Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Smithy wrote:
@Erwin1987 wrote:
laguna lip dus:P
Erwin
:thumb
Erwin, laat je mij eens weten hoe dit verloopt dan?Grtn,
JeroenFoto’s komen zowieso in mijn topic.
Erwin
ja ik moet ook even kijken als ik het niet mooi vind kan er vast wel iemand anders mee blij maken maar zoals bij de vectra hierboven vind ik het wel mooi!
en volgens mij moet je de lip pas maken en niks aan de bumper doen.Erwin
laguna lip dus:P
Erwin
heb je trommels achter? of schijven met trommels erin?
Erwin
eentje gevonden voor weinig op ebay, dus net gekocht en komt binnenkort binnen ff kijken hoe het staat vind ik het niks haal ik hem er weer af.
Erwin
ik vind het wel wat hebben en ze kosten niet veel dus als het niet mooi is kan ie zo weer weg!
Dankje wel!Erwin
ik had in mijn corsa toen een kadett interieur.



Erwin
Föhn.
Erwin
ik heb ook een trekhaak.


Erwin
De twee buitenste kastjes zijn de omvormers die ervoor zorgen dat er 20000 volt naar de lampen wordt gestuurd zodat het xenongas zich kan ontladen. De middelste twee voorwerpen zijn de lampen, hier in een beschermingsplastic dat je moet verwijderen als je de lampen gaat plaatsen.
Open je motorkap, haal een eventuele beschermkap achter het halogeenlampje weg, haal de stekker los van het pitje en verwijder dit pitje daarna. Je kunt deze bij je reservelampjes stoppen.
Stop het xenonlampje nu in je koplamp en zorg dat het goed vast zit. Aan de lamp zitten nog wat kabels zodat je waarschijnlijk even het klemmetje (montageveertje) dat de lamp op z’n plek houdt moet losmaken en dit om de lamp heen moet schuiven.
Nu het lampje zit kunnen we de boel gaan aansluiten. Bij de set komt uit de omvormer een kabel. Er is nog een kabel die je aan de andere kant in de omvormer moet klikken. Uit het lampje komen diverse kabels. Twee zwarte en twee rode. Neem de rode met een zwarte stekker en klik deze in de stekker (met de zwarte kabel) die uit de omvormer komt. Doe het zelfde met de rode.
Nu hebben we nog een rood en zwart kabeltje over met een koper uiteinde (op de foto met het koffer zichtbaar onder de linker lamp. Je hebt als het goed is ook nog een stekker over die voorheen aan de achterzijde op de halogeenlamp was geklikt. De koperen stekkers passen exact in de stekker van je verlichting dus je klikt het in elkaar.
Stop nu de bekabeling deels in de lamp en plaats de rubberen vochtwerende dop terug achter op je lamp. Je moet nu de omvormer nog wegwerken. Aan de bestuurderszijde kan dit door de omvormer onder de lamp te stoppen en hier vast te zetten (met de in het koffer aanwezige tie-wraps of eventueel met de bijgeleverde schroefjes). Aan de bijrijderszijde is het ietwat lastiger omdat je hier niet makkelijk onder de lamp kunt komen. Heb je een originele luchtfilter dan klemt de omvormer mooi tussen de lamp en de luchtfilter. Zet de omvormer toch vast met tie-wraps (of schroefjes) om te voorkomen dat het ding onder het rijden een eigen leven gaat leiden. Bij een open luchtfilter heb je ietwat meer ruimte tot je beschikking.zo had ik het in de niet xenon vectra koplamp zitten.
Erwin
ja maar dat kan nooit passen volgens mij, die stekkers zijn niet het zelfde, normaal gesproken doe je die 2 stekker in het blok van je orginele verlichting die setkker die op de lamp zit dan maak je een gaatje in het rubber van de koplamp, daar steek je de kabels door heen zodat de lamp aan de ene kan zit samen met de stekkers die in je orginele verlichtingsstekker moeten en dan heb je de ballast aan de andere kant van het rubber in de motor ruimte.
Erwin
Nu wel oke komt helemaal nike knippen als je die kabels weghaalt doet ie het niet meer, je moet de zekering van je lamp in de zekering kast eruit halen en een zwaarder erin doen omdat xenon bij opstarten meer stroomverbruikt, dan doe je die2 kabels in je stekker die normaal op de lamp zit.
en niks knippen das gelul.Erwin
Ik heb al 2 keer getypt maar komt er niet bij.
Erwin
Ebay, ik heb een enkele lexmaul, maar die zijn er ook dubbel.
Je kan ook zoeken naar een 2e hands dubbel d irmscher.Erwin
In de stekker van je orginele lamp, en fuse is zekering.
Er zitten jou stekker 2 kabels min en plus, eentje waarschijnlijk bruin das de min en eentje plus zwarte op de bruine en de rode op de andere, je kan voor de zekerheid ff nameten met multi meter.
Erwin
ik heb een schroefsetje eronder die is ook wel wat stugger, maar wat is stug, comfort is bij mij bijna hetzelfde.
Erwin
Welkom!
Erwi
@waltwalt500 wrote:
mistlicht aan 2 kanten :hmmz pfff…ik hou me mond verders
Jij hebt echt serieus weinig te doen dat je zulke vervelende en zeikerige dingen post, het is de vrijheid van meningsuiting, niet de verplichting.
Erwin
Goed bezig!
Erwin
Kun je ook een koppelstukje halen van en aquarium, bijde dieren winnkel dan een stukje extra slang heb ik toendertijd ook gedaan, als e moet boren koop een brede dikke rol behang, druk de draadeindjes er door heen afteken en uitknippen, op de achterklep leggen en overnemen.
Erwin
Mijn b vec doet dat ook.
Erwin
Tsja ik rijd vanaf sportschool in westervoort altijd naar een maat van me die woont vlakbij dvv, dus dit is het makkelijkste.
Maar fietsers (zonder licht) zijn soms niet slim bezig.Erwin
@Basgsi wrote:
vanaf 100 km/h gaat het er al redelijk zou uitzien als je een boom met je flank raakt. hier in duiven heb je een 80 km weg naar westervoort toe, is 2km lang ofzo
woonde er eerst vlak bij, staan hele dikke eiken vlak langs de weg, al veel dit soort dingen gezien helaasZit nu ook ineens een knik in sinds kort iets voor de moestuin zeg maar maakt het nog iets makkelijker, het is al zo goed te zien daar!
Erwin
ik had op mijn corsa toendertijd 60/40 zag er super uit, maar drempels inderdaad niet top en al helemaal niet met 3-4 man erin.
Erwin
Alautoparts in duiven koste hij voor mijn b +-100 en bij de dealer meer als 300, zelfde nummers erop komt alleen meteen uit duitsland.
Erwin
-
AuteurBerichten