EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: pulsgever tigra?? #18092599

    Je moet in ieder geval die pulsgever van de kadett hebbrn.

    Volgebs mij kan het ook van andere auto’s. Maar weet niet precies welke

    De analoge km teller heb je dan niet meer nodig.

    Heb het 2 weken geleden ook ingebouwd in me corsa b x16xe :jerry

    Oke ik ga morgen nog eens loshalen en erin zetten zonder het boortje

    Heb wel 1 plat vlakje op een lange stang in de bak gezien, volgens mij moet ddaar die nok invallen

    Hopen dat het dan wel gaat, want dit kost te veel tijd :jerry

    Ik heb

    F15 bak (oude) met schakeldeksel met schakelmechanisme
    F15 bak (nieuwe) met schakeldeksel zonder schakelmechanisme

    Krijg hem in geen enkele versnelling meer op beide bakken met beide schakeldeksels (met of zonder schakelmechanisme, maakt geen verschil)

    De bak ligt gewoon los op de grond. Dus is niet vastgemaakt aan de pook.

    (Ben op t moment niet bij de sleutelruimte , dus kan geen fotos maken)

    Heb ook al geprobeerd om tijdens het in de versnelling duwen aan de primaire as te draaien, maar dan wil hij ook niet.

    Ik heb de vork van de schakeldeksel vastgezet door middel van dat boortje in dat gaatje. Heb toen pas de schakeldeksel erop gezet. Schakeldeksel vastgezet en daarna het boortje eruit gehaald (Dan blijft de vork trouwens niet in dezelfde stand staan, springt een stukje naar rechts)

    Hoop dat dit wat duidelijker is :jerry

    Krijg hem nu in geen enkele versnelling meer :swear

    Heb een liter olie erin geflikkerd, pennetje nagekeken (zag hier niks raars aan) . En nu schakelt hij helemaal niet meer.

    Krijg ik alweer slechte zin van :swear :swear

    Ik kan hem wel naar alle versnellingen bewegen met het vorkje , maar krijg hem niet in de andere versnellingen GEDUWD.

    Heb de bak nog niet erin , dus dat zien we wel als hij erin gaat of hij schakelt.

    Ga zo de olie alvast bijvullen en dan nog eens proberen te schakelen. :jerry

    Ga zometeen eens de bak-olie erin doen. Het hoeft daarna toch niet meer eruit.

    En dan nog eens proberen , hopen dat het dan wel gaat. Maar ben bang van niet.

    Ik zal ook eens dat andere bakje met die vork proberen (die oorspronkelijk op de nieuwe bak zat)

    Maar normaal gesproken moet je dus wel kunnen schakelen via dat vorkje ?

    Dus dat is het pinnetje waar het vorkje aan vast zit?

    Zal straks eens kijken. Wanneer is hij kapot? :jerry

    Hoor van meerdere mensen dat schakelen zonder bak-olie ook aardig moeilijk is haha

    Bij oude bak heb ik 3 dagen droog geschakeld omdat ik niet wist dat er een gat in de bak zat :p

    Die schakelde na 3 dagen ook alleen maar naar de 3 en de 4 :jerry

    Laten we hopen dat hij het doet

    Kan er ook iets kapot zijn aan dat schakelding met die vork erop? (zonder olie in de bak week lang)

    Welk verbindingspennetje?

    In de oude bak kan ik ook alleen maar naar de 3 en 4. Het zal wel goed zijn zo.

    En anders zie ik het wel als hij erin zit.

    Maar met of zonder koppeling zou niet veel verschil moeten maken?

    Staat op het moment droog :wub

    In reactie op: mijn dank aan wim-v6 #18091978

    @Senatorman wrote:

    Wij koesteren Wim-V6 ook zeer. Hij heeft op het forum al zeer veel mensen blij gemaakt. Ook heeft hij de meeste posts van alle leden, en zelf achter de schermen geef hij via pm veel raad en daad.

    Willem Bedankt. :wors

    33000+ posts volgens mij hahaha. Niet normaal :wors

    In reactie op: mijn dank aan wim-v6 #18091976

    Vraag wel vaker iets aan Willem via pm.

    Altijd behulpzaam, weet eigenlijk alles :jerry

    Daarom is het ook de opel-forum goeroe hahaha :afro

    Heb al gedraaid met de as onder het schakelen, ging niet.

    Ik duw ook op die vork, maar hij gaat gewoon niet. :argue

    Hij kan alle kanten op bewegen maar hij valt niet in de andere versnellingen.

    Misschien dat het wel kan als hij erin zit, maar dat weet ik niet zeker.

    Hopen dat het wel gaat als hij is ingebouwd.

    Heb geen zin om dadelijk weer alles los te halen als het is ingebouwd :p

    In reactie op: Gereviseerde X16XE – Welke olie? 5w40-10w40? #18091243

    Ik was bij de Opel-garage geweest , en die man adviseerde mij gewoon 10w40 te nemen voor oudere motoren (<2001). :jerry

    Dus heb een kan GM 10w40 meegenomen a 35€

    En dan doe ik de eerste 1000km gewoon goedkope olie erin.

