Emiel-Manta

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 2,051)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: dacht dat dit het opel forum was?!?! WTF? #17755011

    De gemiddelde opel-forum member zal toch 18 jaar moeten zijn wil hij met zijn opel aan het rijden gaan, en hier vragen over hebben. Uitzonderingen zoals cross, race & projecten daargelaten natuurlijk.

    Het enige dat ik hiermee aan wil tonen (en al meerdere malen heb gedaan), is mijn ergernis jegens mensen die de eeuwen-oude merkenstrijd steeds weer op halen.

    Zo kinderachtig vind ik het..
    Ben op meerdere fora actief, waaronder oa. vwforum & volksforum. Op deze sites is er geen haan die kraaid wanneer ik eens iets post over mijn manta, of een foto in het offtopic gedeelte post van een dikke ascona.
    Dat is toch ook veel beter voor de sfeer?

    Elkaar gewoon lekker in hun waarde laten. Peace out

    In reactie op: Beste DJ van Nederland #17939711

    Hoe wil ik mijn mening geven over een DJ die ik nooit heb horen draaien dan?

    In reactie op: Expornstar vraagt #17943221

    @RISL wrote:

    Dan ga jij daar toch heen met je Manta, als het je niet uitmaakt en je het leuke feestjes vindt?

    Manta wordt lastig omdat ‘ie momenteel op z’n zij hangt ;)
    Maar de kans is er wel degelijk dat we met een aantal van ons aanwezig zullen zijn ja!

    In reactie op: dacht dat dit het opel forum was?!?! WTF? #17755009

    Dacht dat dit een forum voor volwassenen was?!?! WTF?

    In reactie op: Beste DJ van Nederland #17939709

    De zoveelste die tegenwoordig wil draaien.
    Nja zo moeilijk is het allemaal ook niet meer met de hedendaagse cdj decks.

    In reactie op: Expornstar vraagt #17943199

    Ex.Pornstar is dus geen swingersparty!
    Wel chille feesjes ;)

    En wat een gejank weer dat de manta eraan wordt gekoppeld.
    ’t was al een sjakenbak, en ’t blijft een sjakenbak.

    Deal with it!

    In reactie op: Nieuwe oldtimerregeling #17942819

    En voor dat je het weet zit er een nieuw kabinet, die alle plannen weer om gooid.
    Zal sowieso nog 5jaar duren voordat auto’s na ’86 er baat van hebben, en wie weet wat er dan in de tussentijd alweer veranderd is!

    In reactie op: Recaro’s opknappen #17941749

    Heb nog wel stof van zulke stoelen liggen hier..
    Dan is het een kwestie van omzetten ;)

    In reactie op: Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E #17933131

    Gelikt blokkie kerel :thumbup
    Edit: Haha, zie dat je ook bedrijfsautomonteur bent. is vaak idd handig met bijvoorbeeld kabels :thumbup

    In reactie op: Webbers cih motor waarde #17940879

    Hangt ook helemaal van de staat af.
    Als ze al enige tijd stil liggen kun je er dus 100% van uit gaan dat ze uit elkaar moeten om gereinigd te worden, en om er nieuwe pakkingen in te zetten.
    Ook telt de gasklep-sluiting mee, deze moeten volledig afdichten. Willen nog alleens inslijten.

    Opknapsetje doet een 200 tot 250 eu, dan houdt ’t toch wel op hoor.

    In reactie op: Manta c20let #17849324

    Haha, dan ben ik toch bang dat jij gaat winnen! Ik moet de halve voortrein nog verstevigen namelijk, en stralen.

    Heb net een bestelling voor de motor weg gedaan.. Stalen koppakking, acl lagertjes, arp boutjes etc etc etc.
    En mss wordt er binnenkort een intercooler + slangensetje voor me besteld.

    Dus voor deze maand is ’t budget even op :thumb

    In reactie op: Manta c20let #17849322

    Haha, en zo is da.
    Hier nog een paar foto’s van wat kleine dingetjes.

    In reactie op: raar probleem uitvallen #17939562

    Massakabel aan de motor & chassis al gecheckt?
    Stekker zit niet los in de ecu/slecht contact?

    In reactie op: Ik op televisie #17939566

    Hahhaha dat zal wat worden ja king:

    Allereerst: Vanwaar de 2 linker handen?
    Als je je laat dwars zitten door een mt5 project uit een ver verleden dan laat je je nu al teveel kennen :D

    Van zulke projecten moet je juist leren!
    En aldoende leert men.

    Een manta is geen lastige auto quwa opknappen.
    Als jij zelf al vind dat het wel mee valt met de deukjes dan is dat vaak wel op te lossen met strak zetten.

    Wèl raad ik aan om zulke werkzaamheden met iemand te doen die hier meer kaas van heeft gegeten.
    Zij zijn hier vaak erg snel en handig in, waardoor het jezelf een hoop gestess bespaard.

    Het lassen is ook een vak appart. Je zult in ieder geval een fatsoenijk co2 las apparaat bij de hand moeten hebben, en er een beetje mee om kunnen gaan.

    Het slopen en opbouwen wil echt niets zeggen.
    Bij demontage merk je alles netjes, maak eventueel foto’s voor demontage zo dat je weet hoe dat het precies gezeten heeft, en dan komt het vast wel weer op z’n plek terug!

    Raamrubbers ed. willen soms nog aleens gekit zitten, vooral wanneer de auto ooit al een x over gespoten is geweest. Dat is lullig en dit betekend vaak ook exit rubber. Houdt hier wel rekening mee!
    Wel staan er hier en daar nog genoeg sloop-manta’s die jou kunnen voorzien van je onderdelen. Heb zelf ook nog wel het e.e.a liggen in dat geval.

