EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: OPEL TREFFEN OSCHERSLEBEN 2013 30/31 MEI & 1/2 JUNI #17941531

    @93CorsaStefan91 wrote:

    hee mensen ik wil echt heel graag maareh 30 mei ga ik naar turkije en ik vlieg al om 6 uur in de nacht

    Dan zeg de vakantie maar af :wors

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608506

    Je hebt nog een jeu des boules-bal achter in de kofferbak liggen :jerry

    Misschien een schroefje dat ergens tussen is gevallen :wtf

    In reactie op: Corsa B C14NZ E2 #18082761

    @93CorsaStefan91 wrote:

    me broer had een 1200 b corsa die was rijp voor de sloop en heb er toen het een en ander af gehaald zoals deur panelen (de bakken) en de wielen en de koplampen :) reserve wiel
    heb nu in totaal 10 wielen liggen

    Wat heeft dat met dit topic te maken? :wtf

    Maar we hebben helemaal niet mijn security code geprogrammeerd in Looney’s ECU.
    We hebben de ECU aangesloten. Daarna heeft hij die ECU gekoppeld (zonder enige code) en stond er ‘Turn ignition off , Turn ignition on. En toen startte hij gewoon.

    Of hoef je geen security code te programmeren bij ALLEEN ECU wisselen?

    Dus eigenlijk hoef ik hier het probleem van de inlaatluchttemperatuur ook niet te zoeken :hmmz

    Het moet toch ergens aan liggen. Het kan toch niet dat het toevallig alleen mijn corsa is :wtf
    En waarschijnlijk iets elektronisch , maar wat?? :swear

    Zou het aan de startonderbreking liggen?

    We hoefden ook geen security code in te voeren bij het inleren van een andere ECU :wtf

    Kun je een startonderbreking gewoon uitwisselen? Of moet deze ook ingeleerd worden?

    En waar zit de security code in? In de startonderbreker of in de transponder?

    Zijn er elektronische dingen die ik nog kan wisselen (om te proberen) ?

    Heeft niemand anders meer een idee?

    Er lag standaard een x16xe in

    Toen begon mijn extreem olie te verbruiken en ben ik gaan kijken voor een 2de hands blok.

    Toen heb ik een KALE c16xe gevonden (ALLEEN CILINDERKOP & ONDERBLOK)

    Toen heb ik tijdelijk met de C16XE gereden totdat de X16XE gereviseerd was.

    Nu ligt alweer 2 maanden de x16xe erin.

    Maar voor dat ik de C16XE erin heb gelegd was dit probleem ook al :jerry

    Edit:
    Ik heb geen andere kabelboom of aanbouwdelen gebruikt van de C16XE.
    ALLEEN MAAR ONDERBLOK + KOP (En deze zouden gelijk zijn aan elkaar)

    Het zou natuurlijk kunnen dat voor dat ik hem kreeg er iets mee gebeurd is (10 vorige eigenaren)

    In reactie op: corsa b achterkant lager krijgen, hoe?? #18111370

    Ik reed zelf ook eerst met een Friedrich Groep A uitlaatsysteem. Maar godverdomme wat een herrie op de snelweg. Bij 120km/h had je zo’n bloedirritant geluid. En vooral als je zo 200km achter elkaar moet afleggen haha.

    Nu rij ik weer met originele uitlaat , als ik meer geluid wil uit de uitlaat maak ik wel wat meer toeren :jerry

    Ik wil eigenlijk wel een sportuitlaat , hij mag iets meer geluid maken als nu. Maar moet wel een betere flow hebben dan de originele king:

    In reactie op: corsa b achterkant lager krijgen, hoe?? #18111368

    @PeterNoFear wrote:

    Tja, wat dat betreft heb je ook wel gelijk, schaam me ook wel een beetje met een sebring onder de GSi…

    Maar een GSI komt stukken beter van de plaats dan een 1.4 8v (80pk) :jerry :jerry

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608486

    @93CorsaStefan91 wrote:

    neh khad me corsa gekocht en was toen in rdam kweenie meer waar maar daar ben ik op een rollerbank geweest en toen gaf de computer aan 80 pk

    Scooter-rollerbank? 80 km/h per uur ja :jerry

    @93CorsaStefan91 wrote:

    1 week na dat ik hem had gekocht lag de uitlaat vannaf de catalisator er al onder vandaan toen was het net een toyota supra xD
    tussenpijp en einddemper vervangen in een half uurtje tijd maar toen was alles vast geroest heb toen bij me broer ze uitlaat er onder vandaan gehaald die ging toch naar de sloop was ook een B corsa

    Heb je dus eerst tussenpijp en einddemper vervangen. En toen roeste alles vast ?

