Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door 2000
achteraf had een diesel bij ook wel gekunt, 150 pk en het koppel van een ferrari lijkt me ook wel wat. Mijn schoonvader heeft de 2.0dti (of zo?) en dat rijd al lekker, laat staan de 1.9 :thumbupDie 150pk turbodiesel rijdt heerlijk. :wub Al raak je op een gegeven moment wel weer gewend aan dat vermogen en wil je weer meer. :P
Ik rij zo’n 15 a 20.000km per jaar, dat zit volgens mij wel op het kantel punt tussen benzine en diesel in het voordeel voor benzine. Toch heb ik gekozen voor de heerlijk rijdende diesel.
Erwin
DeelnemerSoort van morse pin code om je alarm uit te schakelen? Ik heb de code er helaas niet bij gekregen. Ik hoop dat ik hem nooit nodig heb.
Erwin
DeelnemerEn vandaag (vrijdag 23 oktober) om 7:00u op de snelweg bij de high tech campus? Ik kwam je voorbij op de linker baan. Je Vec ziet er mooi uit ‘in het wild’.
Erwin
DeelnemerWaarvoor dient dat knopje dan als de transponder is ingebouwd?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door speaker
origineel gepost door c-dett16v
had 120 paarden
zou nu 150 moeten hebben.en
van 280Nm naar 350Nm
en dat is echt merkbaar!!:thumbupokeej, ik weet waar je het over hebt. Ik heb de 150pk versie met 320Nm. ( en 6 bak ! ) en hij rijdt het lekkerst met 190km/u in zijn 6 ( was natuurlijk wel in Duitsland ! )
Ooit … gaat ie naar de 200pk en 400Nm bij EDS. Moet nog ff sparen en…………………. m’n vrouwtje overtuigen dat we echt nóg meer pk-tjes nodig hebben !! ( dat schijnen vrouwen niet zo te snappen !! ) :P
Ik ben ook nog steeds van plan om eens een ritje naar EDS te maken, maar de mijne snapt het ook nog niet helemaal. :P
Erwin
DeelnemerIk heb er geen transponder bij gekregen. Een transponder moet toch normaal elektrisch contact kunnen maken? Zo was dat in elk geval bij het alarm in mijn vorige auto. Het knopje heeft dus verder geen functie?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door arjontje
Blijven mooie velgen dezent f :wub
O zet er ff een beter slot in ;).THNX!
Waarom zijn deze sloten dan niet goed?
Erwin
DeelnemerHet is inderdaad niet origineel. Volgens mij is het een Cobra alarm. Ik heb wel de originele Opel sleutel afstand bediening.
Erwin
Deelnemer17″ lichtmetalen winter velgen zijn inderdaad nogal luxe. Ik had deze velgen toevallig nog liggen van de Astra die op zijn originele velgen op deze Vectra heb ingeruild. Ik kon gebruik maken van een winterbanden actie van mijn verzekeraar waardoor deze banden me ongeveer even veel gekost hebben als dat ik 4 stalen velgen met winterband zou kopen. Het oog wil ook wat, ook in de winter die hier in Nederland toch bijna een half jaar duurt.
Er zitten nu 4 Wintrac Extreme’s van Vredestein op. De banden zijn 205 50 R17. Deze zijn iets smaller dan de originele banden (215). Dit merk je behoorlijk aan het stuurgedrag van de auto, hij stuurt veel lichter en lijkt ook veel directer en nauwkeuriger te sturen. Zou dit ook door het profiel kunnen komen?
Hier nog wat nieuwe pics:



Erwin
DeelnemerHet is altijd wel weer een goede gelegenheid om de velgen een van alle kanten goed schoon te maken. Dat heb ik gisteren bij de mijne ook gedaan. Ik heb ze maar gelijk behandeld met megiuars velgen spul.
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om een paar foto’s te schieten, nu is het helaas weer donker. Hier alvast een preview:

Erwin
DeelnemerOm veilig de winter door te komen heb ik gisteren de winter banden gemonteerd. Het zijn 17″ Dezent F velgen (had ik nog liggen van mijn vorige Astra) met Vredestein banden geworden. Ik zal straks een foto posten.
3 oktober 2009 om 11:27 In reactie op: vectra c gts 3,2, ecc valt af, maar wel dss custom fit all i #17528397Erwin
Deelnemerorigineel gepost door astralover
dit is toch veel mooier dan een klein kleurenschermpje, kun je je ipod of usb stick op afspelen…
Of je maakt het gewoon zelf:


Erwin
DeelnemerIk dacht dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig was.
Google maar eens op ‘olie ververs maffia’.
