EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • Nee laat dat maar :jerry

    Ik kijk wel voor een F10/F13/F15

    Beste is dus een F15 of een F13 of niet?

    Ja ik denk het ook wel zeker te weten haha. Als een druklager kapot is kun je toch nog wel redelijk in alle versnellingen komen.

    Nu moet ik ze in de versnellingen rossen alsof ik met een oude daf rij :jerry

    Ik wil eigenlijk een bak die aardig kort is in de eerste 4 versnellingen , en als ik in de 5de versnelling 120 wil rijden wil ik toch maar 3000-3500 toeren draaien king:

    Ik zie op youtube ook veel filmpjes van corsa b 2.0 16v met f13 bak , dus die moeten die power wel aan kunnen dan. :jerry

    Een bak van een 2.0 16v past dus niet op mijn 1.6 16v ? (F16 , F18)

    Ik zal morgen eens even snel op mijn eigen bak kijken wat ik heb , maar volgens mij is het ook een 3.74

    Bij de f15 staat 190nm. Daar kom ik toch wel aan na het chippen denk ik.

    Bij de f13 staat niks

    De versnellingen/verhoudingen van de f13cr 3.74 en f15cr 3.74 zijn bijna gelijk.

    Waarom heet de ene dan f13 en de andere f15?
    Zijn die F15 van betere kwaliteit dan zo’n f13?

    F17 gaat vaker naar de klote las ik op internet. Klopt dit ?

    Heb een f13/5bak op het oog , deze zou ook iets minder toeren moeten draaien met 120 km/h.
    3de versnelling is wat korter , maar de 5de versnelling is langer als wat ik nu heb volgens mij :jerry

    Passen alle bakken ?
    Of moet ik alleen de mechanische bakken pakken ?

    En een F18CR dan , die wat onder de c20ne , c20xe zitten ?

    Stel ik heb een F15CR 3,94

    En ik haal me nu een F15CR 3,55

    Wat is er dan anders ? :jerry

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088421

    Het is zeker een ingreep maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

    Ik ben ongeveer 1000€ kwijt dadelijk aan de complete revisie (incl pakkingsets,legerscharen,koppelingsset, nieuwe zuigers a 400€ )

    Daar zit ook het boren en honen bij. Kopvlakken en zuigers in laten zettrn door revisiebedrijf.

    Bouten in het blok los maken (kopbouten etc) kun je ook allemaal zelf doen. Onderblok wegbrengen en laten doen bij revisiebedrijf
    Cilinderkop wegbrengen en laten doen bij revisiebedrijf
    In elkaar zetten kun je allemaal wrl zelf doen met normaal gereedschap en de vraagbaak van de corsa hahaha (Dat zal je toch al gauw 300-400€ schelen aan uurloon bij de garage)

    Als je al geen nieuwr zuigers nodig hebt, scheelt t alweer 400€. Dus dan zou je ongeveer op 600€ in totaal komen.

    Ik had ook naar Dhz Twente gebeld, deze wouden dat ook wel doen. Dat kwam ongeveer uit op 2200€. Dan doe kk liever de kleine dingen zelf haha

    Dan weet je wel zeker dat je een goede motor hebt waar je nog een flinke tijd mee vooruit kan :jerry

    In reactie op: Corsa b c16xe toeren #18089537

    Ja ik heb een x16xe, dus kan de c16xe maar tot 6500rpm?

    Hebben wr weer wat geleerd :jerry

    Hij begint ook al moeilijk in de 4de versnelling te gaan.

    Kan dat door een druklager komen?
    Of kan ik vast stellen dat het toch echt de bak is?

    Het geluid word ook alleen maar erger, t word er niet minder op hahahha

    In reactie op: Corsa b c16xe toeren #18089535

    6750rpm bij de Corsa B GSI (Bij mij tenminste wel , standaard)

    Misschien loopt je auto wel in noodloop ? Dan kan hij ook niet boven de 4500-5000rpm ?

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088417

    @Looney wrote:

    Hoe groot is een lexmaul spruitstuk dan? Want nu je het zegt, groep A spruitstukken zie je eigenlijk nooit voor de x16xe.

    X16XE aangepakt is echt leuk. Die blokken rijden en klinken echt heerlijk. Mijn vriendin rijdt ook met bijna 150 pk uit haar gereviseerde x16xe en is echt niet veel trager dan mijn corsa c20xe :O :thumb Alleen viel het chippen ons heel erg tegen. Op maat af laten stellen door een zeer bekende chiptuner maar het resultaat was een halve pk verlies en een halve nM winst… Ohja, en een hoop gestotter en inhouden. Dus nu weer met originele ECU.

    Wel is het belangrijk dat het blok zelf in goede staat is. Als ik lees over olieverbruik etc denk ik dat het ’tunen’ alleen rendabel zal zijn als je eerst het onderblok en evt de kop aanpakt. Dus zuigers controleren, zuigerveren, cilinderwanden, koppakking, lagerschalen, alle pakkingen etc. Tenminste, als je er voor de lange termijn mee wilt gaan rijden!

