Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@93CorsaStefan91 wrote:
hee mensen ik wil echt heel graag maareh 30 mei ga ik naar turkije en ik vlieg al om 6 uur in de nacht
Dan zeg de vakantie maar af :wors
Je hebt nog een jeu des boules-bal achter in de kofferbak liggen :jerry
Misschien een schroefje dat ergens tussen is gevallen :wtf
@93CorsaStefan91 wrote:
me broer had een 1200 b corsa die was rijp voor de sloop en heb er toen het een en ander af gehaald zoals deur panelen (de bakken) en de wielen en de koplampen :) reserve wiel
heb nu in totaal 10 wielen liggenWat heeft dat met dit topic te maken? :wtf
3 maart 2013 om 18:04 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111670Maar we hebben helemaal niet mijn security code geprogrammeerd in Looney’s ECU.
We hebben de ECU aangesloten. Daarna heeft hij die ECU gekoppeld (zonder enige code) en stond er ‘Turn ignition off , Turn ignition on. En toen startte hij gewoon.Of hoef je geen security code te programmeren bij ALLEEN ECU wisselen?
Dus eigenlijk hoef ik hier het probleem van de inlaatluchttemperatuur ook niet te zoeken :hmmz
Het moet toch ergens aan liggen. Het kan toch niet dat het toevallig alleen mijn corsa is :wtf
En waarschijnlijk iets elektronisch , maar wat?? :swear3 maart 2013 om 16:46 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111668Zou het aan de startonderbreking liggen?
We hoefden ook geen security code in te voeren bij het inleren van een andere ECU :wtf
Kun je een startonderbreking gewoon uitwisselen? Of moet deze ook ingeleerd worden?
En waar zit de security code in? In de startonderbreker of in de transponder?
3 maart 2013 om 15:15 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111666Zijn er elektronische dingen die ik nog kan wisselen (om te proberen) ?
Heeft niemand anders meer een idee?
1 maart 2013 om 17:12 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111665Er lag standaard een x16xe in
Toen begon mijn extreem olie te verbruiken en ben ik gaan kijken voor een 2de hands blok.
Toen heb ik een KALE c16xe gevonden (ALLEEN CILINDERKOP & ONDERBLOK)
Toen heb ik tijdelijk met de C16XE gereden totdat de X16XE gereviseerd was.
Nu ligt alweer 2 maanden de x16xe erin.
Maar voor dat ik de C16XE erin heb gelegd was dit probleem ook al :jerry
Edit:
Ik heb geen andere kabelboom of aanbouwdelen gebruikt van de C16XE.
ALLEEN MAAR ONDERBLOK + KOP (En deze zouden gelijk zijn aan elkaar)Het zou natuurlijk kunnen dat voor dat ik hem kreeg er iets mee gebeurd is (10 vorige eigenaren)
Ik reed zelf ook eerst met een Friedrich Groep A uitlaatsysteem. Maar godverdomme wat een herrie op de snelweg. Bij 120km/h had je zo’n bloedirritant geluid. En vooral als je zo 200km achter elkaar moet afleggen haha.
Nu rij ik weer met originele uitlaat , als ik meer geluid wil uit de uitlaat maak ik wel wat meer toeren :jerry
Ik wil eigenlijk wel een sportuitlaat , hij mag iets meer geluid maken als nu. Maar moet wel een betere flow hebben dan de originele king:
@PeterNoFear wrote:
Tja, wat dat betreft heb je ook wel gelijk, schaam me ook wel een beetje met een sebring onder de GSi…
Maar een GSI komt stukken beter van de plaats dan een 1.4 8v (80pk) :jerry :jerry
@93CorsaStefan91 wrote:
neh khad me corsa gekocht en was toen in rdam kweenie meer waar maar daar ben ik op een rollerbank geweest en toen gaf de computer aan 80 pk
Scooter-rollerbank? 80 km/h per uur ja :jerry
@93CorsaStefan91 wrote:
1 week na dat ik hem had gekocht lag de uitlaat vannaf de catalisator er al onder vandaan toen was het net een toyota supra xD
tussenpijp en einddemper vervangen in een half uurtje tijd maar toen was alles vast geroest heb toen bij me broer ze uitlaat er onder vandaan gehaald die ging toch naar de sloop was ook een B corsaHeb je dus eerst tussenpijp en einddemper vervangen. En toen roeste alles vast ?
