Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2013 om 15:16 In reactie op: Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor #18080957
Niemand weet waar die kabeltjes heen gaan op de ECU ? (Welk nr aansluitingen op de ECU)
De inlaatlucht temperatuur sensor staat niet in mijn elektrisch schema beschreven. Zelfs in die van Haynes niet? :thumbdown
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m633172394-opel-corsa-1-6-gsi-bj-1996.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
650€
Maarja wel een hoge kilometerstand :jerry
Blokje even opfrissen met een pakkingset’je , en dan zie je ook meteen hoe de zuigers/cilinderwanden eraan toe zijn :jerry
Er staat ook ene op voor 350 , maar daar is de distributie van geknapt.
Dus dan weet je helemaal niet wat je koopt :jerryx16xe staan erom bekend aardig wat olie te verbruiken
1liter op 1000km is niet raar bij deze motoren
Opzich zijn ze wel betrouwbaar, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Je moet wel zorgen dat er genoeg olie inzit :jerry
Op marktplaats staan ook wel eens gsi’tjes voor 500€
Dat vind ik toch een net prijsje. Als je je alles kan omschroeven voor 500€ valt het mee.Maar onthoud wel dat bijna alle x16xe’s olie verbruiken. En niet zo zuinig :jerry
Maar waarom niet gewoon een GSI kopen en die opknappen? Lijkt mij goedkoper en dan heb je een goede basis
1 februari 2013 om 08:12 In reactie op: Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor #18080956Weet iemand toevallig waar de 2 kabeltjes van de ´inlaatlucht temperatuur sensor´heen lopen?
Naar de ECU ja , maar naar welke pinnen (nr’s) op de ECU?
Ik ga morgen eens proberen of ik 2 nieuwe kabels kan leggen van de ecu naar de inlaatlucht temperatuur sensor , en kijken of hij dan wel temperatuur weergeeft bij de opcom.
Als dat niet werkt. Maar eens kijken of ik die 2 nieuwe kabels kan aansluiten op de sensor (ZONDER STEKKERTJE). Als hij het dan wel doet ligt het aan het stekkertje.
Als dat allebei niet helpt moet het wel aan de ECU liggen. Niet dan?
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb van alles geprobeerd en kwam er daarna achter dat er een kabeltje verkeerd zat.
Er zijn 2 precies dezelfde connectors op 2 verschillende kabels. Ik had deze verkeerd om gedaan (ze pasten ook precies).
Dus misschien als je deze omwisselt is het voorbij.
Een connector was in ieder geval van de klopsensor, de andere durf ik niet te zeggen (Maar die zien er precies hetzelfde uit)
Ze zitten beide aan de achterkant van het blok en lopen omhoog richting het kvs tankjeIk miste ook een geschakelde plus. Mijn bougies vonkten niet, brandstofpomp werkte niet en mijn toerentalsignaal werkte niet.
En hij startte op dat moment ook niet.
Hoop dat je hiet wat aan hebt
Heb ik weer wat geleerd :wors
25 januari 2013 om 17:10 In reactie op: Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor #18080954Maar het rare is dat ik al een andere werkende sensor geprobeerd heb en toen gaf hij ook geen temperatuur aan.
In een andere auto wel met beide sensors.
En de draad verkeerd om kan ook niet , want dan kom je niet uit met het klipje van het stekkertje :jerry
Ik denk toch dat het aan de kabels moet liggen. En anders de ECU ? :hmmz
Heb trouwens de beide pinnetjes van de stekker doorgemeten , maar daar kwam maar op èèn pinnetje voeding door. Dus op de andere zou alleen massa moeten zijn? Of komt daar ook voeding daar?
Ik had een massa en een plus kabel samen gelegd haha :jerry
Werken de injectors op massa? (brandstofpomp wel als ik het geod heb)
Ik zou anders ook niet weten waar die kvs heen gaat , zal van t weekend nog eens kijken of hij ergens lekt.
Morgen worden m’n bumpers , sideskirts etc opnieuw gespoten. En de krasjes en lichte plekjes bijwerken (kleine beginnende oppervlakte roest) :agent
Door een kortsluiting is de brandstofpomp constant benzine door gaan duwen. Deze is door de injectors boven op de zuigers gekomen. Toen de zuigers en de inlaatbuizen volledig vol met benzine stonden , kwam de benzine uit de aanzuigbuis van de luchtfilterbak :jerry
Heb daarna eigenlijk niet nagedacht , en hem toch een keertje aangeduwd haha.
En volgens mij heeft hij toen wel ergens wat benzine doorheen geduwd.Het lijkt me dat hij eerder de koppakking eruit duwt dan dat een drijfstang verbogen is. Of niet dan?
