Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben inmiddels samen met m’n zwager aan het bekijken wat de opties zijn betreft het zelf maken van een regelbare puls omzetter.
Mocht het kostentechnisch te doen zijn en er genoeg animo zijn dan wil ik wel wat regelen!
Ik houd jullie op de hoogte :thumbupBen benieuwd kerel!
Achterruit verwarming werkt overigens gewoon met 12Volt.
Even meten hoeveel volt je aan de uitgang van je relais meet. Rest snap je zelf wel :D@astrawez wrote:
Iemand die meer info heeft over deze manta?
Ben oa. benieuwd naar de afkomst van de voorschermen, en verlaging van de vooras.Zal mn zwager eens aan het werk zetten, die vind er vast wel weer een paar.
Die dingen worden echt nog wel geproduceerd, al is het maar voor andere doeleinden.Ik ga er even achter aan :thumb
Edit: na enig zoekwerk ben ik uitgekomen op de volgende contact gegevens van de sitehouder destijds:
Projekt Lcd Tacho
Patrick Schulze
http://www.projekt-lcdtacho.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
kontakt@projekt-lcdtacho.com
Tel: +0049 09562/209018
Mobil: +0049 0176/22725017
Wassergasse 24 96279 Weidhausen
Deutschland / GermanyEn onder de domeinhouder vond ik ook dit mail-adres:
Patrickschulze@t-online.deWellicht dat je eens op zijn naam kunt googlen, of kunt proberen of het mailadres nog werkt :thumbup
Zie hier, de tip van Ben:
viewtopic.php?f=10&t=173821&p=2278841&hilit=pulsgever+manta#p2278841
Je hebt ook kastjes waarmee je het aantal pulsen kunt veranderen.
Wellicht handiger als het zoeken naar het juiste tandwieltje en/of pulsgever zelf.Heb zelf ook met een Kadett teller in mijn manta gereden, en ik ken het probleem inderdaad.
Heb er toen dertijd ook een topic van gehad, daar werden ook al een aantal tips aangekaart..Helaas Paul, de strips zitten met clips bevestigd (Dus gaten in de deuren/plaatdelen)
Ga ik vanavond gelijk voor kijken Paul.
ik durf het je zo even niet te zeggen.gaat inderdaad om de anteraciete gt zonder bumpers en verlichting.
Doe me ff een prive bericht Louwe!
Heb bij Romijn ook al een 265 te koop zien staan (welliswaar zonder bellhouse, maar die heb ik zelf..)Tis voor nu nog geen prioriteit, maar hij zal je ook vast niet in de weg liggen als hij er al zo lang ligt :D
:thumb
@jacobnoorlander wrote:
:D Achter past het zowieso zonder problemen, alleen de bevestigingen op de as moeten iets breder want de ogen op de schroefset zijn zijn groter.
Aan de voorkant is het iets meer werk want het complete wagengewicht komt op de binnenschermen te staan, deze moeten dan ook verstevigd worden.
Het is geen klusje van een dag, maar zeker goed te doen. Al helemaal omdat de vag schroefsetjes er echt in alle prijsklassen zijn, van chinese troep tot veel te duur. ;) mijn setje komt bij ta technicks vandaan a 250 eurie, ik was alleen niet zo gerust op de schokdempers die erbij zaten dus vandaar de koni dempers.
Plus dat je met koni geel ook je hardheid kan instellen…Heb je hier inmiddels een How-to van gemaakt toevallig?
Ben zelf ook wel benieuwd naar de exacte (carosserie) aanpassingen die je hebt gedaan om dit goed werkend te krijgen.
Zie dit zelf namelijk ook wel zitten :thumbup :thumbupWa hedde nodig? Interieur, bumpers en koplampen missen..
rest is compleet ja
Flinke injectoren!
Mooi werk verricht! Respect :thumbup
Vandaag een manta er bij gekocht, voor onderdelen.
Betreft een 1.8s, waar ik nog het e.e.a af kan schroeven wat ik zelf nodig heb.
Oa. peilstokhouder en bellhouse van de 4bak had ik nog niet.
