Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@kwuyts wrote:
Ik begrijp dat je er een andere mening over hebt, en respecteer dat ook.
Maar je moet zoals je zelf zegt beide banden wel in gelijke situaties vergelijken.Als mensen harder rijden dan kàn en daarna in de vangrail vliegen is het ongeval veroorzaakt door niet anticiperen.
Winterbanden hebben daar dan niets mee te maken.Zoals je zelf zegt, met gelijke snelheid hebben winterbanden in winterse omstandigheden wel meer grip.
Wat de bestuurder van de wagen daarmee doet staat naar mijn mening los van de werking van winterbanden. :thumbhaha ok, ja dan zitten we in dat opzicht wel op dezelfde lijn. ;)
@kwuyts wrote:
@EppeRRR wrote:
Moraal van het verhaal: Winterbanden voorkomen geen ongelukken, anticiperen wel.
Beetje heel kortzichtig.
Kan zijn, maar wanneer ik met hevige sneeuwval me snelheid aanpas wordt ik ingehaald door auto met winterbanden. Dat ik ze in sommige gevallen later tegen de vangrail of in de berm terug zie is bewijst in dat geval genoeg.
En ja, winterbanden hebben meer grip bij sneeuw waardoor je stuurreacties beter worden weergegeven op het wegdek + dat je remweg een stuk korter is dan met zomerbanden.
Maar dan wel met gelijke snelheid, het betekend niet dat je harder kunt/moet rijden met winterbanden.Het is niet de bedoeling om een welles nietes discussie te voeren, ik ben gewoon 1 van de mensen die er een andere mening over heeft ;)
Wow, dat wordt gaaf :D
Wanneer zal deze gaan rijden in de competitie (of lees ik daar overheen?), wil dit seizoen een weer rally’s gaan bezoeken om met de camera foto’s te knallen :D
Ben al sinds 2004 actief op het vwpolo.nl, en de polo heeft jarenlang problemen gehad met de versnellingsbakken (085 bak) bij de benzine smallblok motoren (=voorovergekantelde motoren) en de diesels (D, SDI en 1.4 TDI).
Van de nieuwe polo (6r) heb ik dan ook nog niets anders dan lof gehoord, weet alleen niet wat voor bak daaronder zit maar het zijn prachtige auto’s :Dsuc6
@Grenswachter wrote:
Omdat winterbanden niet allen voor sneeuw en ijzel zijn, ze zijn ook VEEL beter dan zomerband voor de regen….
Heb Uniroyal Rainsport 2 (onder een ’98 polo) en Rainexpert (momenteel onder mijn ’00 Ibiza), en heb daar vele kilometer mee gereden. Zacht rubber, beetje gehorig, goede prijs en HELE goede grip met nat wegdek. Heb nog geen winterband gezien/gereden die beter presteert op nat wegdek.
Ik rij zo’n 30k a 35k per jaar, maar na 2 pogingen van winterbanden onder de auto ben ik niet overtuigd van winterbanden onder de auto in Nederland (en heb al krap 12 jaar mijn rijbewijs).
Mijn topsnelheid ligt dan wellicht wel lager met hevige sneeuwval, maar met ijzel is de situatie net zo hopeloos met of zonder winterbanden.Met alle respect voor de mensen die wel overtuigd zijn om met winterbanden te rijden, maar mijn mening is dat er aan een rage wordt gewerkt wat straks verplicht wordt gesteld voor de regering.
Om het even zo te stellen, in de tijd van de gulden was een winterband hooguit iets voor mensen die hun geld kwijt moesten. Tegenwoordig is het net zo’n hot item als een smartphone ;)Moraal van het verhaal: Winterbanden voorkomen geen ongelukken, anticiperen wel.
@Roelof wrote:
Ehm, voor iedere 3dB is er een vermogensverdubbeling nodig……
Maar het klopt, het rendemend of ook wel gevoeligheid (dB bij 1 watt) is een aardige factor om rekening mee te houden.
Iedere 3db erbij wordt ervaren als het verdubbelen van het geluid, dus het klinkt een keer zo hard.
Ziet er heel erg netjes uit, we hebben dezelfde kleur maar dan in 5 deurs maar zal me vrouw eens deze wielen laten zien :D
@Marc O: MTX is een degelijk merk dat minimaal kan concurreren met JBL, 150w rms is dan ook echt 150w rms (en MTX kennende bij 12v). Het is geen honkie tonkie merk zoals fusion, excalibur, climax enz…
Wat misschien de fabel (meer vermogen is meer db’s) op zeep kan helpen is het volgende: De gevoeligheid per watt per meter.
Een sub met 85db/1w/1m die 500rms is hoeft per definitie dus niet een keer harder te gaan (gezien het vermogen) dan een sub met 90db/1w/1m met 250rms.
