Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2013 om 15:10 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094451
Zit de rode en de zwarte dan samen normaal?
En de bruine apart?Massa bovenaan als je van onderen kijkt , en de rode en de zwarte (van startmotorrelais?) samen op de onderste aansluiting als je van onderen kijkt.
Dus ik kan er van uitgaan dat de startmotor is overleden? :jerry
Hoe kan ik die testen?
Kabel leggen van de onderste of bovenste aansluiting naar de + van de accu?Het schiet lekker op zo. Had ik maar opgeschreven hoe die kabels moeten. Dan liep hij nu al :swear
12 januari 2013 om 14:19 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094448De wielen draaien niet meer als ik hem in de versnelling zet. Dus dat zit wel goed.
Maar hij start nog niet!?
Ik kan hem op contact zetten, dan is alles aan (lampjes, verlichting). Als ik dan de sleutel omdraai, vallen de verlichting en alles uit en hoor ik 2 klikken.
Voor de rest niks. Hij start niet.
Ik heb de bruine kabel met de zwarte (die van de startmotor af komt) samen gedaan. En de rode zit op een apartr aansluiting op de startmotor.
Accu is gewoon goed.
Hoe kan ik de startmotor controleren of die nog goed is?
Kan ik gewoon een kabel van t blok naar de min van de accu houden (als extra massa naar het blok) ?
12 januari 2013 om 13:55 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094446Pffff IK HEB ER GEEN KRACHT MEER VOOR!? :swear
Als ik hem in een versnelling zet en de wielen draai, kan ik gewoon met de wielen draaien (in de versnelling, wielen in de lucht)
En de bekabeling van de startmotor zit goed nou, maar hij start niet. Hoor 2 klikjes maar voor de rest niks.
Ik word er strontziek van bah :swear
Kut ding, niks zit mee12 januari 2013 om 13:32 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094445Niemand een idee hoe die bekabeling van de startmotor moet?
12 januari 2013 om 12:54 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094443Oke dan ga ik dadelijk even met startkabels proberen.
Er lopen 3 kabrls naar startmotor
# dikke rode
# bruine
# dunne kabeltjeEn er loopt nog een zwarte van de startmotor naar startmotor.
Het dunne kabeltje zit zeker goed.
Maar horen de de rode en die zwarte bij eelkaar? Ja toch?
En de bruine apart
En als je van onderen ONDER de auto ligt, welke kabels moeten waar op de startmotor?
Moet dan de bruine bovenaan?
Of de zwarte en de rode bovenaan? (volgens mij wel)Iemand die dit ff snel weet? Ik ga nu ff startkabels halen!
12 januari 2013 om 12:13 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094440Er komt geen benzine meer uit.
Maar hij start nog altijd niet.
Als ik de sleutel omdraai, vallen de lampjes op het display uit.
Als ik dit een paar keer doe, begint de dikke bruine massa kabel te roken haha. Hij word aardig warm dan.
Accu : 12,2 volt (gemeten met multimeter)
Het enige wat ik hoor is een klik met het starten (van startmotor) en dan valt het display uit.
Dat verbruik heeft niet veel met de stappenmotor te maken.
De rest wel.
Stappenmotor zit op de gasklep.
Heb je een mantzel powerbox erop? (Dan kom je gemakkelijk bij de gasklep) Anders is het best een kut klusje :D
Gisteren de laatste loodjes gelegd aan het reviseren van mijn x16xe.
Die is er gisteren ook ingelegd.
En vandaag :
# onderste deel uitlaatspruitstuk
# koelslang nog even aansluiten
# luchtfilterbak + aanzuigbuis
# bobine + bougiekabels
# carterontluchtingEn dan kan hij voor de eerste keer gestart worden :jerry
Ik droom al 2 dagen over het inrijden hahahaha :jerry
:jerry
Ja ik ben ook blij. Blok ligt erin.
Morgen nog ff onderste deel uitlaatspruitstuk, luchtfilterbak en bobine/bougiekabels.
En dan kan hij gestart worden. Zometeen vroeg slapen, dan is het ook sneller morgen haha :jerry
Alweer bedankt voor de hulp
Zonder opelforum ben je niks! :jerry
11 januari 2013 om 19:58 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092112Alle 3 die u vormpjes in het midden gezet :jerry
Zoiets simpels mja hahaha
11 januari 2013 om 18:04 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092110Hij schakelt al weer :jerry
Blok ligt erin:jerry
Was dus de bout van het nokkenasriemwiel in de krukas aant duwen hahaha. Daarom paste hij niet hahahahaha
Moet alleen nog de mantzel erop, uitlaat en radiator.
Ik ga nog een uurtje door en dan ga ik morgenvroeg verder
Ooh ik voel me dom hahahaha
Heb de bout zojuist opgehaald.
Hij ziet er op het oog zeker iets langer uit, en iets dikker denk ik :jerry
Ga rond 12u naar de sleutelplaats, dan zal ik eens even proberen
Hahaha ik hoop dat je het zeker weet :jerry
Anders is er toch echt wat met de krukas denk ik :thumbdown
Ik ga zo eventjes een nieuwe halen , dan weet ik het zeker.
Dat is de bout ja, ik ga zo eens een nieuwe halen bij de opel garage.
En als die echt niet past?
Kun je schroefdraad van krukas opnieuw tappen?
Of een dikkere stevige bout die iets langer is?Is een M12 ook 1.2cm dik? (schroefdraad)
Iemand die dit kan bevestigen?
Pfff wat moet ik nu weer?
Andere bout erin rossen? :swear
Dus wat moet ik nu doen? Hahaha :jerry
Slaande ruzie voor een bout :kewlpics
Ja ik kan de bout er tot het einde insteken.
Allebei de bouten in allebei de blokken :shock:
Ik weet 100% zeker dat daar een torx in moest. En heb hem 2 dagen geleden los gedraaid en bij de multiriempoelie gelegd.
Ik zal morgen eens een nieuwe bout halen, maar dat maakt niks uitdenk ik.
Want allebei de bouten zijn even lang en niet afgebroken ofzoTemp sensor waarschijnlijk kapot
Ging er geen oranje mm lampje branden?
Iemand nog een idee?
Ik snap er echt geen klote van. 2 dagen geleden nog los gedraaid met diezelfde bout.
Nu wil ik hem weer erop zetten en nu past t niet meer :swearWas een foutje, had t al aangepast.
Hij is ongeveer 6cm lang
Heb de bout opgemeten.
SCHROEFDRAAD
Breedte : 0.9cm
Lengte : 6cm ongeveerIk heb een vermoeden dat de schroefdraad van de krukas verneukt is :swear
Voor de rest zou ik ook niet weten wat er anders mis is :wtf
10 januari 2013 om 19:03 In reactie op: Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme #18092107Bedankt heren voor alle input :)
Dat hoop ik niet :jerry
En wat als t wel gebeurd is?
Maar dan zouden ze alle twee afgebroken moeten zijn. Want hij draait zich in beide krukassen niet vast.
-
AuteurBerichten