Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@kleinegee wrote:
Kleine vraag:
Wie heeft er ervaring met het maximale toelaatbare geremd gewicht.
Heb een caravan op het oog maar die mag maximaal tot 1500 kg belast worden en weegt 1200 kg
Ik mag maximaal 1500 kg trekken. is dit goed te doen of zit ik dan echt op het maximale?
Auto zie onderschrift.Ik rij geregeld met meer kg da toegestaan achter een bmw 530d.
zelfs een boot plus trailer die samen ruim 400kg boven maximum zitten haal ik nog de helling op.
in verleden ook gedaan met een vectra b 2.2dti.met mn eigen c1 nog niet boven maximum gezeten maar dat red die ook wel.
Antwoord op jouw vraag….. ja je blijft zelfs binnen de toegestane grenzen, dus geen probleem.
4 januari 2014 om 10:16 In reactie op: slecht starten 2.2dti; welke onderdelen halen bij VOD? #18202550Ik heb diverse 2.2dti’s gehad ondertussen (vectra b, c, saab 9-5) maar nooit de startproblemen.
wel weet ik dat iemand ook startproblemen had bij koude motor, daarvan was er een lek bij/in/rondom zijn brandstof pomp waardoor de brandstof langzaam terugliep de tank in. (wellicht terugslagklep)
hij moest dan met koude motor lang starten eer hij aansloeg, bij een lauwe of warme motor had hij nergens last van.ik heb wel iets gevonden onder de transmissie gedeelte,
herconfiguratie oid stond er,
maar erop klikken resulteerde in een lege pagina waar ik dingen kon selecteren, en hij vervolgens een waarde liet zien.maargoed, ik ben dan ook helemaal niet bekend met op-com en zat waarschijnlijk verkeerd te kijken.
vandaar mijn vraag of iemand mij kan vertellen welke stappen ik moet volgen.
tpr in ter aar,
is voor mij dichterbij dan uden.Afspraak is vastgelegd voor 8-1 om 13:00
Hij gebruikt atf olie met specificatie 3309,
op mijn vraag of hij de bak ook resette zei die dat dit enkel nodig was indien er schakelproblemen waren.
ik heb aangegeven dat ik zowiezo een reset wil,
echter weet hij niet of hij dat kan bij Opel.Ik neem me lappie met op-com dus wel mee.
maar kan iemand mij de stappen uitleggen hoe ik de bak reset via Op-Com ??
@lucas1975 wrote:
Dat is wel wat ik gelezen heb, als de bak gespoeld is en er zit verse olie in moet hij gereset worden. Zo gaat de oude adaptatie eruit.
precies,
omdat het een zelflerende bak is heeft deze zich nu ingeleerd met de oude, waarschijnlijk dikkere olie.kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe via op-com ?
Daar heb je de securitycode voor nodig denk ik ?99% dat het een schotje in je demper is, of een hitteschild inderdaad
moet de bak eigen na het spoelen gereset worden ?
en moet er een adaptie rit oid gereden worden ?zoja, hoe gaat beide in zijn werk ?
heb ik op-com gekeken maar heb dat zo 123 niet zien staan ergens.Duidelijk, thanks !
Ik wil inderdaad ook naar ter aar, dat is dichterbij dan uden.
ben er ondertussen wel van overtuigd dat het spoelen geen kwaad kan.
al twijfel ik nog over de toevoeging die ze erin gooien voordat de nieuwe verse olie erin gaat om vast zittend vuil los te weken.
er zou dan natuurlijk ergens vuil los kunnen komen wat vervolgens op een niet gewenste plaats weer vast komt te zitten.
misschien moeten we die stap maar achterwege laten.vandaar heeft die ook weer alle keren normaal geschakeld zonder bonk van 3 naar 2.
wel gemerkt dat die 2 a 3x iets anders schakelde, iets te laat naar mijn idee.Thankss dat zal ik nog eens doen, ff navragen bij kcp.
Zal ook even vragen met welke atf olie met gebruikt bij flushe /spoelen, of deze wel de juiste specs heeft.
En dan volgende week woensdag het maar gaan ervaren.Er lig een 2.2 dti in,
Op kentekenbewijs staat 2.2 DTR.Volgens mij dus de Y22DTR…..
zou wel verklaren waarom ik met de opcom niet in de bak kwam als die de af23 weergeeft.vanmiddag door Utrecht stad gereden, als je vlot optrekt en gelijk weer flink remt doet die wat bot terugschakelen van 3 naar 2….. rem je rustig niet.
Ben dr dan eigenlijk wel van overtuigd dan verse olie en reset van adaptiewaardes het wel oplost.
blijft alleen de vraag of flushen niet riskant is bij deze bak.
in de 9-5 met 2.2tid en automaat uit 2003 kan het niet.
maar met die bak kan je niet zelf schakelen dus lijkt me een ander type dan.vandaag weer 80km aan 1 stuk gereden, wederom geen gekkigheid.
ik ga het wel laten doen idd, 8-1-14
iemand enig idee welke specs opel voorschrijft voor de ATF olie?
