EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 576 tot 600 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Lager zit vast op achteras CORSA B #17959921

    iemand?

    In reactie op: X16XE tunen #17892387

    @McKaamos wrote:

    @trashmetal wrote:

    een mantzel is beter
    omdat de lexmaul gebruik maakt van het originele inlaat traject

    Mantzel verplaatst de gasklep naar de bijrijderskant idd, zodat de lange slang niet meer gebruikt hoeft te worden.
    Lexmaul houd em op de originele plek waardoor het traject lang blijft en het effect minder wordt. Dat scheelt gekloot met draden verlengen enzo (o.a. gasklep sensor (electrisch) en gasklep verwarming) (koelwater slangen), maar is dus wel minder effectief.

    @EdGSI wrote:

    Iemand ervaringen met zon lexmaul ding op een x16xe?
    Of dan beter zo’n mantzel halen 2dehands ?

    Ik zag op Ebay ook zon lexmaul groep a uitlaat compleet voor 393€
    Is dat veel geld of valt dat vies mee?

    Compleet? gebruikt neem ik aan?
    Want nieuw heb je voor dat geld alleen een spaghetti in Groep N.

    Of is het misschien een complete Catback? Dat is geen complete uitlaat, maar een compleet systeem vanaf de katalysator naar achteren.
    Wat trouwens ook niet gek is om te doen.

    Uitlaat zonder katalysator volgens mij. 393€ kost hij op ebay.de (Lexmaul gruppe A)

    Ik zie daar vaker zeer goedkope dingen. Remschijven / blokken voor + achter 100€
    Laatst 2 lagers gekocht voor 5€ (20€verzendkosten).

    Heb trouwens die rechte pijp ipv de katalysator erop gezet. Je merkt het wel.
    Hij trekt wat vloeiender laag in de toeren. En een leuk geluidje :)
    Haalde de 0-100 in 8,5 seconden :)

    Met kerst eens kijken voor zon mantzel powerbox:)

    Ik veeg hem niet altijd de toerenbegrenzer in king: Probeer rond 5500rpm te schakelen valt hij precies terug op 4000rpm (max koppel gebied)

    In reactie op: X16XE tunen #17892386

    @McKaamos wrote:

    @trashmetal wrote:

    een mantzel is beter
    omdat de lexmaul gebruik maakt van het originele inlaat traject

    Mantzel verplaatst de gasklep naar de bijrijderskant idd, zodat de lange slang niet meer gebruikt hoeft te worden.
    Lexmaul houd em op de originele plek waardoor het traject lang blijft en het effect minder wordt. Dat scheelt gekloot met draden verlengen enzo (o.a. gasklep sensor (electrisch) en gasklep verwarming) (koelwater slangen), maar is dus wel minder effectief.

    @EdGSI wrote:

    Iemand ervaringen met zon lexmaul ding op een x16xe?
    Of dan beter zo’n mantzel halen 2dehands ?

    Ik zag op Ebay ook zon lexmaul groep a uitlaat compleet voor 393€
    Is dat veel geld of valt dat vies mee?

    Compleet? gebruikt neem ik aan?
    Want nieuw heb je voor dat geld alleen een spaghetti in Groep N.

    Of is het misschien een complete Catback? Dat is geen complete uitlaat, maar een compleet systeem vanaf de katalysator naar achteren.
    Wat trouwens ook niet gek is om te doen.

    Uitlaat zonder katalysator volgens mij. 393€ kost hij op ebay.de (Lexmaul gruppe A)

    Ik zie daar vaker zeer goedkope dingen. Remschijven / blokken voor + achter 100€
    Laatst 2 lagers gekocht voor 5€ (20€verzendkosten).

    Heb trouwens die rechte pijp ipv de katalysator erop gezet. Je merkt het wel.
    Hij trekt wat vloeiender laag in de toeren. En een leuk geluidje :)

    Haalde de 0-100 in 8,5 seconden :)

    Met kerst eens kijken voor zon mantzel powerbox:)

    In reactie op: X16XE tunen #17892380

    Iemand ervaringen met zon lexmaul ding op een x16xe?
    Of dan beter zo’n mantzel halen 2dehands ?

    Ik zag op Ebay ook zon lexmaul groep a uitlaat compleet voor 393€
    Is dat veel geld of valt dat vies mee?

    In reactie op: X16XE tunen #17892375

    En dan ben ik 5000€ lichter haha :jerry

    Eens kijken binnenkort voor zon powerbox.
    Zag hier op het forum ene te koop 2de hands (325€ mantzel)
    Maar zag gisteren op ebay zon lexmaul ram induction voor 395 (NIEUW)

    Iemand ervaringen met zon lexmaul ding?

    In reactie op: X16XE tunen #17892370

    Afgelopen zaterdag een sprintje gehad. En wel vol vertrouwen dat ik hem eruit zou rijden.
    Wordt ik gewoon 2x weggereden door een Honda Civic 1.5 (Niet de vti/vtec versie) 90pk.