    Wat heb jij voor een wazige verhalen :jerry

    Maar ik kan geen nieuwere type ecu proberen want dit zijn 2 andere stekkers/connectors. Heb al geprobeerd om een nieuwere ecu erin te zetten. Maar 1 kabel past dan niet in de ECU.

    De motor loopt gewoon hoor , en heeft ook al zn vermogen.
    Maar ik merk gewoon dat er een hele lichte stotter laag in de toeren is. En dat hij ietwat onregelmatig loopt.

    Als ik de inlaatluchttemperatuur sensor van de andere X16XE los haal loopt hij net zoals die van mij
    Als ik bij mij de inlaatluchttemperatuur sensor los haal merk ik helemaal niks. Blijft gewoon hetzelfde lopen.

    Hij geeft wel het aantal voltage weer , daarom zal hij ook wel GEEN foutcode geven.

    Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken :wtf

    In reactie op: corsa b achterkant lager krijgen, hoe?? #18111364

    Zoveel geluid met zon japans ding en nog niet vooruit komen :jerry

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608466

    Race zuigers en race kleppen :jerry

    Het is een 1.4 8v. Denk niet dat ze daar uberhaupt ‘race’ spul van maken haha :jerry

    Volgens Looney heb ik ook een oude type ECU. En een uitlees-Stekker (16pins) van de nieuwere type’s.

    Weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

    Zijn er nog onderdelen die ik kan testen zodat ik wel een temperatuur te zien krijg? En zodat hij niet meer stottert?

    Heb gisteren dus gezien dat een x16xe veel mooier stationair kan lopen dan dat die van mij doet :jerry

    Mijn corsa is trouwens uit 1995.
    En ik had de security code niet nodig om een andere ecu in te leren :wtf

    In reactie op: Corsa 1.4 16v 1997 aankooptips? #18111715

    Olieverbruik van deze motoren is het ergste wat mij betreft :jerry

    En dan heb je nog de roest bij de corsa b king:

    En zowiezo even de links van Joop doorlezen ;)

    In reactie op: mantzel powerbox X16XE EI-NDE-LIJK!!! #18109531

    Je hoeft die niet persé af te dichten!!

    Je kan daar ook gewoon de Map sensor op zetten. Dat maakt voor de rest niet veel uit.

    Zolang de Map sensor maar rechtstreeks naat de mantzel gaat. En niet samen met de andere vacuum slangetjes.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17608453

    Hoe heb je die 20pk dan uit die 1.4 8v gekregen ?

    20 pk is nogal wat :jerry

    In reactie op: Trilling in het stuur. #18104556

    @Opelfreakz wrote:

    Hallo,

    Na het 4 keer opnieuw te laten uit balanceren was het probleem nog niet opgelost.
    Op het balanceer apparaat waren de wielen telkens in balans.

    Werd er ook niet minder op de trillingen in het stuur.
    Nu bleek achteraf dat er één velg krom was. Wat blijkbaar niet te balanceren is? :hmmz

    Kwam erachter nadat ik een ander setje velgen heb geprobeert en gebalanceerd. Weg probleem.
    Achteraf vertelde mijn vriendin dat ze per ongeluk een stoeprandje had geraakt. :swear

    Maar al met al..

    Probleem opgelost!

    Je moet je vriendin ook niet in je auto laten rijden :jerry

    In reactie op: autoradio die geheugen verliest #18102791

    @Peter_89 wrote:

    Lezen luc basie want dat heeftie al gedaan.. gewoon op beide constand + zetten.. is het makkelijkst

    Totdat hij de radio vergeet uit te zetten , en de volgende dag staat met een lege accu :jerry

    In reactie op: Niet meer starten na op-com reset #18110092

    Ik denk dat je beter kan kijken voor een andere ECU

    Hoor ook altijd dat je NOOIT op reset ecu mag klikken :shock:

    Dus waarschijnlijk staat er helemaal geen info meer op je ECU

    In reactie op: 5 in 1 motor tread #18107912

    Daar heb ik overheen gelezen sorry :jerry

    In reactie op: mantzel powerbox X16XE EI-NDE-LIJK!!! #18109517

    Nee die gaat niet meer via je gasklep dadelijk.

