Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Spacejam
origineel gepost door jraaf
origineel gepost door afterburner27
Ik zou die simota pakken…inlegfilter is leuk…maar je merkt er geen zak van…
Dit is een open sportfilter in een Carbon tube.. klinkt lekker, en loopt beter..
Ik wed dat hij met die chip van jou , in combi met een simota meer power leverd dan met een inlegfiltertje..Hoeft niet perse Simota te zijn, je kan ook voor K&N kiezen, alleen ben je dan een stukje duurder uit..
Simota werkt niet alleen goed , maar ziet er ook nice uit..De keuze is aan jezelf…
Ik weet in ieder geval dat het werkt.
Ik heb zelf altijd met sportfilters gereden (benzine autos) maar bij diesel schijnt het net zo goed te werken..tenminste dat is mijn ervaring..Heb je die sound gehoord…in het echt klinkt het veel mooier nog…
Kunt ook nog een dbilas nemen, daar zit dan een k&n in. Dan heb je ook gelijk een grotere lucht inlaat. Dat hangt toch ook net ff wat anders aan het gas:afro pedaal.

Safe driving Jurgen
Wat kost zo’n geintje :wub
Ik heb nu een Pipercross high air flow luchtfilter door EDS er in laten zetten. Zou het kwa geluid en of vermogen / trekkracht nog zin hebben om over te stappen naar een dbilas of een carbon tube open sport filter? Ik vind hem met pipercross filter ook goed rijden en ook wel wat meer geluid maken dan voorheen.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door afterburner27
borbet kijkt te klein onder jou auto……:hmmzBovenste foto komt meer tot zijn recht, maar dan in 19 inch.:o
Borbet vind ik wel mooi doordat de spaken wat dikker zijn en het wiel wat dichter is. Ook heeft hij wat minder spaken dan de TN4 dus ze zijn wel sneller en gemakkelijker schoon te maken. Ik vind ze zeker niet te klein.
19″ TN4 wordt een heel erg dure set, het scheelt zo’n 500 euro en dat vind ik het niet waard. Zeker omdat je nog meer aan comfort inlevert dan op 18″
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Erwin
Automaat kan maar een beperkt koppel aan waardoor het verstandiger is de auto niet te chippen.Die van ons kan toch ook maar 400Nm aan?
Jan
Dat klopt, een automaat nog minder. Ik weet iet exact hoeveel een automaat aan kan.
origineel gepost door janbakker
Ik rij nu ook een wagen met een 6-bak en schakel mezelf lam :)
Een automaat lijkt me gewoonweg zalig omdat het een kwestie is van gas geven en gaan.
Dat een wagen niet getuned kan worden is niet het grootste probleem, dan liever ontspannen rijden?Maar dat de automaat niet goed met meer koppel kon omgaan was mijn niet bekend weer iets bij geleerd :)
En is dat punt mbt de koeler ook te controleren?
@Jan ik reageer wel even per mail, natuurlijk heb ik jou advertentie ook zien staan ;)Ik heb ook een 6-bak en schakel me helemaal niet lam. Ik kan hem best schakel lui rijden vanwege het grote koppel wat met zijn originele 315 nm ook al lekker reed.
Als je 150 pk 315 NM eenmaal gewend bent en je kunt voor zo’n 500 euro 25% meer er koppel en vermogen uit halen is het wel erg verleidelijk. Een automaat heeft ook maar 5 verzetten vooruit dacht ik wat weer iets minder gunstig is voor het verbruik
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door gts power
origineel gepost door Erwin
Vandaag gepoetst en vorige week winter banden / velgen gemonteerd.Ik ga de winter banden binnenkort omleggen naar de GTS velg en in de zomer komt er een nieuwe set 18″ onder. Ik had eerst een Borbet CA op het oog, maar ik ga waarschijnlijk voor iets exclusievers.
ziet er zeer netjes uit!
ook sjieke winterwielen:thumbup
tip voor de zomer wielen: lenso’s mischien:hmmz;)
THNX! Waren de zomer velgen van de Astra die ik voorheen reed. Ze gaan er uit omdat de lak versleten is. De GTS velgen worden straks mijn winter velgen.
19″ Lensos zijn prachtig, maar een beetje duur om nieuw te kopen. Ik rij de auto ook voor mijn werk, ik vind 19″ een beetje overdone om mee naar klanten te rijden. Ik was aan 18″ Thomasson TN4 velgen aan het denken als zomerset.

