Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erwin
Deelnemer@speaker: Een Vectra kan makkelijk 18″ hebben, zeker een station.
@ GTS power: Ik zou die GTS velgen als winter velg gaan gebruiken. Ga ik zelf ook doen :thumbup
Erwin
DeelnemerMooie zwarte GTS! :thumbup
Erwin
DeelnemerDie zijn wel erg groot. Ze staan hem enorm goed! :thumbup
Erwin
DeelnemerBedankt voor de tip!
Stom dat ik er zelf niet aan gedacht heb. Ik heb ze iets dieper gedraaid en hij sluit nu een stuk beter.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door speaker
Dat knipperen zie je alleen in het donker Roel!Ik heb ze ook speciaal voor canbus.. maar ze knipperen nogsteeds… volgens VOD is het canbus-pulsje van mijn C errug krachtig … ( de eerdere Ctjes hebben hier geen last van ! )
Gelukkig ben ik niet de enige die er nog steeds last van heeft. De enige remedie is schakelen met een relais. Een relais schakelt niet door de gering energie puls van de CAN bus. Helaas moet je dan wel in de kabels gaan knippen.
origineel gepost door sw_reijnders
oh jewel hoor
Meguiars, Smartwax en Chemical Guys zijn wel de beter merken.En met alleen in de wax zetten bereik je lang niet zoveel als dat je eerst je lak fatsoenlijk reinigt met een Clay set (gewoon klei ;)).
o.a. Ali-GSI hier op het forum handelt in dat spul en weet er heel veel vanaf.
Ga maar eens met hem babbelen.Hij heeft in het verleden ook Clinics gegeven die voor een beginner zéér leerzaam zijn.
Bedankt voor de tip. Dit spul hebben ze ook bij de Heuts hier in de buurt. Of heeft Ali GSI ook scherpere prijzen?
origineel gepost door opel-limbo
Net even bij onze overburen een flesje Tunap 183 Dieseladditief gehaald. Kan mijn veccie morgen weer lekker naar Oostenrijk kachelen.Greetz Roel met een C.
Wat doet die Tunap dan?
Erwin
DeelnemerDe Vec nog maar eens in de turtle wax gezet. Zijn er betere alternatieven dan die turtle wax? Deze is er na zo’n 3 a 4 weken weer helemaal van af.
origineel gepost door opel-limbo
Vandaag even de stadslichtjes vervangen door Pilot Led Wit T10. Natuurlijk die geschikt zijn voor canbus want een stroboscoopauto wil ik niet. Kan ik met een gerust gevoel op vakantie vrijdag:thumbupGreetz Roel met een C.
Deze heb ik er ook in zitten maar ze begonnen naar verloop van tijd toch weer te knipperen. :hmmz
1 september 2010 om 21:06 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17484902Erwin
DeelnemerMooi! :thumbup
1 september 2010 om 07:22 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17484888Erwin
DeelnemerMooie set velgen. Ik ben benieuwd naar de foto’s als ze er onder zitten.
Erwin
DeelnemerSerie weerstand in LED strip geplaatst om ze iets te dimmen. Het resultaat geen straat verlichting meer maar wel de nummer plaat wit en egaal verlicht:


Erwin
Deelnemerorigineel gepost door speaker
grappig, maar werdbij Wegmisbruikers ( van vorige week ) eentje van de weg gehaald omdat ie, net als jou , de straat achter zich verlichte !!Ik heb onlangs 2 leds in de kentekenverlichting gedaan , en dat is echt wel voldoende !! en zitten maar 2 SMD leds per lampje ( dus 4 in totaal )
Toe maar… 205pk ?! das pittig… meestal trekken ze hem niet boven de 195pks. Zal wel lekker rijden !:?
Ik krijg zelf ook een beetje het fast and fusious gevoel met deze hoeveelheid licht. :P Het lijkt wel een neon balk die de onderkant van de auto moet verlichten. Een beetje overdreven dus. Ik ben in elk geval van plan om hem nog wat te gaan dimmen d.m.v. een serie weerstand.
Ik heb voorheen ook T10 LED’s in de standaard kenteken verlichting gehad, maar deze gaven echt te weinig licht. Lag zeker aan het type lampje, er zijn nogal wat verschillende in de handel.
Tegelijk met het chippen heb ik ook het luchtfilter vervangen door een high flow type. Misschien dat er daardoor 205PK uit kwam tijdens de test. Ze hebben hem in elk geval geprogrammeerd op 200PK.
