Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erwin
DeelnemerGisteren een bluetooth module aan mijn CDC40 conserto geknutseld.
Erwin
DeelnemerBlijkt dus niet aan de banden te liggen volgens de fabrikant. Volgens de garage lag het nu weer aan de centreer ringen. Er worden nu custom made stalen centreer ringen gedraaid. Zaterdag worden deze gemonteerd. Ik ben benieuwd…
Iemand nog een linkje (URL) naar centreer slot bouten?
Erwin
DeelnemerIs het verschil in vermogen en koppel merkbaar? Ik ben benieuwd of hij nu wel zuiniger gaat rijden.
Erwin
DeelnemerVermogen scheelt niet zo heel veel, kan zelf aan de tolerantie van beide metingen liggen dat er überhaupt verschil te zien is.
Wat is het verschil in koppel?
Erwin
DeelnemerVolgens de garage lag het aan de banden, banden zijn nu opgestuurd voor onderzoek.
Bestaan er schuif slot bouten? Iemand een linkje?
Erwin
DeelnemerHoeveel scheelt dit dan uiteindelijk in koppel en vermogen?
Is misschien wel interessant om te doen. Volgens de kenteken check heeft mijn auto geen roetfilter.
Erwin
DeelnemerJammer van de wagen. De volgende keer toch maar over de kat heen rijden. Jammer van het beest maar beter voor jezelf, je auto en andere verkeers deelnemers.
Heb ik al 2 x meegemaakt met een vogel. De eerste keer waren het alleen wat kleine krasjes die er zo uitgepoetst konden worden. De 2e keer was het een deuk in de motorkap en koste het me alleen maar het eigen risico, viel onder een aanrijding met wild.
Gelukkig heb je weer een nieuwe gevonden.
23 maart 2011 om 19:59 In reactie op: Vectra vreet dynamo's (Update: 23-3-2011 nr 3 gemonteer #17696169Erwin
Deelnemer[rquote=1898519&tid=129186&author=DarkNL08]LOL, ik denk dat ik wel weet hoe ’t komt, EDS ??? 205HP is nie echt standaard ofwel? :P:P:P[/rquote]
De eertse 2 zijn al gesneuveld voordat ik naar EDS ging. Ik denk ook niet dat het motor vermogen de dynamo kan beschadigen. Volgens mij zit dezelfde dynamo ook op een 6 cilinder met vergelijkbaar vermogen als ik nu heb.
Erwin
DeelnemerIk heb nog steeds de beurs niet hoeven trekken voor het opnieuw balanceren, ik verwacht ook dat de custom centreer ringen nog bij het correct monteren van de velg en banden set hoort. Er zitten nu passende centreer ringen op maar waarschijnlijk hebben deze nog te veel speling. Dit los je dus niet op door andere standaard kunststof ringen te kopen. Omdat de velg door de schuif bouten niet centreert bij het aantrekken dient de centrering volledig plaats te vinden door de kunststof ring. Kunststof vervormt ook weer gemakkelijker dan aluminium.
23 maart 2011 om 19:41 In reactie op: Vectra vreet dynamo's (Update: 23-3-2011 nr 3 gemonteer #17696167Erwin
DeelnemerOngelooflijk maandag heeft de 2e dynamo het ook alweer begeven, Bosch car service heeft vandaag onder garantie de 3e keer de dynamo gerepareerd. Tevens had ik een afspraak bij de Opel dealer voor en APK keuring en het vervangen van 2 voor gloeiers. De APK keuring is uitgevoerd voor de dynamo reparatie. De auto is dus goedgekeurt met defecte dynamo, gelukkig is dit geen onderdeel van de APK :D
Erwin
Deelnemer[rquote=1897950&tid=144986&author=sw_reijnders][rquote=1897928&tid=144986&author=Jerre_D]Ik denk dat ik weet wat er scheelt.
Een vriend heeft net hetzelfde voorgehad, en het waren de kruisen van de kardans tegen de boite waar speling op zat.
Ben er 90% zeker van dat het dat is!
