eerste-opel

Aangemaakte reacties

19 berichten aan het bekijken - 76 tot 94 (van in totaal 94)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17606890

    Vandaag met de Corsa een kleine 40 km. gereden naar Boven-Leeuwen op en neer.
    Op de heenweg hier de wijk nog niet uit of ik krijg een aanrijding. Stond op de kruising maar naar mijn zin iets te ver, dus ik liet de auto achteruit kruipen (heb Easytronic, dus rempedaal los en hij gaat) en nog geen 2,5 seconde later zit ik tegen een Polo dacht ik. Stond schuin achter me wat vreemd is want daar ligt een fietspad en hij ging later bij ons de wijk in toen we gezien hadden dat we beide niets hadden. Nou zag ik net alleen dat je ook onderhuidse schade kunt hebben om het zo maar te noemen. Voordeel is dat het niet hard ging, max. 5 a 10 km. per uur en geen deuk te bekennen dus. Bij hem zat ik dus tussen de bestuurdersdeur en de motorkap ertegenaan.
    Ik verwacht niet dat er met zo een kleine snelheid onderhuidse schade is of wel?

    In reactie op: InSP naar mijn idee onnodig in display #17730028

    origineel gepost door crossagek
    als de auto in februari een beurt heeft gehad en je nog niet meer dan 15.000 km gereden hebt , dan is je auto nog niet toe aan een kleine beurt . Kortom geen zorgen ;)

    het resetten duurt hooguit een minuut , dus dat moeten ze wel even tussendoor kunnen doen ;)

    edit : Dat verhaal van je APK snap ik alleen even niet , je zegt dat je de auto in februari gekocht hebt met een nieuwe APK en dat je een keuringsrapport van 24 september hebt gevonden . hier zit welgeteld 5 maanden tussen en naar mijn weten kan je een auto pas 2 maanden voor verloop van de afloopdatum laten keuren :hmmz . Dat vindt ik wel vreemd :hmmz

    Volgens het keuringsrapport wat ik laatst gevonden heb is die op 24 september gekeurd inderdaad (toen nog in bezit van de vorige eigenaar). Eind februari heb ik de auto aangeschaft en toen is hij in 5 a 6 dagen rijklaar gemaakt zoals dat zo mooi heet. De nieuwe APK staat nu volgens mij op 1 maart. Die APK keuring is een service geweest van de betreffende dealer door hem bij aflevering in de prijs in te begrijpen. Ik heb een vast bedrag afleverkosten betaald en alles wat daar overheen gaat zit dan bij de prijs in. Even een voorbeeld, vorig jaar hebben mijn ouders een nieuwe 2e hands auto gekocht (net als ik dit jaar) met APK en dit jaar waren ze 750 euro voor de keuring kwijt. Je betaald dus voor de keuring het eerste jaar niets/minder. Hoe het dan kan dat het na 5 maanden alweer is is omdat ze hem bij de aflevering gekeurd hebben.

    In reactie op: InSP naar mijn idee onnodig in display #17730026

    Even een opdonder geven dit topic.
    Ik heb kortgeleden (halve week denk ik dat het geweest is) contact gehad met 2 garages hier in de omgeving over deze melding. In dat mailtje had ik een aantal vragen staan, nu heb ik er van een antwoord terug maar niet naar tevredenheid op mijn vragen. Het antwoord wat ik kreeg is als volgt.

    Deze auto is toe aan een inspectie beurt.Dit signaal kan woren gewist bij uw garage.

    . De vragen die ik gesteld heb zijn de volgende. Ik hoop dat jullie mij er een beetje mee kunnen helpen. Dat maakt voor mij het besluit proffesioneel laten verwijderen of zoals hierboven omschreven ook weer iets makkelijker.

    – Hij gaf het het eerst aan zoals ook hier al gezegd 8 dagen voordat de eigenlijke APK zou verlopen, kan het daarmee te maken hebben?
    – Uitlezen, wordt dat binnen een paar minuten gedaan of duurt het wat langer/de hele dag en moet je van tevoren bellen of kun je zo de garage binnenrijden??

