Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@astraTD wrote:
@McKaamos wrote:
Voordeel van de duurdere is ook dat je er daadwerkelijk je arm op kan laten rusten.
Die goedkopere zooi is puur interessant als extra opbergvakje. Als je daar even stevig op hangt is het kapot.Nee hoor, stevig op drukken houd die goed vol die goedkopere zooi. :thumbup
Nee dat is niet waar. Die dingen zijn niks waard. Heb er een maand geleden èèn gekocht bij Heuts. En na 4 dagen waren die zijvlakken al helemaal verbogen van het leunen. En je kunt ze niet eens vastzetten. :thumbdown
Als je een goede armsteun wilt moet je een Kamei nemen. Wel zeer prijzig maar dan heb je wel een ARMSTEUN. :thumbup
http://www.kameishop.nl/contents/nl/d285_B.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben vanmorgen begonnen aan de uitlaat met een prima resultaat :jerry
Heb het gewoon los gehaald en daarna gemonteerd met 2 van die pakkingen. De pakking enzo ingesmeerd met firegum en flink hard aangedraaid. Met het resultaat dat hij helemaal niet meer lekt :D
Alleen hoor je nog iets waar de 2 delen van het spaghetti spruitstuk bij elkaar komen. Maar dat moet binnnenkort aan elkaar gelast worden want dat lekt door de spleten.
Bedankt voor de tips :thumbup
En trouwens ik gebruik die veren niet want anders kan ik hem niet ver genoeg aandraaien. :hmmz
Is dat een probleem? nee toch? ;)Heb vanmiddag een nieuwe naaf besteld. (Er zit een kleine veeg in de naaf waardoor het niet HELEMAAL meer rond is)
Ook gelijk nieuwe lagers besteld dus hopen dat het probleem dan opgelost is :jerry
Bedankt voor de hulp/reacties
Had eerst mindere kwaliteit lagers erop gezet en toen gingen ze na 1000km kapot. Dus toen dacht ik dat het wel aan de lagers zou liggen dus heb toen maar dure lagers gekocht :jerry Maar die zijn ook al na de klote aant gaan dus. :puke
Ik zag net op Ebay.de een wielnaaf (achter) staan voor een corsa B voor 15€ [NIEUW]
Is dit makkelijk te vervangen?
Bedankt alvast voor alle hulp en reacties king:
@jojonopel wrote:
Altijd de lagers kompleet vervangen, cup en cone, al het oude vet verwijderen,
alles opnieuw invetten met GOED vet, bv SKF blauwe tubes, en de lagerspeling juist
afstellen !
Allemaal gedaan zoals het hoort dus daar kan het niet aan liggen. :swear
Ik zag wel een hele lichte beschadiging op de linkeras (waar je die remtrommel overheen schuift met het lager erin). Zou dat lager dan al kapot kunnen gaan ?
En moet ik dan de complete as vervangen of kan ik ook èèn kant vervangen? :wtf
De auto ligt voren wel lager bij de grond dan achter, misschien dat het daar iets mee te maken kan hebben ?
Heb hem net flink doorgeblazen op de autobaan :agent
En toen keek ik in de slang , weg smurrie :jerry
Das waar ;) Heb altijd gezegd dat ik nooit een volkswagen zou kopen, toen toch maar gekocht.
En ja dan zie je wat er van komt als je het toch doet :agentVanmorgen de klepdekselpakking vervangen. Viel reuze mee. Leuk werkje king:
Maar toen zag ik een of andere dikke buis die vanaf het klepdeksel loopt waar allemaal witte smurrie inzat.(Carterventilatie volgens mij?) Deze slang loopt tot achter in het motorblok volgens mij. Heb het uiteinde niet kunnen vinden :thumbdown
Hoe krijg ik dit schoon ? En wat is het eigenlijk?
Net even stuk gereden en goed warm laten worden. Maar zag niks meer lekken of iets dergelijks dus dat probleem met de klepdekselpakking is opgelost.
Ben toch wel benieuwd wat die witte smurrie is :hmmz
Hartelijk gefeliciteerd :afro
En niet te overmoedig raken en denken dat je alles kan :wub
Dat dacht ik ook , tot ik mijn volkswagen polo in de prak reed na 3 weken. :jerryHeb net even de plaatselijke automaterialenzaak gebeld. En ze hadden 2 klepdekselpakkingen ?
Inlaatzijde & uitlaatzijde.Ik neem aan dat ik alleen de uitlaatzijde nodig heb ? of is beide vervangen beter ? :hmmz
Ze kosten bij elkaar 60€ :shock:
Moet ik een rubberpakking of de kurkpakking pakken?
Waar kan dit dan door komen ?
*Te veel olie bijgevuld?
*Te vaak op de staart trappen ?Hij verbruikte ook redelijk wat olie , maar nu begint hij olie te lekken door de klepdekselpakking :jerry
Kan er ook zelf iets kapot zijn aan de klepdeksel ? Zo ja , waar moet ik dan op letten? :hmmz
Of wordt het misschien tijd voor een motorwissel ? :afro
Bedankt :jerry
Hoor van meerdere mensen dat je meer haalt uit een mantzel powerbox ipv een spaghetti spruitstuk.
