Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En een veer verwarmen haalt niet de werking uit de veer:wtf
Kun je niet gewoon 1 winding van de veer afslijpen???
Een veer napersen heeft lijkt mij niet heel veel nut, die zal lijkt mij, weer gewoon terug veren in orginele afmetingen.
Is het niet verstandig om al je problemen bij 1 en dezelfde garage te laten doen??
Scheelt je een hoop heen en weer rijden, en het over en weer verhaaltje.
Wat ik niet snap is dat ze je handrem afstellen???, deze is namelijk zelf stellend zogauw dus alles GOED gemonteerd en afgesteld is (in basis/rust stand) dan zou er als het goed is niets meer afgesteld hoeven worden.
Oke, maar waarschijnlijk zit er bij jouw een olie filterhuis vast op het motorblok, daar zit een los filter element in, dus dat kun je van buiten af niet zien.
Als je de auto nog maar net hebt, en je hebt garantie zoals in je ander topic staat, zou ik niet zelf aan je auto gaan werken.
Als er dadelijk iets kapot gaat aan je auto, en ze ontdekken dat je er zelf aan gesleutels hebt, kun je wel is problemen krijgen met je garantie.
Dynamo van een panda past waarschijndelijk niet, bevestigings punten zijn anders.
Koop gewoon een ruil dynamo voor juw type auto.
Als je bij een voor wiel aangedreven auto plots gas loslaat in een bocht, dan zwiept de achterkant ook om, kan dus ook gewoon aan je rijstijl liggen.
Snel even mee naar de garage rijden, en daar laten luisteren!!!!!!!!!
Heb je al is olie gepeild????
Als het geen al te ernstige storingen zijn, die op dat moment niet meer actueel zijn, dan kan het zijn dat de lampje uit gaat na een x aantal keer starten (zonder dat er tussentijds de storing terug in komt).
Om het probleem op te lossen, gewoon uit lezen / door meten.
Ik ben benieuwd naar je probleem, ik heb namelijk een zafira-a 1.8 van 2000 en die doet precies hetzelfde, echter heb ik geen boord computer.
De benzine meter zie je gewoon zakken, stop je even dan stijgt ie weer.Ben zelf auto monteur, dus ga het zeker uitzoeken, en als ik het weet zal ik het je laten weten.
Maar hopenlijk is er hier iemand op het forum die het probleem, en natuurlijk de oplossing kent, scheelt me weer een paar avonden zoeken.
Ik heb het ook niet over een dealer!!!!!!!!!!!
Ik heb het gewoon over een onderhouds beurt zoals die uitgevoerd hoort te worden volgens het onderhouds schema!!
Ik heb 9 jaar geleden zelf 3 jaar bij een opel dealer gewerkt, ben er van ellende weg gegaan omdat wij ook niet het onderhoud mochten uitvoeren zoals het eigenlijk hoort.
Werk nu sinds 9 jaar bij een klein universeel bedrijf als zelfstandig monteur, en doe het onderhoud gewoon zoals het hoort.
De cc kan op 2 manieren “afgebroken” worden, namelijk door de schakelaar van het rempedaal te activeren (gewoon te remmen), en een schakelaar op je koppelings pedaal.
Mogelijk 1 van deze schakelaars kapot??
Onderhoud is preventief, dus dingen vervangen voordat het kapot is, zodat je lekker weer een jaartje of 15.000km kunt rijden, zonder tussentijds steeds naar garage te moeten.
Je wilt niet met een gebroken v-snaar / multi-riem komen staan, de staat van de riem wordt gecontroleerd, als die slecht is wordt die vervangen voordat hij kapot gaat.
En bij een grote beurt wordt er meer en uitgebreider gecontroleerd dan bij een kleine beurt.
EGR klep???
Foutcodes uitlezen kan volgens mij alleen nog met diagnose test kast.
Aandrijfas / homokineet?, met caravan wordt die veel zwaarder belast waardoor zo’n geluid naar voren kan komen.
Zonder belasting hoor je het dan niet.
Je zult naar een lpg specialist moeten gaan, deze kunnen je lpg systeem uitlezen, waarschijnlijk is de lpg druk te laag.
Als de druk te laag wordt schakeld hij autmatisch terug naar benzine.De oorzaak van de te lage druk is vaak een slechte verdamper en of verdeelhuis, en als het nog de 1e montage delen zijn, dan is het helemaal niet zo raar dat het na 190.000 km versleten is.
Heb je hem al is uit laten lezen??
Wat is de kilometerstand, een kwaaltje is dat regelmatig rond de 200.000km de brandstof pomp kapot gaat.
Als je aan een lamda sonde draad soldeert kan je zelf de lambda sonde “vergiftigen” , het beste is klem verbinden te gebruiken, en deze goed te isoleren.
Oke fijne vakantie.
Echter is de distributie van een z1.8xe echt geen hels karwei. en is op een zaterdag morgen makkelijkte fixen.
Had je ook graag geholpen, echter was de afstand iets te groot denk ik ( wij zitten tegen Eindhoven aan).
Maar toch een fijne vakantie
kijk is op http://www.biesheuvel.nl daar hebben ze kant en klare leidingen, maar ook losse slang waar je zelf nippels aan kunt zetten van goodridge.
Spul is alleen wel peper duurWij houden altijd 60.000km of 4 jaar aan.
Het is volgens mij wel zo dat vanaf een bepaald bouwjaar de interval van 60.000 naar 90.000 en van 4 naar 6 jaar gegaan, echter worden in bij gevallen wel dezelfde onderdelen gebruikt.
Dat betekend dus dat dezelfde riem vanaf dat bepaalde bouwjaar 30.000 of 2 jaar langer mee kan :wtf nou ik neem zo’n risico niet.
Ik zou hem dus gewoon zeer spoedig laten vervangen.
MET EEN ONGEKEURDE AUTO MAG JE NIET RIJDEN!!!!
Je mag hem idd wel tot 2 maanden zonder keuring op de openbare weg laten staan.
Hoe heb je de turbo druk gecontroleerd? met een losse turbo druk meter, of electronisch met een testkast????
En om wat voor aut gaat het?, is het een orginele turbo moter of een zelf bouwsel?
Oja wat ook veel voorkomt is dat het olie peil telaag is, hierdoor is er te weinig vacuum, en wordt de wastegate van de turbo weer niet goed bedient, met alle gevolgen van dien.
Dus eerst uitlezen!!!!
Nee egr is niet af te doppen, wel kun je de vacuum slang op de egr loshalen en afpluggen.
Maar meestal is de luchtmassa meter defect.
Wil je het zeker weten, dan laat je hem toch ff uit lezen, dan weet je tenminste wat meer!!!
Ik denk dat er in 185/65-14 niet echt super banden te koop zijn kwa grip betreft. (wang van de band is te hoog en dus te slap).
Waarschijnlijk kun je beter overstappen naar bijvoorbeeld 195/50 15, dan is er al meer keuze in de sportievere banden.
-
AuteurBerichten