    Even voor de duidelijkheid, vooral die 2e vraag is een belangrijke voor mij. Ik rijd automaat en mag dat ook alleen maar en hoeveel garage hebben er nu een automaat als leenauto evt. Exact minder als 10 in het land durf ik te wedden. Ik kan zo regelen dat er iemand meerijdt zodat ik ook weer thuis kom mocht de auto achter moeten blijven maar dan moet ik rekening houden met de planning (wanneer ik kan hoeft de ander niet altijd te kunnen en andersom).

    In reactie op: handrem in winter #17744591

    origineel gepost door InjectTheVenom
    Liet hem gewoon altijd in de versnelling staan, heb al eens een “bevroren” handrem gehad dus het klopt wel opzich.

    Bij mij begon het te spelen (18-10-2010) toen het de eerste nacht heel koud was geweest en niet eens direct. Voor de 2e keer binnen een week stond er een Wegenwachter bij de Skoda van de overburen die hem aan onze kant geparkeerd hadden staan doordat dat zijn nieuwe plaats is (vaste plaats van hem sinds ze 2e auto hebben, 4 weken nu en geen oprit maar ‘gewoon’ gemeenteparkeerplaats’, aan overkant maar 4 huizen met eigen oprit in blok van 7 huizen maar wel vrijwel allemaal dubbele auto en 1 met oprit wil hem ook nog wel eens op gemeentegrond zetten). De eerste keer kreeg ik het werk van de wegenwacht niet zo goed mee (12-10) maar de 2e keer (18-10) des te beter en toen zag ik duidelijk een zwarte kabel lopen naar de onderkant van de auto. Nou hoeft dat nog niets te zeggen, maar vorst en Skoda en toen begon er bij mij een belletje te rinkelen. Vandaar die vraag van toen.

    Ik weet in ieder geval dat mijn Easytronic in de neutraal zonder handrem er vandoor gaat, dan kun je hem nog vooruit duwen zeg maar. In de A (gewoon vooruit rijden) nog niet geprobeerd en in de ‘achteruit’ ook nog niet. Over bovenstaand stukje, wij hebben wel een eigen oprit maar maar voor 1 auto en juist ja, die van ouderslief dus die van mij staat altijd langs een stuk gemeentegrond met struiken. Ik ga nog maar eens kijken want ‘bevroren’ handrem of wat het ook zijn mag heb ik geen zin in.

    In reactie op: handrem in winter #17744576

    Dat is het vreemde bij een easytronic systeem. Ik heb alleen een gaspedaal en een rempedaal. Kan er in principe wel mee schakelen volgens mij maar dat moet dan met de rem werken en daar komt nog bij dat ik niet de enige ben die er mee rijdt. Ook (een van) m’n ouders willen hem wel eens pakken en als je dan de automaatstand gewend bent he. Het ligt allemaal lekker ingewikkeld.
    Daar moet je je echt in verdiepen in zo een easytronicsysteem want het is niet zo makkelijk als je denkt. Nou zal het vannacht wel niet gaan vriezen met regen etc. wat ze verwachten maar je moet wel vooruit denken. Boekje misschien nog maar eens doorlezen dan. De logica is er niet erg veel.
    Ik moet eens kijken wat die knop betekent met dat vorstdingetje erop waar bij die vorige foto een ‘S’ stond.
    Ik heb mijn vorige post even bewerkt. De foto die er nu opstaat komt precies (tot op het laatste knopje) overeen met wat ik heb wat bij de vorige foto niet zo was dus heb er ff een ander ingezet.


    @black
    champion, dat interesseert me vrij weinig omdat het probleem nog steeds hetzelfde is. Je krijgt je handrem er niet af!

    In reactie op: handrem in winter #17744573

    origineel gepost door McKaamos
    R is van Reverse, niet Return ;) [/taalnazi]

    En sja, ik zet m’n auto altijd in de versnelling weg. Handrem gebruik ik alleen als ik de motor laat draaien terwijl de auto stilstaat en ik moet uitstappen.
    Heeft je auto geen “P” mode? Parkeerstand dus? Of een speciale parkeer-rem?

    De “P” mode oftewel Parkeerstand heeft mijn auto naar mijn weten niet. Ik heb de 3 voorgenoemde mogelijkheden (“N”, “A” en “R”). Ik heb hieronder een foto gezet voor de mensen die minder bekend zijn met het easytronic systeem.

    Waar dit systeem nu instaat is de neutraal, als het goed is zie je achter het pookje ook een halve “N”. Voor de rest lijkt het me duidelijk. Zo een systeem heb ik dus.


