Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik gebruik ook sketchup, prachtig programma wat lekker simpel werkt :D
Hier een paar van mijn creaties online in het 3dwarehouse van sketchup.google.com:Auto audioversterker:
Prefab elementen en dakkapel (ben timmerman, beetje oefenen ;)):
Een creatieve creatie van een hoorn luidspreker:
Frame van een kitebuggy:
Ideaal programma om lekker lui op de laptop te gebruiken :D
Ben ook aan het oefenen met autocad en hsbcad, maar dat is meer ivm mijn werk :D Solidworks wordt helaas in de bouw zelden gebruikt, dus wil me daar ook niet teveel in verdiepen ;)
Ik ben ook niet van de high end, is me het geld niet waard (heb zoveel hobby’s waarvan fotografie nog me duurste is).
Maar gewoon graag bouwen, ben nu namelijk alweer aan het 3d tekenen wat ik straks weer ga bouwen :DAi, dan is het wel heel heftig :shock:
Ben benieuwd :D
Vanmiddag (vrijdag de 13e) gespot in Stadskanaal, een blauwe 5 deurs d kadett met witte raamband met opel daarop. Was rond de klok van half 5 op het industrieterrein bij de Wedeka in de buurt.
@Fearless wrote:
Werkt echt lekker hoor. Je hebt alleen wel een dure freesmachine nodig. Geen gemartel meer met gaten boren om die puntjes over te rammen in het andere deel….Gewoon uitmeten en frezen. Of gewoon snel de machine op de kant in laten frezen. Bij alle delen.
Kastje was binnen een half uur zover als de 2e foto, inclusief sleufwerk voor de liggers.Mooie speakerset. Ik had ooit eens gehoord dat caraudio en home audio niet samen gingen ivbm de 8 ohm die homeaudio versterkers hebben….
Maar dit ziet er lekker uit! :thumbup
Moet je achterop je versterker kijken ;)
Deze surround versterker levert 2x135w max stereo en 2x55w rms stereo. En deze is stabiel van 4 t/m 16 Ohm ;)
Als hij meer dan 4 Ohm stabiel is (6 of 8 Ohm komt veel voor) dan kan dit idd niet goed gaan, heeft mij na 2 jaar een versterker gekost ;)Maar dank je voor het compliment, ben benieuwd naar jouw resultaat :D
Gebruik anders eens een oven of BBQ reiniger ;)
Als dasty niet wil dat die bagger wel, weet alleen niet wat je lak ervan vind :jerry

Zoiets misschien als logo?
Dat programma van stender is om te maken van een kader, wat RISL bedoeld is dat de foto voor anderen ‘onbruikbaar’ is ivm de naam die erin staat vermeld.
Zo’n watermerk is iig te maken zoals Xzelicon al postte hierboven.
Zelf heb ik ook een kader zoals stender heeft, alleen heb ik die met photoshop gemaakt (new layer en dan blending options), daarna een stukje tekst gemaakt.

In de kerst een ‘logo’ gemaakt waarbij mijn naam gebruikt is en gevormd is tot een logo, wordt geen complete tekst door de foto maar zit daar nog wel aan te denken.
Mijn idee van logo in de foto is van een ‘bekende’ van me in de fotografiewereld

Iets in die geest wil ik dus straks ook in al mijn foto’s, een logo wat herkenbaar is met mijn naam Eduard
@soepkiepe wrote:
@trashmetal wrote:
Ook een 8 voor jou
Hey soepkiepe, ze zeggen wel eens rooie kap natte kelder?
hoe staat het met de kelder van je astra?? :jerryrooie kap natte kelder???
nooit van gehoord, snap ook niet helemaal welke kelder je bedoeld, heb niet eens een kelderdeur aan boord:P
maar ja, motorruim is droog, koffer is droog, zitplaatsen en bodem ook droog.
alleen wat last van veel condens gehad in de auto, maar naar het vervangen van het interieur filter is het stukken beter geworden.
dus nee, nergens iets nats te bekennen.
ja de buitenkant als het regent;)dikke 9 voor de kadett.
