Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Micro fiches zijn idd jaren 80 begin jaren 90 ofzo, tegenwoordig gaat alles per pc
Ik dacht dat het programma van opel TIS heet, dus zoek maar eens op marktplaats. ;)
Dat komt omdat flashlube niet altijd standaard ingebouwd wordt, bij ons is dat ook een “extra optie” , dit ook omdat bepaalde autotypen WEL goed tegen lpg kunnen.
Ik weet niet hoe jij aan 25% verbruiks toename komt, maar dat was zo’n 20 jaar geleden van toepassing.
De huidige installatie’s met gasvormig lpg injectie hebben +/- 10% verbruiks toename.
De nog nieuwere vloeibaar gas injectie systemen schijnen zelfs zuiniger te lopen op lpg dan op benzine.
Groetje Erwin (lpg inbouwer)
Verwacht niet dat dat je probleem is, zolang ze maar speling hebben.
P0300 codes zijn ontsteek onderdrukkingen, mogelijk je bobine brug die doorslaat!
Misschien de pech dat de krukas sensor kapot is gegaan in tussentijd, dan start de auto alleen op de nokkenas senior en dit gaat moelijker.
Echter zou dat een foutcode op moeten leveren.
Het verhaal van femempeters klopt idd, ook het verhaal van wim-v6 klopt, echter de bekeuring hoef je je niet duk om te maken, die is een tientje of 40 dus dat valt wel mee.
Wat een revisie kost is moeilijk op voorhand te zeggen, dit is namelijk afhankelijk hoe slecht je motorblok is.
Misschien is het met een setje nieuwe zuigerveren op te lossen, maar voor hetzelfde geld moeten er 4 nieuwe zuigers in en moet je blok geboord en gehoond worden.
Dus eerst naar een garage en een goede diagnose laten stellen.
Hoe staat het met dit “project”, is de uitlaat intussen gemonteerd???
Ben wel benieuwd naar wat foto’s.
Voor 90 % zeker een lekkage in je inlaat traject.
Als je intercooler lekt, is dit vaak te zien aan een vettige plek op de intercooler.
Anders iemand flink gas laten geven en met een plantenspuit met zeepsop de intercooler bespuiten, waar de bellen komen heb je een lek.
@ Bouwi:
Ik wil niet verkeerd overkomen, maar als je nu eerst eens dit topic goed doorleest, en dan doet wat er gezegd wordt, dan weet je tenminste exact wat je verbruik is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Zoals jij het zegt zou je op een verbruik van 1 liter op 8.5km zitten, dat zou best eens kunnen, zeker als je nogal sportief alleen stads verkeer rijdt.
Wat is de km.stand?????
Forté heeft prima producten om een motor mee te flushen, en vervuiling mee op te lossen, waarbij je ook het olie verbruik flink mee kan verbeteren.
Het zal natuurlijk geen 1l op 15.000km worden, maar vaak is 1l op 5000km haalbaar, dus een flinke verbetering.
Begin eerst maar met je einddemper.een sierstuk doet nix, wat de naam ook al zegt.
Is het met een andere einddemper nog niet zwaar / diep genoeg, dan kun je de rest van je uitlaat nog vervangen.
voor voorbeelden kijk maar eens op de site van bijv. supersprint. http://www.supersprint.com/USP00opeast56.asp
Dat heb ik nog nooit gezien :o, heb ik dus weer wat geleerd!! :thumbup
2 oktober 2010 om 13:08 In reactie op: Calibra/Vectra V6 remmen op m'n GSI? Vraag 2 aandrijfas #17736637Als je de te boren gaten nauwkeurig af getekend kunt krijgen, en je hebt een kolomboor met een goede 12?mm boor dan kun je het in principe zelf doen.
LET WEL OP, JE REMMEN ZIJN WEL VAN LEVENSBELANG, GA ER NIET AAN LOPEN PRUTSEN ALS JE TWIJFELD.
@ laagvlieger, dat zijn dan toch geen orgineel geleverde specifieke sensoren voor een zafira-a???
Wat dacht je van de velgen doktor in uden, is dicht genoeg bij jouw in de buurt!!!
Volgens mij zijn er voor de zafira-a geen orginele parkeer sensoren, zal dus aftermarket worden.
Sensoren voor schiet niet echt op vind ik, je moet er een schakelaar tussen bouwen omdat je anders knetter gek er van wordt ( en die schakelaar wordt dan weer constant vergeten aan te zetten).
Sensoren achter is eigenlijk alleen meer werk, en je moet een goed setjes boren hebben in de juiste diameter.
Aan de linker kant zit je versnellings bak, of heb jij een auto met het stuur rechts?? ;)
26 september 2010 om 16:03 In reactie op: Ditributierriem 1 tandje verschoven is dat gelijk funest? #17733555Heb je de riem wel op de juiste spanning staan???
Ik wil je niet telleur stellen, maar wat vege doet is eigenlijk ook gewoon een motor (en ook jouw oude motor, die hoogst waarschijnlijk terug moet) reviseren en opnieuw opbouwen, dus in principe krijg je gewoon een revisie motor.
Vandaar ook dat ie waarschijnlijk ook ergens anders lekt dan bij de carterpan pakking, of de pakking is niet goed gemonteerd.
Oja wel ff opletten hoe je de sleutel erop zet, zo dan dat hij niets kapot kan slaan (rustend op grond of tegen chassis balk ofzo)
Die bout wordt in de garage gewoon met de lucht sleutel los gedraaid.
Wat je thuis kan doen is een wring ijzer met dop 17 /19? op de centrale bout zetten, dan de motor starten en natuurlijk meteen weer uit zetten (zorgen dat je niet lang genoeg doorstart waardoor de motor start) dan is in 7 van de 10 gevallen ook de bout los.
Of je olie pomp pakking, koppakking of klepdeksel pakking.
Begin eerst eens aan die kant het blok goed te reinigen, liefst met een aantal spuitbussen remreiniger, werkt “nauwkeuriger” dan hogedruk spuit.
Dan proefrit maken van een aantal kilometers en bekijken vanaf waar de olie komt.
-
AuteurBerichten