Oliemiljonair: olie verversen onnodig!
AMSTERDAM – De man die rijk werd van Castrol motorolie zegt nu dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig is. Zelf rijdt hij al 350.000 kilometer op dezelfde smering.
Het Grote Olieschandaal: honderden miljoenen euro’s per jaar aan verspilling én een niet in geld uit te drukken schadepost voor het milieu. Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland, voert een kruistocht tegen wat hij noemt de ‘olieververs maffia’.
De Groot stelt dat automobilisten, motorrijders en truckers onnodig op kosten worden gejaagd omdat ze met grote regelmaat de olie van hun motoren laten verversen. Want dat schrijven garages en fabrikanten immers voor.
En wie wil nu het risico nemen dat de garantie op de heilige koe in gevaar komt… ,,Mijn auto rijdt al 350.000 kilometer op dezelfde motorolie. Daarbij ontzie ik mijn portemonnee én het milieu.’
Henk de Groot heeft een peilstok met chip uitgevonden die aanwijzingen geeft wanneer het mis is met de kwaliteit van de motorolie. Een universeel apparaat, dat in vrijwel elke auto past.
De praktijk leert, volgens de deskundige met een petrochemische én motortechnische achtergrond, dat het zwarte goedje pas na honderdduizenden kilometers of jaren van autogebruik hoeft te worden vervangen.
,,Geregeld bijvullen als het peil te laag uitkomt, is natuurlijk wel noodzaak. Voor het overige worden we met z’n allen beduveld. Het gaat om serieuze bedragen en serieuze vervuiling.’
Met een Nederlands autopark van zes miljoen voertuigen waarvan de olie eens per jaar wordt vervangen, praat je al snel over een bedrag van ruim 600 miljoen euro en minstens dertig miljoen liter zwarte smurrie die moet worden weggewerkt.
Wereldwijd is het duizelingwekkend: 200 miljard euro aan verspilling. Om van de enorme vervuilde olieplas nog maar te zwijgen.
‘Ook daarom luid ik de noodklok’, vertelt De Groot, ‘voor mijn kleinkinderen. Ik zie geregeld hoe mensen voor hun huis olie verversen en het oude spul in de afvoerput kieperen.
Garagebedrijven voeren het af naar een centrale verwerking, waar de olie tot asfalt wordt gerecycled. Maar milieuorganisaties wijzen erop dat reststoffen uiteindelijk toch weer in het grondwater belanden.’
Henk de Groot timmert al lang aan de weg. In deze krant liet hij jaren geleden weten dat olie verversen om de 10.000, 20.000 of zelfs 30.000 kilometer onzinnig is. Er was veel belangstelling en de oud-Castrol-topman toonde met het autopark van klanten, die tot wel 300.000 kilometer reden voor ze hun motorolie lieten vervangen, aan dat verversen geldklopperij was.
Met de door De Groot geleverde peilstok controleerden ‘langgebruikers’ de kwaliteit van de olie. Waarbij in de nieuwste versie een chip alarm slaat als het mis gaat met het zuur- of zoutgehalte.
Tentakels
‘Maar de tentakels van de industrie zijn lang, de autobranche is machtig, de olielobby een wereldspeler’, aldus Henk de Groot. ‘ Daarom ben ik monddood gemaakt, de belangen zijn te groot. Zelfs laboratoria worden door de grote oliemaatschappijen betaald en dus beheerst.Den Haag toonde aanvankelijk interesse, maar een proef met het bedrijfswagenpark van een busonderneming – er was al voor meer dan 100.000 euro subsidie toegezegd voor het geval dat de motoren in de soep zouden lopen – werd plotseling gestopt. De overheid heeft ooit veel geld in een verwerkingscentrale bij Rotterdam gestoken, ik denk dat ze geen zin hadden om de contracten met die fabriek over de aanlevering van vervuilde olie te verbreken.’
Want alles draait om geld, zo zegt De Groot. ‘Mensen denken dat het foute boel is als olie inktzwart blijkt, het omgekeerde is waar! Vuildeeltjes in moderne olie, vaak koolstofresten, krijgen een omkapseling. De olie wordt daardoor zwart en dikker bij hitte, maar dat is juist goed. Olieverversen is een bijgeloof, door de industrie in stand gehouden. Want op elke liter motorolie maken de grote jongens veel winst. Het hele idee stamt uit de tijd van die stokoude T-Fordjes!’
Een rondgang van deze krant langs garages en onderhoudsbedrijven leert dat veel monteurs hun eigen auto vaak veel langer laten doorrijden dan officieel wordt aangegeven. Maar niemand wil geciteerd worden. ‘Want dat kost klanten, dus broodwinning en uiteindelijk mijn baan.’