    Kosten van het spuiten zullen inclusief primer iets in de trant van €1500,- zijn (hoog aangehouden). Houdt er wel rekening mee dat je zelf zult moeten schuren in dat geval. Dit neemt veel tijd in beslag, maar hier kun je dus ook aardig wat op besparen in dat geval.
    Ook hier is genoeg over te vinden, en ik kan je er wel wat over vertellen mocht je daar interesse in hebben.

    In reactie op: Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E #17933128

    Nou ja, wat noem je gunstig bij een redelijk standaard 2.4?
    Met een originele 1.9 pijp heb je in ieder geval teveel tegendruk ja.

    Schaf een groep A uitlaat aan.
    Die zijn zowel in RVS als Staal te verkrijgen.
    Zoek maar eens op Simons groep A bijvoorbeeld.
    Diameter is dan 63mm.
    Maakt wel wat meer geluid, maar dat mag ook wel met zo’n motor vind ik :thumbup

    Wat betreft de accu achterin adviseer ik de 50mm3.
    35 is normaal gesproken wel genoeg, maar aangezien hij achterin komt te staan wordt het traject nogal wat langer, wat ook zorgt voor meer stroom-verliezen.

    In reactie op: Manta c20let #17849320

    Aantal weken verder alweer.
    Helaas niet al teveel kunnen doen, mede doordat er nog een project van m’n zusje loopt hier thuis.
    We zijn bezig met de restauratie van haar 77’er golf 1. Aangezien deze helaas een deadline heeft vergt dit momenteel dus veel tijd!

    Maar tussendoor wil ik nog wel eens de tijd nemen voor mijn eigen zaakjes :D

    De achteras is inmiddels helemaal kaal geschuurd & gestraald geweest.
    Is daarna voorzien van een laag Corroles (roest werende menie) En is daarna in kleur gezet!

    Traverse is gestraald & verstevigd op de nodige plaatsen en daarna ook in kleur gezet.

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    De remklauwen van zowel de vooras als de achteras zijn rood geworden.
    Niet omdat ik een wannabe ’tjoener’ ben, maar omdat ik de kleur rood lekker af vind steken bij de kleur die de auto straks gaat krijgen :thumb

    Uploaded with ImageShack.us

    Aangezien de achteras nu (op het watt-link deksel na) klaar is, dus alvast begonnen met het verstevigen van de voorterrein.

    Uploaded with ImageShack.us

    En tot zover!

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676615

    Weer lekker bezig jonge!
    Heb de achteras inmiddels ook in kleur staan,
    Heb corroles menie gebruikt, ook een roeststopper.

    Moet alleen nog beginnen met het verstevigen van de voortrein.

    Zal zo eens wat foto’s schieten en m’n topic even updaten!

    In reactie op: project manta turbo #17386056

    Nog updates hier toevallig?
    Wat blijft dit een knap staaltje technisch werk.

    :thumb

    In reactie op: Calibra C20XE Lexmaul gaat de deur uit!!! #17932358

    Zakkennnnnn

    In reactie op: manta terug van de spuiter! verrassing! :D #17937020

    Pff, volgens mij ooit eens op partyflock tegengekomen? :D
    Thnx :thumbup

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676611

    Staat ‘m goed hoor, haha.
    Traverse is ook klaar, zelfs al in de kleur.
    Klauwen van de voor en achteras staan ook in kleur.
    Dus vlot weer aardig hiero.

    Binnenkort m’n topic maar weer eens updaten denk ik zo :thumbup

    In reactie op: manta terug van de spuiter! verrassing! :D #17937018

    Leuk zo gecleaned, maar krijg er geen schade aan jongen.. Dan ben je even zoet haha!
    Wel mooi geworden zo :thumbup

    In reactie op: Manta 400R turbo project #17676609

    Haha mooi toevallig, ben precies even ver met mijn as op ’t moment :thumbup
    Vorderd weer lekker jonge!

    Heb nog een las-asje staan waar je de ontluchter wel uit kunt slopen ;)

    In reactie op: Benzinepomp doet het weer! #17934909

    Ik verwacht, na jou bevindingen hierboven, dat het hem toch in je alarm-systeem zit.
    Je kunt idd een nieuwe draad trekken (via contact slot, wel even afzekeren met 10a uiteraard) naar de pomp, en zo de auto rijdbaar maken.
    Dan weet je in ieder geval al meer, en afwerken kan naderhand nog altijd.
    Een schakelaar er tussen kàn, maar is geen pré. Als je hem snel genoeg start wanneer hij op contact staat is er niets aan de hand. Het is maar om te controleren of dat het hem in de onderbreker zit en om hem tijdelijk rijdbaar te maken ;)

    Is dit een ‘after-market’ alarm?
    Zo ja: eruit met de troep.. Als je er eenmaal heibel mee hebt dan blijf je er mee aan de gang ken ik uit eigen ervaring.
    Gewoon lekker origineel maken, met relais en bedrading op na-contact, zonder onderbrekers ertussen.

    Wat je kunt doen is in de toekomst eens een klasse3 alarm bij een gecertificeerd bedrijf in laten bouwen, vaak krijg je dan ook garantie zodat je ook terug kunt gaan wanneer er iets niet in orde is.

    Kleine ps: de auto is niet af te slepen? zodat je ook geen aggregaat nodig zult hebben en je er straks in je nieuwe hobby-ruimte gewoon tijd voor kunt nemen?

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 2,051)