Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Veren achter zijn vervangen.
Hij ligt nu weer redelijk recht , staat een heel klein beetje hoger achter.Dus denk dat aan de voorkant al zo’n veren erop zitten king:
Wegligging is vele malen beter. Je merkt dat hij niet zoveel overhelt achter :D
Ik heb geen problemen met het stugge hoor ;)
Zolang de wegligging in de bochten etc maar goed is king:
En het vervangen van de voorste veren ? Gaat dat precies hetzelfde als achter?
Of is dat totaal iets anders?
Ik heb veren van 40/40 , dus dat zit wel snor denk ik dan king:
Dat mag ik hopen tenminste , anders gelijk die troep eraf :jerry
Okè super :thumbup
Hoelang ben JIJ normaal bezig met beide veren ? ;)
En ik neem aan dat de korte veren voor achter zijn ? En de lange voor de voorkant ?
Niemand? king:
Je moet me niet vragen hoe het komt dat hij zo hoog staat achteren. Heb hem zo gekocht 1,5 jaar geleden. En heb er nog niet echt wakker van gelegen :jerry
Er zit geen schroefset op.Het zou kunnen dat hij voor verlaagd is, weet niet hoe laag een standaard GSI ligt. ;)
Heb de veren binnen gekregen zojuist.
Hoe gaat dat in zn werk de achterste veren vervangen ?
En voor de achterste veren zijn dus geen veerspanners nodig?Hier even een foto
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/295271_370909086292679_1804324542_n.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alleen maar de luchtmassameter als ik het goed heb
Ja er zit geen schroefset op , het zou wel kunnen dat hij iets verlaagd is voor maar dan is het denk ik ook met veren.
Zijn deze makkelijk zelf te vervangen ? Of is hier speciaal gereedschap voor nodig?
Zijn de afmetingen van de veren ook aan kleuren te herkennen? Of hebben de kleuren er niks mee te maken? :jerry
Ik heb deze nu gevonden. Volgens mij zijn dit verlagingsveren van 40/40
http://www.ebay.de/itm/TA-TECHNIX-TIEFERLEGUNGSFEDERN-FEDERN-40-40-mm-OPEL-CORSA-B-CORSA-A-/270924029546?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3ACorsa+A+CC&hash=item3f14549e6a” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kan ik dan ook alleen de veren voor achter gebruiken ? Want wat mij betreft ligt hij voor laag genoeg ;) Of gaan er dan verschillen optreden?
Als ik mijn olie peil , is de olie ook niet geel hoor.
Het is meer zwart dan geel ;)Wat wil dat dan zeggen? king:
Even uitlezen dmv paperclip methode. Met behulp van de foutcode’s kun je het probleem achterhalen.
Staat ergens een how to voor het uitlezen ;)
Gasklep heb ik nog geen maand geleden schoongemaakt. En ik haal de luchtfilter eigenlijk wekelijks eraf (heb mantzel erop) , om de gasklep even te checken op zwarte shit. Maar daar zit nauwelijks iets in.
Stappenmotor is ook niet vies.
Het lijkt net alsof het echt in het blok zit , alsof de zuigers door iets worden tegengehouden oid. Het is ook moeilijk om het te omschrijven :jerry Als je naast me in de auto zit , en je kijkt naar de toerenteller dan zie je het.
Ik kan eens proberen een filmpje ervan te maken straks ;)
Er staan er ook uit turkije op , echte mantzel boxen.
En die waren ook maar 270€. Gloednieuw
Achterbumper kopen en zelf spuiten ? king:
OF
Laten spuiten door iemand die het kan ;)
30 pk op 1.2 16v is wel erg veel :shock:
als je er 5-10 pk extra uithaalt , kun je in je handen klappen :jerry
Ik heb zelf ook de veerpootbrug voor boven (voor). En het verschil is degelijk merkbaar.
Als je als een opa door de bochten rijdt , zul je het niet zo snel merken. Maar als je wat sportiever door de bocht gaat , merk je het zeer zeer goed :)
En voor het geld hoef je het niet te laten , 30€ ;)
Ik had zelf niet verwacht dat het zo’n verschil maakte king:
Nadeel:
Putdeksels , oneffenheden in de weg voel je wel meer als je eroverheen rijdt :thumbdown
Sommige veerpootbruggen passen niet ICM met mantzel powerboxMisschien even alle zekeringen nakijken. Maar volgens mij zouden de andere lampjes het dan ook niet doen.
Waarschijnlijk een lampje kapot , dit vervangen kost geen drol :thumb En is makkelijk zelf te doen ;)
Ik heb 3/4 weken die compressitest gedaan. En zaten alle cilinders ongeveer tussen de 12 & 13 bar.
Is dit normaal ?
Die man van de autozaak zei dat dit goed was. Maar ik weet niet wat ze normaal voor een compressie hebben (x16xe)?
Dus als de compressie goed is , zijn je zuigers/zuigerwanden niet versleten ? :thumb
Ja dat snap ik ook nog wel :jerry Maar dan valt het toch nog mee ?
Zag ook setjes van JE Pistons staan voor 700-800€ , en andere setjes op ebay kosten rond de 600 tot 850€
@Corsa_GSi wrote:
Wat je natuurlijk wel gelijk kan doen bij je blokrevisie is het blok tunen.
Dus drijfstangen op gelijk gewicht brengen, daarna het gehele draaiende gedeelte laten uitbalanceren.
Set sportnokkenassen kopen (262 graden tot maximaal 268 graden, voor redelijk normaal gebruik).Ook gelijk een Mantzel Powerbox of dbilas flowtec (ander inlaatspruitstuk kopen), en je gehele uitlaat lijn vanaf blok aanpassen. Dus spaghetti en sportkat en daarna een groep a uitlaat.
Als je dit vervolgens goed laat afstellen dmv een rollenbank chip, dan zit je ook op dik 150pk en heel veel plezier! king:
Dit zit er al allemaal op ;)
Maar de zuigers hoeven toch niet persè slecht te zijn ? Zonder zuigers zou het me al gelijk 400-700€ schelen. king:
Je kunt de cilinderwanden toch ook lichtelijk hoonen zodat de oude zuigers nog genoeg compressie hebben ? (Indien de cilinderwanden dan niet te slecht zijn natuurlijk)
Ik zag deze zuigers , deze hebben ook overmaten.
http://www.ebay.nl/itm/Kolben-Opel-Zafira-A-Corsa-B-Tigra-Astra-Vectra-1-6-i-16V-X-16-XE-X-16-XEL-/250942366709?pt=DE_Autoteile&hash=item3a6d54a3f5#ht_1025wt_825″ onclick=”window.open(this.href);return false;Maar de prijs is wel erg laag of niet? Dan zal de kwaliteit natuurlijk ook minder zijn?
Ik zie ook nergens een merk staan of iets :???:Voor de rest moeten die kleine spulletjes allemaal wel te krijgen zijn voor 500-800€ in totaal.
Bedankt voor de tips
Dat zou ook kunnen haha. Ze gingen in ieder geval los :thumb
Als ik ze niet los had gekregen , had ik maar al te goed geweten dat t torx waren. Want die uitwendige heb ik niet :thumbdownHet is in ieder geval de krukas-sensor , foutcode 19.
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Daar staan alle foutcode’s voor de verschillende opel modellen met bijbehorende motorcode.
Foutcode’s Corsa A 1.4 8v C14NZ
Code: Item: Fault:
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/aAls hij foutcode 33 aangeeft , zal er waarschijnlijk iets zijn met de MAP-Sensor
-
AuteurBerichten