Bij milieuambtenaren in Den Haag ving Henk de Groot in het verleden ook tal van keren bot. ‘Leuk hoor, dat u meedenkt’, werd hem dan fijntjes verteld, ‘maar onze taak is niet om afval te voorkomen, wij zijn er om afval te verwérken!’
Jules Maaten, Europarlementariër voor de VVD, noemt de bevindingen van de oud-Castrol-directeur baanbrekend. ‘Als meneer De Groot gelijk heeft, dan ligt hier een prachtige kans voor een schonere wereld. Ik ga de Europese Commissie schriftelijke vragen stellen over de cyclussen van olieverversen. Als wij ons voor het karretje van industrie en olielobby laten spannen, moeten er stappen volgen. Automobilist en milieu worden immers al genoeg gepakt.’
Henk de Groot is inmiddels 86 jaar oud, maar staat nog steeds op scherp. Troonopvolger Richard (http://www.niveauplus.nl) neemt de erfenis van de oliegoeroe ooit over. Want opgeven, dat is voor vader noch zoon een optie.
‘Ik hoop nog te mogen meemaken dat we met deze onzin stoppen’, zegt Henk de Groot. ‘Anders moet mijn zoon verder strijden. Richard, als de nieuwe bevlogen Don Quichotte… ‘Even doorsmeren’, noemen ze het in de garage. Een smerig spel is het!’
Bron:Telegraaf, 05-04-2008
Erwin
DeelnemerIk heb ze toen der tijd 2 keer in het Duits aangeschreven. Ik heb het najaar nog 2 weken vakantie staan, ik ga dan eens kijken om af te rijden naar Marl.
Heb je inmiddels al gebeld? Anders gewoon Limburgs praten, dat verstaan ze ook wel een beetje. ;)
19 september 2009 om 18:08 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523856Erwin
Deelnemerorigineel gepost door rickytt3
:D Haha, ik merk dat ik in ieder geval een hoop los gemaakt heb met m’n topic.Fijn om te horen dat er zoveel tevreden collega C-rijders zijn ;) Ikzelf rijd er nu ruim 3 jaar en bijna 100 dkm mee en heb ook nog nooit zo’n fijne auto gehad. Ik hoop hem alleen nog fijner te maken met de aanpassingen. Minder geluid uit het onderstel, iets minder overhellen in snelle lange bochten, wat scherper stuurgedrag en betere looks.
Ik houd jullie op de hoogte!
Ik ben ook zeer tevreden met de wegligging van mijn GTS. Ik vind inderdaad ook de rol geluiden nogal hard door klinken in het interieur, vooral van achter. Ik heb al eens de achter banden vervangen voor een setje on-gecupte banden, maar hij maakt nog steeds meer rol geluid dan mijn Astra G station die ik eerst had. Ik ben van plan om binnen kort de onderkant van de hoedenplank te voorzien van geluid isolerend ‘eier’ schuim. Ook ga ik eens de ruimte boven de wielkuipen voorzien van wat isolerend materiaal.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door paazhaaz
Zit er sterk aan te denken om mijn auto ook te laten chippen bij EDS.
Volgende week gaat deze chip er in ieder geval weer vanaf.Alleen al voor de optie ‘NO EGR’ wil ik het al doen. Blijft m’n inlaatspruitstuk tenminste mooi schoon. Scheelt problemen met de wervelkleppen. Een inlaatspruitstuk is duurder dan het chippen. :P
Heb al een mail gestuurd naar EDS, maar nog geen resultaat na 1 week. Zal er maar eens een telefoontje achteraan plakken.
EDS reageert niet op mails. Ik heb ze zelf ook 2 keer gemaild, maar nooit reactie gekregen.
EDS biedt inderdaad interessante opties:
Meer vermogen en koppel
EGR uit programmeren
Begrenser er van af
Roetfilter vaker reinigenIk heb een tijd getwijfeld om hem hier in NL te laten tunen. Voor 499 euro komen ze dat bij mij aan de deur doen, maar daarmee krijg je alleen maar meer vermogen en koppel. Ik ben zelf ook aan het denken om naar EDS te gaan, daar krijg je alle bovengenoemde opties voor nog geen 400 euro.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
origineel gepost door Erwin
Bedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?Hoi Erwin,
Ik heb geen idee hoe lang het duurt, en ik heb er ook nog nooit wat van gemerkt. Ik heb nu sinds afgelopen zaterdag ruim 1000 kilometer gemaakt en heb niks storend gemerkt aan de ‘ loop’ van de motor. Ik zie wel dat mijn voorbanden wat hard slijten. Ik weet wel dat als het lampje gaat branden je juist als de sodemieter minimaal een half uur boven de 70 moet gaan rijden omdat er anders niks meer te genereren valt. Let wel dit had een collega van me met een mazda 5 dci 110 pk uitvoering.
