Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
waarom alles eruit halen, als je dmv 4 torx schroefjes van de drempel lijsten alles in een x kan doen…
en ja… 10min… van accu tot kofferbak… als je het vaker hebt gedaan….. en ja… ook dat heb ik :P
Voorste motorsteun losmaken, stuurbekrachtigingspomp van de pomp halen en riem er tussen weg halen.
Nieuwe riem ertussen door en monteren.En ja, ik had een brede krik+stoeptegel gebruikt, langzaam opgekriktt, steun losgemaakt etc etc
Groeten Eric
Past niet met verlaging.. standaard hoogte misschien wel
ET waarde is te laag, deze gaan bij inveren aanslijten in de wielkasten achter… tenzij je de wielkasten laat uitrollen…MvGroeten Eric
Klopt idd.
Er zit een rubber dopje in je schutbord.. vlakbij de ingang van de koppelingskabel.
Hier maak je een sneetje in en daar druk je de nieuwe kabel door.
Nu komt de kabel aan de binnenzijde boven je pedalen uit, nu druk je de kabel links naar beneden richting je drempel lijsten.. deze kan je losmaken en dan kan je de complete kabel naar achter verwerken..Zo heb ik mijn 50mm kabel van accu naar kofferbak gelegd, kostte me 10minuutjes….
Groeten Eric

tussen je motor en koelvloeistof tankje..
die van mij lust ook wel wat olie..
Ik gebruik 15w40 van de action….. ga niet meer elke maand dure olie kopen, zodat mijn achterligger er van kan genieten :D
Groeten Eric
Hallo,
Motor hoeft er niet uit. was ter indicatie.
Je kan achter de motor de EGR loshalen..
Ik moest wel de aanzuigbuis+ luchtfilter demonteren om er net wat even beter bij te komen.
Dit is de EGRGroeten Eric
Die Astra van mij rijd nu beter dan ooit.
Bleek dat we al sinds we de auto hebben, met een vaag gemonteerde EGR rijden…
Onze EGR was half afgedopt en half niet…. dwz.. de EGR+ pakking nooit goed gemonteerd….
Schoongemaakt e.d en gemonteerd… probleem opgelost…
Aankomend weekend maar weer eens poetsen, schoonmaken en opruimen..
Komen eerdaags wel even nieuwe bougies….

en pakking zat nog gewoon vastGroeten Eric
De EGR zit als je voor je motor staat links van je gasklephuis.

Deze zit vast met 2 torx boutjes..
(kan het weten, heb onze EGR vandaag eraf gehaald, schoongemaakt en weer gemonteerd)
Groeten Eric
Opgelost..
Thanx
Groeten Eric
Tjah… het blijft een Opel… Toch ? :jerry
Misschien heeft de vorige eigenaar de motor nooit netjes warm gereden..
Of olie-waterkanaal scheurtje…inwendige slijtage… verder geen idee…
Mijn Astra verbruikt ook veel olie… maar weer geen koelvloeistof.. ook geen witte drap oid.
Verder mooie station Chan..
Groeten Eric
Gelukt.
Auto rijdt nu nog beter dan eerst :)… maar jah wanneer dat zal zijn geweest….
Heb vandaag de EGR eraf gehaald, en werd gewoon WOEST !!!… we rijden dus al met een half afgedopte EGR sinds de aanschaf.
De metalen pakking die er tussen zat was nooit goed gemonteerd en zat maar met een boutje en genoeg vloeibare pakking vast..

