Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij opel staan de beurten om de 15.000 of 30.000, dus hij had in principe bij de 120.000 de grote beurt moeten hebben.
Moet je een caravan of aanhanger trekken, kijk dan naar het trek gewicht, een 2.0 diesel mag maar 1050 of 1100 kg geremd trekken afhankelijk of er airco inzit.
Een 2.2 diesel mag 1400 of 1500 kg geremd trekken, dat weet ik ff niet precies uit m’n hoofd.
Oja, het onderhoud is opzich niet zo spannend van een zafira, let wel op, vaak gaat de dieselpomp kapot rondt de 200.000km.
Oja als je twijfeld over het onderhoud, dan pak je hem gewoon goed aan op het moment dat je hem koopt, alle filters, motor olie, remvloeistof etc, dan weet je ook weer zeker dat je god zit.
Waarom perse gas?, en niet een diesel???
Oja en je staat in het verkeerde deel van het forum;)
Waarschijnlijk is je vliegwiel dan al verweg versleten, en dan kan het laag in toeren het vermogen niet meer goed aan.
Wat is de kilometerstand?
Tja michelin blijft het ook gewoon erg goed doen.
Accu leeg?????
Of je contactslot (electrisch gedeelte) is kapot??
Als er van alles vervangen is wat niet de oorzaak was, dan zou ik terug gaan en de rekeing niet betalen!!!, of anders moeten ze de oude delen maar weer terug plaatsen.
Een lambda sonde is opzich wel zelf te verwisselen, maar je zult eerst moeten weten of die kapot is, en dan nog na vervangen moet de computer gereset worden, en hier zul je toch weer voor naar de garage moeten.
Geribtje riem, niet getande riem GTS power.
Het gaat dus om de multi-riem vroegere v-snaar.
Waarschijnlijk wordt de riem gespannen door een veer belaste spanrol, deze tegen de veerkracht in ontspannen, riem eraf, nieuwe erop, dit alles terwijl je de spanrol tegen de veerkracht in blijft ontspannen.
Dat je tegenwoordig de voorbumper moet demonteren om koplampen te vervangen is heel normaal, en zeker niet alleen bij opel.
En ik neem aan dat als er een kier van 3cm tussen de bumper en je koplampen zit jij het ook geen porum vindt????
Dus om alles netjes aan te laten sluiten, krijg je idd dit soort constructies.
Maar wat ik ookal zeg, bumper ligt er gewoon in 10min. vanaf hoor.
Ik zou je voorbumper gewoon demonteren, en niet eraf slopen:jerry.
Bumper heb je in 10 minuutjes eraf, daarna kun je gewoon de onderste schroefjes van de koplampen losdraaien en je koplampen eruit halen.
Het is een geribte riem, haal een nieuwe en controleer alle poelie’s waar hij omheen loopt, mogelijk zit er ergens speling op.
Als ie eraf loopt, tja dan is je stuurbekrachting weg, je dynamo, je airco etc.
Gewoon door trekken, heb vorige week nog zo’n lampje vervangen.
Oja alles natuurlijk wel op eigen risico;)
Je kunt de middelste kachelknop er zo uit trekken, dan zie je een heel klein lampje zitten (1,2w) steek lampje, beetje pielen en je trekt het er zo uit.
Met nog meer gepriel steek je het nieuwe lampje erin, en als het goed is werkt het weer.
Er vanuit gaande dat het lampje kapot is
overigens, op marktplaats wordt je dood gegooid met die netten, let wel op, worden de wildste prijzen voor gevraagt.
Dat bagagenet is alleen af fabriek bij de elegance uitvoeringen heb ik me laten vertellen, en dus niet bij de comforts.
23 augustus 2009 om 14:53 In reactie op: xenon inbouwen in orginele zafira-a/astra-g koplampen?? #17487384Tja je mag ook niet tehard rijden!!!
En daarbij scheelt het al dat ik WEL koplamp sproeiers erop heb zitten, dus zowiezo al minder kans op problemen.
Probleem zit voor 90% niet in het relais zelf, eerder in de zekerings kast, pas bij een zafira ook nieuw relais gemonteerd, deed het nog niet, trok het relais er 2mm uit, en toen bleef ie het doen.
1 Het probleem van je knipperlichten zit waarschijnlijk in slecht kontakt van het knipperlicht relais, deksel afnemen, en een keer het gele relais (zitten er 2 langs elkaar) eruit en terug erin stoppen, beetje op en neer bewegen.
2 waarschijnlijk lekt je koppelings cilinder / hydraulisch druklager, omdat als je langzamer rijd meestal ook rustiger met de koppeling omgaat lekt de vloeistof druk weg, tijdens normaal op of terug schakelen koppel je sneller, hierdoor is er geen tijd voor het weglekken van de druk
Ik heb hetzelfde probleem met mijn zafira, maar het probleem is er niet altijd!!
Uitlezen zal alleen zin hebben op het moment dat de tankmeter raar doet, en dat is dus onderweg, zogauw je het kontakt uitzet en weer aanzet is het probleem weg.
Je zult dus eerst moeten gaan rijden totdat het probleem zich voordoet, dan naar de dealer / garage bedrijf voor diagnose en die heeft dan bijna nooit tijd.
Dus lastig probleem.
Oja, heb deze avond met onze Bosch tester wat zitten controleren, maar op dat moment werkt de tankvlotter goed, maar de benzine meter geeft dus ook de goede waarde aan.
Dat klinkt wel interresant, maar wat doet die module precies, alle 4 de ramen sluiten op je a.b.???
Zit aan de voorkant in dat aluminium huis.
Overigens zit je in het verkeerde gedeelte, dit is het opc gedeelte:hmmz
Gewoon door trekken, heb het vamiddag nog losgehad, zit geklikt.
is natuurlijk ook afhanelijk van rijstijl en onderhoud, maar motorisch moet een ton of 3-4 toch wel kunnen met een diesel.
Zijn je remblokken dan inmiddels wel goed ingesleten, nieuwe blokken of “oude” schijven remt in het begin nooit goed, zeker de handrem niet.
Ik bedoel dus waarom je je auto ook niet laat keuren bij het bedrijf dat je remmen gerepareerd heeft, was dat niet net zo makkelijk.
daarbij komt dat de auto niet afgekeurd kan worden op een verschil in de beremming van de handrem, zolang de vertraging maar wordt gehaald en beide wielen remmen.
-
AuteurBerichten