Wat heb jij voor een wazige verhalen :jerry
1 maart 2013 om 12:43 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111663Maar ik kan geen nieuwere type ecu proberen want dit zijn 2 andere stekkers/connectors. Heb al geprobeerd om een nieuwere ecu erin te zetten. Maar 1 kabel past dan niet in de ECU.
De motor loopt gewoon hoor , en heeft ook al zn vermogen.
Maar ik merk gewoon dat er een hele lichte stotter laag in de toeren is. En dat hij ietwat onregelmatig loopt.Als ik de inlaatluchttemperatuur sensor van de andere X16XE los haal loopt hij net zoals die van mij
Als ik bij mij de inlaatluchttemperatuur sensor los haal merk ik helemaal niks. Blijft gewoon hetzelfde lopen.Hij geeft wel het aantal voltage weer , daarom zal hij ook wel GEEN foutcode geven.
Ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken :wtf
Zoveel geluid met zon japans ding en nog niet vooruit komen :jerry
Race zuigers en race kleppen :jerry
Het is een 1.4 8v. Denk niet dat ze daar uberhaupt ‘race’ spul van maken haha :jerry
27 februari 2013 om 20:52 In reactie op: Lage toeren stotteren – Inlaatluchttemperatuur sensor – ECU? #18111661Volgens Looney heb ik ook een oude type ECU. En een uitlees-Stekker (16pins) van de nieuwere type’s.
Weet niet of dit er iets mee te maken heeft?
Zijn er nog onderdelen die ik kan testen zodat ik wel een temperatuur te zien krijg? En zodat hij niet meer stottert?
Heb gisteren dus gezien dat een x16xe veel mooier stationair kan lopen dan dat die van mij doet :jerry
Mijn corsa is trouwens uit 1995.
En ik had de security code niet nodig om een andere ecu in te leren :wtfOlieverbruik van deze motoren is het ergste wat mij betreft :jerry
En dan heb je nog de roest bij de corsa b king:
En zowiezo even de links van Joop doorlezen ;)
Je hoeft die niet persé af te dichten!!
Je kan daar ook gewoon de Map sensor op zetten. Dat maakt voor de rest niet veel uit.
Zolang de Map sensor maar rechtstreeks naat de mantzel gaat. En niet samen met de andere vacuum slangetjes.
Hoe heb je die 20pk dan uit die 1.4 8v gekregen ?
20 pk is nogal wat :jerry
@Opelfreakz wrote:
Hallo,
Na het 4 keer opnieuw te laten uit balanceren was het probleem nog niet opgelost.
Op het balanceer apparaat waren de wielen telkens in balans.Werd er ook niet minder op de trillingen in het stuur.
Nu bleek achteraf dat er één velg krom was. Wat blijkbaar niet te balanceren is? :hmmzKwam erachter nadat ik een ander setje velgen heb geprobeert en gebalanceerd. Weg probleem.
Achteraf vertelde mijn vriendin dat ze per ongeluk een stoeprandje had geraakt. :swearMaar al met al..
Probleem opgelost!
Je moet je vriendin ook niet in je auto laten rijden :jerry
@Peter_89 wrote:
Lezen luc basie want dat heeftie al gedaan.. gewoon op beide constand + zetten.. is het makkelijkst
Totdat hij de radio vergeet uit te zetten , en de volgende dag staat met een lege accu :jerry
Ik denk dat je beter kan kijken voor een andere ECU
Hoor ook altijd dat je NOOIT op reset ecu mag klikken :shock:
Dus waarschijnlijk staat er helemaal geen info meer op je ECU
Daar heb ik overheen gelezen sorry :jerry
Nee die gaat niet meer via je gasklep dadelijk.