Maar je merkt het wel een beetje. Hij trekt al redelijk vanaf 3000rpm nu, en trekt wat vloeiender door king:Ik heb die van mij voor 190€ kunnen kopen.Maar als ik er nu 400€ voor moest betalen (lexmaul), zou ik dat geld eerder spenderen aan een powerbox ;)
Spaghetti + powerbox schijnt zeer leuk te zijn :angel
Het is aardig gelukt :jerry
Hier even wat foto’s :kewlpics






Bedankt voor de hulp nog :afro
Zodra het lampje èèn keer uit was gegaan , kon ik niks meer uitlezen bij mij. (Gaf hij geen foutcode’s totdat het lampje weer ging branden)
Ik ben gewoon toen hij uitviel ergens langs de kant gaan staan met alarmlichten (NIET AAN DE SLEUTEL KOMEN), dus dan staat hij nog op contact en brandt het MM-lampje.
Dan een paperclip gebruiken en zelf even uitlezen.Hoop dat je hiermee wat kunt
Ik had hetzelfde probleem. Maar hij gaf bij mij EGR aan via uitlezen.
Heb de EGR klep toen schoongemaakt.En daarna was het probleem weg :thumbGaf hij niet meerdere code’s bij het uitlezen?
Volgens mij is dat normaal ofzo bij 16v’s :jerry
Ik had eerst een corsa 1.4 8v , en die had daar eigenlijk nooit zon last van :D
Mijn corsa b (x16xe) heeft het ook altijd als hij koud is. Beetje stotteren met koppeling etc. Zodra hij een beetje op temperatuur is doet hij weer normaal king:
Vriend van me heeft een Astra GSI (1.8 16v), en hij heeft er ook altijd last van als hij koud is. Zodra hij warm is , is het weg.
Rij wel eens af en toe in de Astra G (1.6 16v) van mijn ouders. En deze heeft hier ook last van als hij koud is.Of wil je zeggen dat al die 3 wagens wat mankeren ? :jerry
Super, bedankt.
Dan ga ik dadelijk even langs de action.
* Kunststof-primer
* Zwarte lak
* Witte lak
* Blanke lakMaar dat inlaatspruitstuk is toch van gegoten alu dan? Daar moet ik een andere primer voor hebben of ?
Zal morgen een paar fotos uploaden van men bezigheden ;)
* Middenconsole wit gespoten
* Handgrepen deur wit gespoten
* Deurpanelen wit gespoten
* Ronal velgen zwart metallic gespoten
* Witte schakelpookhoes
* Witte handremhoes
* Plasma tellers
* Op maat gemaakte GSI matten ( Passend voor corsa B):jerry :jerry
Het is de grijze volgens mij. Is een beetje vies geworden dus is een beetje zwart :jerry
Maar volgens mij is het die alu ja, kan ik dat gewoon met dezelfde lak doen ?
Of heb ik daar andere lak voor nodig?Dan rijd ik straks even langs de Action king:
Bedankt voor de hulp
Maar die ecotec kap en het inlaatspruitstuk worden toch redelijk warm.
Moet dit geen probleem zijn voor normale lak?En volgens mij is dat inlaatspruitstuk soort metaal. Durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Gisteren de 2 lagers vervangen en het geluid is helemaal weg.
Het kan toch normaal niet dat zon lager na 2000km al weer kapot is , of wel?
Bedankt voor de reacties iig :jerry
Zolang je toch zorgt dat die ring wat achter de moer zit kan bewegen met een schroevendraaier zonder moeite is het toch goed of niet ?
Dan neem ik aan dat hij vrij kan bewegen (en er niet te veel druk op komt) , of heb ik het mis?Of hoe moet ik dat anders doen ?
Heb gisteren de reserveband geprobeerd (gloednieuw pirelli band)en met die band maakte hij precies hetzelfde geluid en net zo hard. Dus denk niet dat het aan de band ligt.
Zal straks als ik in de wagen ben even een geluidfragment/filmpje opnemen.
Heb gisteren 2 kwaliteitslagers besteld voor de achterassen , die zijn gelukkig vandaag binnenkomen.
Zet ik eerst eens ene morgenvroeg erop. Als het geluid dan weg is , was t wel een heel erg slecht lager wat ik vorige keer erop heb gezet.1.Het kan toch niet dat een lager maar 2000km meegaat?
2.Of kan er iets anders scheef/kapot zijn waardoor dat lager steeds kapot gaat?
3.Kun je lagers spannen dan of wat?Bedankt alvast
Heb hem dinsdag eraf gekregen en vervangen door ene die ik nog had liggen(ongebruikt)
Maar ik hoor nog altijd dat lager geluid. Bij 40 begint het rustig , en hoe harder ik rij des te harder het geluid wordt.
Heb 2000km geleden beide lagers vervangen. Dit waren wel geen kwaliteitlagers ;) En daarna niks meer gehoord van lagergeluid. Tot vorige week , toen begon de ellende ineens weer.
Ik heb trouwens wel de as heeeel eventjes geraakt met de flex. Daar zie je een miniscuul veegje als je goed kijkt. Dat kan dat geluid toch niet veroorzaken ? Want voor dat ik dat geraakt had was het geluid er ook al.
Vanavond eens proberen met de reserve band. Als het dan weg is , ligt het aan de band/velg. Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Heb niks geraakt oid
Iemand anders een idee waar het aan kan liggen?
Het stuk met die lagerrolletjes heb ik eraf gekregen met een schroevendraaier :hmmz
Heb geprobeerd om die vetkeerring eraf te krijgen met de poelietrekker. Maar de poelietrekker die ik heb is te kort.
Weet je wel zeker dat ik met een iets langere die ring wel eraf krijg?Want met een slijptop ofzo op die ring lijkt me nou niet zon slim plan
Bedankt alvast voor de hulp:)
Oke. Zal deze week nog eens proberen. Heb me nu al weer veels te veel geergerd.
Maar dat lager hoort toch in de trommel te blijven zitten of niet ? Of moet die zich op de as vast zetten?
-
AuteurBerichten