    Hij had wel wat aangepast aan zen civic. Andere injectoren van een coupè en een katvervanger. Daarentegen heb ik een spaghetti spruitstuk + standaard 15pk meer.

    Gisteren heb ik me dus ook maar een katvervanger besteld. Had gehoord dat je dit toch wel merkt.

    Hoeveel pk winst pak je normaal met zon katvervanger op een x16xe i.c.m een spaghetti spruitstuk ?

    Mijn spaghetti bestaat trouwens uit 2 delen. En hij lekt een beetje waar dat deel samen komt. Wat kan ik hieraan doen ? Dit aan elkaar lassen zodat het niet meer lekt?
    Spaghetti hoeft er toch eigenlijk nooit meer af.

    In reactie op: X16XE Vraagbaak / Handboek #17809341

    iemand?

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892457

    Kun je de kleprubbers zelf vervangen? Of is dit niet te doen voor een beginner?

    En wat kost het normaal om dit te vervangen ongeveer ?
    En wat kosten de rubbers zelf?

    Ga dadelijk eens die carter ontluchting na kijken. En dan laat ik nog wel even iets weten.

    Maar ik denk dat ik er nu niet meer achter ga komen waar het lekt , want hij verbruikt niks meer sinds die antilek motorolie.
    Beter de olie eruit laten , en doorspoelen met zon spul en nieuwe olie erin? (Zonder antilek)
    Dan zie ik tenminste daarna of hij verbruikt :jerry

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892453

    maar nu weet ik wel zeker dat hij niet zoveel olie verbruikt , maar dat hij zoveel olie lekt? Of niet?

    En er ligt eigenlijk nooit plasjes onder de auto smorgens , dus kan het dan dat hij lekt onder het rijden? En lekt hij dan ook meer bij hoge toeren(meer druk)?

    Dat denk ik toch dat een pakking ergens na de galemiezen is , of niet?

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892449

    :jerry Hey

    Ik heb zondag bij de shell een flesje ‘antilek motorolie’ van blue coral gehaald a 10eu.
    Dat zondag erin gekegeld , en na 700km heeft de auto nog helemaal geen olie verbruikt. Peilstok staat al sinds zondag op de zelfde hoogte. Terwijl normaal allang de helft van de olie op was bij 600km.

    Ik zal het nog eens even aankijken. maar het verbruik van olie is tot nu toe nog altijd veel minder dan eerst.

    In reactie op: X16XE tunen #17892366

    iemand? :wtf

    In reactie op: X16XE tunen #17892365

    Spaghetti erop gezet. En net een stuk gereden. Je merkt wel een beetje verschil maar niet echt dat je zegt wow :jerry
    Hij trekt nu wel wat beter vanaf 3000rpm :)
    Het lijkt wel alsof hij meer rammelt bij het spruitstuk/motor king: Misschien morgen nog eens de bouten een beetje aandraaien.
    En zorgen dat tussen de kat & spruitstuk helemaal niks meer lekt. Er lekte een heel klein beetje lucht langs dus.

    Ik denk niet dat ik die powerbox erop ga zetten, dan moet ik hem steeds rond de 5500rpm knalle.
    Lijkt me niet echt verstandig met dat blokje van me. Dat erg vettig was van de onderkant(Olie). Daarom verbruikt hij zoveel olie;)
    Weet iemand misschien waardoor dat kan? Ik hoorde over onderdruk?(Foto’s in andere topic ‘x16xe ruikt raar na doortrappen’)

    Heeft het zin om de ecu nog te laten tunen ivm spaghetti ? En levert dit nog dan wat extra’s op?
    Wat wordt er dan precies gedaan ? En wat zijn de voordelen / nadelen ervan?
    En heeft het dan ook misschien zin om de open luchtfilter erop te zetten als de ecu getuned wordt?
    Of levert dit helemaal niks op? Het geluid is niet sjiek dus daar zou ik het niet voor doen ;)’

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892446

    Nee ga niet naar sevenum

    Bij deze even wat foto’s

    Het is nog niet zo erg dat er druppels uitstromen. Maar het zal niet gezond zijn.

    Hoorde iets van onderdruk? Is daar iets aan te doen?

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892444

    Was net uitlaatspruitstuk eraf aant halen. Toen zag ik dat de hele onderkant van het blok best wel onder de olie zat.
    Niet dat er druppels vanaf liepen ofzo , maar het zag er erg vettig uit.

    Misschien een paar dingen wegstrepen/bijzetten waar het aan kon liggen?;)

    Ik heb geen idee?

    In reactie op: Corsa B GSI 16-16v bwj ’98 stationair probleem….HELP #17903729

    EGR-Klep vervuild / kapot

    Hoop maar dat hij vervuild is dan kost het niet zoveel. Nieuwe EGR-Klep betaal je toch al gauw 100€ of meer.