Was van plan om van de 240 gebruik te gaan maken, maar nu ik dit straks in de schappen heb liggen denk ik maar gelijk voor een 265 te gaan. (Lijkt me ook wel zo verstandig met een fase 3 setup..)Tot zover :thumb
Als jij die las deugdelijk hebt zitten weet ik (als APK keurmeester) van niets tijdens jou APK ;)
Komt goed! :thumb
App binnekort wel ffkes26 augustus 2014 om 20:40 In reactie op: gezocht getrag 265 en een versnellingsbak van ascona 18S rwd #18220757Dat van de kadett wist ik niet ;)
Ik wist daarbij ook niet dat de 265 ook met normaal H-patroon was geleverd, het viel me gewoon op dat de 190 het zelfde had als de 265’s die ik al eens gezien had ;)De 190 16v had wel een Getrag?
Thnx voor de snelle reactie!
Dat van de zuigers & drijfstangen had ik inderdaad al gezien.
De injectoren laat ik voor nu dus nog heel even zitten, die kan ik tzt aanpassen aangezien ik mijn software dan toch aan moet passen.
Instelbare brandstofdruk regelaar heb ik ook nog 1 liggen, dus dat komt ook goed uit.Blok is al voorzien van een XE inlaat nokkenas, uitlaat is een LET.
Grote intercooler heb ik al,
Brandstofpomp moet sws groter, gezien er nu nog een oude (standaard) manta pomp onder hangtDan ga ik eens research doen wat de opties zijn betreft bodemkoeling inbouwen, grotere inlaathoed, garret fohn, z20let pomp en de verstevigingsplaat.
Dat van de koppakking ga ik nog even na vragen.
Ik weet voor nu even genoeg! Top :thumbup
Zeer weinig tot op heden.
Ben afgelopen week pas begonnen aan de revisie van de c20let.Carosserie ben ik wel al wat verder mee, maar nog niets noemenswaardigs al zeg ik het zelf.
Komt allemaal goed, met de tijd ;)
25 augustus 2014 om 22:36 In reactie op: gezocht getrag 265 en een versnellingsbak van ascona 18S rwd #18220755@giuliettaevo wrote:
@gt/w wrote:
ja, en Mercedes heeft ze ook wel gebruikt
Welke Mercedes zou dat moeten zijn dan? Voor zover ik weet is er in geen enkele straat mercedes een getrag 265 gebruikt. :???: Wij hebben namelijk aardig rond gekeken en gevraagd bij specialisten en slopers voor een sterke bak voor achter een mercedes OM606 motor. Uiteindelijk hebben wij een koppelingshuis omgelast en een 265 gebruikt van een bmw, en tot nu toe kan hij prima overweg met 800+Nm. :agent
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar een maatje van me had destijds een 190 2.3 16v die het zelfde schakelpatroon als de Getrag 265 had.
Heb verder nooit onder de auto gekeken, dus het kan ook puur toeval zijn geweest :thumbupIk heb ’t ook weer opgepakt sinds een week!
Ik kom, zoals ik laatst al appte, snel even aan :thumbVoor nu nog niet heel veel te melden hier! Het heeft dan ook geen haast.
We zijn voor alsnog druk op zoek naar origineel plaatwerk.Er liggen inmiddels 2 knappe voorschermen klaar, achter paneel, front en diverse inzet-stukken (oa dorpels & kont)
Daarnaast zijn we een tijdje terug bij de meeting van Romijn geweest, en hebben we daar een hoop klein- materiaal mee genomen.Ik zal binnenkort eens wat foto’s maken :thumb
Lage matzwarte A op verbreed staal met rood hart gespot vandaag.
Kwam net als ik onderdelen bestellen, tegen 17u bij TC in Venray.Gaaf karretje! :thumb
Afgelopen zondag de YR-11-** gespot in Helenaveen.
Donkerblauwe B i200.Ken het kenteken nog ergens van, maar kan me even niet meer heugen waarvan precies.. :hmmz
Heb ooit nog eens zo’n ding verkocht voor een paar tientjes aan Sik hier op het forum.
Handel onder liefhebbers moet leuk blijven vind ik, neem aan dat ze ook niet gek veel meer op leveren?
Ben wel benieuwd wat Sik met de bumper gedaan heeft, en of de bumper nog leeft haha. Heb hem tot op heden niet meer voorbij zien komen op driftfoto’s ed. -
AuteurBerichten

