Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wil hem gewoon op eigen motormanagement laten draaien.
Alleen hogere brandstof druk. Heb ook gelezen dat een 1.8 injector past.
Klopt dit? En welke aanpassingen moeten daarvoor gemaakt worden?
dus jullie zouden het aandurven om op de standaard compressie verhouding te blijven rijden?
post nog maar is mijn astra als het mag :)

beetje to much voor een szr, maar laten liggen is ook zowat! king:

Werken gaat het zeker, ecu zal het probleem niet zijn, eerder de brandstof druk.
Heb een blok voor 350 gevonden met aluminium carterpan (wil me airco behouden) en de spruitstukken er op. Hij komt alleen uit een F en hij moet in een G komen. Ik weet niet hoe het zit met de motorsteun aan de distributie zijde. Weet niet of dat gaat passen
Ik ben inderdaad nog op zoek naar een SZR, omdat ik het blok wil opbouwen en het dat straks gewoon erin kan hangen.
De informatie komt direct uit tis2web.
dat er verschil zit in de insputing was mij duidelijk. De blokken zijn wel gelijk op de compressie verhouding na. (iemand een idee waar dat verschil vandaan komt? heeft de C16SE misschien een dunnere koppakking als een SZR?)

cilinderkoppen:

dat je met de C16SE een beter cilindervulling krijgt mag duidelijk zijn omdat elke cilinder een eigen injector heeft. Ik ga het toch op een SZR bouwen om de simpele reden dat ik een SZR in mijn auto heb zitten en dat zo wil laten.
kijken hoe een monopoint turbo gaat draaien… king:
Szr en c16se zijn zelfde blokken.. Ik ben nog op zoek naar een szr en dan ga ik er mee beginnen
Met een compressie verhouding van 7,5:1 kan je makkelijk en veilig op 0,5 bar draaien. Ik ben ook van plan om zuigerbodemkoeling toe te passen. Dan moet 0,5 helemaal makkelijk gaan.
Turbo en intercooler liggen al te wachtten.. :D
Oke, hoe heeft ie het turbo spruitstuk zitten? Zelf gemaakt?
Ik heb een turbo liggen van een Astra H z19dtl.
De turbo is alleen met spruitstuk in een. Ik moet dus een flens maken van een szr naar z19dtl
Ook moet ik kijken hoe ik uitkom zodat me aircocompressor ook nog past.
Kun je misschien een foto maken van die c16se? En dan vooral van het uitlaatspruitstuk :D
sorry, ik had beter moeten zoeken.. :wors
http://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php/info/p1230_Verdichtungsreduzierung-Opel-C16—X16-8-Ventiler-1-mm-Edelstahl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
met 2 pakkingen monteren dus :)
niemand een idee waar je zo´n decompressieplaat kan kopen? :hmmz
oke, die de-compressie plaat is dus niet zelf te maken/frezen?
iemand een idee waar je die dingen kunt kopen?
oke, maar dat spul houd toch nooit de verbrandingsdruk lijkt me? :???:
op deze site wordt dit gezegd over die space-plaat
http://www.vaux-extreme.com/forum/showthread.php?t=606″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Installation – Put stock gasket on the block in the normal manner. Install the decompression plate. On the surface that the cylinder head contacts the decompression plate smear on some high temperature non-setting sealant around the water & oil galleries. Allow it to dry a little then install the head and torque up the bolts or head stud kit as per instructions
maar is ik dat verhaaltje goed begrijp dan doen ze wat vloeibare pakking rond de olie en water kanalen en dan koud de kop erop. :hmmz Dat kan toch nooit goed gaan?
ik heb de naven van een zafira gepakt,
ik wou eerst de complete achteras over zetten maar de spoorbreedte was anders, ook had de ophanging van de as had een andere hart maat als die van de astra.
achter heb ik de lagers los gemaakt bij de 4 moeren. Remleiding los en abs stekker los.
dit paste zo op mijn achteras, remleidingen zijn ook hetzelde. Alleen de handremkabel is nu iets te lang omdat die ook van een zafira is.Voor kan je gewoon het complete fuseestuk overzetten. aandrijfasmoer los, remslang los, abs tekker los. dan gewoon uit de fuseekogel halen en de 2 bouten van de veerpoot los.
ik was wel een uurtje of 5 kwijt om alles om te bouten, maar ik moest wel want anders gingen me wielen nooit passen. :thumb
@Silver wrote:
@eefo88 wrote:
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum en ik post gelijk even een foto van me astra.

17″ BBS 8J.
205/40/17 met een ta-technics schroefset
Very nice ride, lekker laag :thumb :thumb
alleen die 020 vlag….. :thumbdown
dank u allen ;) :angel
haha, laten we maar niet over vlagtjes beginnen king:
mods:
– 2003 NJoy grill
– lijsten en handgrepen in kleur gespoten
– naven en remmen omgebouwd naar 5-gaats
– sport II tellerklokken
– donkere lichten voor
– donkere lichten achter
– donkere zijknipperlichten
– luxe kentekenplatenHallo, ik ben nieuw hier op het forum en ik post gelijk even een foto van me astra.



17″ BBS 8J.
205/40/17 met een ta-technics schroefset
bij de dealer is de egr weg te programmeren bij de z16se
-
AuteurBerichten