Als je toch bezig bent , maak de gasklep dan ook maar schoon :thumbup
EGR-Klep flink met remmenreiniger inspuiten , even flink schudden. Daarna remmenreiniger eruit laten lopen. Dit blijven doen totdat de remmenreiniger die eruit komt niet meer zwart is :jerry Dan is waarschijnlijk al een halve bus remmenreiniger op hahaha king:
@ivartje wrote:
ja ok maar ik snap 1 ding niet,ik citeer uit het corsa-novaforum handleiding:
Nu moeten we op de plek waar de gasklephouder zat het gat dicht maken in het blok.
Dit doen we met de bijgeleverde en wat vloeibare pakking tussen het bijgeleverde plaatje op het blok te bouten:Als je een Powerboxset hebt met EGR leiding, dan moet je het plaatje dicht lassen.
Dit plaatje sluit direct het kanaal van de EGR klep af, hierdoor is er geen stroming meer nodig, en zal de EGR klep niet meer vervuilen. Dit voorkomt irritante storingen en dure reparaties. Mocht de EGR al storing geven dient deze wel schoon gemaakt te worden of vervangen voor een nieuwe (goed werkende) De storing blijft hij anders wel geven
Mijn egr klep is al een tijdje afgedopt met een semi blindkap,waardoor de plunje wel werkt maar de klep niet vies wordt en hij is aangesloten (elektrisch) dus dan heb ik die blindkap toch helemaal niet nodig toch???
Of snap ik het nou niet??? er is 1 ding wat ik niet snap als ik die gasklep verplaats van het blok(oude situatie) naar powerbox (nieuwe situatie) zit ik dan met een gat in het blok??? zo als ik het nu lees (vooral begrijp) wel??als dat ding alleen maar zit ‘bevestigt’ aan het blok dus geen doorvoer/aansluiting/gat in het blok zit, dan heb ik toch nix nodig en kan ik dat ding er zo af halen en verplaatsen zonder iets af te dichtte,als dat zo is hoef ik me eige namelijk nergens druk over te maken
Nee je hoeft je ook niet druk te maken. Want de gasklep (oude situatie) zit aan de luchtslang vast die achter het blok loopt (die je weg gaat halen als je de mantzel erop zet) als ik het goed heb.
2. maar dan ga ik me gasklep op de powerbox monteren pakking ertussen en ik draai hem aan, nu zit op mijn gasklep nog 2 kopere aansluitinge,waar ook iets van slangetjes overheen moeten ?? welke zijn dit dan weer? en waarvan?? nu zal dit natuurlijk vanzelfsprekend zijn (denk ik ) als ik me oude gasklep eraf haal omdat ze daar ook op zitten,maar is niet zo 1 2 3 te zien,en wil goed voorbereid zijn!
2. Volgens mij loopt daar normaal koelvloeistof doorheen , maar deze heb je dadelijk niet meer door de gasklep lopen icm met de powerbox
3.dan ga ik me luchtfilter montere, als ik het goed heb moet ik hier een luchtfilterbuis pakken van een diesel corsa?? hierin een gat bore voor me luchtmassameter?? en dan moet het goed zijn??
3. Er kan een gat in de luchtfilterbak-deksel gemaakt worden , en daar kan de sensor ingeduwd worden (met rubberen afdichting uiteraard)
4.zijn er verder nadat ik (denk ik) alles opgenoemt heb dinge die ik ben vergeten,zou moeten kopen?? ook al zijn het de grootste onzin dingen zoals T-stukjes of slangenklemmen of iets???
4. Ik ben toen vantevoren allemaal slangenklemmetjes/slangen etc gaan halen. Naderhand kwam ik tot de conclusie dat ik helemaal niks nodig had eigenlijk :jerry
Beters om vroeg te beginnen , dan heb je ’s middags nog tijd om onderdelen te halen bij de garage.
Succes in ieder geval. Word een leuk klusje :thumb
Nee maar als je je eigen plaatwerk/blok etc kan overzetten op een kneiterharde corsa van 500€
Denk ik dat je goedkoper uit bent dan alles te laten lassen.
Ik zeg niet dat alle corsa’s kneiterhard zijn voor 500€ , maar als je goed zoekt vind je wel ene (HOPELIJK ;) )Of ene met een kapotte koppakking ? Want je blok is nog in orde of niet?
-
AuteurBerichten