Volgens mij zijn dat allemaal van die doppen die overal nagemaakt worden (china,taiwan) , maar niet PRECIES hetzelfde zijn. Als er dan toevallig bij de sluiting een klein verschilletje zit , kan het al dat hij gaat trillen of lekken. :thumb
Terwijl ze net zo duur zijn als bij de Dealer
Een vriend heeft me een paar meter aangeduwd , en toen heb ik 1x de koppeling los gelaten in de versnelling. Ik voelde wel iets raars. Maar als het echt ernstig was zou hij niet meer zo LEKKER rijden denk ik :jerry
Koppakkingje zou me logischer lijken dan een verbogen drijfstang
Die doppen zijn gewoon klote!
Heb ook een jaar met een half lekkende en tikkende oliedop rondgereden. Heb na paar maanden een dun stukje plastic onder de rubberen ring gedaan. Zo klemde hij zich echt vast en lekte niet meer. Had op dat moment al 4 nieuwe doppen gehaald (Allemaal bij Heuts , soort Brezan) :jerry
Daarna een dop bij de Opel-Dealer gaan halen , en deze paste perfect. En hij lekte of trilde nooit meer.
Of haal je een originele op de sloop , maarja voor dat geld kun je beter een nieuwe halen (7,50€) :thumbup
Heb hem gisteren al vervangen.
Zaten toch wel wat kleine ijzer schaafseltjes in na 1000km :jerry
Heb de auto een half uur laten staan zodat de meeste olie naar beneden is gezakt , daarna leeg gelaten. En nog een half uur laten staan met de carterplug eraf. Daarna bijgevuld met 5w40 Castrol Magnatec
Maar ik zag wel dat er hele dunne waterige vloeistof uit het oliefilter kwam. En het kvs tankje was ook alweer leeg. (heb het systeem goed ontlucht)
Misschien de koppakking lek door de ‘hydrolock’ ? (Zie andere topic)
24 januari 2013 om 14:56 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094513Vandaag de 10w40 eruit gehaald na de 1000km :jerry
Nu maar Castrol Magnatec 5w40 erin gedaan , loopt opzich wat lekkerder (en minder slijtage) bij koude motor.
Maar toen ik mijn oude oliefilter eraf haalde zag ik dat er lichtbruine hele dunne vloeistof uit liep. Het leek wel water. En tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn kvs-tankje leeg was , je zag de kvs nog net onder in het pijpje zitten (ja , hij is ontlucht en daarna bijgevuld):jerry
Zou het misschien kunnen dat de koppakking gesneuveld is door die hydrolock?
En dat daardoor ook de compressie minder is ?Weet iemand toevallig of ik de motor moet flushen als ik van 10w40 naar 5w40 ga?
Oke dan ga ik denk ik toch voor de castrol.
Die Mobil new life 0w40, is dat niks?
Of is die veel te dun?Over die castrol, er bestaat magnatec en edge.
Welke is beter? Wat zijn de verschillen?23 januari 2013 om 11:46 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094512Als de olie toch niet boven de 80graden komt, kan ik hem toch niet doortrekken.
Of is dit al redelijk veilig bij 70 graden? (3500-4750 toeren)
Heb even het internet afgezocht naar wat verschillende olie merken
Bij de product adviezen van de verschillende site’s staan ook allemaal verschillende olieën
Mobil.nl
1.Mobil 1 New Life 0W-40 (a)
2.Mobil Super 2000 X1 10W-40Castrol
1.Castrol EDGE 5W-30
2.Castrol EDGE 10W-60
3.Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
4.Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
5.Castrol Magnatec 5W-40 C3Kroon:
1.Helar 0W40
2.Emperol 5W40
3.Asyntho 5W30Shell
1.Helix HX7 C 5W-40 or HX7 10W-40 (a)
2.Helix HX5 15W-40Ik denk dat die Castrol Magnatec 5w40 het beste is voor mijn blokje :jerry
Of de Mobil New Life 0w40.
Meerdere kortere stukken , vaker koude start.Hoe denken jullie erover?
23 januari 2013 om 09:06 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094510Bedankt Willem , dan ga ik hem ook maar eens rustig tot de 3000rpm laten komen met koude motor :thumb
Heb gisteren nog een stuk gereden van 50 a 60km.
-Eerste stukje 2km binnendoor
-Daarna snelweg gepakt
-Eerste 5 a 10km 90-100km/h
-Daarna 25km wisselende snelheden tot 130km/h
-Daarna afslag gepakt , en 30km binnenwegen gepakt(50-80km/h)Toen ik thuis was en hem neer heb gezet zat de olietemperatuur nog niet aan de 80 graden. De temperatuur steeg wel als ik in de bebouwde kom wat later ging schakelen , en meer toeren ging maken. Maar als ik dan daarna weer 80 in de 5 OF 110 in de 5 reed , zakte de temperatuur weer lichtelijk.
Kan het dat de olie bijna niet boven de 80graden komt in de winter ?
Dat het gewoon te goed word gekoeld door de rijwind?
