Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb nog eens goed gekeken naar de mantzel handleiding. En heb nu alle slangetjes e.d goed aangesloten. Hij loopt goed stationair. En rijdt zeer goed :jerry
Na de 5500rpm gaat hij echt als een dolle de toerenbegrenzer in , dus tijd voor de chip :D
Ik heb alleen nog de dunne slang van de carterontluchting los liggen. Die heb ik verlengd en in de buurt van de luchtfilter gelegd.Maar nog niet aangesloten , moest even rijden :ass . Ik heb gelezen dat ze hier ook weleens zon catchtankje aanhangen ? Kan ik dit ook doen ? Of zijn er makkelijkere manieren ? :hmmz
Zojuist gegegen nadat we de hele dag aan de mantzel powerbox bezig zijn geweest.
Hij loopt in ieder geval. Maar als ik flink gas geef op de mantzel powerbox (bij stationair) , en ik laat het gas los. Dan valt hij uit.
Heb ik misschien zon vacuum slangetje verkeerd aangesloten? Zal zo even wat foto’s posten hoe het zit bij mij.
En zo eens even een stukje rijden :jerryZojuist alles eraf gekregen. Inclusief de zwarte buis :jerry
Wat een karwei haha
We gaan zo beginnen met opbouwen. Zijn er nog dingen die ik niet heb en nog nodig heb? (wat jullie toevallig weten)
Want om 17:00 zijn de winkels dicht en anders kan ik niks meer halen als ik nog wat tegenkom vanavond/morgen.
Geen extra stukken slang / koppelstukjes oid nodig?Bougies? Welke bougies moeten er dadelijk in ? Of valt er nog een dag mee te rijden met die bougies?
Niemand?
Heb zojuist de powerbox binnen gekregen.
Heb even de handleiding op corsa-novatuning doorgelezen. En ik zie dat er op mijn mantzel powerbox bij de meeste rechtse nippel geen 2de kleine nippel zit waar het slangetje opzit daar naar de sensor van koelvloeistofpeil loopt?
Hoe kan ik de koelvloeistof het makkelijkste eruit laten ?
En de plug voor de carterontluchting zit er niet bij. Hoe kan ik dit oplossen ?
Hoort er ook een dikke slang bij te zitten ? (Die wat op de dikke slang van de karterontluchting komt) of is dit alleen maar nodig i.c.m met die plug?
Het witte koppelstukje zit er niet bij + slangetje (voor koelvloeistof). Kan ik gewoon zelf zon koppelstukje & slangetje kopen en gebruiken ?
Er zit ook geen stofachtige slang (huls) bij die vanaf de powerbox naar de hoofdremcilinder loopt. Kan ik hier gewoon een standaard slang voor gebruiken ?
Hoop dat jullie me kunnen helpen :jerry
Ben vandaag even op de sloop geweest. En heb me een luchtslang van een corsa 1.4i (volgens mij) afgepakt. Is ongeveer even lang als de slang wat nu zichtbaar is bij mijn x16xe :thumb
Dat is lang genoeg toch?
En gelijk ook even een TID-Display meegenomen. Mijne deed het niet meer :jerry
Wat wordt er eigenlijk nog meer met zon chip op maat veranderd ?
De toerenbegrenzer wordt verlegd , maar wat wordt er nog veranderd ?
Ik heb geen flauw idee en ben wel benieuwd ;)Kan ik het originele luchtfilterhuis laten zitten als ik een powerbox eropzet?
Gaat hij door de powerbox onderin echt veel minder trekken ? En wat noemen jullie onderin ? Tot 3000rpm?
En trekt hij na de 5500rpm nog harder door ? Of trekt hij gewoon vloeiend van de 4000-6500/7000rpm ?Kan ik het originele luchtfilterhuis laten zitten als ik de powerbox eropzet?
En aan wat voor een vermogen moet ik denken ?
*Spaghetti spruitstuk
*Katvervanger
*Groep A Uitlaatsysteem
*Mantzel125-130pk? :hmmz
Heb zojuist een powerbox besteld via de link die ik doorgestuurd had :angel
Er staan alleen maar goede recensies bij de verkochte powerboxen :thumbup Dus denk dat het wel te vertrouwen is. En als ik niks geleverd krijg, trek ik het geld gewoon terug.
http://www.ebay.com/itm/OPEL-VAUXHALL-MANTZEL-PERFORMANCE-MANIFOLD-POWERBOX-20HP-/120841713002?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6689536169600874765#ht_1355wt_1059″ onclick=”window.open(this.href);return false;
275€ gloedjenieuw
Alleen het wordt verzonden uit Ankara :wtf Maar ja je kan met paypal betalen dus…
Vandaag carterpan & klepdekselpakking vervangen.
