Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je moet in ieder geval die pulsgever van de kadett hebbrn.
Volgebs mij kan het ook van andere auto’s. Maar weet niet precies welke
De analoge km teller heb je dan niet meer nodig.
Heb het 2 weken geleden ook ingebouwd in me corsa b x16xe :jerry
7 januari 2013 om 20:25 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092076Oke ik ga morgen nog eens loshalen en erin zetten zonder het boortje
Heb wel 1 plat vlakje op een lange stang in de bak gezien, volgens mij moet ddaar die nok invallen
Hopen dat het dan wel gaat, want dit kost te veel tijd :jerry
7 januari 2013 om 20:04 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092074Ik heb
F15 bak (oude) met schakeldeksel met schakelmechanisme
F15 bak (nieuwe) met schakeldeksel zonder schakelmechanismeKrijg hem in geen enkele versnelling meer op beide bakken met beide schakeldeksels (met of zonder schakelmechanisme, maakt geen verschil)
De bak ligt gewoon los op de grond. Dus is niet vastgemaakt aan de pook.
(Ben op t moment niet bij de sleutelruimte , dus kan geen fotos maken)
Heb ook al geprobeerd om tijdens het in de versnelling duwen aan de primaire as te draaien, maar dan wil hij ook niet.
Ik heb de vork van de schakeldeksel vastgezet door middel van dat boortje in dat gaatje. Heb toen pas de schakeldeksel erop gezet. Schakeldeksel vastgezet en daarna het boortje eruit gehaald (Dan blijft de vork trouwens niet in dezelfde stand staan, springt een stukje naar rechts)
Hoop dat dit wat duidelijker is :jerry
7 januari 2013 om 18:24 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092072Krijg hem nu in geen enkele versnelling meer :swear
Heb een liter olie erin geflikkerd, pennetje nagekeken (zag hier niks raars aan) . En nu schakelt hij helemaal niet meer.
Krijg ik alweer slechte zin van :swear :swear
7 januari 2013 om 16:28 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092071Ik kan hem wel naar alle versnellingen bewegen met het vorkje , maar krijg hem niet in de andere versnellingen GEDUWD.
Heb de bak nog niet erin , dus dat zien we wel als hij erin gaat of hij schakelt.
Ga zo de olie alvast bijvullen en dan nog eens proberen te schakelen. :jerry
7 januari 2013 om 15:53 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092069Ga zometeen eens de bak-olie erin doen. Het hoeft daarna toch niet meer eruit.
En dan nog eens proberen , hopen dat het dan wel gaat. Maar ben bang van niet.
Ik zal ook eens dat andere bakje met die vork proberen (die oorspronkelijk op de nieuwe bak zat)
Maar normaal gesproken moet je dus wel kunnen schakelen via dat vorkje ?
7 januari 2013 om 11:42 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092068Dus dat is het pinnetje waar het vorkje aan vast zit?
Zal straks eens kijken. Wanneer is hij kapot? :jerry
Hoor van meerdere mensen dat schakelen zonder bak-olie ook aardig moeilijk is haha
7 januari 2013 om 06:47 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092066Bij oude bak heb ik 3 dagen droog geschakeld omdat ik niet wist dat er een gat in de bak zat :p
Die schakelde na 3 dagen ook alleen maar naar de 3 en de 4 :jerry
Laten we hopen dat hij het doet
Kan er ook iets kapot zijn aan dat schakelding met die vork erop? (zonder olie in de bak week lang)
7 januari 2013 om 06:19 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092064Welk verbindingspennetje?
6 januari 2013 om 20:53 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092062In de oude bak kan ik ook alleen maar naar de 3 en 4. Het zal wel goed zijn zo.
En anders zie ik het wel als hij erin zit.
Maar met of zonder koppeling zou niet veel verschil moeten maken?
6 januari 2013 om 20:05 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092060Staat op het moment droog :wub
@Senatorman wrote:
Wij koesteren Wim-V6 ook zeer. Hij heeft op het forum al zeer veel mensen blij gemaakt. Ook heeft hij de meeste posts van alle leden, en zelf achter de schermen geef hij via pm veel raad en daad.
Willem Bedankt. :wors
33000+ posts volgens mij hahaha. Niet normaal :wors
Vraag wel vaker iets aan Willem via pm.
Altijd behulpzaam, weet eigenlijk alles :jerry
Daarom is het ook de opel-forum goeroe hahaha :afro
6 januari 2013 om 19:06 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092058Heb al gedraaid met de as onder het schakelen, ging niet.
Ik duw ook op die vork, maar hij gaat gewoon niet. :argue
6 januari 2013 om 18:21 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092056Hij kan alle kanten op bewegen maar hij valt niet in de andere versnellingen.
Misschien dat het wel kan als hij erin zit, maar dat weet ik niet zeker.
Hopen dat het wel gaat als hij is ingebouwd.
