ElRenegado

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978843

    vreemd dat het eerst goed was en later minder.
    hopelijk is het nivo niet in orde en ligt daar de oorzaak.

    ik moet zeggen, die van mij schakelt nog steeds beter na de flush.
    alleen heeeeeeeeeeeel soms, bij sportief rijden in stadsverkeer, dus flink optrekken en hard remmen wil hij nog wel eens iets te hard afremmen op de motor bij terugschakelen naar de 2de versnelling….. maar ach…. das gewoon een reminder om niet zo debiel hard af te remmen ;)

    Al bericht van de apk en vloeistof peiling ?

    In reactie op: Raar geluid insturen naar rechts en gas geven. #18209738

    is dat geluid tijdens het sturen, of als de wielen onder een vaste hoek naar rechts staan ?

    In reactie op: Signum met (groot) probleem… #18208057

    @SigNumberOne wrote:

    Kettingen vervangen kost bij de dealer € 1100, dan worden beide vervangen.
    Dit is inclusief alle tandwielen en pakkingen.
    Door een uitgerekte ketting en/of slechte spanner kan de ketting wel een aantal tanden verspringen.

    klopt, maar daar schakel je niet 1 cylinder mee uit.

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203303

    je kan inderdaad aan de onderzijde zo bij 1 kant van de slang, voor de andere zijde moet je idd het halve auto slopen (2.2 dti) omdat je simpelweg niet anders bij de oliekoeler komt.

    daarnaast heeft die het eerst gevraagd of het mocht, en heb ik achteraf de verbinding gecheckt, ik denk dat de aansluitingen op bak en oliekoeler eerder de zwakste schakel zijn dan het koppelstuk.

    In reactie op: oem onderdelen! #18208765

    ik kan via mijn universele onderdelen leverancier originele onderdelen en accessoires bestellen bij de importeur cq dealer.
    hun kopen het een stuk goedkoper in dan de eindklant bij de dealer.

    probeer dus zo’n bedrijf bij jou in de buurt te vinden.
    moet er wel bij zeggen dat mijn leverancier dat niet voor iedereen doet…. dus wellicht moet je eerst wat credit opbouwen

    In reactie op: trillen tijdens remmen #18208154

    kromme schijven kan je zelf een testje mee doen.

    krik eerst elk wiel los van de grond, draai er hard aan om te zien of er geen slag oid in zit.

    ga dan op een perfect vlakke weg een gangetje van 20km/h rijden.
    raak dan je rem pedaal aan heel zacht totdat je de auto iets voelt remmen.
    hou dat zo…. voel je dat het schokkend gaat tegelijk met 1 wenteling van je wiel, dan kan je er eigenlijk wel zeker van zijn dat het je schijven zijn.

    maar trillen bij remmen kan ook idd slechter banden, velg, draagarmrubbers, veerschotellagers oid zijn……

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203298

    ik heb dat nog aangekaart inderdaad toen die aangaf dat het makkelijkste was om de slang door te snijden.
    hij wist nog wie ik bedoelde.

    maar hij had inderdaad andere klemmen zei hij, de oude bleven niet rond bij aandraaien, en deze wel.
    hij zei ook gelijk, mocht het lekken, bel even en kom langs dan fix ik het.

    deze gebruikt ie, althans…. het lijkt er op….
    http://www.iq-parts-shop.nl/images/BI-Norflex.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: To flush or not to flush…. #18203294

    ok, weekje later dan gepland, vorige week kwam er plots iets tussen waardoor ik het een weekje heb verplaatst.

    dus vanmiddag naar Raymond gereden van TPR.
    Zaakje valt niet op, lijkt eerder op een hobbyloods, was er dus ook de eerste keer voorbij gereden, want het bordje is wel heel onopvallend.
    Binnen staan 2 nette bruggen, wat goed gereedschap, veel olie en wat rommel.
    Maar ach, waar niet… de koffie was heet, das belangrijk ;-)

    Raymond is een aardig kerel die 5 kwartier in een uur lult over van alles en nog wat.
    Auto op de brug, onder de kap kijken of hij erbij kon , maar dan moest de accu en bak eruit.
    dus motorplaat er onder vandaan en vandaar uit aftakking gemaakt voor naar dat apparaat van hem.
    eerst even de spoelrichting bepalen dmv een apparaatje, en vervolgens het andere apparaat erop waar de oude olie in komt.
    Starten, tijdje laten lopen, middeltje erbij, vervolgens steeds 2 seconden in elke schakelstand zetten, dus ook in 1, 2, 3 en 4, de 5 werkt niet als je stilstaan dus die slaan we over.
    daarna motor uit, versie olie in het andere reservoir, motor weer starten en weer het proces van doorlopen van schakelstanden zodat de olie met middel vervangen word voor verse.