Carterpan vast gezet met 12nm. Kom ik eracher dat er 2 van de 15 bouten doordraaien :argue
Daarna klepdeksel maar gedaan. Klepdeksel vast gezet met 8nm. Kom ik er dan acher dat linksonder zich ook niet vast draait :argue
Hoe kan ik dit oplossen ? Of kan ik beter even naar een garage gaan waar ze me dit goed fixen? :swear
Maaaar…..
Hij lekt in ieder geval nergens meer haha :jerry
Ik ga morgen beginnen aan het vervangen van de carterpan.
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden ?
Heeft iemand de aanhaalmomenten voor de carterpan ?
Wat komt er aan de zijkant van de carterpan(waar die 2 sleuven inzitten)?Waarschijnlijk hoeft alleen maar de voorpijp eraf he? :hmmz
Ruilen voor een Groep N Jurgen ? ;)
Het is ook misschien wat te licht voor een groep a (spaghetti/katvervanger). Dadelijk als er een powerbox op zit heeft hij toch al gauw meer power :jerry Het geluidje is wel zeer leuk :thumbup
Corsa B GSI [x16xe] – 183.000 vandaag gehaald :thumb
Heb het opzetstukje vandaag vast laten lassen aan de middemdemper.
Hij maakt wel een lekker geluidje nu en lekt nergens meer :thumbMaar ik heb het idee dat hij minder hard trekt dan met de originele pijp. Kan dat ? :hmmz
Of verwacht ik gewoon te veel vermogen door dat geluid? :wtfHij zit er goed op. Wat een geluid :shock: en meer koppel na 5500RPM :thumb
Het lekt nog een beetje , morgen naar een autogarage hier in de buurt.
Die gaan dat air-intake stukje even vast lassen op de middemdemper , zodat ik hem kan vast zetten met 1 klem ipv 3 klemmen :jerryHoop dat morgen het geluid wat minder is , en het vermogen nog meer haha :thumbup
Ben bij Heuts geweest. Die jongen heeft me een rvs stuk meegegeven voor air-intake gebeuren. Dat oploopt van dun naar dik.
Heb hier een stuk vanaf geflext , en ingeslepen van allebei de kanten zodat daar uitlaat klemmen overheen komen.
Ga zometeen proberen hem helemaal fatsoenlijk eronder te krijgen :jerry
Wat een pijp , wat een kanon haha. Daar zal me wel een geluid vanaf komen :thumb
Mijn katvervanger heeft èèn flens , waar hij op het uitlaatspruitstuk wordt vast gezet.
En aan de andere kant is het gewoon een buis net zoals bij de middemdemper. Deze is ietsjes smaller als de buis van de groep a middemdemper. Dus er zit iets speling tussen in. Denk niet dat ik dat met een uitlaat-klem dicht kan knijpen dus.
Rij dadelijk even langs wat autozaken , misschien hebben zij snel oplossingen.
Kan dat wel vol smeren met firegum , maar denk niet dat dat lang houdt.Iemand nog andere oplossingen ?
Bedankt voor jullie hulp :thumb
?
Heb de groep A net opgehaald. Maar als ik die buis zie wat over de katvervanger komt zie ik nu al dat die groep a buis dikker is.
Zijn daar van die speciale converters voor ? Of hoe moet ik dat fixen ? :afro
Want als ik dat overal elkaar schuif gaat het natuurlijk lekken.Groep N setjes kosten rond de 400-500€ op ebay :shock:
Dus dan toch maar die groep a halen. Waarschijnlijk vanavond even oppikken in Aachen (30km) :jerry
http://www.ebay.de/itm/Corsa-B-GSI-Gruppe-A-Anlage-ab-Kat-Friedrich-Motorsport-NEU-/220958200361?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6505974021107907260#ht_500wt_1076″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat ziet er niet echt uit als RVS ? :wtf RVS maakt toch meer lawaai of niet ?
En een groep N is dus nog altijd dikker dan een standaard uitlaat? :hmmz
Ik kan een groep a van Friedrich motorsport krijgen in duitsland.
170€ , nieuwstaat.
Iemand bekend met friedrich uitlaatsetjes ?
En is een groep a niet te groot voor een standaard x16xe met spaghetti(En binnenkort powerbox :afro)?
Zou een groep N niet beter zijn ? Of is een standaard uitlaat ook al groep N ?Super.
Bedankt Willem :thumbup
Dus diegene met oliesensor zou opzich ook moeten passen ? Zolang je die sensor niet aansluit zal het toch geen verschil maken of wel? :jerry
-
AuteurBerichten