    Ik ging ook even vliegwielbouten halen haha. 25€ voor 6 vliegwielboutjes :shock:

    Heb maar meteen de duurdere versnellingsbakolie gepakt , vorige keer had ik het goedkopere alternatief gepakt.
    Maar 3 maanden erna is mijn bak overleden. Het zal er wel niks mee te maken hebben maar toch :jerry

    Beter om de nokkenassen van de c16xe(oliezuipertje) over te zetten op het x16xe(gereviseerde) blok?
    Deze waren toch iets agressiever of niet? Of maakt dit geen fluit uit? ;)

    Ga zo maar eens beginnen met het demonteren van alle aanbouwdelen , en het blok uitbouwen :jerry
    Hopen dat hij morgenavond eruit is :angel

    Moet zowiezo nog wachten op mijn koppelingsset & distributieset :argue

    In reactie op: x16xe, opknappen of betere zoeken??? #18091128

    Je weet nooit wat je krijgt als je weer een corsa koopt.

    Reviseren is net zo duur en dan weet je zeker dat je een goede motor hebt.

    Cilinderkop reviseren + vlakken : 270€
    onderblok reviseren + nieuwe zuigers : 450€

    Dan heb je nog 300€ over voor pakkingsets , distri riem, koppelingset etc etc

    En nog 500€ om te lassen

    Dan weet je 100% zeker dat je een goed blok/auto hebt waar je nog jaren mee vooruit kan.

    Ik heb dadelijk nog een extra x16xe over, deze mag je gratis afhalen. Dan kun je deze in de tussentijd rustig reviseren, en als hij klaar is binnen een weekendje omleggen.

    Laat maar wat weten als je geïnteresseerd bent

    En een goede x16xe/c16xe zonder olieverbruik is bijna niet te vinden. En je ziet het ook niet aan de buitenkant. Totdat je een liter olie moet bijvullen na 500-1000km hahhaha

    In reactie op: Wat doe jij voor werk?? #17793232

    Allround magazijnmedewerker bij Tehava International

    Fietsen groothandel in het sportieve segment (ISAAC)

    http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    Daar staan een aantal f13wr’s. Met 2 verschillende tussen verhoudingen van sommige versnellingen.

    Ligt schijnbaar aan de A….-A….. nr’s en de B…..-B…. nummers.

    Dus de 5de versnelling is het zelfde, maar de rest is allemaal langer?

    Als het kan kom ik hem dan deze week halen. :jerry

    Kan ik gewoon de koppeling voor de corsa b gsi bestellen of moet ik een andere bestellen voor die f13 bak?

    Oke, dan wil ik hem wel overnemen.

    Wat wil je er voor hebben? :jerry

    Dus die f13 is gewoon plug and play? Geen dingen aanpassen?

    Zou je me eens de versnellingsbak code kunnen geven van die f13?
    Want er zijn meerdere f13wr’s met verschillende tussenverhoudingen

    Hoe zit dat trouwens met de koppelingset?

    Heb ik een andere koppelingset nodig voor een f13? Of zijn die van f13 & f15 hetzelfde?

    Want wil me eigenlijk de koppelingset bestellen, dan kan ik volgende week beginnen met sleutelen (gereviseerde motor en andere bak erin gooien :))

    @Willem
    Heb je die 5de versnelling er ook bij (en kun je me die dan ook weer erop zette) ? En is die bak in een beetje goede staat ?
    Van jou verwacht ik eigenlijk niet anders :jerry

    Welke f13wr ? (heb je toevallig nog een code erbij) Want op opel-infos.de staan 7 verschillende f13wr’s met een aantal verschillende tussenverhoudingen


    @otdh

    Die f15 ook in goede staat nog , en welke eindoverbrenging heeft die?
    Kan ik dan mijn deksel op die f15 zetten ? En de schakelmechaniek zit er ook bij ?(want deze is bij wel gaar vermoed ik) :jerry

    @Willem
    Heb jij niet jouw bak nog liggen van je combo? :jerry


    @theunm

    Heb ook al iemand met een f15cr , hij laat me straks weten welke eindoverbrenging

    Maar die f10 is dus niks ?

    Ik zie op marktplaats een F10 W4,18 staan.

    Heb via deze site even berekend hoe mijn toerental/snelheid dan is.
    http://www.xius.be/index.php?option=com_content&task=view&id=146&Itemid=61&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

    En met die bak zou ik op 120km/h 3250 toeren draaien , dat zijn er al 750 minder dan nu :jerry

    Maar loopt het autotje dan nog wel lekker ? Of zal hij juist beter trekken ?
    Maximale snelheid in alle versnellingen blijft ongeveer gelijk

    (Heb mijn eigen bak ook even ingevuld in die site en het klopt precies :jerry )

    Iedereen een gelukkig , gezond en tuneable 2013 :D

    Moge de pk’s je om de oren schieten :jerry

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 607)