Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij zaten ze bij mij vast met dop 8 of dop 10 ;)
Ik heb geen torx voor carterpan nodig gehad :thumb
Vandaag op de terugweg van belgië lang stuk op de autoweg gereden. Nadat ik een constante snelheid reed (130km/h). Voor het stoplicht bij de afrit , moest ik flink remmen. Daarna weer een aardig rookpluimpje :???: Daarna geen rook meer gezien binnen de bebouwde kom.
Is het ook slecht voor de motor , dattie zoveel olie lust ?
Of zolang je maar genoeg erin hebt zal hij wel blijven rijden :jerryMaandag super charge van Wynn’s eens geprobeerd. Zou tegen olieverbruik blauwe rook zijn.
Heb niet meer gepeild sinds maandag. Maar hij rookte niet meer als ik stilstond en gas gaf. ;) Zal zodadelijk even kijken naar het oliepeil.
@Wimv6
Heb jij het materiaal om de kleprubbers te vervangen zonder dat de kop eraf hoeft?Willem,
Ik zie dat jij dezelfde veerpootbrug als mij hebt. Heb jij ook dat de motorkap niet helemaal 100% sluit aan de linkerkant ?
Hij sluit wel gewoon , maar dan zit hij niet helemaal recht. De veerpootbrug komt aan de linkerkant tegen de motorkap , waardoor deze een heel klein beetje bol staat.
En die sensor met dat blauwe/rode stekkertje , heb je deze ook op de carterontluchting naar de powerbox aangesloten ?
Dan zijn het toch echt de kleprubbers ;)
Maar ik verwacht ook niet dat het onderblok nog 100% is. Maar dat zal geen enkel onderblok zijn met 185dkm op de teller denk ik? ;)
Kleprubbers makkelijk te vervangen? Of moet daar de complete kop vanaf ?
Iemand die zich verveelt en wat geld wil verdienen? haha
Vervang dan gelijk maar koppakking , distri etcetc. :jerry@ColinH wrote:
@bandido wrote:
@EdGSI wrote:
Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
Flink afzeiken ja is goed voor blokkie.
Waarom is dat niet goed?
Als je motor een tijdje op temperatuur is kan je ‘m best de toeren in jagen hoor.
Het is slechter als je motor nooit toeren maakt. Dan krijg je een luie bak en alles gaat dicht zitten.
Gr Colin
Dat vertellen ze me ook altijd , daarom jaag ik hem af en toe wel eens door :thumb
Zolang ie nog koud is , blijf ik altijd onder de 2500rpm. Snelweg 3000rpm.
Zodra hij warm is , ziet hij wel eens af en toe de toerenbegrenzer :DNadat ik dat gedaan heb , zie je ook een pluimpje blauwe rook nadat ik afgeremd heb en weer wat gas geef.
Maar als ik rustig binnendoor rij , zie ik dit nooit eigenlijk :thumbupHahaha zou best kunnen ;) Maar hij gaat nog altijd als een tierelier :jerry
Heb 4 weken geleden nog een compressietest gedaan , en die was goed ;) Dus dan denk ik niet dat het blok zo extreem gaar is ? king:
Volgens Wim zit het goed , het zit het zelfde als bij Wimv6 & Joop1970.
Als ik hem flink afgezeikt heb en rij dan een stukje rustig binnendoor , komen er aardig wat pluimpjes uit ;)
Het wordt volgens mij met de dag erger ;) Is dit makkelijk ?
Klepseals vervangen?
Is dit makkelijk zelf te doen ? Klepseals vervangen?
Wat moet er allemaal af om deze te vervangen? ;)
Ebay.co.uk of Ebay.de.
Staan meestal leuke uitlaten/uitlaatdelen op voor leuke prijzen :thumb Meeste ook gloednieuw
Ik wil me morgen even mijn EGR klep reinigen. Heb dit niet gedaan toen ik de powerbox erop heb gezet.
Of is dit ook niet meer nodig ? Is dat makkelijk te doen nu er een powerbox op zit ?
Hij blijft vaak nadat ik de koppeling intrap voor een stoplicht , 1000-1200 toeren draaien. Totdat ik helemaal stil sta en dan zakt hij rustig na 600 toeren. Dit deed hij eerst niet.
Misschien even de stappenmotor reinigen met remmenreiniger?
@wim-v6 wrote:
Maakt wel degelijk uit..
2 dingen zijn ERG belangrijk.
1: De MAP sensor Moet DIRECT op de Inlaat zitten
2: De Carterventilatie Vacuum MOET zo kort mogenlijk op het inlaat zittenDe rest maakt geen Ruk uit..
willem
Bij mij zit de mapsensor los van alle andere slangetjes op een losse plug (DE PLUG DIE BIJ JULLIE DICHTGEMAAKT IS WAARSCHIJNLIJK) op de mantzel powerbox. De rest zit allemaal zo kort mogelijk bij elkaar en daarna meteen naar de powerbox toe.
