Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb net 2 verschillende carterpannen gevonden die beide passen op x16xe / x16xel. Maar ene is met oliesensor en de andere niet.
Hoe weet ik nu welke ik moet hebben ? Die met oliesensor of zonder? :hmmz
63,5mm
Ik neem aan dat dat de standaard maat is van een groep A of niet?
Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen ;)
Ik heb al geen katalysator meer eronder. Heb een buis gekocht met flenzen op Ebay(katvervanger?). En op de kat zit volgens mij een flens en hoef pas oktober op keuring :thumb
Ik heb zelf plasma tellerschijven gekocht ;) Was eerst zelf ook op zoek naar die witte tellerplaten
Ziet nog strakker uit en kost maar 50€
Ebay.de en dan zoeken op ‘plasma tacho corsa’
Het lekt echt tussen de pakking en de klepdeksel. En die pakkingen zijn niet goedkoop haha
Als er toch een scheurtje in de klepdeksel , lekt het toch door dat scheurtje heen of zie ik dat verkeerd ?
En bij mij komt het tussen het blok/pakking/klepdeksel uit. Niet dat je zegt dat er olie uitstroomt maar soms verbrand er een druppel olie op het spruitstuk en dan ruik je dat in de auto :pukeHeb zon kaartje meegekregen waar die compressie waarden op staan.
1 : 13,5(iets erna)
2 : 12.5(iets erna)
3 : 12.5(iets erna)
4 : 12.5(iets ervoor)Jullie kunnen hier meer mee dan ik :jerry
Heb net even gebeld met de autozaak.
Ze hebben de compressie gemeten , maar die was gewoon goed.
Kan ik daar nu uit opmaken dat m’n blok etc nog goed is ? (Zuigers en zuigerveren dus ook?)Hoe kan het dan dat die klepdekselpakking alweer zweet/beetje lekt ?
Bedankt voor de hulp ;)
Wat betalen jullie ongeveer voor zon test ? :afro
Compressie test ?
En de cilinderlektest ? :angel
Dus ander blok of nieuwe auto ? :jerry
Hij rijdt wel nog altijd hard genoeg , haalt zn topsnelheid nog :kewlpics
Breng hem morgen even naar een garage , die gaan zon compressietest doen dus. Dat maar even afwachten dan :wors
Hij verbruikt ook redelijk wat olie. Dat kan er toch ook op duiden dat de zuigerveren gaar zijn?
Wat kost zon setje zuigerveren ? En is dit zelf te doen ? Of kan ik daar beter niet aan beginnen ? :sleeping
Want dan zal er ook wel een nieuwe koppaking in moeten of niet ?Weet niemand een adresje in limburg waar je de compressie kunt laten meten ?
Paar dagen geleden stond ik voor het stoplicht na een stuk autobaan. En ik zag ineens weer wat rook onder de motorkap vandaan komen. Ik maar even gestopt en gekeken.
Toen zat er dus weer een druppel bij de klepdekselpakking daar , die wat dan over het spruitstuk vloeit en begint te roken.Het kan toch niet alweer dat die klepdekselpakking lekt ? Heb hem netjes aangedraaid op 8 nm zoals Wim zei.
Bouwt hij dan te veel druk op in het blok ? En moet hij het dan ergens kwijt of hoe moet ik dat zien? :hmmz
Ik kan wel een nieuwe klepdekselpakking kopen , maar het zal toch ergens aan liggen dat hij steeds kapot gaat of niet ? Lijkt me verstandig om dat dan eerst op te lossen voordat ik dat dadelijk 10 klepdekselpakkingen versleten heb :DOok zag ik dat er een druppel aan de oliestop hing. Dus ik denk dan kijk ik even of de plug wel goed vastzit. Zit die ook redelijk los , wil ik hem vastdraaien. Draait hij zich niet meer goed vast. Schroefdraad carterpan kapot? Nieuwe cartenpan kopen ? Of kan ik dat nog op een andere manier oplossen? :angel
Hij loopt ook erg onregelmatig stationair als hij koud is. Net alsof hij de hele tijd moet hoesten haha :jerry Zodra hij op temperatuur is loopt hij stationair gewoon normaal. :hmmz
Gemonteerd :thumbup
Gaat veel strakker en scherper door de bocht king: Had niet verwacht dat je het zo zou merken
Maar een klein probleem:
De motorkap sluit niet helemaal goed meer aan de linkerkant(als je voor de auto staat). Maar het was donker dus zag niet heel veel meer.
Morgen even kijken ernaar.
Maar kun je die buis dan op de een of andere manier draaien zodat hij niet tegen de motorkap aankomt?
Of moet ik de buis zoveel mogelijk naar de rechterkant schuiven dmv die moeren ?Super. Ga ik hem dadelijk erop zetten haha.