    @Maurice89
    , waar mijn auto staat. Zeker niet langs een muur. Eigenlijk ‘gewoon’ op een speciaal ingericht stuk weg met parkeerplaatsen. Geen vakken, maar kunnen er 3 zo achter elkaar. Wel altijd aan een van de kanten struiken maar die zullen ook weinig tegenhouden.

    In reactie op: InSP naar mijn idee onnodig in display #17730024

    origineel gepost door jwda
    InSp betekent idd dat er een onderhoudsbeurt nodig is.

    Bij mijn corsa-c uit 2005 zijn er geen vaste intervallen maar zijn de service-beurtintervallen afhankelijk van het gebruik (bij zwaar gebruik eerder een onderhoudsbeurt nodig). Volgens mij heet dat ecoflex o.i.d. Ik rij van beurt tot beurt ongeveer 40.000 km tot dat ik weer een melding krijg.
    Na een servicebeurt reset de dealer de teller dan weer.

    De teller resetten kun je ook zelf doen:
    Rem intrappen –> tegelijkertijd de dagteller indrukken –> terwijl je rem ingetrapt houd en het knopje van de dagteller ingedrukt houd moet je het contact aan doen en vast blijven houden totdat je streepjes in het display krijgt. Dan alles loslaten en de InSP teller is weer gereset.

    Ik weet niet of jij ook een Corsa met ecoflex hebt, of één met vaste intervallen (kun je in het boekje wel zien denk ik). Als het vaste intervallen is staat hij volgens mij geprogrammeerd op 30.000 km.

    Waarschijnlijk heeft de garage idd de teller niet gereset, staat er op de papieren die je hebt niet een kilometerstand van de servicebeurten ? Dan zou je kunnen kijken of er nu ongeveer 30.000 meer op je teller staat?

    Wat mijn boekje aangeeft is dat de service-intervalaanduiding afhankelijk van tijd- of kilometerintervallen al naargelang het eerste wordt bereikt melden wanneer de volgende onderhoudsbeurt moet uitgevoerd worden. Er zit ook een sticker op het serviceboekje beurt bij 30.000 km of 1 keer per jaar.

    Bij het toelaten tot de weg 20 april 2001 (vanuit de fabriek dus) is er een afleveringsinspectie uitgevoerd. Vervolgens is er een jaar later bij een km.stand van 13.918 km. een opel service-check gepleegd (eerste 3 jaar geen APK nodig dacht ik bij nieuwe auto’s is het niet?). Vervolgens bij 30.148 km. een onderhoudsbeurt alvorens er 5 jaren lang niets aan zou gebeuren. In September 2008 een onderhoudsbeurt zoals in het boekje staat bij een km. stand van 111.632. Alvorens hij afgelopen maart aan mij geleverd werd is er een grote beurt gepleegd en een nieuwe APK erop. Dat is wat in het boekje staat.

    En als laatste heb ik nog het keuringsrapport van vorig jaar erbij liggen hier. Vorig jaar bij de APK op 24 september had de wagen een km. stand van 116.796 km.
    Ik denk nu dat hij het aangeeft omdat het jaar (bijna) voorbij is en dat ze de service-interval aanduiding niet hebben (kunnen) (ge)reset(ten)

    In reactie op: EVEN ALLEMAAL STEMMEN AUB…DE LAASTE UREN !!!!! #17729082

    done :thumbup

    In reactie op: geflitst in duitsland #17679504

    origineel gepost door stillekracht
    Dit is wat ik vond op DEZE site

    dit zijn de kosten bij 90 km overschrijding, als het harder is geweest, maak dan je borsten maar nat……….:P

    Duitsland: overschrijding van de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom 90 km / h. Voertuigtype: auto, motor of ander voertuig tot 3,5 t.

    Boetes: € 680,00
    Vergoedingen en kosten: € 37,50
    Punten: 4 punten
    Ban: drie maanden
    Proeftijdvoorwaarden: Geen

    de maximaal toegestane niet-stedelijke gebieden overschrijding van 90 km / u. Voertuigtype: auto, motor of ander voertuig tot 3,5 t.