Heb geen zin om dadelijk weer alles los te halen als het is ingebouwd :p
Ik was bij de Opel-garage geweest , en die man adviseerde mij gewoon 10w40 te nemen voor oudere motoren (<2001). :jerry
Dus heb een kan GM 10w40 meegenomen a 35€
En dan doe ik de eerste 1000km gewoon goedkope olie erin.
Ik ging ook even vliegwielbouten halen haha. 25€ voor 6 vliegwielboutjes :shock:
Heb maar meteen de duurdere versnellingsbakolie gepakt , vorige keer had ik het goedkopere alternatief gepakt.
Maar 3 maanden erna is mijn bak overleden. Het zal er wel niks mee te maken hebben maar toch :jerryBeter om de nokkenassen van de c16xe(oliezuipertje) over te zetten op het x16xe(gereviseerde) blok?
Deze waren toch iets agressiever of niet? Of maakt dit geen fluit uit? ;)Ga zo maar eens beginnen met het demonteren van alle aanbouwdelen , en het blok uitbouwen :jerry
Hopen dat hij morgenavond eruit is :angelMoet zowiezo nog wachten op mijn koppelingsset & distributieset :argue
Je weet nooit wat je krijgt als je weer een corsa koopt.
Reviseren is net zo duur en dan weet je zeker dat je een goede motor hebt.
Cilinderkop reviseren + vlakken : 270€
onderblok reviseren + nieuwe zuigers : 450€Dan heb je nog 300€ over voor pakkingsets , distri riem, koppelingset etc etc
En nog 500€ om te lassen
Dan weet je 100% zeker dat je een goed blok/auto hebt waar je nog jaren mee vooruit kan.
Ik heb dadelijk nog een extra x16xe over, deze mag je gratis afhalen. Dan kun je deze in de tussentijd rustig reviseren, en als hij klaar is binnen een weekendje omleggen.
Laat maar wat weten als je geïnteresseerd bent
En een goede x16xe/c16xe zonder olieverbruik is bijna niet te vinden. En je ziet het ook niet aan de buitenkant. Totdat je een liter olie moet bijvullen na 500-1000km hahhaha
Allround magazijnmedewerker bij Tehava International
Fietsen groothandel in het sportieve segment (ISAAC)
1 januari 2013 om 20:58 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088523http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar staan een aantal f13wr’s. Met 2 verschillende tussen verhoudingen van sommige versnellingen.
Ligt schijnbaar aan de A….-A….. nr’s en de B…..-B…. nummers.
Dus de 5de versnelling is het zelfde, maar de rest is allemaal langer?
Als het kan kom ik hem dan deze week halen. :jerry
Kan ik gewoon de koppeling voor de corsa b gsi bestellen of moet ik een andere bestellen voor die f13 bak?
1 januari 2013 om 20:09 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088507Oke, dan wil ik hem wel overnemen.
Wat wil je er voor hebben? :jerry
Dus die f13 is gewoon plug and play? Geen dingen aanpassen?
Zou je me eens de versnellingsbak code kunnen geven van die f13?
Want er zijn meerdere f13wr’s met verschillende tussenverhoudingen1 januari 2013 om 19:33 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088520Hoe zit dat trouwens met de koppelingset?
Heb ik een andere koppelingset nodig voor een f13? Of zijn die van f13 & f15 hetzelfde?
Want wil me eigenlijk de koppelingset bestellen, dan kan ik volgende week beginnen met sleutelen (gereviseerde motor en andere bak erin gooien :))
1 januari 2013 om 16:08 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088518@Willem
Heb je die 5de versnelling er ook bij (en kun je me die dan ook weer erop zette) ? En is die bak in een beetje goede staat ?
Van jou verwacht ik eigenlijk niet anders :jerryWelke f13wr ? (heb je toevallig nog een code erbij) Want op opel-infos.de staan 7 verschillende f13wr’s met een aantal verschillende tussenverhoudingen
@otdh
Die f15 ook in goede staat nog , en welke eindoverbrenging heeft die?
Kan ik dan mijn deksel op die f15 zetten ? En de schakelmechaniek zit er ook bij ?(want deze is bij wel gaar vermoed ik) :jerry1 januari 2013 om 15:01 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #180885131 januari 2013 om 14:22 In reactie op: Versnellingsbak kapot – Welke bak raden jullie aan ? x16xe #18088511Ik zie op marktplaats een F10 W4,18 staan.
Heb via deze site even berekend hoe mijn toerental/snelheid dan is.
http://www.xius.be/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=61″ onclick=”window.open(this.href);return false;En met die bak zou ik op 120km/h 3250 toeren draaien , dat zijn er al 750 minder dan nu :jerry
Maar loopt het autotje dan nog wel lekker ? Of zal hij juist beter trekken ?
Maximale snelheid in alle versnellingen blijft ongeveer gelijk(Heb mijn eigen bak ook even ingevuld in die site en het klopt precies :jerry )
1 januari 2013 om 00:10 In reactie op: Het opel-forum wenst u fijne feestdagen en een gezond 2013 #18085548Iedereen een gelukkig , gezond en tuneable 2013 :D
Moge de pk’s je om de oren schieten :jerry
-
AuteurBerichten