Voor iedere db meer is een vermogensverdubbeling nodig, dus om even een rekensom te maken
500w rms sub:
1w = 85db
2w = 86db
4w = 87db
8w = 88db
16w = 89db
32w = 90db
64w= 91db
128w= 92db
256w= 93db
512w= 94db
etc etc etc250w rms sub:
1w = 90db
2w = 91db
4w =92db
8w = 93db
16w = 94db
32w = 95db
64w= 96db
128w= 97db
256w= 98db3db meer is voor het gehoor een verdubbeling van het geluid ervaren is mij ooit verteld, of dit ook waar is heb ik zelf nooit uitgezocht want het schijnt al uitgezocht te zijn maar het heeft iets met scheikunde te maken ;)
Mijn reden om een actieve (en kwalitatief goede) sub van MTX aan te raden is mede omdat de topicstarter laat merken dat hij er niet al te veel kaas van gegeten heeft ;)
Valt weer mee dus :D
Nog niet zien rijden hier in Hoogeveen…Allereerst zou ik je graag willen doorverwijzen naar http://www.12vhifi.nl voor alle basis info die je nodig bent om een installatie samen te kunnen stellen.
En voor een actieve sub zou ik persoonlijk voor DEZE gaan van MTX, het kleinere broertje heb je voor 3 tientjes minder maar 12″ is naar mijn mening toch wel een betere keus.
suc6 :D
15 december 2011 om 20:06 In reactie op: fotoshoot opel styling club en hun wagens door photographe-d #17791795@robert_corsa wrote:
zo gekocht:


Wat lachen, wij hebben exact dezelfde in 5 deurs uitvoering. Zo zie je het kleurtje bijna nooit, nu zie ik ze overal rijden :P
@RISL wrote:
Wat voor filter is er op de bovenste foto van Vec-C gebruikt?
Ik geen filter, is een stukje software ;)
Is beter bekend onder HDR of Tone mapping, het principe ligt hem in het feit dat hier een goed belichtte foto + onderbelichtte foto + overbelichtte foto worden samengesmolten tot 1 ;).
Photomatix is daar een mooi programma voor, gebruik deze zelf ook voor deze bewerking.
Moet wel zeggen dat deze foto’s hierboven wel ‘over the top’ zijn wat betreft bewerking, maar dat kan te maken hebben met de smaak van de fotograaf ;)
Groeten,
EduardBen begonnen met een ’92 vectra a 1.6 8v lpg en daarna ’96 toledo 1.6 8v lpg, ’98 vw polo 6n 1.4 8v benzine, ’00 corsa b 16v benzine, ’99 golf IV 1.8 20v benzine, ’00 Ibiza 1.4 8v benzine en nu een 2e auto erbij 1.6 8v astra van ’02 op benzine. Tussendoor ooit nog een 1.6 8v audi 80 gehad uit ’85 voor de vakantie, maar die was kort naar de vakantie weer verdwenen.
Grootste ellende gehad van de golf 20v (ontzettend veel motor ellende), kortste plezier gehad van de 16v corsa die na 3,5 maand totall loss werd gereden (niet mijn schuld gelukkig).
Polo en Ibiza zijn beide best zuinig (1 op 16 zonder problemen haalbaar) en olieverbruik minimaal, corsa had maar 47.000 op de teller maar die had in 7000km een liter olie weggezopen.
Kortte samenvatting: Als het maar duits is :D (uitgezonderd voetbal :P)
Lang niet meer op het forum geweest, maar na vorige week een auto erbij naast de ’00 ibiza en dat is weer een opel (voor de vrouw):D
Motorcode van onze ’02 astra is ook z16se, alleen komt de temperatuurmeter niet boven de 80 graden bij verschillende ritten (snelweg, tussenwegen en stadsverkeer), uitsluitend wanneer je even staat te wachten voor een verkeerslicht/kruizing.
Zoekfunctie doet wonderen hier :D
Aankomende week even terug naar de garage, probleem direct voorgelegd afgelopen maandag en de garage deed absoluut niet moeilijk.
Ben iig weer wat informatie rijker, als dit kleine probleempje verholpen is dan kunnen we weer genieten van de auto :DBen nieuw op het gebied van opel, en dan met name de corsa.
Ben sinds deze week eigenaar van een opel corsa uit 2000 met een 1.4 16v (x1.4xe heb ik het vermoeden).
De corsa heeft nog geen 42.000 aantoonbare kilometers gelopen, maar zoals ik al eens meegekregen heb schijnt dus de EGR (als je ervoor staat rechts van het blok) nog wel eens problemen te geven.
Voorkomen is beter dan genezen is mij altijd geleerd en ik vraag daarom hier ook maar: Is dit zo’n naar binnen of naar buiten gaande pin/pal en moet ik een plaatje met of zonder gat hebben?
Foto’s in dit topic werken niet dus een duidelijke foto zou van mijn kant op prijs gesteld worden :D
Alvast bedankt.Vandaag gespot op de A28 ter hoogte van Hoogeveen…
…2 blauwe c kadett coupe van (denk ik) dussel32
De (vind ik) mooiste reed voorop met de rsl wielen, zag hem in de verte aankomen rond de klof van 19.00uur en wat klinken ze lekker :D
Gespot ter hoogte van Zwolle noord:
Een zwarte c kadett limo 2 deurs in de kleur matzwart + een caravan/sleurhut erachter
-
AuteurBerichten