Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zet het inlaatspruitstuk dan zowiezo over.
Dus dan heb ik gewoon weer de EGR-klep. Ofja die is dicht gemaakt op mijn x16xe spruitstuk , dus die blijft dan ook dicht op de c16xe motor?Maar de sensoren van de c16xe heb ik er niet bij. Dus dan moet ik mijn x16xe sensoren indien ze niet passen los knippen ? En deze dan op èèn of andere manier op de c16xe sensor-aansluitingen pleuren ? :jerry
En ik las ergens dat er andere nokken-assen in een c16xe zitten. Klopt dat?
Dus ik kan mijn eigen kabelboom en ecu blijven gebruiken? En daar hoeven ook geen aanpassingen aan gemaakt te worden?
Passen de sensoren van de x16xe dan ook standaard in de c16xe aansluitingen?
En hoeven er geen aparte gaten oid in het c16xe blok gemaakt te worden om een andere x16xe sensor te plaatsen?Dat spruitstuk zit bij mij dus eigenlijk onder de powerbox op de x16xe? Die moet dus op de het c16xe blok worden gezet? Of hoeft dit niet omdat ik de mantzel erop zet?
Zijn er nog meer verschillen, of dingen die ik aan moet passen?
@Wim
Bij mij zit dat s-vormige slangetje nog korter op de mantzel dan bij jou king: Dus dan zal het wel goed zijnHopen dat het olieverbruik dadelijk stukken minder is met dat ander blokje.
Waar moet ik op letten bij het vervangen van de motor?
Iemand misschien handige tips voor misselijke klusjes? king:Voor de rest geen andere dure spullen waar ik niet aan heb gedacht?
Hopen dat het blokje een redelijke km stand heeft.
Het blok is al uitgebouwd. Kan dan de compressie nog gemeten worden ?@trashmetal wrote:
volgens mij kun je er niet zo gek veel verkeerd aan aansluiten
vacuumdruk is bij rembekrachtiger het zelfde als de vacuumaansluiting van de manzel
dus zou in theorie niet uit moeten maken…Ja dan zal het daar niet aan liggen denk ik dan. Alles zit op de rembekrachtiger en die loopt naar de mantzel (Behalve de MAP Sensor , die zit apart op de mantzel)
@astrastation28 wrote:
@EdGSI wrote:
Olieverbruik is inmiddels gestegen tot 1l op 500/600km :shock:
Het was eerst 1l op 1000km :(Misschien al gaan zoeken voor een ander blokje ? Of gelijk een andere corsa b kopen?
Heb de mantzel , spaghetti etc etc nog erop. Dus het liefst dan een X16XE of X14XE king:heb een toyota celica gehad die had 1 liter op 50 km nodig…….. :puke
voor de olie erin,en achter met dikke zwarte rook weer eruit.
hoop ellende mee gehad !Zo erg is het gelukkig NOG niet :)
Kan een kaal blokje van Yves overkopen voor 200€. Hij zou nog even kijken wat de km-stand van het blokje was.
Wat heb ik nog allemaal nodig om dit in te bouwen?
1.Takel ?
2.Nieuwe versnellingsbak olie?
3.Nieuwe distri-set?
4.Nieuwe olie(filter)?
5.Motortje eerst flushen voordat nieuwe olie erin gaat?Zijn er nog dingen die ik vergeet?
Niemand?
Een foto misschien hoe de carterventilatie aangesloten moet zijn ? king:
Net even carterontluchting bekeken , en die zit niet verstopt ofzo.
Dus daar kan het olieverbruik al niet aan liggen denk ik dan.
@Wim
Heb je een andere manier om de carterventilatie aan te sluiten dan ?
Hoe heb jij hem precies zitten ?Er komt ook aardig wat rook uit de uitlaat bij vol acceleren king:
Zal dadelijk eens ff snel kijken naar carterontluchting. Of die niet verstopt zit.
Ik ga morgen met de vriendin een weekend weg met de corsa. Moet normaal geen probleem opleveren zolang er genoeg olie inzit he ? :jerry (Ongeveer 500km)
@Wimv6
Alle vacuum slangetjes zitten zowat samen op de rembekrachtiger. En deze loopt dan naar de powerbox. Alles is zo kort mogelijk gehouden.
Alleen de MAP-sensor zit apart op de powerbox. Dat klopt toch allemaal of niet dan ?
