Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kun je een foto maken???
Tja distributie riem vervangen hoort gewoon bij onderhoud, wel makkelijk om te weten wanneer hij vervangen moet worden of vervangen is.
Verder natuurlijk even naar de onderhouds geschiedenis kijken
Zou toch even navraag doen bij je garage, kan net zo goed je rem achter zijn die aanloopt
Dit zal liggen aan de mate van verlaging en de et waarde van de velgen, zonder deze gegevens kun je hier geen atwoord op geven.
Dit soort lekkages komt zelden door de bodem, water stroomt naar beneden, of het moet zijn dat je constant door een laag water van 1/2 meter rijdt.
90% van de lekkages komt vanaf deurrubbers, verstopte water afvoeren, lekkende kitnaden etc.
Van de andere kant is een astra-g bij mijn weten een betrouwbare auto, bekende kwalen zijn stuurbekrachtiging en olie verbruik.
Verder dacht ik weinig grote problemen.
http://www.stroevemotorsport.nl/Schroefsets/157417-Opel-Zafira-Weitec-Schroefsets/
Als je naar de info van deze link kijkt praten zo over een max. voor aslast en max achter aslast.
Verder maken ze geen verschil in wel of niet OPC ook bij de andere sets niet, denk dat het dus toch gewoon past.
Ook al is het dan een 5 volts lambda sonde, dan nog moet die constant varieren van de minimale waarde tot de maximale waarde, doet ie dat dan is je lambda sonde in principe goed, varieert hij niet of onvoldoende dan KAN hij kapot zijn, maar het kan net zo goed nog een ander probleem zijn.
Dan gaat ie in noodloop, net als dat ie nu zit!!!
Ga naar een andere garage!!!, een lambda sonde hoort constant te pendelen van 0.1 tot 0.9 volt, doet ie dat niet, dan is ie kapot!!!!!!!!!!!!!! zoek het maar na op google.
Verder kan de uitstoot van je auto haast niet in orde zijn als je lambda sonde kapot is, dus er klopt iets niet aan het verhaal van de garage.
Sproeiers werken bij mijn weten bij elk merk en type op waterdruk, waarschijnklijk zit er ook een “overdruk klep” tussen om te voorkomen dat het mechanisme kapot gaat.
Meten is weten in dit geval, controleer of je spanning hebt op de schakelaar van de aanjager.
voor de automatische verlichting zit er waarschijnlijk ergens een losse unit met bijbehorende zekering.
Pomp de tank eens helemaal leeg, sleep de auto naar de pomp en controleer eens hoeveel liter je dan kan tanken.
P.s. je vraag staat in het verkeerde gedeelte.
Komt er nog wel sproeier vloeistof uit de koplamp sproeier???, deze komen namelijk alleen omhoog op de druk van de ruitensproeier vloeistof.
Met alle pekel en rotzooi op de weg, kan dit ertussen zitten, waardoor ze blijven hangen.
De KOELVLOEISTOF TEMPERATUUR METER moet onder elke buiten temperatuur tussen de 80 en 90 graden aanwijzig na een rit van een km of 10.
Doet je meter dat niet, dan heb je een probleem, wat er vaak op neer komt dat je thermostaat kapot / niet goed meer is.
Als ik google P1614 opel dan kom je tegen dat het op je startblokkering slaat, verkeerde of kapotte transponder (zit in je sleutel).
Verlichting dashbord kastje??
Vervang je thermostaat maar, anders zit je dadelijk wel in de kou als het nog wat harder gaat vriezen.
Je kunt je display laten instellen op “met orginele radio of zonder orginele radio”, laat je het programmeren, dan werkt gewoon je complete display zoals het nu werkt, echter zonder de radio info.
Dan zul je er toch mee de wasstraat in moeten, zet 2 man op de achterbank met een zaklamp (water glinster als er licht op schijnt) en laat ze goed rond kijken, kost je 6 euro, maar misschien kom je er dan achter.
Ik kan nu niet echt zeggen dat een evo 6 of evo 8 turbo zo snel opspoelt, het gewelsd komt bij 3000 toeren pas echt los, verder is er met de orginele turbo op een evo idd wel 400pk te halen.
Heb 7 jaar aan evo’s gewerkt in de rally sport dus heb er genoeg in mijn handen gehad.
Ik zou eerst maar eens de water lekkage opsporen als ik het zo lees!!
Heb je airco?? dan zit misschien de condens water afvoer verstopt, echter zouden dan de matten voor ook nat moeten zijn.
Als het goed is kom je via deze link uit bij hetgeen wat jij zoekt, lukt het niet, zoek dan op MP even bij opel onderdelen.
Begin eerst eens bij het begin, en laat je auto uitlezen!!!!, dit voordat je al met software en allerlei nieuwe onderdelen begint.
Laat niet alleen controleren of er storingen opgeslagen zijn, maar laat ook even je meetwaardes controleren op eventuele afwijkingen of rare waardes.
Een lichter vliegwiel levert geen pk ok Nm winst op!!!!
Je blok loopt alleen makkelijker door de toeren heen, nadeel is dat je blok nog hoog toeriger wordt.
-
AuteurBerichten