Emiel-Manta

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 2,051)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta 400R turbo project #17676990

    Netjes Ben!

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250121

    :thumbup

    Als er interesse is dan zal ik de opbouw hier een beetje bij proberen te houden.
    Maar hoofdzakelijk gaat het me er om dat ik antwoord krijg op vragen met betrekking tot deze motor.

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250119

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250116

    Dat gaan we voor nu dus even niet toepassen. Ik zal vrij weinig boven in toeren hangen straks.

    Motorblok is inmiddels weg voor revisie. Had een set JE zuigers liggen (1e overmaat, 86.50 vanwege een groefje in de wand van de eerste cilinder) en de rest was ook compleet.
    Heb er voor gekozen om dit te laten doen door Alex Janssen in Oss. Wel bekend in de BMW wereld, maar ook niet vies van andere merken.
    Onderblok wordt momenteel geboord en gehoond, dek gevlakt, krukas wordt gebalanceerd en drijfstangen/zuigers worden uitgewogen.

    Het liefst had ik de krukas samen met mijn koppelingsplaat en drukgroep gebalanceerd, maar dat gaat niet aangezien ik nog geen drukgroep heb..
    Koppelingsplaat heb ik deze week gekocht. Deze zou sterk genoeg moeten zijn voor de setup die ik momenteel voor ogen heb. (organisch geveerd, wel versterkt)
    Maar hier zoek ik dus een passende drukgroep bij.

    Ik ga met een standaard (kom) vliegwiel rijden van c20let. Dan denk ik dat ik bij een drukgroep van Sachs Performance uit kom, niet? Tot hoeveel nm gaan deze drukgroepen? Het liefst zou ik iets hebben dat tot 500nm goed blijft gaan..
    En het standaard manta 18s druklager kan gewoon gebruikt worden neem ik aan?

    In reactie op: kentekenverlichting irmscher bumper gezocht #18294753

    Meeste Hella spul is nog wel ergens in de schappen van de leverancier te vinden.
    Verwacht dat ik ze via mijn werk ook nog wel aan kan komen.

    In reactie op: weer een Manta minder #18293763

    Ben het met je eens Pierrekrik, althans, ik begrijp wat jij bedoeld.
    Het beschrijven van gevoel blijft gewoon lastig op een forum, dit wordt dan al vlug verkeerd opgevat.

    Ik weet niet hoe dat ik zelf zou reageren. Sowieso kun je niet bepalen hoe dat je zult reageren wanneer je in shock toestand verkeerd. Ik ben in elk geval blij voor de bestuurder dat hij er met niet al teveel kleerscheuren vanaf is gekomen.
    Ik mag hopen dat hij goed verzekerd was, zodat dit de pijn nog enigszins zal verlichten.

    In reactie op: problemen met starten C2Olet #18293368

    Temp sensor checken,
    15-30 graden een weerstand van 1450 tot 3300 ohm
    80 graden een weerstand van 250 tot 360 ohm

    En gasklep positie sensor wil ook nog eens kapot gaan.

    In reactie op: manta 1.8 pan op z20let met balans-as removel kit? #18285643

    http://www.ebay.de/itm/Opel-Blockverstarkungsplatte-C20LET-Z20LET-C20XE-usw-Strengthening-Gridle-/281751018241?hash=item4199ab5b01″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    De aanbieder even een bericht sturen, wellicht dat hij deze ook voor de Z kan leveren..

    In reactie op: Dikke Manta's topic #17332654

    Precies hoe dat ik er over denk ;)

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676985

    Enne, nog wat gedaan?

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369239

    Haha, ja dat is natuurlijk ook weer zo ;)

    In reactie op: C20LET opfrissen #18250114

    Om maar even een oud topic uit het stof te trekken:

    Wanneer is het noodzakelijk om de cilinderkop te voorzien van bronze geleiders?
    En heeft iemand voor mij een foto van het befaamde ‘buisje’ dat in een KS700 kop wordt geperst?
    Bij mij zit er namelijk een buisje in, maar ik heb het idee dat deze niet echt lekker sluit tegen de wanden van het oliekanaal ;)
    Kop is nog niet afgeperst, dus weet verder nog niets. Maar als dit buisje op de foto al anders oogt als hoe dat ik er tegen aan kijk weet ik dat ik er uit voorzorg even een nieuw buisje in moet laten persen ;)

    In reactie op: z20let kadett c #18284798

    Met goud betalen doe je tegenwoordig toch wel als je zoiets wilt maken..
    Ben inmiddels al 5 jaar op zoek geweest naar ‘koopjes’ en het is toch heeeel sporadisch dat je deze delen nog voor een ‘normale’ prijs aan kunt komen ;)

    Ecu is in veel gevallen sleutelvrij te schrijven, dus over het transponder verhaal zou ik mezelf niet zo druk maken.
    De OBD poort is zeker gemakkelijk om werkend te hebben, maar hoe dit bij een Z20LET precies loopt durf ik je zo niet te zeggen.
    Dat wordt toch even schema’s opzoeken om te bekijken hoe dat het allemaal precies zit bij deze types.
    Het ligt er maar net aan hoever dat je hiermee wilt gaan, de keuze is eindeloos. Standalone is ook mogelijk uiteraard.