Ja daar was ik al mee bezig geweest.
Die adviseren een oliewissel en/of reset.gekke is dat ik vandaag op en neer ben geweest naar wijk aan zee, toch een km of 65 enkele reis,
En geen enkel probleem heb gemerkt met terugschakelen.Ik heb zojuist getracht via op-com te kijken of ik het oliepeil kon uitlezen van de bak.
Als ik voertuig selectie 2003 doe, vervolgens vectra c/signum en dan transmission geeft die als enige optie de AF 23 5/35 5 aan.
Eerst kon ik data bekijken, geen foutcodes….. later kreeg ik communication interface error.
onder de kap heb ik gezocht naar type plaatje, helaas niets kunnen vinden.Als je echter op het saab forum gaat lezen, zegt men dat spoelen voor die bak funest is.
enige goede manier van verversen is dan aftappen, vullen, rijden, aftappen, vullen, rijden en dat 3 a 4x.
Nu gaat dat bij een saab makkelijk, peil/vul opening naast de accu, heeft opel helaas niet.– ik weet dus nog steeds niet welke bak eronder zit
– ik weet dus ook nog steeds niet of spoelen verstandig is of niet…..Ik had Gery geantwoord dat ik nog twijfel, mede omdat hij dit probleem geeft bij een warme bak i.p.v. een koude.
Dit was zijn antwoord, klinkt eigenlijk wel logisch.Hallo.
Doordat de olie door de vervuiling is verdikt stelt de automaatbak zich daar naar in. Hij is immers zelf lerend.
Uw auto zal ook nu al wat later overschakelen in de versnellingen door de extxa slip in de bak. Als de olie wat warmer wordt veranderd de viscositeit. De olie wordt dunner. Maar de bak heeft ingesteld op de dikke olie en dus krijgt u ruw bonkerig schakelen. Vaak wordt dit nog verergerd doordat de Viscositeit improver totaal dood is en de olie daardoor te dun is en geen weerstand smering of demoing meer geeft.
met vriendelijke groeten
GS PowerflushBlijf ik me echter alleen afvragen waarom die het enkel bij schakelen van 3 naar 2 doet
op het volvo forum had ik er ook over gelezen inderdaad.
weet alleen niet precies welke bak ik eronder heb.
Ik weet dat de bak van de saab van mijn vader (9-5 2.2tid automaat uit 01-2003) absoluut niet tegen spoelen kan.
Blok is hetzelfde maar bak blijkbaar niet…. hij heeft P, N, R, D, 4, 3, 2, L
Ik heb enkel P, N, R, D, en dan zelf schakelen..Ze zeggen vaak dat door vervuiling de olie dikker word en je daardoor problemen krijgt…
maar warme olie is toch juist dunner ?Tevens zou ik wel eens willen weten welke ATF olie opel voorschrijft, ik kan dat nergens vinden.
Past een 2005 in een 2003 dan ?
Ik dacht dat de serie van 2002 tot 2004 liep.EDIT : Heb hem gemaild met de vraag of de typenummers overeen komen..
Ik had ik een oproepje geplaatst op de onderdelenlijn….
Maar wat een prijzen 140, 150 en 180 euro.
En dan is het nog maar de vraag of die wel goed zijn….Inderdaad,
Het is me niet gelukt erin te komen
De knop is wel weer los maar doet niks als ik erop druk.Ik ga even bij boonstra informeren.
Thanks.
Had er al 1 op MP gevonden, maar die nummers komen helaas niet overeen:thumb
thankss….Morgen ga ik eraan beginnen, evenals het vervangen van de parrot 3100 voor de 9200
ze zullen ook nooit akkoord gaan dat jij de auto meeneemt voor aankoop keuring,
een proefrit is vaak al moeilijk daar.Dat zijn zeker handige mod’jes
zelf loop ik ook altijd te klooien omdat ik vaak usb aansluitingen te kort kom, bv 2 telefoon laden oid.
dan is dit een mooie oplossing !Zit ie gewoon aangesloten op de stroomvoorziening van de 12v plug die er voorheen zat ?
ow die….. ja die was ik wel ergens tegen gekomen…. maar mijn duits is net zo goed als jouw chinees….
ik zal mijn vrouw het eens laten lezen, die is iets beter in duits ;)
Ik heb al ruim een half uur zitten zoeken op ut forum.
Maar geen mooie piccas ervan gevonden helaas.
Doe ik toch iets niet goed :???:Maar als de accu eruit moet,
Dan word het een hele klus elke x leeglopen, vullen,accu terug rijden, accu eruit, etc.. -
AuteurBerichten