Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat is natuurlijk ook een optie.
even kijken wat nu het meest makkelijke is om te gaan doen ;)
ik laat het zsm weten wanneer ik het geprobeerd heb ;)
nogmaals bedankt!
stoere velgjes man!
hehe, die zal er al wel uit zijn gehaald voor oa. de bak & caterpan denk ik zo :D
hobby he :P
die van mij staan momenteel beiden binnen :)
denk dat ik van de week toch maar eens ga kijken voor een autotje voor dagelijks gebruik, zodat ik rustig m’n gang kan gaan aan de manta’s.
dan zit daar het probleem..
ik vond het al gek dat er gister middag geen olie uit de stoters kwam, terwijl ik hem daar voor al een kwartier had laten lopen om warm te worden.dan zal ik dus de nokkenas moeten demonteren, en op zoek moeten naar een nokkenas met groef.
knappe koppen hiero,
dankjewel!origineel gepost door postbusmanta
Komt er wel olie in de kop?Haal er eens een stoter uit van cilinder 4 (let op de de tuimelaar niet klem komt te zitten) en laat de startmotor ronddraaien zonder dat de motor aanslaat (bobine afkoppelen).
Komt er nu olie op de plaats van de stoter?Ik las dat je de nokkenas hebt overgezet?
Heb je de nokkenas van de kop die er nu op zit ook nog?
Zit er een groef in het voorste lager??ja, daar voelde ik wel een klein slijtspoor in zitten. maar ik had verwacht dat dit niet zo heel veel kwaad zou kunnen, aangezien hij (op het oog) spelingloos gemonteerd zit nu.
is dat de boosdoener?nokkenas die er bij hoorde heb ik helaas niet meer.
er komt wel olie bij de stoters ja ;)er komt olie in de kop,
zojuist om 16.50 op m’n werk (allers venray) gespot:
een (ik meen) paarse b1cc
nagenoeg origineel voor zover ik het kon zien..ik was even druk :P
heb het hele topic van henk al doorgelezen betreft kleppen stellen ja,
aan de hand daarvan heb ik hier eigenlijk het topic geopend,omdat ik zag dat er daar niet zo heel vaak gereageerd werd op vragen.. :P
moeren borgen nog goed, had nog een set liggen en heb de beste van allen gebruikt! ;)
hij maakt enkel nog iets teveel geluid naar mijn zin.
ik probeer het morgen nog even, en anders een nieuwe set stoters proberen ofzo?ps: ik heb echt niet normaal hard staan poetsen op de motorruimte :P wat een vetzooitje hahaha
heb ik precies op de manier gedaan waarop jij het beschrijft hoor :P
het is jammer dat ik het jullie niet kan laten horen/zien :P
maar m’n pa heeft een kennis die altijd bij opel heeft gewerkt, denk dat ik die eens vraag om er eens na te komen kijken.
het is iets kleins, dat moet gewoon. hij loopt al veel soepeler als dat hij deed. dus ’t moet goed komen :angel
gewoon blijven proberen :P
dat idee heb ik wel steeds.
heb het inmiddels nog allemaal geprobeerd,
en het lijkt nu te minderen.wat me op viel is dat de stoters zich nog helemaal niet hadden gevuld met olie, na het stellen van vanmorgen.
hoe snel zouden deze normaal gesproken weer vol met olie moeten zitten?heb ze nu allemaal op 0.3 gezet,
en ben van daaruit strakker gaan draaien tot dat het getik al wat minder werd.
kreeg het er alleen niet helemaal uit.kleppendeksel er op gelegt, paar keer gas gegeven om te kijken hoe hij reageerd, en dat lijkt nu allemaal goed te zijn.
zou het kwaad kunnen wanneer ik zo eens een uurtje zou gaan rijden om te kijken of het minder wordt?
of zijn er nog andere dingen die ik voor de zekerheid eerst even moet gaan bekijken?voorheen hebben ze altijd prachtig mooi meegedraaid, dus dat lijkt me sterk?
ik pers alle stoters nog eens leeg, en draai alle moeren van de tuimelaars los.
dan stel ik ze af op 0.3 in arbeidsslag,
en vervolgens ga ik maar weer proberen te draaien totdat het geklapper over is (met een warme motor)
minder mooi nieuws,
ben al de hele morgen aan het proberen geweest,
maar erg netjes lopend krijg ik hem niet?hij blijft maar tikken.
heb sommige tuimelaars nu zelfs zo strak staan dat ik het idee heb dat ik aan het eind van de schroefdraad zit.
tuimelaars staan nu ook vast, en ik kan ze niet meer kantelen in de langs-richting, dat is ook niet goed wel?waar kan dat getik hem in zitten?
erg fris loopt hij ook niet..distributie staat goed,
koppakking was de goede,
ontsteking ben ik niet aan geweest, en verder is alles op z’n originele plaats terug gekomen.waar kan ik dit gaan zoeken?
pff, telkens wanneer ik hier de zolder bezoek krijg ik spontane manta-mania neigingen..
al ’t manta/ascona spul dat die ouwe van me weg heeft geduwd daar wordt je niet goed van :P :P :Pjammergenoeg mag ik er niet aan komen, omdat ’t allemaal is voor z’n toekomstig project :P
ik heb hydro stoters ;)
enkele van ze zijn wel leeggeperst geweest, maar dat moet geen punt zijn lijkt me?maar jullie verhalen zijn me zeer duidelijk jongens! kende deze manieren nog niet..
maar dat gaat goedkomen morgen :D1. geen idee eigenlijk?
2. Amersfoort, en de andere in Maashees
3. Bij mezelf
4. teveel.
golf 1 gts van een maatje die ik momenteel samen met ‘m aan het restaureren ben:






aardig slechte foto’s, dat dan weer wel.
binnenkort eens een paar fatsoenlijke maken.
mooi commentaar ook,
millieu-onbewust volk zijn we :afro
daar zou ik het probleem niet in zoeken, aangezien hij wel aan wil slaan.
een alarm zou juist moeten zorgen voor een start-onderbreking ;)
en je zegt dat hij reeds 1,5 jaar stil staat,
benzine van tegenwoordig is ook niet meer wat hij geweest is he?net beesje man!
zo. die is kapot.
kut man,
kop voorzien van nieuwe kleprubbers,
kleppen gesleten, helemaal schoongemaakt,
kom ik op ’t laatst 1 klein scheurtje tegen :(bezig met kop-revisie..
ben nu kleppen aan ’t slijten,
ben blij dat ik nu nog een cih heb, en geen 16kleppert hahaha :Pafgelopen donderdag ergens in Gemert,
Een knal oranje B gespot bij iemand op de oprit.
uitgelaste stalen velgjes, en een matzwarte motorkap.
verder niet veel specs.. lag een berg sneeuw boven-op :Pzag er op ’t 1e gezicht wel leuk uit king:
en vanmiddag op de stationsweg in Oostrum,
een oker geel kleurige C-sedan,
verlaagd, zonder bumpers, en een onderlipje :thumbupstoer bakkie man!
wat voor wielkastverbreders zijn dat? uitgerold?JDX ft. Sahra Maria – Live The Moment
zonder twijfel de meest dikke track die ik dit jaar gehoord heb :wub
-
AuteurBerichten