    de oude olie stonk verschikkelijk, er even aan ruiken resulteerde in brandend gevoel in je neus…
    mooi om te zien dat de olie uiteindelijk mooi rood van kleur was.

    daarna rijden, en hoewel ik eigenlijk geen noemenswaardige schakelproblemen had, enkel het lomp terugschakelen van 3 naar 2 bij steenkoude motor, of in druk stadsverkeer.
    maar ik merkte toch dat de bak nu een stuk soepeler schakelde, veel vloeiender.
    ook terugschakelen ging beter, evenals zelf schakelen.
    het lompe terugschakelen heb ik niet meer waargenomen, wel lijkt de bak beter op te pakken en z’n lock-up beter te te passen.

    kortom…. prima investering geweest.

    In reactie op: Signum met (groot) probleem… #18208049

    Heb jij de laatste tijd met starten (koud) een ratel gehoord nadat de auto liep ?
    een slappe ketting zou kunnen, maar heb eigenlijk nooit gehoord dat dan 1 cylinder er mee kapt, wel onregelmatig lopen en schudden van het blok.

    In reactie op: ncdc 2015 #18205204

    @johan1979 wrote:

    @ ElRenegado:

    heb jij een standaard installatie of ook de bose uitvoering?

    ik neem aan een standaard installatie, aangezien ik nergens een bose logo gezien heb….

    In reactie op: Handmatig bedienen klimaatregeling #18206132

    klopt…. je drukt hem iets in, dan voel je een soft klik…. en dan druk je hem door en dan doettie ut.

    aangezien ik nu 2 units heb met dit probleem zal ik er 1 eens proberen geheel open te slopen en proberen te fixen.
    je zou denken dat het contactje naar achteren verschoven/verbogen is o.i.d. omdat je hem nu iets dieper in moet drukken.

    In reactie op: TPMS vraagje #18206317

    ik heb zelf mn boekje op dag 1 kwijt gemaakt, en heb een engelse gevonden op internet,
    daar spreken ze over een knopje die je in kan drukken om e.e.a. te resetten, dat knopje heb ik dus niet.

    ik heb een half canbus met 6 knopjes op het stuur (die overigens wel via canbus connectie maakt met op-com)

    Iemand enig idee waar dat stuurapparaat zit ?
    En kan je deze uitschakelen cq uitzetten ? stekker eruit bv ?

    In reactie op: TPMS vraagje #18206312

    tis me idd niet gelukt via op-com….

    maar hoe kom ik dan van die melding in me display af ?

    In reactie op: ncdc 2015 #18205201

    Dat is dus wel een beetje gebruikerspecifiek…. wat voor de 1 voldoende is vind de ander 3x niks, misschien iemand in jouw buurt waar je even kan gaan luisteren ?
    zelf heb ik altijd een sub extra erbij geplaatst bij standaard radio systemen,
    de vec is de eerste auto waar ik het niet gedaan heb omdat ik het geluid ok vond.

    de inbouw stelt overigens niks voor.
    wel moet je een iso to car kabel erbij hebben ( of gaan zitten solderen )
    met een iso to car is het plug en play

    overigens kan je alsnog een sub bijplaatsen als je geen line-out op je radio heb, dmv een high-low converter.
    die sluit je aan tussen je speakerdraden, en op de converter kan je een tulp kabel aansluiten.

    In reactie op: Handmatig bedienen klimaatregeling #18206126

    klopt… ligt aan de middelste ronde knop…

    Had ik ook, dus via ebay andere besteld,
    gaat de oude weer werken op het moment dat ik het pakje ontving.

    heb hem wel gewisseld, maar de “nieuwe” werkt net zo beroerd,
    het lijkt wel alsof je de knop door het dashboard moet duwen.

    afhankelijk van type en bouwjaar (haal je oude unit er even uit en post de nummers die erop staan) heb ik er dus nog 1 liggen.