Laat me raden, je hebt rond de 140 000 km’s?[/rquote]het is met de ene set wielen niet en met de andere set wielen wel
lijkt me stug dat er dan speling op de bak zit.
want dan zou die het met alle 2 de sets wielen moeten trillen.[/rquote]Lijkt me ook stug. Als hij het bij beide sets deed kon ik me er wel iets bij voorstellen.
Vandaag nog even bij de garage langs geweest en een afspraak voor zaterdag gemaakt. Ze gaan eerst proberen nog eens opnieuw uit te balanceren. Als dat niet helpt wordt er een nieuwe custom centreer ring op de draaibank gemaakt. Ik ben benieuwd…
Erwin
DeelnemerBedankt voor de reacties en tips.
De set velgen en banden zijn net nieuw. Ik heb ze vorig jaar 1 week er op gehad nadat ik ze nieuw gekocht had, ik heb erin die periode geen stoeprand er mee geraakt. Aan cuppende banden of kromme velgen kan het niet liggen.
Ik heb inderdaad een set velgen met een steek van 5 x 112, er zijn dus schuif bouten gebruikt. Het zou dus te maken kunnen hebben met de centreer ringen niet helemaal goed zijn.
Wat ik ook nog vreemd vond is dat de slot bouten die ze gebruikt hebben geen schuif slot bouten waren, maar normale slot bouten. Kan dit geen kwaad? Die dingen trekken toch scheef?
Erwin
Deelnemer[rquote=1894582&tid=144790&author=Slurpy]Hebben jullie wagens daar op de rollenbank gestaan ?
Lijken me er wel een beetje over, de pk winsten.[/rquote]Yep:

Erwin
DeelnemerEDS is een aanrader, over de prijs valt te onderhandelen op lokatie. Origineel had ik 150 pk 315 NM, zie signature voor huidige performance.
Erwin
DeelnemerIemand dan misschien een foto met uitleg waar de gloei spiralen zitten?
Erwin
DeelnemerGeen how to’s?
Erwin
DeelnemerWaar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie), ben niet van plan hier voor te gaan betalen als ik het zelf ook kan. Iemand een how to?
20 februari 2011 om 09:55 In reactie op: Vec C1 Z1.9DTH 2004 by jraaf / Kleine handige mod #17783457Erwin
DeelnemerMooie upgrade. Ziet er goed uit!
Toevallig een setje chromen ventilatie bediening er aan over gehouden om door te verkopen?
Erwin
Deelnemer[rquote=1872637&tid=143025&author=hawk45]Als je Led’s in je bc plaatst vind ik het nogal vlekkerig, niet echt mooi verspreid licht is hier een oplossing voor of blijft dit zo??
gr. Dolf[/rquote]
Een LED heeft maar en beperkte openingshoek, dit blijft zo.
Je kunt het verminderen door de LED kop iets te schuren. Het verbeterd echter niet veel. Gewoon origineel laten of een EL folie dash bestellen is mijn advies.
Erwin
DeelnemerJe kunt de spanning meten met draaiende motor, die dient dan ongeveer 14,5V te zijn. Is hij lager (rond de 12V) dan is de dynamo kapot.
Erwin
Deelnemer[rquote=1869193&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.
Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]
Waarom niet??[/rquote]
Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie)
Erwin
Deelnemer[rquote=1869609&tid=142640&author=opelvectra]heb het ok wel eens gehad sindsdien draai ik de slang iets[/rquote]
Bedankt voor de tip, ga ik zo eens proberen.
Erwin
DeelnemerHet tanken aan zich gaat gewoon goed. Alleen het terug stoten van het laatste stukje gaat altijd mis. Lijkt me sterk dat het de vacuüm slang is alhoewel ik hem wel eens wil controleren. Waar zit die vacuüm slang ergens?
De slang een stukje terug trekken heb ik pook al geprobeerd, maar dat helpt helaas niet.
Erwin
DeelnemerHelaas storing is weer terug.
Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?
Erwin
Deelnemer[rquote=1867734&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.
Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]
Heb je een digitale of analoge multimeter??
Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde…daar zit jou probleem…
Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.[/rquote]
Ik wil ze wel een keer doormeten. Waar zitten die dingen ergens?
-
AuteurBerichten