Borbetjes staan hem echter ook wel goed:

Erwin
DeelnemerVandaag gepoetst en vorige week winter banden / velgen gemonteerd.
Ik ga de winter banden binnenkort omleggen naar de GTS velg en in de zomer komt er een nieuwe set 18″ onder. Ik had eerst een Borbet CA op het oog, maar ik ga waarschijnlijk voor iets exclusievers.


Erwin
DeelnemerAutomaat kan maar een beperkt koppel aan waardoor het verstandiger is de auto niet te chippen.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
origineel gepost door jaimey
ALs je ergends problemen mee hebt hoor ik het wel.
Zeg er even bij de het voor een Vec C is en dat je van het forum komt…Groeten en suc6
Hey als je ergens problemen mee hebt:P………… zei je…………… hoe ist met jouw leds??? Knipperen ze nog niet?? de mijne knipperen keertje of 5-8 keer als de lampen uit gaan! Lekker kut zeg!:fy1 en dat voor 35 euro! Zit er garantie op denk je?? Als het niet erger wordt vindt ik t niet zo erg maar t staat weer zo stom he?
Same here!
Na enkele weken in gebruik begonnen ze bij mij ook te knipperen. Het witte print plaatje is ook een beetje bruinig uitgeslagen alsof er iets gerookt heeft. :hmmz
Erwin
DeelnemerDie letters vielen er bij mij zowat van zelf af toen ik mijn Vectra kocht, het hoeft dus geen vandaal geweest te zijn.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Heaget
Nou ik ook even voorstellen dan!

Opel Vectra GTS DTI. Elegance uitvoering met alles erop en eraan. Nu zo langzamerhand begin ik steeds meer te sleutelen aan de auto.
Mooie Vec!
Zie ik dat goed op de 2e foto dat je 2 verschillende mistlamp covers hebt? Aan de ene kant chromen en aan de andere kant niet.
9 oktober 2010 om 08:26 In reactie op: Wie heeft zijn koppeling/drukgroep/vliegwiel laten vervangen #17670582Erwin
DeelnemerHoe lang gaat zo’n vliegwiel onder normaal last mee?
Erwin
DeelnemerUiteindelijk is alles kapot te krijgen als je de auto ‘mishandeld’. Bij mij schakelt hij wel een stuk soepeler na het chippen. Ik denk dat als je normaal rijdt en dus niet constant sprintjes trekt waardoor de koppeling en het vliegwiel ze constant op hun donder krijgen de slijtage wel mee zal vallen.
We dwalen af van de topic start; het advies is in elk geval om geen tuning box te nemen maar te kiezen voor chip tuning op maat en je auto met respect blijven behandelen.
Erwin
DeelnemerBedankt voor de uitleg!
Er zit dus standaard al een dual mass vliegwiel in. Ik dacht dat je dit als ‘upgrade’ er in kon zetten. Ik ben benieuwd hoe lang deze het bij mij uithoudt na het chippen.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door RyanVec