Erwin
DeelnemerVandaag de Vectra bij EDS laten upgraden naar 205PK 435NM:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=123441&page=2
Gisteren LED nummer plaat verlichting gemaakt van een waterdichte LED strip van LED town. Geschakeld met een relais om het vervelende geknipper te voorkomen.







Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?Safe driving Jurgen
Ow sorry, de vorige keer vergeten er bij te zetten. Hij heeft nu zo’n 107.000 km gelopen. Het lijkt me sterk dat de turbo dan al op zijn einde is. Het verschil is wel duidelijk hoorbaar. Je hoort het fluiten duidelijk aanzwellen zodra de motor wat zwaarder belast wordt bij het accelereren.
Erwin
DeelnemerZoals beloofd de roller bank uitdraai:

origineel gepost door yzf1kr
Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.
Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508
Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.
Je hoeft de aanbieding niet af te wachten. Over de prijs valt te ook nu te onderhandelen :vertag
Ik heb nu wel het gevoel dat ik de turbo harder hoor fluiten en de motor iets harder klinkt. Het harder klinken van de motor zal wel door het aangepaste luchtfilter komen, maar hoe kan het hardere turbo geluid verklaard worden?
Erwin
DeelnemerVanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.
Gelijk maar een ‘pipercross high flow luchtfilter’ en een ‘reducer voor de motor ventilatie’ geplaatst.
Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
origineel gepost door yzf1kr
Is dat niet een versimpelde/goedkope vorm van een oil cath can?
Persoonlijk zou ik liever voor een oil catch can gaan dan voor hun oplossing.
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, ik weet het niet ben en blijf een leek.:afro
Toen ik bij eds was hebben ze terplekke zo een ding gedraaid op de bank en er in gestopt omdat ze mij wezen waar de turbo druk meter die ik heb, het beste geplaatst kan worden, zo zagen ze dat er nog al wat olie door heen ging….
Safe driving Jurgen
Na een beetje gegoogle weet ik niet of ik dit ding in wil bouwen.
Oil catch can:
http://www.tuning-gids.nl/carter_filter.htmEen goede uitleg van carter ontluchting door Quadcamsix van een het Mr2 forum:
Het enige doel van carter ontluchting is zoals het woord het eigenlijk al zegt , het carter ontluchten………doordat je motor warm wordt gaat de olie gassen afscheiden.
Als je carter geen ventilatiemogelijkheid heeft, zou binnen de kortste keren alle keerringen uit je blok vliegen, de druk in je carter wordt immers te hoog, daar komt bij dat je altijd wel iets lekkage hebt van druk langs je zuigers en cilinderwand, dus die overdruk moet ook weg kunnen.
Doordat deze gassen enigszins warm zijn geven wij meestal de voorkeur om deze aansluiting uit het inlaat traject te halen door er een klein filtertje op te zetten (vermogens verlies door warme lucht).
Vroeger, toen de milieu eisen nog niet zo streng waren werd de carterontluchting door de meeste fabrikanten gewoon met een slangetje langs het blok naar beneden gehangen en liet deze gassen vergezeld van een spatje olie gewoon de vrije loop.
Tegenwoordig mag dat niet meer, i.v.m. milieu verontreiniging.
Je kan dus zonder ernstige gevolgen de carterventilatie bij jou turbo motor losmaken en via een klein filtertje of opvang- reservoirtje (zie laatste auto-week, bij de ford diesel) langs je motor maken.Bron http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=4212
Als het ding wat EDS plaatst een carter ontluchting (bypass) is is het er een zonder filter of reservoir (oil catch can). Zonder deze filter of can komt het olie dus in het motor ruim terecht. Heb jij daar last van Jurgen?
Erwin
DeelnemerGeen idee, ik laat het door EDS doen. Volgende week kan ik je waarschijnlijk meer vertellen. ;)
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Spacejam
wat doet de volgende eigenlijk:
1) Reducer for the engine ventilation for all Z19DTH/Z19DTJ enginesVan hun website.
product description
Design-caused it can come with all Z19DTH and Z19DTJ to it, the engine oil over the engine ventilation is sucked in.These engine oil drops meet on with up to 150.000 revolutions per minute turning turbocharger compressor wheel. This leads to a brief imbalance of the wave and damages thereby the storage in the turbocharger in the long term.
