EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Co waarde APK / geluidsmeting corsa c20xe #18096541

    Bouwjaar is 1996.

    Maar staat dat ook op het kenteken dan van die corsa c20xe ? (98db?)
    Of word dit niet veranderd als hij word omgekeurd naar c20xe?

    Zijn dat mijn oude delen die je hebt gebruikt voor die pasgemaakte uitlaat? :jerry

    Diameter van die pasgemaakte uitlaat? En is dat met katalysator OF met katvervanger ? :kewlpics

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094500

    Ik heb daar niet zon behoefte aan om alles passend te maken voor die c20xe
    Dan koop ik liever ene die klaar is :jerry

    De monteur heeft me net gebeld. De corsa vonkt niet en krijgt geen benzine.
    Brandstofpomp relais is nagekeken maar deze was in orde.

    Compressiemeting:
    cilinder 1 : 10 bar
    cilinder 2 : 12 bar
    cilinder 3 : 11 bar
    cilinder 4 : 11 bar

    Is dat niet veel te weinig compressie?

    Ik bedoel. Ik heb een compleet gereviseerde motor met overmaat zuigers etc etc.
    Dan hoor je toch wel de 14/15 bar aan te tikken of niet dan ?
    Ik denk toch dat hij wel redelijk wat schade heeft opgelopen door die benzine op de zuigers :swear

    Hij laat me morgen nog wat weten…..

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094498

    Heb de corsa naar een monteur gebracht. Had er even geen zin meer in.

    Hij gaat even kijken hoe en wat, waarom hij niet start etc en of er schade is…

    Als t weer veel geld gaat kosten, gaat hij in onderdelen weg.

    Dan moet ik wel een 2liter corsa halen :jerry

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094493

    Alle stekkers etc zijn aangesloten.

    Had ook al de zekeringen gechecked, die waren allemaal goed.

    Ik ben niet meer daar op het moment , ik zag het niet meer zitten.

    Zal straks even kijken of hij vonkt en benzine krijgt

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094491

    Distributie staat goed, we hebben geprobeerd met startkabels eraan.

    Toen kreeg hij echt voldoende stroom, en kon ook echt lang doorstarten.
    Maar hij wil gewoon niet

    Ik betaal je de benzine wel :jerry

    Het is maar een klein stukje vanaf Leiden hahahaha :jerry

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094488

    De meter kwam op 1 zuiger tot 12 en zakte daarna na 0
    De rest zat allemaal tussen de 10-11,5

    Het zou kunnen dat de compressiemeter niet goed werkt. Die zzat in een doos die al helemaal verkleurd.

    Maar dan weet ik nog niet waarom hij niet start.

    Accu is zowiezo zwak na al dat starten. Maar we hebben hem wel nog proberen aan te duwen.
    Je voelt dat hij wel een beetje wilt maar hij gaat gewoon niet aan.

    Heb hem daarna met startkabels aan een lopende auto gehangen. En blijven starten. Soms met wat gas geven maar dat maakte geen verschil.

    Startmotor draait goed rond maar hij wil niet aan.

    :swear

    Dus wat moet ik doen? Andere compressiemeter regelen?

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094484

    Klepstoters hebben maanden in de olie gelegen.

    Compressiemeter die je erin moet draaien

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094481

    Startmotor draait goed maar start niet.

    Ik heb compressie meter getest. Wijzertje gaat naar de 10 bar ongeveer en zakt daarna naar 0 bar.

    Einde verhaal denk ik dus :argue

    Dat word de wagen in onderdelen verkopen

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094479

    Vandaag nieuwe olie bijgevuld.

    Bruine massa kabel maar op het blok gemaakt.:jerry

    De zwart rode apart
    en
    De zwarte apart

    En de startmotor heeft een paar keer rond gedraaid.

    Het aantal volt zakt wel tot onder de 5volt MET het doorstarten.

