Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2010 om 19:05 In reactie op: 1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m #17631930
Erwin
DeelnemerGaat er geen lampje branden als het PDF vervuild is en geregenereerd moet worden?
Kan het niet aan het warmere weer liggen waar de BC nog op moet inregelen?
Net nog een stukje gereden. In het begin geen power, in de vrij gas geven en het toerental klimt met moeite omhoog, na dit een paar keer herhaald te hebben werkt de motor weer zoals normaal.
18 maart 2010 om 18:37 In reactie op: 1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m #17631928Erwin
DeelnemerDat is nou net het vreemde, helemaal geen lampjes.
Wat ik ook vreemd vind is dat hij af en toe wel ‘door komt’ in de toeren.
Erwin
DeelnemerReplica’s zijn dus niet per definitie slechte velgen?
Erwin
DeelnemerHmm, volgens mij zijn de helft van de aangeboden RS6 velgen replica’s. Wat is jullie ervaring met replica velgen?
Erwin
DeelnemerWat een discussie over het gebruik van schuif bouten. De een zegt wel doen de ander niet, wat is nou wijsheid?
Wat maakt het uit om een Audi velg onder de Vectra te monteren? Het gaat er om dat de velg mooi onder een auto staat. Ik haal het Audi logo er wel af hoor ;) De velg op de foto is wel 19″, ik ben zelf aan het kijken voor een 18″ velg omdat ik bang ben dat ik anders te veel comfort inlever.
Ik heb anders onderstaande 18″ velg nog op het oog. Deze is wel 5 x 110. Helaas ben ik deze nog niet 2e hands tegen gekomen en nieuw zijn ze wel erg duur. Ook is het meer werk om deze schoon te maken, een 5 spaaks velg is wat minder werk ;)

Erwin
DeelnemerBedankt voor jullie snelle reactie! Ik bedoelde ook 5 x 110 bij een Vectra C i.p.v. 5 x 100. Wat moet ik me voorstellen bij schuif bouten?
Erwin
DeelnemerIk heb een Astra gehad met dezelfde motor op gas en deze heb ik vorig jaar ingeruild voor een diesel omdat de motor toch aardig wat olie begon te verbruiken toen hij zo’n 250.000 op de teller had staan. Hou er rekening mee dat gas meer slijtage veroorzaakt dan benzine of diesel.
Verder lijkt me een 1.8 wat aan de lichte kant om zo’n grote Vectra vooruit te stuwen.
Erwin
DeelnemerMij CarPC is ondertussen van de Astra overgezet naar de Vectra.
Astra

