Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vind ik echt een hoop geld :-o :thumbdown . Denk dat als je een deel zelf doet en je de beurt bij opel doet, dat je met 1/3 ervan klaar moet zijn.
Nieuw kleurtje op de wielen!
Van standaard zilver naar:

Mn pa heeft na heel lang wachten dan eindelijk zijn J Sports Tourer gekregen :D Gisteren even wat foto’s gemaakt :thumb















Paar alleen van de J:






Nog 2 leuke op de terugweg:


Gr Nick
:thumb
Maar met de HLS zie je wel gewoon het IDS+ lampje hoor.

@DG80 wrote:
@astrid_fahrer wrote:
Als je de auto op contact zet dan zie je tussen alle lampjes ook de tekst IDS + oplichten.
Ook kun je het zien aan je schokbrekers/veerpoten aangezien deze wat IDS+ componenten erop hebben zitten.En voelen doe je het meteen wanneer je de SPORT knop in drukt :)
De modellen zonder IDS+ hebben geen sportknop ;)
Niet waar wat je zegt. Ik had in mijn GTC 1.6 geen IDS+ en toch een sportknop!
Nu in mijn 1.6turbo geen IDS+ en wel een sportknop :thumb
Zitten erg dikke shots tussen!
:thumb ;)
@dion87 wrote:
waar komt die dumpvalve dan? beetje vreemde slang :wtf
Die komt net voor de gasklep. Dit zit allemaal anders bij de Z16Let.
Waar de zilveren buis zit daar kom hij dan te zitten:
Zo is origineel:

Hij vervangt de slang tussen de accu en het blok :thumbNiet vandaag maar 2 weken terug een HLS gekocht en er weer ingezet. Eigenlijk weer dezelfde dingen geprogrammeerd als in de GTC destijds :thumb
Ook is afgelopen vrijdag de katvv van EDS binnengekomen :bounce


S’avond gelijk eronder gezet. Net op weg naar werk kon ik wel verschil merken in de 6de versnelling. Bijkomend voordeel is dat gelijk even de turbo bekeken en gecheckt kon worden. Dit is allemaal kurkdroog en voelde goed.
De turbo van de onderkant:

De kat, wel 2 moeren/bouten afgebroken:

De katvv:

Gisteren de astra gewassen en nog de restanten van de oude eigenaar en niet goed schoonmaken weggehaald. Zat veel vuil langs de chrome duurstrips. Nu allemaal netjes. Ook stoorde ik mezelf aan de dakrails. Ze zijn van aluminium en redelijk vuil. Moeilijk schoon te maken en vooral, wat een k*twerk. Heb nu 1 kant gedaan om te kijken hoelang het netjes blijft:
Voor:

Na:

Ook gisteren nog de dumpvalve slang besteld bij Courtenaysport.:

Maar dan gewoon zwart!
De Dumpvalve volgt dan volgende maand ergens :lol:
Voor de rest:
Spoiler ligt al thuis, moet nog gespoten worden.Gr Nick
14 april 2014 om 08:57 In reactie op: 7e Groot Internationaal Opeltreffen zondag 13 april 2014 #18154445Mooie foto’s Wesley! :thumb
Ik betwijfel of ik dat onderstel wel heb. Veren waren even hoog als de veren van de GTC 1.6. Dus originele veren zijn sowieso niet lager.
Deze set (sportline, rode veren) zijn lager als de pro-kit (zwarte veren). Stugger wordt hij wel iets. eigenlijk precies goed!
Binnenkort ga ik even de 19” OPC velgen van een vriend eronder knallen om te kijken hoe dat staan :thumb
Ook heb ik zojuist een katvervanger voor de eerste kat besteld bij EDS. Hopenlijk beetje snel binnen dan kan hij er dit weekend nog onder. En dan ga ik binnenkort ook de spoiler eens naar de spuiter brengen!
@Supermotard wrote:
@Engee wrote:
Nou de veren zitten eronder. Nu iets langer over gedaan als bij de GTC maar nu ook meer schoongemaakt en ‘visite’ gehad :P :lol:
Hier alleen voor verlaagd:

Nu ook achter :P

Ziet er goed uit, hoeveel is hij nou lager dan orgineel.
Ivm het sportonderstel?
Wat kost zo een setje ongeveer?Setje via ebay; €116,- incl. verzending king: :thumb
Hij is voor zeker 4cm gezakt, achter rond de 3cm. Achter had wel iets meer gemogen maar wanneer er bredere/grotere wielen opkomen is dit prima. Rijdt echt serieus 100x beter zonder oncomfortabel te worden, maar dit wist ik al van de GTC. Bij de Station is het dweilen achter nu wel weg!@djsparky wrote:
@Engee wrote:
Erg nette wielen nog voor de winter! Maar de zomerwielen zijn wel net iets dikker! 19”?
De wintervelgen zijn de Cosmo velgen (17″) die standaard op dit (Cosmo) exemplaar zaten, de zomervelgen zijn de standaard Sport velgen (18″) die standaard onder de Sport variant zaten, maar dankzij E-bay nu onder onze Cosmo zitten :-)
Staan iig erg goed!
Erg nette wielen nog voor de winter! Maar de zomerwielen zijn wel net iets dikker! 19”?
Verlaagd Eibach 30/30mm:

Verlaagd schroefset ca. -60 tot -70mm:

Ok, we zien de foto’s wel verschijnen :thumb
Dan valt het inderdaad nog mee. Ga je ze zelf eronder monteren?
@DiAstraHGTC wrote:
Bankrekening koppelen op paypall lukte. Een hoop leveranciers willen echter dat er een credit card aan je paypal gekoppeld zit en lukt het uiteindelijk toch niet.
Heb echt al heel veel gekocht via ebay, ook overal vandaan (china, VS, DE en noem maar op) en nog nooit te horen gekregen dat ik geen creditcard aan mijn paypal heb gekoppeld. Dus het moet echt gewoon kunnen hoor!
Ja idd gewoon aan je bankrekening koppelen. Want scheeld echt een hoop via ebay.
En je bent met paypal inderdaad juist beschermd met betalen.
Succes ermee!
Ja de station zal inderdaad rond de 45/30mm gezakt zijn.
Ik heb de veren via ebay.de. Stukken goedkoper als via de NL sites. Waar ga je de veren bestellen als ik vragen mag?
Geen dank! :thumb
GTC is helaas niet meer in bezit. Nu een H station met een Eibach sportline verenset. Rijdt goed en auto ligt mooi!

Eibach rijdt echt super, zul je geen spijt van krijgen. Vriend van me heeft voor de GTC ook al de sportline veren liggen ;)
Verlaagd Eibach 30/30mm:

Verlaagd schroefset ca. -60 tot -70mm:

Dit ziet eruit als dat het flink beschadigd is en daarna met lakstiftje erop geweest.
Alles is te herstellen. Denk dat dit nog wel toe doen is. Ze kunnen de strip aanhouden als ‘spuitlijn’ zodat niet je hele klep gespoten hoeft te worden.
Haal die chrome strip er eens af en kijk hoe het daaronder eruit zit.
Tsja….prioriteiten he ;)
Zo zag de motorruimte er bij aankoop inderdaad uit ja…… Sommige mensen geven er niet veel om he…. :hmmz
Nu ziet het er zo uit:

-
AuteurBerichten