Safe driving Jurgen
Lekker handig wanneer je in een woonwijk zit, kun je tegen meneer agent zeggen dat je te hard reed omdat je auto het roetfilter aan het reinigen is. :P
Wanneer ga je terug op de rollenbank? Ik ben benieuwd of het om programmeren van het reinigen van het PDF resultaat heeft gehad.
Erwin
DeelnemerBedankt voor de info. Ik heb nog een vraag, gewoon uit interesse. Merk je iets van het reinigen onder het rijden (vermogens verlies, veel rook uit uitlaat, lampje dat gaat branden), en hoe lang duurt zon roetfilter reiniging?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door paazhaaz
Zie bv onderstaande link:THNX a lot Marco!
De deeltjes verzamelen zich in het filter. In het roetfilter worden de afgevangen roetdeeltjes periodiek verbrand, elke 200 tot 1000 kilometer. Deze verbranding wordt wel aangeduid met regeneratie. Voor die spontane verbranding is een temperatuur van ca. 600 graden C nodig, die alleen bij zeer hoge motorbelasting wordt bereikt. Om ook bij lagere motorbelasting tot regeneratie te komen wordt of kunstmatig de temperatuur van het uitlaatgas opgevoerd, of door verhoging van het aandeel stikstofdioxide in het uitlaatgas met een oxidatiekatalysator en/of toevoeging van een additief aan de brandstof, zoals ceriumoxide cerine, de ontstekingstemperatuur van het roet verlaagd. Brandstofadditieven hebben als nadeel dat zij tot asvorming leiden waardoor de standtijd van het filter wordt beperkt. Sensoren in het filter signaleren wanneer deze verbranding, die een aantal minuten duurt, moet gebeuren.
Dat verklaart waarom het regenereren normaal in de 6e versnelling gebeurt boven de 2000 toeren.
Ik vraag me alleen af hoe EDS het filter reinigt in alle versnellingen, de motor belasting is dan toch veel te licht om de hoge temperatuur te bereiken?
Erwin
DeelnemerHoe werkt dat regenereren van de roetfilter eigenlijk?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
origineel gepost door paazhaaz
origineel gepost door jraaf
Hey da’s hoopvol. Ik benieuwd hoe het op de keuring afloopt. Heb jij ook je EGR uit laten zetten of is die nog vol in befrijf? Laat je ’t ff weten van de keuring.
Safe driving Jurgen.
EGR staat nog gewoon aan. K’wist niet eens dat dat kon ivm canbus / motorstoring.
Zodra dat ie gekeurd is, zal ik de gemeten waarden t.o.v. de spec’s wel even doorgeven.Bij EDS hebben ze dit in hun tuning programmatuur verwerkt, ik heb ‘m nu dus uit staan, lekkere schone lucht voor de motor:afro
Safe driving Jurgen
Die kunnen heel wat bij EDS. Ze halen de begrenzer er al af, zetten de EGR uit, wat kun je nog meer allemaal bij EDS?
Wordt je roetfilter dan niet sneller vuil als je de EGR uit zet?
Erwin
DeelnemerIk heb nu ook een (in NL niet toegestane) FM modulator uit de UK laten komen. Deze heeft aan zich wel een goed geluid. Het enige nadeel is dat je hem op een bepaalde vaste frequentie instelt. Als je ergens rijdt waar er een radio zender op diezelfde frequentie zit gaat bij een beetje storen bij hoge tonen.
Aan een ‘mono in’ heb ik niets, deze zit nu ook op mijn huidige radio en word alleen voor de telefoon gebruikt. Iig bedankt voor de antwoorden.
Erwin
DeelnemerMooie Vec!
Geweldige motor :thumbup
Veel veilige kilometers.
Erwin
DeelnemerBedankt voor je hulp, maar helaas werkt het niet bij mij. Bij de Astra werkte het wel op soort gelijke manier als jij beschrijft.
Als ik het contact op stand 0 heb en de knop van de dag teller in druk verschijnt er gelijk een logo met er onder 50.000, dus geen inpec o.i.d.. Het lichtje begint ook niet te knipperen als ik het rempedaal er bij in trap.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar volgens het instructie boekje heb ik een variabele service interval.
Erwin
DeelnemerEen regenbui de vogel stront laten verwijderen. :P
De vliegen zitten er helaas nog steeds op.
-
AuteurBerichten