Dus op zich is dat goed ?
Heb jij ook zo’n tankje/flesje hangen bij de luchtfilter in de buurt dan Wim? (Die aan de dunnere slang van de carterontluchting zit)
Heb een nieuwe dop gehaald , en hij lekt niks meer :jerry Had ook gevraagd of ze zo’n nieuw rubber ringetje hadden, maar deze verkochten ze niet los. :???:
Bedankt voor het meedenken :D
@OpelCorsa-nl wrote:
Nieuwe Corsa gekocht,
ik ga hem zaterdag ophalen.
Het is een Essentia uitvoering, wat houdt dit in ?
Het is een Z1.2XEP Twinport motor, zijn dit een beetje vlotte motortjes ?



Het is schijnbaar een kwaal dat bij deze motoren met de motorcode’s Z12XEP / Z14XEP de nokkenas breekt tussen de 45000-65000km.
Ik weet niet of het bij alle motoren is , maar er zijn er wel meerdere waar het bij gebeurthttp://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=69027″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=81321″ onclick=”window.open(this.href);return false;Net even de carterontluchtingen gecontroleerd. Er zit wel witte sludge onder in de dikke buis van de carterontluchting , maar dit zit er altijd in als ik hem niet afgezeikt heb :D Voor de rest zit niks verstopt ofzo.
Daarna even alles schoon geveegd , en hem gewoon gestart. En daarna blijven kijken rond de oliedop , en opeens zag ik van bovenaf een oliedruppel komen :jerry Dus denk toch dat het de dop is. Morgen maar even een nieuwe dop + ring kopen en hopen dat het dan voorbij is. (Voor de prijs hoef je het niet te laten)
Heb in het begin ook al eens gehad dat de dop niet goed afsloot , ben toen een nieuwe gaan halen. Deze klemde zich ook niet goed af , toen maar maandenlang vast geplakt met tape zodat hij niet trilde. Daarna had ik een nieuwe manier haha. Had een stukje van een ty-rap onder de rubberen ring gedaan waardoor hij iets breder werd. En vanaf toen zat hij pas echt vast zonder tape :D Dit is dus 2 maanden goed gegaan, want nu is die rubberen ring niet meer rond. ;) Morgen maar even een nieuwe dop + ring kopen en hopen dat het dan voorbij is.
Hoe heb jij die slangetjes dan allemaal zitten ? Kun je even een foto posten ? king:
Als je een blok met EGR heb , moet je normaal een dichte plug in het 2de gat van de powerbox draaien he?
En dan zit het slangetje wat vanaf het interieurfilter loopt normaal toch samen met de rembekrachtiger [en ander klein gerei] op dat andere gat van de powerbox ? Alleen heb ik niet zon nippel waarmee ik die samen op èèn gat kan zetten , en dus heb het slangetje van het interieurfilter rechtstreeks in dat 2de (eigenlijk dichtgemaakte) gat laten lopen.Dat is verder geen probleem ? Of moet ik dat slangetje van het interieurfilter ook nog eens op die rembekrachtiger zetten ? :shock:
Zal zometeen eens gaan kijken naar de oliedop , eens even het ringetje inspecteren.
Voor de rest rijdt hij nog als een zonnetje , maarja hij blijft maar olie zweten/lekken :(
Hij wil misschien wel helemaal geen olie :jerry hahahaZou er misschien een scheurtje in dat v-vormige stukje zitten onder de olievulpdop. Daar is het ook aardig vochtig.
En het druppelt eigenlijk constant op het spaghetti spruitstuk.

Zo heb ik de kleine slangetjes allemaal aangesloten , zo moet het aangesloten zitten volgens de mantzel handleiding.

Let niet op de creatie met het doorzichtige slangetje , zag dat die zwarte met die hoeken vanmorgen gescheurd was. Dus heb dat even professorisch gemaakt :jerry Maar klopt dit voor de rest wel ? Zitten er geen slangetjes fout?
Het slangetje dat naast het kvs-expansievat (deze gaat volgens mij naar het interieurfilter ofzo? :hmmz ) zit heb ik rechtstreeks op de powerbox aangesloten. En al die kleine slangetjes zitten op de rembekrachtiger (of wat is dat?) , en die loopt daarna ook de powerbox in.
Dikke carterontluchting is niks aan veranderd en loopt nog altijd achter het blok in.
Dunnere carterontluchting loopt nu met een langere buis tot bij de open luchtfilter , en daar zit er een hardplastic flesje aan.Klopt dat allemaal ?
De iets dikkere slang loopt richting de luchtfilter en zit daar in een flesje/catch-tankje.
En de dikke carterontluchting slang loopt gewoon nog altijd achter het blok in volgens mij.