Voor de TauernTunnel (wel al verlaagd).Mooie Vectra!
Wat verlagen al niet uitmaakt…
Welke maat velg en band heb je er op deze foto op zitten?
Erwin
DeelnemerMooie wagen, maar een 6 cilinder is duur en verbruikt nogal wat. Overweeg eens een 150 pk 1.9 CDTI. Deze is 200 kilo lichter en levert na chippen meer vermogen en is voordeliger in wegenbelasting.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
origineel gepost door afterburner27
en voordat je erheen gaat, is het misschien ook wel vestandig een goed dual mass vliegwiel te hebben..niet dat rammel ding wat ik nu heb…Yep! De mijne is met een wapper vliegwiel en hydrauliek getuned.
Koppel kwam niet boven de 340 uit. Mag nog steeds een keer terug komen voor
Een nieuwe ‘run’ doe ik echter pas als ik genoeg heb voor phase 2. Komen alleen steeds andere mods tussen, hahaha. Schat dat m’n koppel nu tegen de 400 zit, heb namelijk toen voor de 190 pk en 400 nm gekozen.Safe driving Jurgen
Heeft het vliegwiel invloed op het koppel dan? Als de koppeling omhoog is en de motor volledig gekoppeld is met de wielen heeft het vliegwiel toch geen invloed meer en wordt het koppel volledig door de motor geleverd, of zie ik dit verkeerd?
Wat voor een voordeel biedt zo’n dual mass vliegwiel boven op het normale vliegwiel?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door sw_reijnders
ET35 en dan nog 20 mm spacers :odan zit je inmiddels op ET15 . . . en raken je wielkasten niet op drempels of met een paar potige kerels achterin?
Die heb ik nog niet achter in gehad. Wel half vliegend over een paar heftige verkeers drempels. Maar geen last loopt allemaal vrij. Zondag wel een test dan moet ik met 5 man in de auto. Dan weet ik het pas echt.aar h&r geeft een unter ET grenze von 5 :o
Krijg je nu niet meer slijtage van de lagers omdat ze niet meer in het centrum belast worden?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Droeftoeter
origineel gepost door gts power
@Droeftoeterziet er netjes uit:thumbup
maar waarom zou je em weer uitlijnen?er veranderd toch nix aan het camber v/d wielen:hmmz
Weet ik maar hij was ook nog niet uitgelijnd na het verlagen. Dit omdat ik op de verbreders heb gewacht zodat hij met deze setup uitgelijnd kan worden ;)
Ziet er netjes uit, maakt hem weer wat ‘dikker’. :thumbup
25 september 2010 om 13:18 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437487Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
origineel gepost door speaker
Net ff de cd70 open gemaakt omdat het cdtje er niet meer uit kwam. Alles ff gesmeerd en het werkt weer geruisloos!Heb toch mijn twijvels bij die CD70 apparaten, zag die van Eric eens, kwamen ook allemaal rare geluiden uit terwij ie geeneens aan stond……:sleeping.
Ga denk ik toch voor de DVD90 als dat te vinden is voor een zacht prijsje.
Vandaag de originel uitlaat in mijn schuur geplaatst:afro
Nee Jan, daar hoort ie idd niet:DSafe driving Jurgen
Past deze er zo onder of moet je een en ander zoals bumper gaan aanpassen?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door teungts
origineel gepost door Ascona19
origineel gepost door teungts
chippen is niet altyd voor pk,s winst swd40 maar ook om de motor soepeler te laten rijden vooral v6 en de 1.8xe1 hebben er wel eens proveit vanHoezo hebben de v6 en vooral de x18xe1 er profijt van.
Heb namelijk ook plannen om onze vec te chippen en daar zit ook een x18xe1 in.Mvg michel
dat de motor soepeler word
Dat soepeler lopen merk ik heel erg sinds ik bij EDS ben geweest. Volgens mij komt dit vooral doordat ze de EGR uit zetten.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door afterburner27
en dan nooit meer na de opeldealer voordat ze je data overschrijven!!!
grt NicoEDS zet het de software kosteloos terug. Kost je alleen de brandstof en tijd voor het heen en weer rijden. EDS gebruikt de meest recente software. Bij een Vectra C die uit productie is is de kans is klein dat er een nieuwere versie komt die er door de dealer overheen gezet wordt. Je kunt ze ook vragen geen software updates uit te voeren.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door afterburner27
lee wel hele goede berichten over EDS, ook van de duitsers…
ben benieuwd wat zoiets kost….hij is nu al behoorlijk snel, maar ben nieuwsgierig genoeg om er 200pk uit te laten komen…
Maar eerst mijn lenso granza velgenUitdraai van de mijne nadat hij door EDS onder handen is genomen:

Ongeveer 500 euro volgens de website. Over de prijs valt te onderhandelen
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Gerda43
Heeft iemand ervaring met het opsturen van de ecu naar EDS ? Heb dan wel Meriva maar kwam EDS hier tegen.
Meriva is alleen bij EDS te chiptunen , OBD lukt niet. Heb er nu “tijdelijk”een powerbox in maar die gaat eruit.Check dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=123441
17 september 2010 om 15:41 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437340Erwin
Deelnemerorigineel gepost door Droeftoeter
Velgen er op geschroefd. :)
Mooie upgrade! :thumbup
Ik zou alleen die chromen handgrepen uit je todo lijst niet nemen. Ik vind deze persoonlijk een beetje over done.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door gts power
dat zijn AFL koplampen (voor bochtverlichting):wub
Zijn deze origineel geleverd op de Vec C of is dit een aftermarkt kit?
Erwin
DeelnemerWat zijn dit voor een koplampen?
origineel gepost door gts power

:P
-
AuteurBerichten