    Heb dat laatst ook gehad met die van mij. Ik had er ook last van als ik 80km in de 5 reed (2300toeren) dan begon die te stotteren en als ik de koppeling intrapte , zakte toerental weg en viel motor uit.

    Hij zit onder het inlaat spruitstuk boven de startmotor.
    Ik heb het laten doen bij iemand voor 50€ :thumb
    Zelf is dit echt een rotklus om te doen hehe

    In reactie op: X16XE tunen #17892340

    Je ziet vanzelf waar je in de knel komt ;)
    ja dat zal best haha.

    ik ga er vrijdagavond aan beginnen en het moet zondag af zijn, dus mag hopen dat ik dan nog niet nog altijd in de knel zit. ;)

    Zit er trouwens merkbaar verschil tussen die merken?
    Heb nu een nieuwe TA-Technix Spaghetti Spruitstuk besteld.

    Misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft?;)

    In reactie op: PLAATS HIER JE HOW TO’S! #17379839

    Iemand kleine handleiding/how to voor :

    Het eropzetten van een spruitstuk bij corsa b GSI? :jerry

    In reactie op: X16XE tunen #17892345

    Kan ik hem van boven erop zetten ? ja he?

    En moet de uitlaat ook eraf?
    Heb dit nog nooit gedaan haha

    En moet de koelvloeistof shizzle ook eraf? Of iets anders ?
    Of gaat dit allemaal zonder dingen eraf te halen bij de X16XE?

    In reactie op: X16XE tunen #17892334

    Ga me vrijdag een spaghetti spruitstuk halen.
    Is dit een beetje te doen dat erop zetten van het spaghetti spruitstuk?
    Of is dit echt kutwerk?
    En zijn er bepaalde dingen die losgehaald moeten worden?

    Iemand misschien ergens een how-to? :jerry

    In reactie op: X16XE tunen #17892360

    @Wim
    Hoe kan ik die carterdruk dan controleren ? Waarmee ? :jerry
    Ben niet zon techneut haha :angel

    In reactie op: X16XE tunen #17892356

    Ja dat vind ik nu het mindere aan die X16XE van me. Altijd maar boven de 4000rpm om een beetje van de plaats af te komen.
    En als je dit constant doet haal je net 400km met een 45liter tank. :shock:

    Laat die andere versnellingsbak dan maar zitten. Heb ook geen duizenden euro’s te spenderen. king: En als ik jou zo hoor ben ik dadelijk 3500€ euro kwijt haha.

    Ik zal eerst eens iemand laten kijken waar dat van dat oliezuipen aan ligt. Zal ik dat eerst eens verhelpen:)
    En dan eens kijken voor spaghetti & powerbox, en daarna gelijk laten chippen neem ik aan?;)

    Hopen dat hij dan wat sneller aan de 100 zit;) Haal het nu net in 9,7 seconden

    Bedankt voor de info :thumbup

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892441

    @Wim
    Ik ruik het niet aan de uitlaat ;) ik ruik het in de auto als ik ben aant rijden.
    Kachel etc staat altijd gewoon uit dus dat kan het niet zijn.

    Het komt echt onder de motorkap vandaan denk ik haha:p

    In reactie op: X16XE tunen #17892352

    Njah ik ben niet zo technisch dus ik zie mezelf nog geen ander blok erin bouwen. En om het te laten doen ergens ben je ook aardig wat geld kwijt volgens mij.

    Dus dat zie ik nog niet gebeuren king: Of er moet een grote financiele meevaller zijn maar die zijn er niet vaak haha

    In reactie op: X16XE ruikt raar na doortrappen #17892438

    Koppelinglucht zowiezo niet , ik weet hoe die ruikt ;)

    Hij verbruikt opzich wel veel olie , misschien dat het daar ergens aan kan liggen?
    1liter op 1200km is vrij normaal de laatste tijd :swear

    Ik woon in Geleen , dicht bij maastricht in de buurt. Maarja je ruikt het niet altijd.
    Je mag best een aantal uren bij me in de auto zitten maar denk niet dat je daar trek in hebt;)

    In reactie op: X16XE tunen #17892350

    Gaat hij dan ook harder qua topsnelheid ? of valt dat wel mee?
    Hij tikt nu net niet de 200 aan. En hij trekt nou al best redelijk van de 145 tot 185 in de 5 :)

    Maakt het niet uit dat het blok al 175000 gelopen heeft?

    En moet de ECU dan ook anders afgesteld worden ? of is dit niet nodig?
    Zo ja , hoe en waar kan dat ?;)


    @McKaamos

    Hij verbruikt aardig wat olie ! een liter olie op 1200 km ongeveer. Ik las wel eens op fora dat dit schijnbaar vrij normaal was bij opel (corsa gsi). Maar dat is dus schijnbaar niet normaal volgens jou :P

    Waar kan dat aan liggen dan? Heb niet zoveel verstand van sleutelen haha

25 berichten aan het bekijken - 576 tot 600 (van in totaal 607)