@Yves
Check PM :DHeb een blokje gevonden op Onderdelenlijn.nl
Kmstand : 138.000
Prijs : 400€Maarja is nog wat veel voor een kaal blok of niet? king:
Nee hij zuipt nu veel meer als toen ik hem kocht:thumbdown
En ik denk dat vaker in de toerenbegrenzer hangen ook niet goed is voor t oliegebruik? :jerry
@trashmetal wrote:
ik zou gewoon een blokje nemen van rond de 150000km van de sloop
gewoon goed kijken naar olie lekkages en kijken of er geen prut aan de olievuldop zit
horen lopen is niet per se nodig die blokjes gaan op zich niet zomaar kaput :DIk heb mijn wagen toen ook gekocht met geen druppeltje olie op de motor. Toch verbruikte hij toen al aardig wat olie ;)
@*Jurgen* wrote:
Het is altijd een gok als je andermans blokje koopt. Ik weet niet of je de auto elke dag nodig bent? Anders zou je kunnen overwegen om je eigen blokje te laten honen en de zuigerveren enzo te vervangen. Heb je voor hetzelfde geld een blokje waarvan je dan weet dat ie goed is.
En de komende 50.000 geen omkijken naar olieverbruik.
Zo denk ik eigenlijk ook ;)Maar dan gaan er toch wat onderdeeltjes inzitten ;)
– Kop vlakken 50€
– Koppakkingset 55€
– Zuigerveren 50€
– Klepseals 50€
– Distri-set 60€
– Cylinderwand hoonen ?
___+
300 ongeveer(En ik zal nog wel veel vergeten zijn :shock: )
Heb je dan gewoon de standaard maat zuigerveren nodig ? Of zijn daar overmaten van te krijgen ofzo?
Ik ga morgen eerst eens die 2 testen laten doen :thumbup
@trashmetal wrote:
250000km is erg veel voor een x16xe
Ik bedoel dat de corsa mij nog nooit in de steek heeft gelaten in de 25000km die ik hem heb gehad ;) Buiten regulier onderhoud en een pakking heb ik er nog niks aan hoeven doen.
Ik zal hem morgen even naar een zaak brengen voor een cylinderlektest & compressietest. Dan laat ik jullie gelijk wat weten.
X16XEL hebben 5 pk minder hè? Dus beters een X16XE zoeken?
Al zijn de X16XE’s wel meestal afgezeikt king: En het valt me ook op dat er veel X16XEL blokken van rond de 100.000 opstaan. Zijn er vaak problemen rond de 100.000 dan?Indien iemand nog een X16XE in de schuur heeft liggen na de ombouw naar een c20ne/c20xe/c20let , bied ik me bij deze aan :jerry
@*Jurgen* wrote:
Dat weet ik ook niet, misschien toch nog iets met de carterontluchting of wellicht lekkage ofzo. Zou zonde zijn als je een blokje over gaat bouwen terwijl het misschien niet nodig is he
Als je zuigerveren gaat vervangen, gaat je blok ook helemaal los en het mooiste is als je m eruit haalt. Cilinderwanden moeten namelijk gehoond worden en dergelijke. Is ook geen goedkoop geintje hoor
Er loopt zeker wel eens een druppeltje langs men blok af , maar dat kan nooit zoveel zijn dat er een liter olie weg is op 1 dag (600km).
Zal zeker niet goedkoop zijn , maar dan weet ik wel zeker dat ik een blok heb dat nagenoeg GEEN olie verbruikt. Als ik me ergens een blokje koop voor 200-500€ , kan het zomaar zijn dattie ook een liter olie verbruikt op 1000km. En dan heb ik nog niks gehad. Heb ik gelijk of niet ? ;)
Carterontluchting is niet verstopt ;)
@*Jurgen* wrote:
Misschien toch eerst even een lektest gaan doen voor je aan een ander blokje gaat?
En wat als de lektest goed is en hij verbruikt toch 1 liter op 600km? :jerry
Dus ik heb eigenlijk alleen maar het blok nodig zonder aanbouwdelen ?
En beters een lopend blokje horen voordat ik het koop natuurlijk?Ander blokje zal ongeveer netzoveel kosten als zuigerveren vervangen of niet?
En nu weet ik wel wat ik voor een blokje heb ;) Heeft me in 25000km nog nooit laten staan :)
Alleen hij verbruikt meer olie dan benzine hahahaha@trashmetal wrote:
een c20ne houd een x16xe mantzel echt niet bij :jerry
standaard c20xe heeft er al een flinke kluif aanVIND IK LEUK :D
Ik zal eens wat sloperijen afbellen. Heb ik de kabelboom etc etc niet nodig dan ?
Ik kan mijn eigen sleutel gewoon blijven gebruiken / eigen ecu etc ?
Ja maar dan moet ik ook de remmen weer aanpassen , andere motorsteunen etc etc.
