als je naar de bovenkant van de klepveren kijkt, staan die dan allemaal even hoog?????? zoja, dan zijn je hydraulische klepstoters kapot!!!!
Vervang ze gelijk alle 8 anders zijn over een tijdje de andere weer aan de beurt.
Wat vaak voorkomt is dat de op-ringen onder de verstuivers lekken, hierdoor zakt de brandstof terug de tank in.
Voor zover ik weet zit er geen opvoerpomp in de tank.
:thumbup Waarschijnlijk wordt er dan bij de nieuwe software ook sneller en onder “makkelijkere” (lagere uitlaat temp. en lager toerental) geregenereerd, plus dat idd de waardes/tolleranties wat ruimer zullen zijn.
Waarschijnlijk rijd je niet onder de juiste omstandigheden om het roetfilter automatisch te regenereren.
Dit automatisch schoonbranden van je roetfilter gebeurd bij een min. uitlaat temperatuur en meestal een bepaald toerental.
Wordt de uitlaat niet warm genoeg, dan komt de auto dus niet in het reinigings programma.
Je zou dus vaker op de snelweg 120 in z’n 5 moeten rijden (als je een 6bak hebt) dan loopt de uitlaat temp. op en kan er gereinigd worden.
Vraag bij de dealer maar eens naar de exacte omstandigheden waaronder het filter geregenereerd wordt, weet zeker dat het scheelt!!
Rijke fantasie hebben sommigen hier, koelvloeistof mengt met water, dit zie je dus niet, rooie diesel zou kunnen, maar ik denk eerder weerspiegeling van de rode reling boven GTPA :P
Zo’n verbruik kan haast niet, dan loopt de benzine haast zo uit de uitlaat en kan de motor ook niet mee lekker lopen!!!!!
Begin eens zelf je verbruik te berekenen, volle tank, dagteller op nul, tank leeg rijden km.stand opschrijven, tank weer vol doen en dan het geredenm kilometers delen door het aantal gereden kilometers.
Andes naar de garage en laat daar je motor management maar eens controleren.
Een liter op 4000km?, begin eens met een goede motorflush van bijv. Forte, daarna een goed halfsyntheet olie met nieuwe filter, en kijk dan eens wat je olie verbruik doet!
Je klepseals zitten diep in de cilinderkop, en als je die van jouw auto wilt laten vervangen, dan denk ik dat de auto financieel totall los is, of de cilinderkop moet eraf, of anders is het een ontzettend gepriegel waar niet eens iedere monteur aan durft te beginnen.
Wat is de km.stand van de motor??
Vliegwielen gaan idd vaker stuk, dit is een bekende kwaal, had je ook via de zoekfunctie kunnen vinden.
Een 2e hand monteren is daarom ook niet aan te raden, dit omdat de kans groot is dat die ook al slecht is, dus een nieuwe is de beste en helaas ook duurste oplossing.Tja opzich kan een motorblok wel een ton of 3-4 aan idd, maar bedenk je wel dat er veelal dingen rondom de motor kapot zullen gaan, koppeling, startmotor, dynamo, versnellingsbak, schokdempers voor en achter, remblokken en remschijven voor en achter, remklauwen ets, dit kan ook aardig in de papieren lopen.
Er staan toch ook zat zafira’s tekoop met 125.000 km ofzo, zou daar eerder na zoeken.
18 augustus 2010 om 20:44 In reactie op: Zafira maakt raar geluid bij achterremmen met caravan aangek #17714583Vervang in iedergeval je remblokken maar alvast, verder zijn er modificaties geweest in het verleden op de handremkabels, jouw klacht had daar dacht ik verband mee, je zou het eens bij een dealer na kunnen vragen.
succes
-
AuteurBerichten