    In reactie op: Manta C20LET (laatste foto update 22 Mei 2016) #17369237

    Heerlijk project om doorheen te bladeren!
    Gek eigenlijk dat het zo weinig aandacht krijgt, want dit is gewoon vakwerk!

    Ben zelf ook al een tijdje bezig met het klaar maken van mijn Manta B met c20let motor.
    Gek dat ik dit project nog niet eerder tegen ben gekomen op het forum?! ;)

    Daarbij heb ik nog wel een vraagje over jou brandstofdruk regelaar.
    Heb er zelf 1 met drukmeter, tevens van HG motorsport, maar de klok van dat ding is (ongebruikt) compleet leeg gelopen.
    Beetje jammer van een regelaar die me net geen 100 euro heeft gekost… Meerdere mensen hier die hetzelfde mee hebben gemaakt?

    Alles ziet er veelbelovend uit in elk geval, en ik wil je succes wensen met de verdere vorderingen ;)

    Heb je toevallig al een adres op het oog voor het inbouwen van de zuigerbodem koeling?

    In reactie op: weer een Manta minder #18293754

    Kwam inderdaad van Kronenberg af.

    Taxi busje heeft naar verluid 2 stopborden genegeerd en heeft hem goed geramd.
    Manta is total-los. Zat 5 jaar restauratiewerk in dat in een fractie van een seconde verwoest is door een on-oplettende taxi chauffeur.

    Bestuurder maakt het naar zeggen goed, op wat spierpijn en verwondde arm na.

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676984

    Klopt jong, maar geen zorgen. Komt goed ;)

    In reactie op: Verschil achteras Manta à en b #18015629

    Klasse restauratie, zo zie ik ze het liefst. :wub

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676982

    :wub

    Heb vd week maar eens 4 nieuwe zuigertjes besteld en een z20let pomp. :D

    In reactie op: Olielekkage Tigra 1.6 16v #18291424

    Heb ’t al gevonden..Tis dus net zoals bij de c20xe 1 met de oliepomp.
    Ik trek de zooi weer uit elkaar en ga morgen even achter nieuwe pakkingen aan :thumbup

    In reactie op: Remlichtprobleem Manta GSi #18290678

    Pinnetjes idd iets verbuigen van de fitting.
    Kijken of het massa-draadje nog in orde is, maar dat lijkt me van wel gezien de rest van je verlichting wel gewoon brand.

    In reactie op: Opel Manta GESPOT #17322735

    Gister (maandag) middag omstreeks 13uur een donker (Grijs?) kleurige Manta B gespot op de A73 thv Horst.
    400 motorkap, ronde koplampen, en het leek een brede te zijn. Kon het helaas niet goed zien vanwege de vangrails..

    Zag er in een flits wel erg gaaf uit!

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676942

    Stond er weer allemaal netjes bij!
    We houden contact :thumb

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566551

    Nee, was een zwarte ;)
    Maar idd back ontopic :thumb

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566550

    @louwe 16 klepper wrote:

    Tjah vind zo.n M3

    Met originele motor ook wel mooi
    Maar als je mee wild komen

    Dan is het niet erg om er n andere motor in te hangen….
    Zeker als je de nodige aanpassingen niet aan de auto maar aan de motorzijde kunt doen….

    Zodat je weer terug kan…..

    Onlangs op techno classica
    Nog wel E30 M 3,s. En ook 190 evo.s te koop zien staan…….
    Prijzen gaan daar ook nergens meer over……

    Voor 1 e30 m3 koop je zo 4 of 5 e36 m3,s
    ……….maar goed die vind ik ook niet interesant…

    Klopt inderdaad,
    Liep in hal 2 tegen een e30 m3 aan die van de 2e eigenaar zou zijn. Daar vroegen ze doodleuk bijna €70.000,- voor :shock:
    Dat gaat echt nergens meer over..


    @Rik
    , thnx voor je antwoord :thumb

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566546

    Allereerst bedankt voor dit topic Rik,
    1 van de topics die me in al die jaren van zoek en denkwerk een heel eind op weg hebben geholpen bij mijn manta projectje.

    Even een vraagje, aangezien ik de bovenliggende stabi’s van de volvo as even lang wil hebben als de onderliggers (commo c / rekord e), komen deze van een specifiek model vandaan of heb je deze zelf op maat gemaakt?
    En sorry dat ik het zeg maar, een E30 M3 verdiend het op geen enkele manier om voorzien te worden van een andere motor..
    Pak van mijn part elk ander type BMW M waar je iets anders in hangt, maar dit is gewoon vloeken in de kerk :swear :angel

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 2,051)