Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erwin
DeelnemerIn 3 jaar tijd het volgende vervangen aan mijn 1.9 DTH GTS van 2005 voordat hij gechipt was.
3 keer dynamo ( alleen 1e keer betaald de rest onder garantie)
Accu
EGR klep
Schokbreker achterWervelkleppen zijn nog heel bij 135.000 km
Erwin
Deelnemer@KoosV wrote:
Heren,
Bedankt ga het zeker proberen. Had het meeste al weg gehaald commerdant 4 en dit werk ook redelijk. Moet nu nog alleen een beschermlaag aanbrengen.
Grt, Koos
Succes!
Zet een paar before en after foto’s hier neer.
@RISL wrote:
Hey, wat ga je gebruiken als beschermlaag dan?
Kun je niet lezen? Het staat hierboven gewoon beschreven.
@Erwin wrote:
Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.
Erwin
DeelnemerIs al een topic over incl. oplossing:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=151283&p=1963051#p1963051
Mijn oplossing:
@Erwin wrote:
Had ik zelf ook las van bij mijn Vectra C GTS van 2005. De randen aan de bovenkant van de units begonnen aardig de slijten. Ik heb een keer een poging gewaagd met Turtle wax Headlight restorer kit:
http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-fg6690″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.
Kitje kost ongeveer 15 euro. Voordat je nieuwe units voor een paar honderd euro gaat bestellen is het een poging waard.
Ik ben hartstikke tevreden over het resultaat. De lelijke slijtage plekken zijn weg en de lampen zijn niet meer geel, maar glas helder. Onder een paar foto’s hoe ze lampen er van te voren uit zagen. Foto’s na behandeling heb ik niet, maar ze zien er weer bijna als nieuw uit.




Erwin
Deelnemer@yzf1kr wrote:
Ik heb er al eens over gedacht, en na dit verhaal gelezen te hebben vraag ik me af of het niet verstandig is om even bij de dealer langs te gaan en de laatste versie software te laten installeren voordat ik naar EDS ga.
Heb ik in elk geval wel gedaan vorig jaar, niet bewust omdat ik er eigenlijk heen ging vanwege een kapotte EGR. Dealer heeft toen gelijk het DPF geregenereerd en nieuwe software er in gezet.
EDS heeft bij de software versie gecontroleerd voordat ze gingen chippen. Verbaasd me dat het bij de topic starter mis is gegaan.
Erwin
Deelnemer@Tristan81 wrote:
@Erwin wrote:
@Tristan81 wrote:
Bekende plekje ! :thumb
Als je uit Weert komt kunnen de foto locaties bekend voor komen.
Oud pand van VDM ! Heb daar vroeger gewerkt
En ik kom uit Weert ! Ik rij die blauwe B MantaTegenwoordig ligt daar een fitness studio, sindsdien hebben ze deze parking ook gerenoveerd. Is wel een mooie foto locatie.
Had ik al gezien, woonplaats staat bij je naam. Toevallig uit Boshoven?
Erwin
Deelnemer@Tristan81 wrote:
Bekende plekje ! :thumb
Als je uit Weert komt kunnen de foto locaties bekend voor komen.
Erwin
DeelnemerHad ik zelf ook las van bij mijn Vectra C GTS van 2005. De randen aan de bovenkant van de units begonnen aardig de slijten. Ik heb een keer een poging gewaagd met Turtle wax Headlight restorer kit:
http://www.turtlewax-store.nl/turtle-wax-headlight-restorer-kit-fg6690″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier zitten 4 verschillende type schuur papier in waarmee je de lamp opschuurt. Van grof tot steeds fijner. Hiermee haal je de verweerde laag van de lamp af. Daarna moet je de lamp polijsten met het polijst spul wat er bij zit. Als het resultaat OK is kun je de lamp weer sealen met een soort van blanke lak doekje dat ook in het pakket er bij zit.
Kitje kost ongeveer 15 euro. Voordat je nieuwe units voor een paar honderd euro gaat bestellen is het een poging waard.