    Boetes: € 600,00
    Vergoedingen en kosten: € 33,50
    Punten: 4 punten
    Ban: drie maanden
    Proeftijdvoorwaarden: Geen

    Zo erg was het nou ook weer niet stille-kracht. Ik zal overigens die site eens aan ze doorgeven.
    Op een weg waar je 30 schijnt te mogen rijden reden wij 59 km/h. Dus een kleine 30 km. te hard ‘maar’.
    Of het binnen of buiten de bebouwde kom was durf ik niet te zeggen maar volgens mij waren we net Monschau uit.
    Het delict om het zo maar te noemen is overigens met een normale personenauto gepleegd.

    Ik lees het topic nu net pas.
    Ook van mijn kant sterkte voor de nabestaande in de komende tijd en natuurlijk alsnog gecondoleerd.

    In reactie op: overname Shell?? #17656451

    origineel gepost door Arjan Kuijper
    V-power, excelium en al die andere rotzooi is geen euro 98! Je betaald wel de euro 98 prijs maar je tankt euro 95 met zgn. toevoegingen die “beter” zijn en waar je langer op rijdt. Allemaal bullshit dus.

    Op internet kun je in een radius opzoeken wie wat en waar heeft. In een straal van 25km rondom Nederweert zijn er nog maar 3 pompen die 98 hebben, dus ook ik moet omrijden voor te tanken:swear

    Even over de radius op internet. Kun je daar gewoon op googlen of hoe is dat gemakkelijk te vinden??

    Ik heb wel een goed onderwerp uitgekozen zeg. De nodige reacties al binnen van mijn mede-forummers. Top!!!

    Hier was het toevallig dat er één Shell in een Gulf veranderd is. Vanaf morgen openingsactie ontvingen we vandaag thuis een krantje. Overigens dat er alleen maar Euro 95 zou moeten zijn klopt niet. Op het bord stond gister geen 98 ofwel anders genaamd. Het kan natuurlijk zijn dat ik verkeerd gekeken heb. De (zogenaamde) Euro 98 heet bij hun Challenger.

    Ik hoor van jullie berichten dat de Euro 98 danwel Super Plus bij de meeste pompen toch echt maar Euro 95 met ’toevoegingen’ is. De Texaco hier verkoopt het niet. Dat vind ik vreemd aangezien ik eerder het wel heb zien staan maar toen ik volop in de vergelijking zat op een zondag stond die er weer niet tussen. Esso zou de Super Plus/Supreme moeten hebben (2x zelfde prijs), de Shell natuurlijk de V-Power en de Tinq de Super Plus. Nu dus de Gulf erbij. Kunnen jullie zo zeggen welke van genoemde benzinestations prijs van 98 vragen en 95 geven of is dat zelf goed opletten??
    Bij voorbaat dank.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17606252

    Onverwachts de nodige km’s ermee gereden vandaag. Moest vanuit Wijchen waar ik woon naar Oss op en neer om een collega van mijn vader af te zetten. Die hadden een paar dagen voor het werk in het buitenland gezeten en vanaf Wijchen had die geen vervoer meer. Mijn vader had er geen rekening mee gehouden dat m’n moeder niet thuis was met de grote auto.
    Daarna hem eens zijn eerste wasbeurt gegeven (sinds 2,5 maand rijbewijs en dikke maand auto met automaat) en niet te vergeten hem in de was gezet.

    In reactie op: GEZOCHT gouden corsa kenteken: XG-TT-35 in Oss #17654360

    origineel gepost door dennis121
    UPJE!!

    niemand die deze kent?

    Ik ben toevallig wel in Oss geweest vandaag maar mij is geen Opel Corsa opgevallen. Een gouden zou toch moeten opvallen zou je zeggen!!
    Wat een malloot is het zeg dat hij vuurwerk in een fietstas gooit bij je moeder.

    In reactie op: euro 98 #17627986

    origineel gepost door McKaamos
    Ik weet wel zeker dat dat de gedachte is.
    Bij de Tango en Shell Express hier kan ik geeneens handschoentjes vinden voor de dieselpomp.