Zal zo even een foto plaatsen van de kleine slangetjes , misschien dat ik daar wat verkeerd heb aangesloten. Dat hij daarom te veel druk opbouwt ? :hmmz
Het zou misschien toch kunnen dat het via de olievuldop loopt , want er ligt ook olie in het midden van de klepdeksel. Zou anders niet weten hoe het daar moet komen ? Maar het kan toch niet dat een olievuldop op een dag kapot gaat zonder dat ik hem open heb gehad ? Het rubberen ringetje van de dop zit er wel goed omheen.
Als ik de dop losdraai zie ik geen damp komen , maar er spettert wel olie uit (Dit is normaal volgens mij).
Ik heb geen 2de reserve dop want anders had ik het wel even getest met die dop.
Maar ik ga er nu maar even niet meer mee rijden , want hij lekt flinkt en het rookt nogal onder de motorkap king: Ziet zo raar uit bij het stoplicht. :agent
Wim misschien ? :jerry
Voordat ik 10km gereden had en hem 5min stationair laten lopen
http://imageshack.us/photo/my-images/513/dsc00110xi.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/600/dsc00112ge.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nadat ik vanmorgen 10km gereden had :
http://imageshack.us/photo/my-images/402/dsc00114hz.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/607/dsc00113p.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
En hij lekt niet uit de oliedop , dat heb ik al nagekeken :vertag
Gisteren stonk hij ineens weer naar olie :thumbdown Zag ik dat er olie lekte , en nog net niet stroomde [tussen klepdeksel & blok]. Ik het maar schoongeveegd en een stukje gaan rijden , daarna weer alles vies. Ik zag niet veel en het was al donker dus ik denk ik kijk morgen wel even.
Vanmorgen zag ik dat een slangetje van de EGR naar Powerbox los was. Deze maar even goed vast gemaakt. En weer alles schoongeveegd en een stukje gaan rijden. Na 10km (5km snelweg) zag ik dat alweer alles nat was. En er gewoon een plasje in het midden van de klepdeksel lag :wtf
Het kan toch niet zo snel zo veel lekken ? Dan moet er toch wel iets aan de hand zijn of niet ? :agent
Bouwt hij gewoon veels te veel druk op in het blok ofwat? :hmmz
Klepdekselpakking is de laatste keer juist gemonteerd met overal een randje vloeibare pakking. Dit heeft ook een maand niet gelekt , en nu ineens wel weer. :(
Ik zal zo even wat foto’s posten die ik net gemaakt heb !
Hoop dat jullie me kunnen helpen :wors
13 maart 2012 om 20:43 In reactie op: Corsa B blauwe leds in elektrische ramen schakelaar? #17906644Hier kun je alleen zelf led’s in solderen volgens mij ;)
Ik heb Miruni een bericht gestuurd.
Werkt hij bij een zaak waar ze dat doen of ? Kan hij dat zelf ? :jerry
Dat denk ik zelf ook :jerry
En dit kun je wel zelf erin zetten ?king:
Die 2de chip zal ongeveer hetzelfde zijn als zon M-Tech chipje. Niet?@Corsa_GSi wrote:
400 / 600 euro voor een rollenbank chip is wel normaal hoor.
Dat wordt me toch echt te duur :shock: Dan maar kijken voor zo’n voorgeprogrammeerde chip kijken.
Die voorgeprogrammeerde chips zullen toch wel ongeveer hetzelfde zijn overal of niet? :hmmz
Heeft iemand hier al eens iets over gehoord ? Ervaringen misschien? http://www.ebay.co.uk/itm/TUNING-CHIP-Vauxhall-Astra-Corsa-Vectra-Zafira-Tigra-LS-/250977861246?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a6f723e7e” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat kan toch nooit wat zijn voor 10€ ? :jerry
Dit zal wel ongeveer zon m-tech chipje zijn of niet ?
http://www.ebay.co.uk/itm/OPEL-CORSA-1-6-16V-PERFORMANCE-CHIP-Chiptuning-/320619007090?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aa661cc72″ onclick=”window.open(this.href);return false;Of toch beter mij M-Tech bestellen ? ;)
Okè dan laat ik hem hangen. Er zag wel nadat ik had gereden dat er een druppeltje water uitliep , ik neem aan dat dit normaal is? ;)
Heb toch maar een kleine kelk erop gezet , de luchtiflterbak paste niet goed meer omdat de nieuwe luchtslang te lang was :thumbdown
Ik had nog wat rondgekeken voor chippen op maat. Maar ik zie eigenlijk nergens een zaak in Nederland waar ze op maat chippen. En als ze het al doen is het 400-600€ :shock:
Zijn dat de normale prijzen voor op maat chippen ? Misschien dan toch maar kijken voor een M-Pech chipje , zolang die toerenbegrenzer maar verlegd is :D Want ik voel dat hij alleen maar harder wil na de 6000 toeren :wors -
AuteurBerichten