Het zal natuurlijk ook wel meespelen dat ik niet zoveel toeren maak nu als normaal.Heb inmiddels 750km ingereden met Genuine 10w40 van GM.
Maar nu ben ik toch aant denken om over te stappen op 5w40 van CastrolKan dit zomaar ? Of moet ik eerst een motorflush doen?
22 januari 2013 om 17:07 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094508Heren,
Hartelijk bedankt voor al jullie inputDe corsa loopt inmiddels weer. En beter als ooit tevoren :jerry
Er zat toch een kabeltje verkeerd aangesloten :wub
Het waren exact dezelfde connectors etc , maar toch zaten ze verkeerd.
Volgende keer toch maar weer stickeren die kabeltjes (ALS ER NOG EEN VOLGENDE KEER KOMT :jerry )Heb de compressie niet meer na gemeten na de eerste keer meten. Maar hij blaast weer als vanouds king: Komend weekend nadat ik 1000km gereden heb , de compressie nog maar eens meten.
Heb ondertussen al 600km ingereden in 5 dagen hahaha. :thumb
Van het weekend ook maar even een olietemperatuur-metertje gekocht. Wist niet dat de olietemperatuur zo langzaam stijgt (Nu zal ‘het weer’ ook wel mee spelen natuurlijk). Heb ik mijn oude blok toch wel afgeragd als ik er zo over nadenk. Zodra de KOELVLOEISTOF-Temperatuur ook maar aan de 90 graden was begon ik al tot de toerenbegrenzer door te trekken :jerry
Hoe rijden jullie normaal het blokje warm ?
-Mijn manier van warm rijden
s Morgensvroeg (zeer koude motor – VORST) Niet boven de 2500rpm – zeer weinig gas geven
Olietemperatuur 60graden – Niet boven de 3000-3200rpm – al iets meer gas geven
Olietemperatuur 70graden – Niet boven de 4000rpm – halfgas ongeveer
Olietemperatuur 80graden – Blazen met dat ding (Bij inrijden natuurlijk niet ;) )Als ik alleen maar onder de 3000rpm rijd komt hij na 50km nog niet boven de 70graden :shock:
22 januari 2013 om 16:52 In reactie op: Opcom geeft — aan bij Inlaatlucht temperatuur sensor #18080952Nadat ik mijn gereviseerde motor heb ingebouwd dacht ik wel dat het over was met de lichte stotter. Maar hij is er nog altijd :jerry
Alle sensoren etc zijn schoongemaakt , en alles werkt naar behoren.
BEHALVE
Nog altijd geen temperatuur op de inlaatlucht-temperatuur-sensor :swear
De sensor krijgt gewoon 4,2v als de wagen loopt , maar ik zie geen temperatuur op de opcom.
Er lopen 2 kabels naar de sensor toe. Ene die hem stroom geeft , en een kabel massa. (Als ik het goed heb)Heb al in meerdere elektrische schema’s gekeken , maar nergens staat de Inlaatluchttemperatuur sensor beschreven :swear
Stuurt hij via de massa de temperatuur door ofwat?
Waar lopen de 2 kabels van de inlaatlucht temperatuur sensor heen ?(ECU?)17 januari 2013 om 07:49 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094507Ik kijk straks eens naar die geschakelde plus.
Zijn dat twee 1polige stekkers? (zwart)
Want er zitten 2 verschillende zwarte dunne 1 polige. Misschien dat deze verkeerd om zitten.
Bedankt voor jullie info en hulp
17 januari 2013 om 06:19 In reactie op: Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar #18094505De corsa LOOPT weer ;)
Er mistte dus ergens een geschakelde + (waarschijnlijk doorgebrand met die kortsluiting)
En daarom kreeg hij geen benzine, en vonkte hij niet.
Nu heeft die monteur een paar dingen door gemeten etc etc. En niet veel rare dingen gevonden.
Hij heeft nu dus een kabel gelegd langs de relaiskast (passagierskant) , langs de computer naar de brandstofpomp en de voeding van de bobine. Hij loopt dus weer
Nu heb ik hem gisteren uitgelezen, en ik krijg 4 foutcode’s.
#toerentalsignaal – niet juist
#immobilisar – geen signaal
#klopsensor – geen signaal
#brandstofpomprelais – zwakke spanningDaar zouden dan eigenlijk ook nog 2 foutcodes bij moeten komen als hij die kabel niet had gelegd
Mis ik niet ergens een geschakelde plus? En dat daarom al die fouten tevoorschijn komen (benzine aanvoer en het niet vonken meegerekend)
Wie heeft een idee wat ik nog na kan kijken?
Ik ga straks even de voedingen meten van al die sensoren die foutmeldingen geven.
Waar zit de toerentalsensor ergens bij men x16xe?
Bedankt voor de hulp
-
AuteurBerichten