    Pas moest ik ff de wagen van m’n pa vol gooien (Astra op diesel) en had m’n klauwen onder de diesel zitten.
    Ruikt wel lekker, en had gelukkig een oude broek aan, dus daar aan maar m’n klauwen afgeveegd. Vettigheid van de diesel op het stuur en de pook is ook niet echt optimaal…

    Wat me ook opvalt is dat de onbemande tankstations vaak ook wat snellere pompen hebben. Zoveel mogelijk mensen er doorheen kunnen jassen zodat je zoveel mogelijk brandstof pompt.
    En ik heb er niet heel erg op gelet, maar volgens mij besparen ze zelfs op verlichting. Zo min mogelijk en zo zuinig mogelijke lampen om maar zo min mogelijk stroom te verbruiken.
    Nog even en ze hangen er bewegingssensoren op om de verlichting pas in te schakelen als je je auto bij de pomp zet…

    Toen ik hier vorige week bij de Tango stond hingen er nog wel van die plastic handschoentjes maar zoals gezegd niet een stukje papier.
    Ik had toevallig afgelopen zaterdag langs de 2 overige onbemande pompen hier in het dorp (Shell Express en Tinq) een rondje gemaakt met de fiets om te kijken of ze daar wel papier hadden hangen. In beide gevallen was dat bij ons wel het geval. Wat mij overigens verder nog opviel was dat Shell Express het simpel houdt en alleen diesel en Euro 95 verkoopt. Moet jouw auto op euro 98 dan heb je pech maar dan moet je toch echt ergens anders heen.

    De reden dat er geen plastic handschoenen verkrijgbaar zijn bij de Shell Express heeft te maken met het milieu. Ze vergaan niet en daarom hebben zij gekozen voor papieren handdoeken. Ze hebben immers geen personeel wat plastic wat op de grond waait kan opruimen…. En de Tinq schrijft daar op hun site precies hetzelfde over.
    Overigens valt het mij op dat de Tinq ook niet de goedkoopste pomp is hier. Die staat gelijk met een Shell station wat bemand is. Sterker nog, ik kan het nog 1 cent goedkoper krijgen bij een bemande Shell hier in de buurt dan bij de Tinq. De Tinq hier is op het moment zelfs 2 cent duurder dan de overige onbemande pompen Tango (Euro 95 in ieder geval, Euro 98 is bij Tinq weer goedkoper dacht ik) en Shell Express. Dat verraste me toch enigzins wel!!
    Als ik over Euro 98 begin is hij bij de Tinq een 3 cent goedkoper dan bij de Tango hier. Zelfs 2 bemande shell-pompen met 1.511 en 1.529 zijn nog goedkoper.

    In reactie op: euro 98 #17627982

    Ik vind het een beetje onnodig om een nieuw topic aan te maken ookal gaat het niet volledig om Euro 95 danwel 98. Het gaat om het tanken er rondomheen.
    Ik heb net mijn auto weer voor een bepaalde prijs te drinken gegeven. Niets mis mee zou je zeggen, ware het niet dat ik naar de Tango ben gereden.
    Een gezinslid wilde graag mee en die legt tegen het lekken altijd een stukje papier net onder de tankdop. Ware het niet dat ik de halve Tango gehad heb maar nergens ook maar een papiertje te vinden. Van die dingen die vaak (vroeger) op scholen gebruikt werden zijn dat. Nou ben ik er dus achter dat de Tango dat hier niet heeft maar is het normaal dat onbemande tankstations dat niet hebben omdat ze bang zijn dat mensen het op de grond gooien en niemand het opruimt of hoe moet ik dat zien?? Hier in het dorp zitten nog een onbemande Shell Express en een onbemande Tinq. Wil dat per definitie zeggen dat zij de papiertjes niet hebben en dat je daarvoor naar een bemand station moet of ben ik nu te kort door de bocht?? Ik begrijp dat dat bij iedere gemeente verschillend is maar wat zijn jullie ervaringen over het algemeen daarmee of letten jullie er simpelweg niet op?? Dat kan natuurlijk ook!!!

    In reactie op: euro 98 #17627980

    Toch het topic maar weer even omhoog halen.
    Ik kwam hier net langs een Esso benzinestation in Wijchen (we hebben ze dus wel in tegenstelling tot wat ik eerder zei). Ik wilde eigenlijk wel eens kijken hoe duur de benzine daar kost maar waar andere tankstations een paal hebben staan met alles erop had deze alleen maar een bord staan waar telkens letters over schoven maar door de zon die er op scheen kon ik niet zien wat erop stond.
    Ik neem aan dat ze daar de benzineprijzen op communiceren of heb ik dat fout??
    Daarna thuis al zitten googlen maar tot op heden nog niets gevonden aan de prijzen die zij vragen voor de brandstoffen. Als het op dat schuifding staat binnenkort maar weer eens langsrijden dan is het misschien wel te lezen.
    Ben namelijk bezig om te kijken waar het het goedkoopst tanken is hier in het dorp.