    In reactie op: 5 in 1 motor tread #18107910

    Als je toch bezig bent , maak de gasklep dan ook maar schoon :thumbup

    EGR-Klep flink met remmenreiniger inspuiten , even flink schudden. Daarna remmenreiniger eruit laten lopen. Dit blijven doen totdat de remmenreiniger die eruit komt niet meer zwart is :jerry Dan is waarschijnlijk al een halve bus remmenreiniger op hahaha king:

    In reactie op: mantzel powerbox X16XE EI-NDE-LIJK!!! #18109515

    @ivartje wrote:

    ja ok maar ik snap 1 ding niet,ik citeer uit het corsa-novaforum handleiding:

    Nu moeten we op de plek waar de gasklephouder zat het gat dicht maken in het blok.
    Dit doen we met de bijgeleverde en wat vloeibare pakking tussen het bijgeleverde plaatje op het blok te bouten:

    Als je een Powerboxset hebt met EGR leiding, dan moet je het plaatje dicht lassen.

    Dit plaatje sluit direct het kanaal van de EGR klep af, hierdoor is er geen stroming meer nodig, en zal de EGR klep niet meer vervuilen. Dit voorkomt irritante storingen en dure reparaties. Mocht de EGR al storing geven dient deze wel schoon gemaakt te worden of vervangen voor een nieuwe (goed werkende) De storing blijft hij anders wel geven

    Mijn egr klep is al een tijdje afgedopt met een semi blindkap,waardoor de plunje wel werkt maar de klep niet vies wordt en hij is aangesloten (elektrisch) dus dan heb ik die blindkap toch helemaal niet nodig toch???

    Of snap ik het nou niet??? er is 1 ding wat ik niet snap als ik die gasklep verplaats van het blok(oude situatie) naar powerbox (nieuwe situatie) zit ik dan met een gat in het blok??? zo als ik het nu lees (vooral begrijp) wel??als dat ding alleen maar zit ‘bevestigt’ aan het blok dus geen doorvoer/aansluiting/gat in het blok zit, dan heb ik toch nix nodig en kan ik dat ding er zo af halen en verplaatsen zonder iets af te dichtte,als dat zo is hoef ik me eige namelijk nergens druk over te maken

    Nee je hoeft je ook niet druk te maken. Want de gasklep (oude situatie) zit aan de luchtslang vast die achter het blok loopt (die je weg gaat halen als je de mantzel erop zet) als ik het goed heb.

    2. maar dan ga ik me gasklep op de powerbox monteren pakking ertussen en ik draai hem aan, nu zit op mijn gasklep nog 2 kopere aansluitinge,waar ook iets van slangetjes overheen moeten ?? welke zijn dit dan weer? en waarvan?? nu zal dit natuurlijk vanzelfsprekend zijn (denk ik ) als ik me oude gasklep eraf haal omdat ze daar ook op zitten,maar is niet zo 1 2 3 te zien,en wil goed voorbereid zijn!

    2. Volgens mij loopt daar normaal koelvloeistof doorheen , maar deze heb je dadelijk niet meer door de gasklep lopen icm met de powerbox

    3.dan ga ik me luchtfilter montere, als ik het goed heb moet ik hier een luchtfilterbuis pakken van een diesel corsa?? hierin een gat bore voor me luchtmassameter?? en dan moet het goed zijn??

    3. Er kan een gat in de luchtfilterbak-deksel gemaakt worden , en daar kan de sensor ingeduwd worden (met rubberen afdichting uiteraard)

    4.zijn er verder nadat ik (denk ik) alles opgenoemt heb dinge die ik ben vergeten,zou moeten kopen?? ook al zijn het de grootste onzin dingen zoals T-stukjes of slangenklemmen of iets???

    4. Ik ben toen vantevoren allemaal slangenklemmetjes/slangen etc gaan halen. Naderhand kwam ik tot de conclusie dat ik helemaal niks nodig had eigenlijk :jerry

    Beters om vroeg te beginnen , dan heb je ’s middags nog tijd om onderdelen te halen bij de garage.

    Succes in ieder geval. Word een leuk klusje :thumb

    In reactie op: Corsa b gsi 1.6 16v moet hoop gebeuren voor apk #18109329

    Nee maar als je je eigen plaatwerk/blok etc kan overzetten op een kneiterharde corsa van 500€
    Denk ik dat je goedkoper uit bent dan alles te laten lassen.
    Ik zeg niet dat alle corsa’s kneiterhard zijn voor 500€ , maar als je goed zoekt vind je wel ene (HOPELIJK ;) )

    Of ene met een kapotte koppakking ? Want je blok is nog in orde of niet?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 607)