Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is het écht nodig om geventileerde schijven te nemen als ik er een c20ne in leg?
Ik snap dat het natuurlijk geen overbodige luxe is, maar is het echt nodig?
Heb namelijk net nieuwe schokbrekers + veren,
en heb niet zo’n zin om de veerpoten te vervangen als het niet nodig is.Pfoe dacht dat mijne rot was, maar die van jou was er ook aardig aan..
Dorpels, veerschotels, wielranden e.d nog wel goed?Niemand?
Ik word met de dag wijzer hier haha
Nee ze zijn 15 inch
Het enigste wat op de velg staat zijn de maten.
6,5 J, 4×100, et27.
En dit tekentje

Ik hou meer van koppel onderin, topsnelheid kom ik niet zo vaak aan..
Ja wat kabaal is wel gaaf natuurlijk maar dan moet er ook wel power achter zitten.
Gebeurt hier nogal eens denk je dat er een dikke bak aan komt, is het een kia pride :jerry@Paullus wrote:
Ik vraag me af wat voor Emiel belangrijker is, meer vermogen of een lager brandstofgerbuik? Ik heb een 1.2S D kadett gehad en die reed 1 op 12. Dat doet een 2L 8v ook ongeveer, dus dat levert geen brandstofbesparing op. Ik denk dat je met een 1.6 16v wel een stuk zuiniger kan rijden. Of als het vermogen niet zo belangrijk is, kijk eens naar een 1.4nz of 1.6nz, daar is bv 1 op 16 met gemak mee te halen.
Vooral vermogen.
En het is helemaal leuk als ik 2x zoveel vermogen heb als nu maar hetzelfde verbruik houd.@Vinci wrote:
Zou ik niet zo snel doen. Misschien vind je het leuk omdat niemand dat nog heeft, maar vergis je niet in wat een oude 8 klepper kan en veel moderne 16 kleppers niet meer kunnen. Een C20XE is echt een mega uitzondering (en nog wel een paar…) want vooral na 1998 is het meeste door allerlei emissie troep toch minder krachtig in de praktijk dan op papier. Nou is daar soms ook wel weer wat aan te doen, maar dan wordt het al weer enorm ingewikkeld… Ken bijv. iemand in Engeland die een X20XEV aan het bouwen is met Megasquirt en andere zuigers en krukas er in en volledig bewerkte kop en andere nokken en dat ding gaat straks wel leuk tekeer….
Een C20NE of SEH kan best zuinig lopen, een XE ook wel. Mijne loopt bijv. al 1:12,8 gemiddeld en dan doe ik nog heel veel korte ritten. Voor zo’n lekkere motor echt zeer goed te noemen. En als ik er mee met een aanhanger en bagage en drie personen op vakantie mee ga in de bergen dan rijd ik nog steeds 1:12,8 omdat die motor zich niet zo veel aantrekt van wat extra belasting. Een 1.6 gaat in het dagelijks leven misschien wel iets zuiniger met de peut om, maar gaat onder belasting zuipen als een malleier.
Qua ombouw denk ik ook dat het wel wat voeten in de aarde heeft, want er zit vaak een hoop extra op en het zal toch niet allemaal zomaar passen.
Duidelijke taal :thumbup
Denk dat het toch een c20ne gaat worden dan ;)
Maar eerst dat ding maar eens af maken!Voor de rest iedereen nog bedankt voor het meedenken.
Ja? dan trek je de schakelaar er af.
En verbind je de ene stekker met de andere.Tja ik vind het een fijne auto als 1e auto.
De volvo van m’n pa rijdt wel beter, maarja wordt een beetje duur voor mij hahaZoek nog steeds een sloop d kadett, in de buurt van Nijmegen.
Ben best bereid om een stuk te rijden.
Iemand een idee of er eentje hier in de buurt staat?jammer..
Schrok de kadett je zo af in één dag? :jerryNa enig zoeken ben ik er achter gekomen dat dit op een of andere manier met de accessory van mijn radio kan (?)
Iemand enig idee?Ja zo heb ik het nu ook gemaakt. Een dikke kabel vanuit de zekeringkast.
Alleen zoek ik eigenlijk nog een oplossing voor het probleem in mijn vorige postDie koplampen heb ik nog.
Alleen dat imperiaal is foetsie, samen met de bumpers/mistlicht/ruitenwisser en trekhaak :sleepingDat wel, maar vind het wel irritant om hem steeds aan te zetten als ik in de auto stap.
Het zou mooi zijn als hij automatisch uit ging, maar dat je hem dan nog wel aan kan zetten met het contact eraf.Oke, dan weet ik wat me te doen staat. Bedankt iedereen ;)
Als ik hem zeg maar geschakeld aansluit, kan ik de radio dan nog wel aanzetten wanneer de auto niet op contact staat?
@flw wrote:
U mag op de dag van keuring met het geschorste voertuig naar de plaats van de keuring rijden.
Zwart wit gezien mag je dan niet meer huis.!!
Een diender zal er niet direct wakker van liggen, maar toch ter info.Frans
Als hij goed gekeurd wordt toch wel?
Heb geen sigarettenaansteker..
Dat zijn ze idd niet. Zal morgen even een duidelijke foto er op zetten, en die codes (?) even opzoeken.
Oke, daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad..
Waar ergens zit er een geschakelde plus ?En als de plannen doorgaan zoals ze nu voorgesteld zijn zal er een grote bedrijfstak failliet gaan,
daarmee loopt de staat wel erg veel btw mis.
Ik moet het nog zien dat dit feest doorgaat, het lijkt me sterk..@trashmetal wrote:
Regels onveranderd laten en emissie eisen aanscherpen
lijkt me ook een goeie :thumbDat lijkt me het beste voor iedereen inderdaad.
Als het de staat daadwerkelijk om het milieu zou gaan.. Maar ik weet wel beter,
het is wel heel toevallig dat er zo ook nog 100 miljoen per jaar extra binnen komt.
Maar de hoofdzaak is natuurlijk het milieu.. :hmmz -
AuteurBerichten