    In reactie op: TPMS vraagje #18206310

    huh….. ik stelde het in het kleine vragen topic dacht ik….nahja, foutje dus.

    Ik dacht dat je dat juist niet kon via op-com,
    dan ga ik dat vandaag of morgen eens ff opzoeken waar die optie zit

    In reactie op: Het alle-kleine-vragen-topic #17573486

    je bedoelt het bracket waarmee de motor aan de boot zit ? of de motor aan het bracket ?

    is uitboren dan geen optie ?

    In reactie op: Het alle-kleine-vragen-topic #17573482

    @remutr wrote:

    Fabory had de moer die ik nodig had, dat deel van de buitenboordmotor is weer compleet.

    Helaas heeft de brander nog geen resultaat gehad, dat zit heel erg goed vast gevreten.

    Zelfde probleem gehad bij het loshalen van het cilinderblok gedeelte van een suzuki dt85.
    bouten zaten muurvast…. enige optie… heeeeeeeeel warm stoken, heeeeel veel kracht….
    ik was op een moment bang dat ze braken ( met 2 man volle kracht eraan hangen ) maar uiteindelijk draaide die toch los.

    In reactie op: Wel of geen Irmscher Sticker #18206047

    ik zag een tijdje terug een vec rijden met die sticker…. zilveren vec, antraciet sticker..
    mijn persoonlijke mening ? :puke
    Maargoed, daarvoor heeft gelukkig ieder zijn eigen smaak/mening.

    In reactie op: ncdc 2015 #18205193

    @Haasje17 wrote:

    Geluidskwaliteit van een parrot is veel slechter.

    Een parrot heeft een eigen versterker, die van de andere module gaat over het fm signaal en gebruikt de versterker in de radio.

    De parrot kan ook over een versterker lopen, er zitten 2 line out uitgangen op.
    daarnaast, indien je een aux-in hebt op je radio, wat bij sommige erbij gesoldeerd kan worden, dan zou je de aux-out van de parrot ook op de aux-in van je radio kunnen aansluiten…

    wel oppassen dat de parrot niet op vol volume staat..

    In reactie op: Het alle-kleine-vragen-topic #17573477

    fabory zit hier zowat om de hoek,
    moest laatst ook een specifieke bout hebben van de dieselmotor van mijn boot, was zeer zeldzaam had ik op voorhand al vernomen maar hun toverde hem zo uit het magazijn.

    In reactie op: ncdc 2015 #18205186

    Geluid gaat inderdaad over alle boxen, en over de versterker indien je dat zou willen (ivm subwoofer o.i.d.)
    tevens zitten er diverse equalizer instellingen in om geluid aan te passen aan je eigen voorkeur.

    Stuurwielbediening werkt standaard niet, maar is wel werkend te maken inderdaad.
    maar de 9200 beschikt over een losse afstandbediening die je aan de stuur kan monteren,
    ik heb hem in/achter het onderste gat van het stuur zitten, daarmee heb je geen last met sturen, en kan je heel simpel volume regelen, mappen en instellingen selecteren cq aanpassen etc.

    enige nadeel,
    als je veel mixen luisterd, en je zet hem uit bij bv 20 minuten, en je start de auto weer dan begint die opnieuw.
    wellicht is dat in te stellen, maar ik heb er nog niet echt de moeite voor genomen om daarnaar te kijken

    In reactie op: Xenon of Led #17561511

    interessant….. zit zelf ook te kijken naar xenon of wellicht andere halogeenlampen dan wel led.
    dit omdat ik het standaard lichtbeeld dramatisch vind vergeleken met de omega, als ik in de vec rij denk ik vaak dat beide koplampen gewoon niet branden.

    In reactie op: Lucas 2.8 Vec Türbo STW: Van een 2.8 naar een 2.0! #17978830

    Toevallig heb ik vanmorgen ook zitten kijken naar die trekhaak.
    Heb zelf voorheen bij een ander merk ook een trekhaak geplaatst, maar daar moest ik echt onder het dashboard van alles doorsolderen.

    Bij deze zie ik kabelsets met kant en klare stekkers,
    betekend dit dat bij de vec c de aansluitingen al kant en klaar er liggen ??

    In reactie op: ncdc 2015 #18205182

    zo dan, flink prijsje.
    kan je daarmee ook door mappen bladeren en tracks zoeken ?

    voor 150 koop je ook een parrot 9200, daar kan het iig wel mee.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 128)