Ik ben hartstikke tevreden over het resultaat. De lelijke slijtage plekken zijn weg en de lampen zijn niet meer geel, maar glas helder. Onder een paar foto’s hoe ze lampen er van te voren uit zagen. Foto’s na behandeling heb ik niet, maar ze zien er weer bijna als nieuw uit.




Erwin
DeelnemerAfgelopen weekeinde een fotoshoot gehouden:





Erwin
DeelnemerBedoelde schijven, geen schuiven. Was een type foute.
Ik kan het voor 370,- bij een banden boer laten uitvoeren (materiaal en uren), klink wel als een acceptabele prijs.
Erwin
Deelnemer@speaker wrote:
Gewoon handmatig regenereren. Met opcom of tech2 !
Goede tip!
Met iets meer uitleg kan hij het misschien ook zelf nog uitvoeren. Staat die auto dan een half uur in je oprit 3000 toeren te draaien?
Erwin
DeelnemerWaarom trilt hij dan alleen in het begin als de schijven versleten zijn? Die trekken onder het rijden toch niet recht?
14 juni 2011 om 14:52 In reactie op: interesse-peiling (Vectra) detail/poets meeting i.c.m. R&N C #17873645Erwin
DeelnemerHeb wel interesse als het ergens centraal gedaan wordt.
Erwin
Deelnemer@jwvanyperen wrote:
En……. is het nu beter?
In het begin trilt de auto nu nog een beetje. Als ik eenmaal een paar minuten 130 km/h gereden heb neemt het trillen volledig af tot niet waarneembaar. Kan nog niet helemaal verklaren hoe dit kan. Lijkt wel alsof de auto uitzakt als hij een poos stil gestaan heeft en daarna weer eerst moet ‘centreren’.
Erwin
Deelnemer@GTS Power wrote:
deze rammel heb ik zo’n 2 weken lang gehad en is vanzelf verdwenen gelukkig :angel
Had ik ook last van, komt door temperatuur verschillen. De rammel komt vroeg of laat wel weer een keer terug.
11 juni 2011 om 10:43 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815360Erwin
Deelnemer@GTS Power wrote:
foto’s zijn altijd welkom :thumb
Op de foto ziet hij er ook gepoetst uit als ik heb een week geleden de laatste keer gepoetst zou hebben. ;)
11 juni 2011 om 06:56 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815323Erwin
DeelnemerMothers clay set is binnen, gelijk maar een maar goede poets en droog doeken er bij besteld. Ik ga de auto binnenkort eens opnieuw onder handen nemen.
Erwin
Deelnemer@rooiepeet wrote:
ja het ligt idd ook aan de versnelingsbak.
bij mij is het ook zo dat ik in z’n 2 tot de 100 gaat en dan echt niet verder, maar een maat van me heeft een 2 liter en die kan 120 in z’n 2, nu weet ik niet wat mijn vectra in z’n 5 doet, maar het kan toch niet zo wezen dat hij dan ook nog eens een hoger top heeft.(al doet ie er dan zo wie zo langer over)
dat is dan toch eigenlijk de omgekeerde wereld.Uiteraard speelt het vermogen ook mee. Als je niet genoeg vermogen hebt kan de auto door de toenemende luchtweerstand bij hogere snelheid op een gegeven moment niet meer sneller.
Normaal gesproken zullen motor vermogen en versnellingsbak enigszins op elkaar afgestemd zijn. Ik denk dan als je je auto chipt de versnellingsbak de ‘bottle neck’ is om een veel hogere top snelheid te halen omdat deze niet uitgelijnd is op meer vermogen.
Erwin
DeelnemerLijkt wel een Vectra kwaal.
Ik heb ij de mijne ook een laag noppenfolie tussen de deur en de bekleding moeten aanbrengen om een irritant piepje / rammeltje bij de speaker te voorkomen.
Erwin
DeelnemerIk heb een keer 220 km/h op de teller gereden, berg op! Ik moest inhouden doordat de snelweg wat bochtiger werd. Echte top heb ik nog niet geprobeerd.