Vectra



Erwin
DeelnemerIk weet niet hoeveel ze daarvoor gerekend hebben. Ik moet de factuur nog ontvangen. Ik heb me laten vertellen dat veel garages dit als gratis service er bij doen.
Erwin
DeelnemerHelaas voor de portemonnee, het koste in totaal 500 euro. waarvan 280,- ex BTW voor de dynamo. De rest was arbeid, het bijvullen van olie en ruiten vloeistof en BTW. Ik ben iig weer blij dat ik hem terug heb. Nu maar hopen dat de wervel kleppen het voorlopig houden, dit schijnt nogal een dure reparatie te zijn.
Erwin
DeelnemerDe dynamo is inderdaad defect. Vandaag een prijs indicatie van de garage gekregen van 450 euro. Is dit reëel voor een ruil dynamo incl. arbeid?
Erwin
DeelnemerDat is :thumbdown Wat gaat deze reparatie ongeveer kosten?
Erwin
DeelnemerDie parrots hebben een eigen versterker. De versterker van de auto radio wordt ge by passed. De parrot versterker is natuurlijk nooit gematched met je speakers en daarom klinkt het gewoon niet.
Erwin
DeelnemerGaat hij dan niet roesten als de top laag er af is?
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door gts power
het lijkt wel of er kleine roestpuntjes doorkomen,maar mischien is het met wat chroompoets wel weg te werken:sleeping
Ik hoop het voor je, het zou zonde zijn als die strip al aan het roesten is.
Ik denk dat ik de hele strip nu moet gaan polijsten. Ik zag net dat de plekken waar is ge polijst heb veel gladder zijn als de rest van de strip. Daarna is hij wel weer als nieuw :thumbup
Erwin
Deelnemer@ GTS Power: Ik dacht dat de Opels van tegenwoordig niet meer roesten. :o
@Chrisvocht: Bedankt voor de Belgom tip. Ik zal eens kijken of deze bij de auto materialen zaak verkopen. Hoe wordt die Belgom gebruikt, is dit een soort wax die je eerst aan brengt en daarna uit wrijft zoals je dat met cleaner doet?Erwin
DeelnemerDat is goed om te horen!
Ik ben er net even met de dremel en een polijst borsteltje aan geweest en het ziet er al een stuk beter uit. Ik moet het nog eens herhalen als het wat beter (warmer) weer is omdat ik nu vanwege de kou het gevoel in mijn handen begon te verliezen.
Ik heb helaas nog enkele vlekjes in het chroom zitten. Het lijkt wel alsof daar de chroom laag heeft los gelaten. Kan ik deze vlekjes ook nog goed krijgen met alleen polijsten?
Erwin
DeelnemerIk denk dat je me verkeerd begrepen hebt. De letters zaten op de chromen strip en zijn er nu van af. De chromen strip zit dus nog op mij auto en deze wil ik er ook op laten zitten. Helaas zitten er wel wat vlekken op de chromen strip rond de plek waar eerst de letters zaten. Deze vlekken wil ik nu weg halen.
Erwin
DeelnemerNormaal gesproken was ik de auto altijd met de hand. Omdat afgelopen weken nogal wat zout gestrooid is en de auto van de onderkant behoorlijk vuil was heb ik hem eens door de was straat gehaald omdat deze de onderkant ook schoon maakt met het uitgebreidste programma. Ik ben aan zich wel tevreden over het resultaat, vooral omdat er nu een was laag op zit die de lak weer beschermd tegen pekel e.d..
Zijn de voorgestelde middelen zoals koper poets en polijsten wel geschikt voor een chromen strip die gemaakt is van plastic? Deze middelen lijken me zo agressief dat ze de chromen lak beschadigen.
Erwin
DeelnemerWelkom, weer een mooie vec er bij in weert. Ook nog een zwarte :). Volgens mij heb ik je al zien rijden.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door speaker
:fy1:argue:puke:swear IK BAAL !!!
Vandaag een half lederen interieurtje opgehaald , uit een vec van 2007 met 26.000km op de teller, ziet er echt als nieuw uit. Past de achterbank niet :fy1:argue:puke
Het setje komt nl. uit een GTS ! en de deurpanelen achter ook niet, maar dat wist ik en de bank zou met wat aanpassing moeten passen , maar denk niet dat dat gaat lukken ! :(
Dit is de set:Heb zelfs al bij de VOD een nieuwe dashboard-strip besteld …. grrr
Dus………………………………………………..
Iemand met een sedan of GTS die een zo goed als splinter nieuw half lederen interieur wilt :650 euro incl. nieuwe dashstrip, lederenarmsteun, gedeelte van middenconsole, bekerhouders in de achterbank, schakelaars voor 4 elektr. ramen etc etc.
Dat is balen ja. Is die bestuurders stoel het zelfde als die in de C1?
Erwin
DeelnemerPunt 6 werkt bij mij helaas ook niet.
Erwin
Deelnemerorigineel gepost door jraaf
Had nog een update tegoed op de dbilas airintake, Wat een verschil met de originele. Gelijk ook mijn blauwe pinkers er op gezet en Nokian WR G2 winterbanden gekocht voor m’n Irmschers. Volgende week monteren die hap. Hierbij de pics en ja; vec heeft een wasbeurt nodig.king:
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190164.jpg
http://i265.photobucket.com/albums/ii221/jraaf/PB190163.jpgSave driving Jurgen.
Merk je iets van die grotere air intake?
Erwin
DeelnemerIk heb ook last gehad van een rammeltje in de bijrijders deur, vooral als ik muziek af speelde. Als je met de hand tegen het paneel aan drukte stopte het rammeltje. Ik heb het opgelost door een noppen schuim mat tussen de deur en het paneel in te klemmen.
Ik heb nu alleen nog een rammeltje dat van de voor ruit verwarming rooster af lijkt te komen. Dit lijkt wel een Opel kwaal, want mijn vorige Astra G had er ook al last van.
Erwin
Deelnemer6 is wel een leuke, deze ga ik eens proberen.
8 werkt bij mij ook niet als ik het met een gieter test. Ik doe de ramen meestal dicht door de ‘sluit’ knop op de ab in gedrukt te houden totdat de ramen dicht zijn.
Hier nog een nieuwe. Het volume van de CDC 40 en misschien ook ander radio’s word automatisch aangepast aan de rijsnelheid. Rij je sneller dan gaat het volume omhoog en rij je langzamer dan gaat het volume omlaag.
-
AuteurBerichten