    We gaan zometeen MET bougiekabels starten

    Hopen dat hij zometeen start:jerry

    In reactie op: Zwakke punten Corsa B 1.6 16V GSI #18094824

    # Olieverbruik
    Laat hem even 5-10 min stationair lopen, geef dan een FLINKE dot gas. Komt er (veel) blauwe rook uit. Laat hem maar staan dan! Een x16xe zonder ernstig olieverbruik vind je bijna niet

    # Roest
    Motorkap , ruitenwisser achter, veerpoten achter, chassisbalken voor tot achter, achteras, A-stijl

    # Airco werkend (indien aanwezig)

    Ik heb in de 2 jaar dat ik de mijne heb nog niet veel last gehad van andere dingen haha :jerry

    Olieverbruik en Roest is toch wel het voornaamste

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094478

    Met de revisie is niks mis :jerry

    Heb alles zelf aangesloten dus is mijn eigen fout.

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094475

    Dus is één m8 boutje leeg gelaten? :s

    Op alle boutjes zat minstens 1 kabel, en zo heb ik 6 maanden gereden. Dus zou raar zijn als t nu ineens anders moet :jerry

    De startmotor moet toch ook massa hebben? Daar kun je toch niet alleen maar 12v opzetten?

    In reactie op: Verbetering van prestaties met de X16XE #18088425

    Heb je de ‘race tube’ besteld of die MET middendemper ?

    Want nu heb je de ‘race tube’ als ik het goed zie

    Die gaat flink wat geluid maken denk ik zonder middendemper :jerry :jerry

    En die beschadigingen zie je toch niet onder de auto , zolang er maar geen gaten inzitten ;)

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094473

    Op het moment dat de benzine eruit kwam had ik een massa probleem (Toen heb ik wat gekloot met die kabels van de startmotor).

    Heb ondertussen de kabels goed. Als ik nu de kabels van de accu vastmaak loopt er geen benzine meer door. En toen ik nog niet doorhad dat de benzine in de motor zat liep er ook geen benzine meer onder het starten.

    Dat is even dat moment geweest dat ik de kabels HELEMAAL verkeerd had :jerry

    Ik heb 2x m8 aansluiting op de startmotor
    en 1x die m6 (volgens jou) op de startmotor

    De kleine zwart rode draad heb ik op de m6 bout
    De hele dikke RODE & ZWARTE draad zitten samen gebundeld MET de dunnere zwarte (die wat van de startmotor af komt) op de bovenste van de twee m8
    De bruine massa kabel zit op de andere m8

    Ik weet 100% zeker dat die 4 kabels ook allemaal op de startmotor zelf zaten.
    En dat die bruine niet naar een massapunt van de motor gaat.

    Bedankt voor jullie hulp allemaal :thumbup

    Ik ga morgen verder en hoop dan maar dat hij start :wors

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094470

    Hoe kan ik de benzinepomp controleren?
    Dat is toch gewoon dat ding wat de benzine op mijn zuigers heeft gekegeld? :jerry (die 2 blauwe leidingen)
    Waar zit dat relais ervan? En hoe kan ik dit controleren?

    De kortsluiting is gekomen omdat de kabels van de startmotor niet goed zaten. Dus nu wil ik wel dat ze goed zitten, voordat ik dadelijk weer 2 liter benzine in de motor heb.
    Rode kabel MET de geschakelde plus?
    En de massa apart?

    Ik zal even denken of ik vanavond nog verder ga, anders morgen

    Heb in ieder geval de olie eruit gelaten. Ik dacht eerst ooh daar zit niks in. Er kwam alleen maar olie. Maar daarna kwam er eigenlijk alleen maar verdunde olie MET benzine uit.

    Heb carterontluchting en vacuüm slangetjes bekeken maar hier was nergens benzine te bekennen.
    Toen ik de gasklep op de mantzel opende liepen er nog een aantal druppels uit.