Hierdoor sloot de pakking dus niet goed en liep half langs beide openingen…
Pakking schoongemaakt, EGR schoongemaakt en weer gemonteerd… Niks meer aan de hand…
Auto loopt lekker stationair, reageerd beter op het gas en rijdt gewoon lekker…
Welke garage dit ooit gedaan zal hebben, geen idee…. denk vast een Kwik Fit ofzo…. haha
Dank je Wim… Groeten Eric
thnx, zal ik proberen
thnx wim..
EGR schoonmaken en afdoppen met een plaatje blik (nagemaakt adhv pakking)?
Gasklephuis moet er dan ook af toch?
Want heb reedsInlaat schoongemaakt. temp-sensor, Bougies en kabels vervangen, zonder resultaat.
Zal het een deze dagen ff proberen.
Groeten Eric
same here.
Temp sensor reeds vervangen, probleem blijft.
Hallo,
Zag dat er enige vordering was :)
Sinds vrijdag is het probleem bij onze Astra F X1.6XEL weer terug..
Inlaat schoongemaakt.
Gasklephuis Schoongemaakt
Andere bougies geprobeerd.Tot nu toe nog steeds hetzelfde probleem… DRAMA !!
Het enige wat me nu opvalt is dat het lijkt of de motor op 3 cyl loopt… Maar weet het niet zeker.
Alle bougies vonken goed, ook in combinatie met andere kabels..
We zitten met onze handen in het haar, want we kunnen niet met de auto weg, want rijden is zo geen optie.
Hoop dat er mensen zijn of Wim die enige tips hebben voor ons.
MvGroeten Eric
Hallo,
Dat doet onze 1.6 XEL alleen als de motor koud is. zodra de motor wat warmer is daalt het toerental naar 900/1000 Volgens mij is het de auto-Choke :)
Groeten Eric
Nog 4 maanden en dan is het weer zover ^^
En dan de andere boef van bijna 3jr ^^
Maar zoals ik al zei..
De onderdelen die ik nodig ben, zijn me veels te duur nu. En het spuiten, daar is nu helemaal géén geld voor..
Ik zal de Astra nooit wegdoen, is gewoon ff gestopt.Groeten Eric
PROJECT STOPGEZET
ivm opkomst Baby.Zo nu en dan eventjes bezig, maar heb er geen tijd voor.
De onderdelen die ik zoek, kan ik me nu niet veroorloven, dus eerst maar wat dingen opruimen/verkopen.Groeten Eric
origineel gepost door Pastra
Welke lijm heb je gebruikt?
Ik had redelijk rekbare skai voor mijn kunststofdelen van de calibra, maar na een week liet het net zo hard weer los…Kun je een soort van stappenplan geven?:jerry
mooi project verder!!! en toch leuk, zo’n station met c20xe
Hey Pastra
Stappenplan staat al in dit topic :)Groeten Eric
origineel gepost door Trompie
origineel gepost door Ericjuh
ja, dat heb ik gespoten in kleur.Ik bedoel eigenlijk meer dat niet alleen het handgreepgedeelte wat netjes groen is, maar ook het zwarte kunstof deel. Die moest toch netjes zwart blijven, maar zie groene vlekken erop, bv helemaal rechts, bovenaan en een groene rand rondom het handgreep gedeelte. Of zie ik ze nu vliegen?:jerry
Lol, das gewoon vuil :), en moet de panelen nog behandelen met ‘black’ poets
ja, dat heb ik gespoten in kleur.
welk paneel ?
Of bedoel je groen op mijn deurpanelen?
Deurpanelen zijn inderdaad delen in ‘kleur’ gespoten.
Groeten Eric
Wat voor print is het dan?
Zwart met blauw?Groeten Eric
zit ook al kleurverschil in de spoiler en het achterpaneel :)
Maar zoals boven is wel goed weergegeven.
Gewoon met een grove korrel filnk opschuren. en plastic/kunstof primer is echt niet meer nodig, aangezien er al een rode laklaag opzit.
Dus gewoon schuren, schuren en nog eens schuren, net zolang totdat alle oneffenheden eruit zijn.
2/3 dunne lagen kleurlak.
Wachten.. en wachten en dan 3/4 lagen blanke lak.plastic/kunstof primer is alleen nodig wanneer het om ongespoten, dus gewoon standaard plastic onderdelen gaat. zoals interieurdelen, stootstrips etc etc.
(dit is mijn manier)
Groeten Eric
-
AuteurBerichten