Om een hoge top snelheid te kunnen rijden heb je niet genoeg aan alleen veel vermogen, je versnellingsbak telt ook mee. De gemiddelde auto is er niet voor gemaakt om veel meer dan 200 km/h te rijden. Daar is de versnellingsbak is zo gemaakt dat je een normale overbrenging hebt van nul tot ongeveer 200. Als je 200 in de hoogste versnelling rijd zijn je vermogens en koppel kromme over de piek heen. Stel je zou de versnellingsbak wat aanpassen kun je met hetzelfde vermogen een hogere top snelheid halen. Doordat de verhoudingen verder uit elkaar liggen zal het wel langer duren voor je op de top zit.
7 juni 2011 om 17:04 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815356Erwin
Deelnemer@sw_reijnders wrote:
wax is een bescherm laag
en polijst middel is alleen een “schuurmiddel” maar dan heel fijnmet wax smeer je dus alle oneffenheden (die je met het blote oog niet ziet) dicht waardoor je lak VEEL langer mooi blijft en VEEL minder snel vuil aan hecht.
Ik heb nu een laag Turtle wax ICE er op zitten. Dit is een vloeibaar goedje dat je er op smeert 5 min laat intrekken en daarna op poetst. Deze ICE laag voelt ook al enorm glad aan en glanst enorm. Volgens mij hecht daar echt geen wax meer aan. Ik vraag me soewieso af of die ICE wel een echt polijst middel is. Volgens mij is deze ICE meer een wax dan polijst middel.
Edit: Net nog even gekeken wat er allemaal in die Turtle wax ICE zit. Het is een syntetisch poetsmiddel waar een of ander polymeer in zit. Een ander ingredient is petrolium. Volgens mij is dit veel te ‘vettig’ om nog een wax laag op aan te brengen.
7 juni 2011 om 16:50 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815354Erwin
DeelnemerVerkeerd gecopy paste :)
Heeft het dan nog zin om over de turtle wax ICE nog een keer te gaan waxen? Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.
7 juni 2011 om 16:30 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815352Erwin
DeelnemerHier mijn nieuwe stappenplan:
Wassen met Valma wash & shine (heb ik nog staan)
Clayen (zonder drogen na wassen) met California Gold Clay Bar Paint Saving System (nog aanschaffen)
Polijsten met Turtle Wax Ice Liquid Polishing Kit (heb ik nog staan)
Waxen heb ik nog niets voor, zie ik het nut ook nog niet zo van in. Wat heeft dit nog voor doel na het polijsten?4 juni 2011 om 20:17 In reactie op: gewoon turtle waxen of turtle wax black box gebruiken? #17815327Erwin
DeelnemerBedankt voor de tips. Zijn wel veel stappen om de auto goed schoon te krijgen. Volgens mij ben je er wel een dag mee zoet. Zo lang heb ik geen schaduw in mijn oprit ;) .
Ik ben bij de Heuts geweest en vond het Meguirs spul allemaal erg duur. Als ik het koop wil ik wel voor elke stap exact de juiste middelen kopen. Welke raden jullie aan voor een zwart metalic auto?
Vandaag de auto gewassen. de motorkap en bumper die gespoten zijn in de turtle wax gezet en daarna de hele auto ingesmeerd met Turtle wax ICE Liquid polish . Dit spul is echt geweldig! Je kunt het in de volle zon aanbrengen op de lak en op alle kunstof en rubber delen. De lak gaat enorm glanzen en de kunstof en rubber delen worden mooi zwart. Het enige jammere is dat ik de auto van te voren niet goed genoeg schoon heb gekregen. Volgens mij zit er iets van boomsappen op. Is clayen de enige manier om het er af te krijgen of zijn er andere middelen voor?
Erwin
DeelnemerDe originele GTS (winter) velgen schoongemaakt met turtle wax en scratch remover. Is even werk, maar je krijgt er alles mee af incl de zwart bruin ingevreten remstof. Ze zien er weer als nieuw uit!
Erwin
DeelnemerVandaag eindelijk mijn custom centreer ringen gemonteerd. Ga zo eens een flinke proefrit maken. Ben benieuwd of de trillingen volledig verdwenen zijn.
-
AuteurBerichten