    Ik neem toch aan dat de koppelcurve toch een stuk beter was of niet dan ? (na het chippen)
    En waar heb je hem laten chippen?

    ‘Miruni’ wou mijne afstellen als hij helemaal gereviseerd is. Maar hoor ook veel goede verhalen van Unlimited Tuning hier op het forum.


    @Kallisto

    Ik heb ook eerst spaghetti , mantzel etc etc erop gebouwd en toen kwam ik tot de conclusie dat ik misschien het blokje toch maar beter kan reviseren. Of iig een ander blokje halen.
    Ik had dat blokje gekocht , ik denk die verbruikt wel wat minder olie maar deze verbruikte nog meer (1l op 600km).
    Dusja nu ben ik toch mijn oude blok maar aant reviseren. (Cilinderkop ligt nog bij het revisiebedrijf en dan is het zo goed als klaar)

    – Nieuwe overmaat zuigers
    – 2de hands drijfstang (Deze was kapot , niet te horen of te zien van de buitenkant)
    – Overal nieuwe pakkingen
    – Krukaslagers , drijfstanglagers etc etc
    – Cilinderkop (kleppen inslijpen , klepseals vervangen , 1 klepgeleider was kapot)
    – Nieuwe koppelingsset/druklager etc
    (Ik zal nog wel wat dingen vergeten zijn op de vroege morgen)

    Al met al , toch een flinke smak geld. Maar daar kan ik wel nog een aantal jaar mee rijden dan :jerry
    En hoef ook niet om de 2 dagen dan de olie te peilen haha.

    Als je echt zeker wil zijn dat je blok in orde is , draai hem eens een keer open. Bekijk de cilinderkop , zuigers eens. :jerry

    Druklager is al 3/4 maanden kapot, dus misschien dat dat gewoon zon extreem geluid maakt? Of kan dat niet?

    Heb nooit problemen gehad met de bak (schakelt af en toe zeker wat moeilijk) , maar zon geluiden heb ik niet vaak gehoord hahaha.

    Je kunt er natuurlijk alleen maar achter komen door de bak uit elkaar te halen?

    Maar als ik kijk voor een andere bak. Kan zon f10/f13 bak dan wel dat vermogen aan?
    Want neem aan dat ze niet voor niks een f15 op de gsi uitvoering zetten?

    In de vraagbaak corsa staan allemaal. verschillende overbrengingen bij de verschillende versnellingsbakken van de corsa B, wat kun je daaraan aflezen?
    Hoe lager de waarde, hoe korter de versnelling of wat?

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088411

    Ik heb met de groep A rondgereden. Maar vond het toch niet echt fijn.

    De groep A trok zeker harder boven de 5750rpm. Maar onder de 4000rpm was het een drama met die groep A. Totaal niet vooruit te branden :jerry

    Nu rij ik even tijdelijk met een originele uitlaat en daarmee rijd hij lekkerder als de groep A (tot 5500rpm). Je rijd voornamelijk onder de 5000rpm dus is het wel leuk als hij dan ook nog een beetje vooruit komt :thumb

    Dus denk dat de groep N wel een goede tussenweg is.


    @Kallisto

    Volgende week bestel ik mij dezelfde uitlaat (‘Trashmetal’ heeft hier ook mee gereden op een c16xe , dat knalde zeer goed icm mantzel en spaghetti zei hij :wors )

    Er zit genoeg olie in de bak dus dat is het probleem niet.

    Kan ik dat schakelmechanisme niet afstellen (Of wel misschien wel de versnellingspook) ?
    Want het probleem doet zich niet voor bij de 3de , 4de en 5de versnelling.
    Het zijn alleen de 1ste versnelling en VOORAL de 2de versnelling(Nu schakel ik wel wat vaker terug naar de 2 , dan naar de 1) :jerry

    Als ik hem onder de motorkap bij het schakelmechanisme zelf in de bak wil duwen gaat het bij de 1 en 2 ook zeer moeilijk. Bij de andere versnelingen duw ik hem met 2 vingers erin.

    Update :

    Heb 2 mensen eventjes laten luisteren naar het geluid (stationair lopend – koppeling in/uit) , en zij verdenken toch het druklager.

    – Zoemend geluid is er alleen als je optrekt
    – Bij gas loslaten hoor je het bijna niet meer
    – Schurend/zoemend geluid wanneer je stil staat met de koppeling LOS
    – Geen rare geluiden met de koppeling ingetrapt
    – Schakelt sinds een paar dagen echt moeilijk naar de 1ste en de 2de versnelling
    – Hoor het zoemende geluid vooral in de 2de , 3de en 4de versnelling

    Kan ik veronderstellen dat dit toch met het druklager te maken heeft ?
    Of kan ik toch beter een andere bak halen? :jerry

    Welke bak raden jullie mij dan aan?
    -Zelfde bak – F15CR
    -Langere bak – ?
    -Kortere bak – F13-5CR

    Zou het liefst een kortere bak willen , dan zal hij ook wat harder trekken uiteraard.
    Maar heb ook geen zin om 4x te schakelen om op de 100 te zitten :jerry

    Met een langere bak , lever je dan echt veel trekkracht in ?