    In reactie op: euro 98 #17627970

    origineel gepost door asconahobbyist
    en als je corsa een 12S is (hoe oud is ie??) dan heb je grote kans dat ie op 98 toch beter loopt.
    S motoren moesten 98 hebben (dus super benzine) en N motoren konden op normale benzine (95),staat ook in het instructieboekje.
    mijn 1.6SH Ascona’s moeten echt op 98 anders pingelen ze,en je kan de ontsteking wel wat verstellen zodat het weg is maar het is dan wel zo dat ze op euro 95 domweg minder zuinig zijn,dus uiteindelijk is het lood om oud ijzer
    de nieuwere injectiemotoren kunnen sowieso wel op 95,daar voegt 98 niks aan toe

    Mijn Corsa is niet meer de jongste, al zeg ik het zelf.
    Hij is van april 2001 dacht ik. Alweer zo een 9 jaartjes oud dus bijna. Ik denk dat die dan gewoon op 95 kan rijden of zit er dan een zogenoemde S-motor in??

    In reactie op: euro 98 #17627966

    origineel gepost door mayhem

    origineel gepost door McKaamos
    Ach ik houd er wel van om duidelijk te zijn. Misschien heeft iemand er wat aan ;)
    De topicstarter is er in ieder geval mee geholpen omdat hij nu weet dat hij ook Euro98 krijgt als hij “dure” brandstof koopt ;)

    Tango hier heeft geen Euro98 btw ;) Dichtstbijzijnde Tinq ook niet.
    Shell Express en Firezone heb ik nog niet geprobeerd.

    tinQ hier heeft t ook.

    shell vpower is geen 98, dat zelfde geld voor dat nieuwe spul van de Avia.

    enige echte 98 die ik hier kan krijgen is tinQ, BP en tango.

    Toevallig weet ik dat we hier in de buurt geen BP hebben. Wel een Tinq én een Tango. De Super Plus is daar eigenlijk ‘gewoon’ de dure naam voor Euro 98 als ik het goed begrijp?


    @kaneelschep
    , Ik ben (nog) niet zo thuis in de autowereld dus had helemaal niet in de gaten dat 1.2 er mee te maken had hoewel ik er wel over twijfelde eerlijk gezegd.


    @McKaamos
    , we hebben hier in de buurt geen Esso zitten, die doen in Supreme ben ik inmiddels achter en ook geen BP die het de naam Ultimate gegeven hebben. Het enige wat we hier hebben is een Texaco, Tinq, Tango, Shell (bemand en onbemand). Volgens mij was die het wel zo een beetje.
    Om maar direct terug te komen op je 2e post in dit topic. De Shell Express hier heeft Euro 95 en Diesel heb ik net op internet teruggevonden. Ook de Firezone zit hier niet in de buurt dus kijken heeft dan al weinig zin.


    @mayhem
    , De v-power van Shell schijnt inderdaad weer Euro 97 te zijn. Een Avia hier in de buurt heb ik nog nooit gezien. Het kan zijn dat die werken op bepaalde delen van het land denk ik.

    In reactie op: euro 98 #17627955

    origineel gepost door corsaracer
    nergens voor nodig….

    gewoon lekker op 95 blijven rijden

    In de garage waar ik hem gekocht heb is gezegd dat het goed is voor vooral de motor om 95 eens in de zoveel tankbeurten af te wisselen met euro 98. Weliswaar voor het milieu wel slechter maar voor de auto en vooral de motor beter.
    Daarom verrast het me dat jij zegt dat ik ook gewoon lekker op 95 kan blijven rijden.


    @asconahobbyist
    , mijn Opel Corsa moet het doen met een 1.2 motor dacht ik. Heeft niets met de motor te maken overigens dacht ik, dat 1.2 maar dat is het enige wat ik weet. Misschien dat jij dan zo weet wat voor motor erbij hoort.

19 berichten aan het bekijken - 76 tot 94 (van in totaal 94)