The moreover the sucked in engine oil in the intercooler collects itself in the course of the time. With rising oil level in the intercooler also the danger rises this engine oil in a gush, together with which load air arrives into the combustion chamber.
That leads on the place to the principal damage to the engine, since the oil cannot be compressed.
This problem is favoured by dirty air cleaner elements.
Our investigations showed that arise this problem by a calibration of the engine ventilation be avoided as far as possible can.
We recommend the use of our reduction as well as the regular exchange of the original air cleaner and/or the installation of a sport air cleaner and its regular cleaning.
origineel gepost door opel-limbo
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door Erwin
Hoezo pijn aan je ogen?
Ik gok het afstampen op de rollerbank. Maarja……. dat doe jij waarschijnlijk ook op weg naar huis :jerry
Yep, kweet wel zekers dat Janneman dat bedoelt!!!!
Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar dat doet meer pijn aan je oren. Normaal zit je comfortabel in de geluid geïsoleerde auto. Als hij op de rollerbank staat, sta je er buiten en hoor je alle mechanische onderdelen werken.
Erwin
DeelnemerIk ga volgende week een keertje bij hun langs om er 200 pk en 430 NM uit te halen. ;)
Ik neem er gelijk onderstaande 2 onderdelen er bij.
1) Reducer for the engine ventilation for all Z19DTH/Z19DTJ engines
2) Pipercross High Flow Air Cleaner Element PP1670Een grotere intercooler (phase 2) vind ik voorlopig nog niet nodig en is ook wel erg duur voor nog eens 10 pk extra.
origineel gepost door opel-limbo
Is een leuke ervaring zo’n bezoekje aan EDS. Vooral als je vec voor het eerst op de rollerbank staat. Doet pijn aan je oren en ogen.Greetz Roel met een C.
Hoezo pijn aan je ogen?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Spacejam
Bij mij is het inmiddels opgelost met het online tuningsysteem, hij is nu netjes gechipt daarmee, laten we het er maar op houden dat hij nogal druk was.Wat was er dan aan de hand dat het eerst niet goed werkte?
Erwin
DeelnemerMooie Vec!
origineel gepost door D3nnis_
Wie kan mij hierbij verder helpen? Budget is reikend dus daar zal het niet aan liggen, kan ik de meeste onderdelen gewoon nog bij de Opel dealer krijgen of is dit niet meer mogelijk (aangezien de Vectra niet meer gemaakt wordt).
Je hebt een flinke waslijst aan opties die je nog wil gaan inbouwen. Misschien een kritische vraag, maar als het budget toereikend is waarom koop je dan niet een Vectra die standaard al wat rijker uitgerust is?
Erwin
DeelnemerBedankt voor jullie reacties.
origineel gepost door arjontje
Ballanceren.Is normaal dat de banden trillen wanneer je de winter naar zomerbanden wisselt.
Ik kan echter niet verklaren waarom ik de eerste 3 maanden zonder problemen gereden heb en dat het trillen pas enkele dagen geleden begonnen is. :hmmz
Erwin
DeelnemerIk heb ook wel interesse in zo’n setje. Waar kan je deze bestellen?
Ik zag op E bay deze zwarte OPC set set staan, maar op de foto lijken ze gespoten:
Erwin
Deelnemeregr
Erwin
DeelnemerZoals beloofd de link naar de LED’s die niet knipperen:
Meer info en gebruikers ervaringen (o.a. krijgen van korting bij de webshop en aanpassen pasvorm) zie dit topic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=120155&page=1#pid1669609
Hier een circuitje om zelf te bouwen:

Gewoon een RC filtertje op de ingang van een FET waarmee je de LED schakelt.
Zoals je ziet gaat de LED niet aan bij een korte puls maar wel bij een lange DC spanning.
Circuit is na eigen wens te dimensioneren. R2 en D1 kunnen vervangen worden door elke andere willekeurige LED. Let wel op de vermogens dissipatie van R2 als je meerdere LED’s parallel schakelt en neem ook een FET met voldoende lage Rds(on), anders gaat deze ook vermogen dissiperen (warm worden)
Erwin
DeelnemerWaarom wordt de oplossing niet gewoon op het forum gezet maar per U2U verstuurd?
Ik heb een setje er in dat niet meer knippert. Ik zal straks de link wel even hier plaatsen.
Een beetje creatieveling kan zelf ook wel een electronica circuitje ontwerpen dat deze piekjes weg filterd.
-
AuteurBerichten