Ze hebben het dan over vrouwen ;) De invulling laat ik aan jou over :P
Maar een 7,5 voor de rooie rakker hierboven :D
Jammer is dat hij niet zo fris was :(
12 januari 2012 om 19:42 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965563Als 2 speakers/subwoofers in 1 kist spelen is het beter dan deze elk in een eigen kast spelen, met tussenschot bijv. Het is ten aller tijde belangrijk om beide speakers in fase te laten spelen, dit kan dus betekenen dat er van 1 speaker/sub de + en – andersom aangesloten moeten worden.
Wat je dus beweerde was wel iets te overdreven idd, maar is daarintegen ook wel waar. Het is alleen dus wel zo dat dit verwaarloosbaar is, maar daar zijn we het dus over eens ;).Met ‘standaard’ stereospeakers in de auto kun je dit mooi testen dmv met je balans van de radio te spelen. Stel je de radio zo in dat je alleen links beluisterd en daarna recht, dan kun je vaak wel horen of ze in of uit fase spelen met elkaar.
Vooral met hoedenplank speakers kun je dit mooi testen, zet je de radio volledig op links of recht en je hoort dan meer bass uit je speakers komen dan speelt er 1 speaker uit fase en zul je om optimaal resultaat te behalen van 1 speaker de + en – andersom aansluiten.En ik lees mij ook overal in, zat al vanaf 2002 mee te lezen op showyoursound.nl en lees al vanaf 2006 mee op zelfbouwaudioforum.nl. Als hun mijn verkeerd informeren dan deel ik ook de verkeerde informatie, maar veelal is dit niet het geval ;) Heb uiteraard niet overal ervaring in ;)
12 januari 2012 om 18:41 In reactie op: voor- en nadelen subwoofer 4 of 2 ohm en 1 of 2 spoelen? #17965561@Roelof wrote:
Het heeft ook met standarisatie te maken. Huiskamer speakers zijn 8 ohm, autospeakers zijn 4 ohm,als iedereen zich daar aan houdt moet dat zelfs bij een leek geen problemen geven. Dat versterkers lagere ohms aan kunnen is een prettig gegeven en door speaker fabrikanten die willen afwijken ook een mooi iets om de installateur meer opties te geven.
Maar er kleeft ook vaak een nadeel aan…. Een versterker die 4 en 2 ohm aan kan zal op 2 ohm specs meer verlies en vervorming geven, de vraag is als dat acceptabel voor je is.Speakers met meer spoelen geven je gewoon meer opties om een speaker optimaal voor een versterker te configureren zonder daadwerkelijk meer verschillende modellen te produceren. Zowel de fabrikant als de gebruiker die graag upgrade is er beter mee af.
Homeaudio is tussen de 4 en de 16 ohm, veel stereo speakers of surroundsetjes zijn 4, 6 of 8 ohm en een kleine uitzondering is iets hoger.
Caraudio is tussen de 1 en de 8 ohm, waarvan de meeste speakers 2 of 4 ohm zijn.@Niels0478 wrote:
Ik had ook een 4 spoels audiobahn immortal subwoofer, die heb ik helaas opgeblaze omdat deze verkeerd afgesteld zat ik raad je ten zeerste aan om hem af te laten stellen bij een audio speciaal zaak, deze woofers geven inderdaad meer aansluitmogelijkheden, ideaal voor db drag dus, maar voor huis tuin en keuken gebruik raad ik je gewoon een 2 spoels aan, ook is het zo dat 4 spoels woofers een (of meerdere) spoelen gebruikt om het klapperen tegen te gaan
SVC is enkele spoel (1 dus) en DVC is dubbele spoel (is 2). 4 spoelen heb ik nog niet van gehoord.
@vluggejaapie wrote:
Een DVC sub bied zoals al door meer mensen aangegeven meer mogelijkheden met aansluiten t.o.v. een SVC.
Let bij het aansluiten van een DVC woofer wel HEEL goed op… Zo moeten te allen tijde beide spoelen aangesloten zijn. En mag je de spoelen nooit op verschillende kanalen aansluiten. Ook raad ik aan nooit meerdere speakers in serie te schakelen, ongeacht of het identieke exemplaren zijn. Bij spoelen in een DVC systeem maakt het niet uit. Maar bijvoorbeeld 2 SVC woofers in serie schakelen geeft ruis, omdat 2 speakers, ongeacht of het hetzelfde type is, nooit 100% iedentiek zijn.Maar in principe hangt alles samen met de kwaliteit van je versterker. De betere versterkers kunnen tot wel 0,5 ohm stabiel blijven, maar hoe lager de impedantie hoe meer vermogen, hoe meer vervorming, hoe meer warmte, etc. Ook raad ik sterk aan een capacitor/condensator aan te schaffen. Dit zorgt voor een stabiele spanning en spaart je accu en de rest van je elektronica in de auto. Plus het ziet er zo zielig uit als je weer iemand ziet rijden met een trillende achterklep en knipperende achterlichten.