    In reactie op: HELP Digidash in Corsa B- Tankmeter en knipperlichten ?? #18086780

    Brandstofmeter probleem opgelost

    Er is een zwart/blauwe & een blauw/zwarte (met zeer weinig verschil). Deze had ik dus bij elkaar gebonden.
    En die aan de blauw/zwarte van de kadett stekker gedaan.

    Ik dacht vandaag : Dat kan toch niet dat die brandstofmeter het niet doet. Toen heb ik het elektrische schema van de corsa bekeken.

    Blauw/zwart – Brandstofmeter
    Zwart/blauw – Indicatielampje mistachterlicht

    Heb nu maar de blauw/zwarte op de blauw/zwarte gedaan en nu werkt de brandstofmeter
    :jerry :jerry

    Klopt het dat de brandstofmeter altijd te veel aangeeft ? (Kadett heeft 55l tank , en corsa 46l volgens mij)
    Ik las op verschillende engelse forums dat je dan een andere weerstand ertussen moet solderen ofzoiets. Weet iemand hier iets meer van ? king:

    Maar nu heb ik nog altijd de knipperlichten niet werkend. Hoe krijg ik deze nu goed werkend?
    Iemand een idee’tje ?

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088408

    Dan moet het wel lukken met behulp van de how-to.

    Maar toch blijft het een kut klusje haha. Je moet de gasklep verplaatsen naar de kant van de luchtfilterbak, kabels verleggen. Luchtaanzuig buis achter het blok wegsnijden. Carterventilatie juist aansluiten. En gaan met die banaan. Toerenbegrenzer :jerry

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088406

    Als je het eenmaal aangemaakt hebt met PayPal, hoef je daarna alleen maar email en wachtwoord in te vullen en dan word het betaald :jerry

    Ga je het allemaal zelf erop zetten?

    Compleet uitlaatsetje vervangen is redelijk makkelijk.

    Maar de mantzel is een ander verhaal haha. Staan wel genoeg how-to’s op het internet.

    Als je er niet uit komt wil ik je wel helpen (als je een beetje in de buurt woont:jerry)

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088402

    Dat onderste deel heb je niet nodig, die van een x16xe is ook goed.

    Ik zou toch zeker die met middendemper kopen, al vind ik dat ook maar een klein dempertje. Die gaat wel wat geluid maken :jerry

    Betalen via PayPal is het makkelijkst en veiligst op eBay. Ik bestel eigenlijk alles van auto-onderdelen op eBay, en het is nog nooit mis gegaan bij mij :D

    En met die katvervanger kom je niet door de APK heen, dat is t nadeel.

    Er zijn wel speciale sport-katalysators waarmee je wel door de keuring komt, maar die zijn vrij prijzig (200€)

    Achja ik vind t niet erg om te sleutelen. 1x per jaar kat eronder zetten(30-45min) En je merkt het wel degelijk als je kat eronder uit is. :jerry

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088400

    Die eerste uitlaat moet je hebben ja , of je moet van echt overdreven geluid houden (want die laatste 2 zijn zonder middemdemper) :jerry

    En ja , dat is ook de katvervanger ;)

    Maar waarom niet eerst een Mantzel powerbox? :afro (Er staat nog ene in het marktplaats gedeelte voor 225€ volgens mij)

    buysell/single_ad.php?ad_id=3927
    buysell/single_ad.php?ad_id=3386

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088397

    Heeft de z16xe 5pk minder standaard? Of is dat de x16xel?

    Maken die injectoren dan echt verschil? (2.0 16v injectoren?)

    Ik hoorde van meerdere mensen dan de injectoren van de x16xe groot genoeg zijn voor dezelfde setup.

    Een iemand heeft ze zelfs getest op testbank met de 2 verschillendr injectoren. En het verschil was minimaal.

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088394

    Scherpere nokkenassen is ook wel leuk.

    Maar niet leuk als er ook nog gewoon normaal gereden moet worden.

    55-60 in de 4 zit er dan niet meer in :jerry

    Stationair gaat hij dan ook onregelmatig lopen (ligt natuurlijk aan de nokkenassen)

    Onthoud wel dat met een mantzel het echte geweld pas begint na de 5500rpm en dat tot aan de toerenbegrenzer :jerry

    Een astra met een standaard c20xe (150pk) hou je daarna lekker bij tot aan de toerenbegrenzer in de 5 haha

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 607)