Wou eigenlijk ook ene voor de vooras. Kwam ik daarna erachter dat er HIN achter de advertentie stond haha.
Schijnbaar dus toch de veerpootbrug gekregen voor de vooras :jerryBedankt heren :thumbup

heb hem net snel even voor op de punten gelegd waar hij vast zou moeten en volgens mij past hij voor ook :hmmz
Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. In de advertentie staat ‘hinterachse’ , en dat betekent nog altijd achteras volgens mij :kewlpics
Heb net even gekeken en èèn kant van het interieur eraf gedraaid. Maar kan nergens bouten oid zien waaraan ik hem vast zou moeten schroeven. En als ik hem op de langste stand zet haalt hij het ook niet van de ene naar de andere kant.
Heb ik dan ene voor onderop de achteras ? Hoe moet ik die dan vastmaken ? king:
Volgende keer maar beter gelijk de goede bestellen haha :jerry
Dus die interieurkappen in kofferbak moeten er wel af ?
Ja hier zitten harde plastic interieurkappen voor. Passen deze er dan ook niet meer in ?;)
Of kan ik hier langs af werken? Zal wel van niet he?
En als ik ze eruit haal, ziet ook natuurlijk niet echt sjiek uit ;)Ik las wel ergens op een duits opel forum dat die die veerpootbrug vast boren aan de carosserie.
Maar dat hoeft dus niet, die kun je dus net zoals voor op de veerpoten zetten?Heb de remleidingen ontlucht en nu remt hij weer. Zelfs beter dan eerst :thumbup
Bedankt voor de hulp
Wat moest ik toch zonder het opelforum? ;)
Je moet dit volgens mij wel kunnen spuiten. Maar ik kom nog al vaak met die lip tegen een drempel en als je ze dan gespoten hebt , brokkelt de verf ervan af denk ik :thumbdown
Of je moet hem niet te veel verlaagd hebben, dan zal het wel goed blijven :thumbup
?
Ik vraag me af hoe er eigenlijk lucht in kan komen als ik geen enkele leiding oid los heb gehad?
Ik kwam wel met een remsegment tegen de remcilinder aan bij het monteren van de segmenten. Daardoor schoot aan èèn kant dat rubber dopje eraf. En lekte een beetje olie. Heb dat rubber dopje er weer gewoon opgeduwd. En er lekte (toen) niks meer uit.
Of kan daardoor al lucht in de leiding gekomen zijn?Bedankt voor de hulp :wors
Hoef ik alleen maar de kant te ontluchten waar ik de segmenten eraf heb gehad ?
En hoe moet het ?
De nippel los draaien , slangetje erop. En iemand laten pompen met het pedaal tot er geen lucht meer door het slangetje komt?
Wou het door kwikfit laten maken , maar ze hebben maandag pas tijd dus dat wordt al niks.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen :jerry
Heb het Haynes Corsa B boek maar daar staat alles in het engels dus is niet zo fijn :angel
Hoe doe je die remmen stellen dan ?
Straks maar even kijken of hij nog vloeistof lekt. En anders nieuwe remcilinder halen.
Hoe ontlucht je de remmen dan ?
Heren,
Heb gisterenavond laat om 21:00 mijn naaf nog gekregen. Toen alles weer op gezet. En toen kwam ik per ongeluk met een remsegment tegen de remcilinder aan. Waardoor dat rubbertje even eraf ging en er een beetje olie uit lekte. Dit weer erop geduwd en gewoon verder gegaan.
Daarna stukje gaan rijden en toen kwam ik erachter dat hij niet meer fatsoenlijkt remt. Als ik een paar keer pomp voordat ik rem , remt hij goed. Maar als ik een stukje rij en dan ineens wil remmen kan ik het pedaal tot onder induwen en remt hij dus niet goed.
Wat moet ik doen? Wat heb ik fout gedaan? :wtf
Of is die remcilinder kapot omdat dat rubbertje eraf geschoten is?Net even de naaf eraf gehaald achter.
En er zit een veeg in plus meerdere krassen op het vlak waar het lager overheen loopt.
Kan dit de oorzaak zijn van het defecte wiellager steeds?Ben nu aan het wachten op mijn pakketje :???: Hopen dat hij komt vandaag anders heb ik voor niks verlof gevraagd. :jerry
Die Led Smoke vind ik zeer strak :thumbup
Ik heb zelf mijn originele lampen gespoten met backlight spray. Waardoor ze zwart zijn maar er komt toch licht doorheen.
Mag wel eigenlijk niet van oom agent , maar ben nog nooit aangehouden daardoor. :agent
Kom ook niet door de keuring heen , maar daarom heb ik hier een ander setje lampen voor de keuring.
Ziet wel strak uit :angel -
AuteurBerichten