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094468

    McKaamos
    Bedankt voor je hulp en heldere uitleg :thumbup

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094467

    Oke, ik ga zometeen gelijk de benzine eruit laten want dit zal niet goed zijn voor alles in de motor.

    Een nacht droog laten staan? Of na het uitlekken gelijk andere olie erin?

    Als de benzine morgrn nog op de zuigers staat , kan ik dan concluderen dat de cilinderwanden etc nog goed afdichten?

    Ik hoop dat het meevalt, maar het zal wel weer tegenvallen :swear

    Gelukkig staat er wel een leuke zwarte 2liter hier op het forum sinds vandaag:jerry

    Pffff. Ik moet er niet aan denken 1000-1200€ weggegooid :swear

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094465

    Ik heb waarschijnlijk die 2 kabels van de startmotor verkeerd gehad. Toen heb ik hem een aantal keer proberen te starten, en toen kwam ineens benzine uit de luchtfilterbak.

    Daarna plus van de accu gehaald en daarna is niks meer eruit gekomen.

    Waarschijnlijk is er wel meer als 2 liter door gegaan dan. Ik heb ongeveer 1 a 1.5 liter opgevangen. En de rest zit dus in het blok :cry

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094464

    Als ik een aansteker bij de pijlstok hou, vliegt hij in brand. Dit ziet er niet goed uit volgens mij :swear

    Er staat ook lichtelijk benzine op de zuigers. Heb de bougies eruit gehaald.

    Wat is het beste? Olie eruit laten?

    Of breng de wagen maar naar de sloop?

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094463

    Als ik aan de peilstok ruik, ruik ik alleen maar benzine :cry

    Pfff ik word hier echt niet vrolijk van

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094461

    Iemand trouwens een idee hoe zoveel benzine ineens door de slangen komt ? :shock:

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094460

    Ik ga er nu heen rijden denk ik , moet het nu weten.

    Maar ik denk toch dat er zeker weten benzine op de zuigers zit , want de benzine moet eerst langs de 4 inlaat-buizen om bij de luchtfilterbak te komen :(

    Iemand die kan bevestigen dat de zwarte bij de rode kabel moet op de startmotor? (dan zorg ik dat dit ook meteen goed word gezet)

    Iemand heeft me wel een paar metertjes aangeduwd op de oprit , en toen heb ik de koppeling losgelaten in de versnelling. Maar hij is niet aangegaan ofzo….. :hmmz

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094458

    Maar het kan dus niet dat nu al zuigers en alles scheef is zoals ik lees op wikipedia? :shock:
    Hij heeft toch niet rond gedraaid?

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094456

    Daar zeg je wat McKaamos

    Het kwam via de brandstofleiding zo de mantzel powerbox in. En daar lopen meteen 4 buizen de cilinderkop in. En de benzine kwam er aan de andere kant uit via de gasklep. :jerry

    Als er daar benzine zit , wat moet ik dan doen ? De stofzuiger van moeders pakken? :jerry

    In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094455

    Ik zal het straks eens testen op jouw manier. Moest even weg op de sleutelplaats , anders moest ik de auto daarna ook nog laten uitdeuken :jerry

    Ik heb 4 kabels

    *heel dun kabeltje – zit 100% goed aangesloten (hier past geen enkele andere draad op , en de kleine past ook niet op de andere aansluitingen
    *zwarte korte kabel – loopt van de startmotor naar de startmotor
    *rode kabel – constante plus
    *zwarte kabel

    En ik heb 3 aansluitingen op de startmotor
    *hele dunne aansluiting (hier zit het hele dunne kabeltje op)
    *2 aansluitingen waar een moer (13dop) op kan

    Dan moeten dus 2 kabels samen op 1 aansluiting.
    Moet dan de geschakelde + (zwarte korte kabel) samen met de constante plus (rode kabel)

    Maar dan krijgt de geschakelde + toch ook constant stroom van de constante + (rood) ? Of begrijp ik dat verkeerd ? :wtf

    En de massa moet dan dus apart ?

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 607)