Waarom zou dit dan zo zijn? Ik zie hier geen logica in. Zowel in Caraudio als in Homeaudio worden ze zowel in serie als in parallel aangesloten en verbluffende resultaten. Met subwoofers is zelfs de zogenoemde vervorming niet eens hoorbaar, hooguit meetbaar.
Verder ben ik het wel met je eens ;)De link die Seth gaf hierboven is een goede link om subwoofers/speakers aan te sluiten, voor verdere informatie is die site ook heel erg informatief :D
12 januari 2012 om 18:20 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969777@RISL wrote:
Respect hoor!
En wat fijn ook dat via het forum georganiseerd kan dat het een hele optocht gaat worden!
Tis dat ik geen Manta heb, maar ik zou er gerust voor naar de andere kant van NL voor rijden om mee te rijden in deze stoet.Kan me hierbij aansluiten, prachtig gebaar.
Heb nog nooit met die koekies gewerkt, werk(te) altijd met deuvels hobby- en bedrijfsmatig.
Heb zelf afgelopen zomer ook een setje speakers gemaakt met een paar overgebleven 13cm caraudio composet.
Even getest in de schuur toendertijd :D
[youtube:3ui7vd3k]http://www.youtube.com/watch?v=QJNSbwgNNxM&feature=youtu.be[/youtube:3ui7vd3k]
:wub mooie coupe :wub
Oh jee, nog meer Hoogeveners :P
@Astra1.6sport wrote:
Even betere foto’s van mijn astra kunnen maken, graag jullie mening :D
Ziet er goed uit hoor :D
170 op de teller en gas over met een 1.4 8v, heel optimistisch maar niet geloofwaardig. Een 1.4 corsa b is gewoon met moeite op de 160 te krijgen en vanaf daar kruipt het richting de 170 met de juiste omstandigheden (op de teller uiteraard).
Weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar ik zou het eens testen met een gps dingetje in de auto ;)Ibiza van mij is ook een 1.4 8v, en die kan op de teller 180. Met 165 op gps houdt het dan wel op. Astra 1.6 8v heb ik op 150 op de teller gehad (vond het niet nodig om harder te gaan), en die reed met gps 145 toen.
Maar desondanks toch een leuke prestatie :D
@derartz wrote:
ik zal je zeggen, met veel regenweer en een buitentemperatuur van tussen de 5 en 10 graden, dan doen mijn winterbanden het veel beter als de zomer banden. veel meer grip op de weg. bij rotondes merk je vooral dat je sneller door de bocht kunt zonder grip te verliezen.
Dan wordt het tijd dat je iets meer geld investeert in zomer bandjes ;)
Goede zomerbanden presteren t/m 1 graad boven niet niet slechter dan winterbanden, dit is dan ook getest met droog en nat wegdek.
Maken jullie er beide een half uur van :P
Omgeving Lemele in een mooie omgeving om foto’s te knallen ;)
Die 2 versterkers bij elkaar is 900watt maximaal, tot de 1000watt is een condensator niet nodig maar wel wenselijk.
Beide versterkers 1 en dezelfde massapunt geven is ook iets om rekening mee te houden, aardlus is een veel voorkomend probleem bij inbouwen installatie (plop bij uitzetten en piep door speakers wat reageert op toerental motor).
Verder sluit ik me bij de mensen hierboven aan :D
suc6
Is idd een photoshop, lijkt totaal niet op de nieuwe lijn van ‘Opels gezicht’.
Als ze iets nieuw leven in moeten blazen is een Astra Coupe rwd met een knipoog naar de c kadett coupe :DPrachtige kleur, maar waar laat ik me bier? Zal misschien fantastisch zijn om in de garage te hebben staan, maar lijkt me geen fijne auto om lekker in rond te toeren.
De stijl vind ik wat overdreven, afwerking (voor zover te beoordelen op foto) lijkt me dik in orde.Shit patrick, die Astra ziet er goed uit :D
-
AuteurBerichten