Dit gaat me alleen maar veel meer geld kosten dan een x16xe’je kopen , en dan zuipt ie ook nog eens meer. En dan heb ik iets meer vermogen dan dat ik nu heb :hmmz
Waar is de tijd dat je de x16xe blokjes kon kopen voor 300-400€ ? :shock:
Ik keek net even op marktplaats (600-750€) :wtf@corsa14slow wrote:
tja… GSI…
misschien een C20NE blok erin?Heb net eigenlijk 4 maanden alles compleet voor op de X16XE :jerry
– Mantzel
– Groep A
– Spaghetti
– Katvervanger
– Nieuwe remschijven & blokken liggen nog thuis hier
– Vorige week nieuwe achterverenDus wil dan eigenlijk weer een X16XE.
Opzich zijn die blokjes toch ook fijn. Ze verbruiken alleen vaak olie :( Als je zuinig wil rijden haal je makkelijk 1 op 13 (autobaan). Als je constant 150 rijdt loopt hij nog altijd 1 op 10 :D
En als ik men echte vermogen wil , jaa dan moet ik wel wat hoger in de toeren. Maar dan heeft hij ook wel wat daar :thumbupHeb wel eens vaker geraced tegen een standaard c20ne (wel astra dan) , en die bleef ik constant voor en liep steeds kleine stukjes op hem uit.
Maar dan weet ik natuurlijk ook niet wat ik koop? Of ik moet het blok lopend kunnen horen ?
Maarja dan mij loopt ook mooi stationair , en toch verbruikt hij als een dulle :jerry
Ik moet eigenlijk een blok vinden , dat nog in een auto ligt en waar ik nog een testritje mee kan maken king:
Niemand nog een leuk blokje liggen ? X16XE ?
Olieverbruik is inmiddels gestegen tot 1l op 500/600km :shock:
Het was eerst 1l op 1000km :(Misschien al gaan zoeken voor een ander blokje ? Of gelijk een andere corsa b kopen?
Heb de mantzel , spaghetti etc etc nog erop. Dus het liefst dan een X16XE of X14XE king:Die rode en gele kun je gewoon uit elkaar trekken !!! Hard trekken
Daarom hebben ze dat ook zo gemaakt , en niet zoals alle andere kabels :wtf
Zijn die zuigerveertjes redelijk makkelijk te vervangen ? Of is dat echt een klotewerkje?
En als je toch bij de zuigerveertjes bent , kun je ook gelijk die klepsteelafdichtingen vervangen. Niet?Maar zou het daardoor wel kunnen dat er daarom te veel druk wordt opgebouwd ? En dat daarom de dop naar de klote gaat?
Had 2 weken geleden de wagen gestart , daarna uitgezet. En toen de olievuldop eraf gedraaid. En toen kwam er een lichte sis vrij. Net alsof je een fles cola opendraait :wtf Dit heb ik trouwens maar èèn keer meegemaakt.
Iemand die zich verveelt ?:p en die geld wil verdienen? ;) Ik wil uiteraard zelf meehelpen :vertag
Zou er misschien een zuigerveer kapot zijn? (Dat las ik in een ander topic van 2009)
Er komt ook als ik hem na het warmrijden een keer doortrek tot na de 5500rpm een aardige pluim rook uit de uitlaat ;)
Dat doet hij meestal maar 1 of 2 keer. Daarna zie je geen rook maar na het doortrekken.En hij verbruikt ook wat olie dus ;)
Volgens mij loopt mijn carterontluchting niet meer via de gasklep ;) Heb een mantzel powerbox erop.
Heb mijn dunne carterventilatieslang in een flesje(catchtankje) geduwd. De dikke carterventilatie loopt nog altijd achter het blok in volgens mij.
@TeamWest wrote:
Wat voor oliedoppen koop je telkens? Imitatie of een originele zoals deze?
Heb zelf namelijk een slechte ervaring met een imitatiedop van eBay, waarvan het rubbertje al gauw rot was en het zwarte gedeelte loskwam van onder de dop, gelukkig niet helemaal los gekomen en in het blok gevallen..maar daarna toch maar even een originele bij FSRS vandaan gehaald.
Diezelfde oliedop haal ik ook steeds , maar ik haal hem bij de Heuts. Is voor mij korter bij en sneller gehaald ;)
@kaneelschep wrote:
Als ie teveel druk opbouwt kan ie dat gewoon kwijt door de carterventilatie toch?
De dop hoort hier geen last van te hebben.
Mijn dop is al zo oud als de auto is.. Lekt nog steeds niet ;)Ik zal straks eens even de carterventilatie nakijken. Maar vermoed daar niks mee aan de hand is. Heb die een aantal weken geleden nog bekeken.
Ik heb een keer de klepdekselpakking lek gehad , en dat was ook op precies hetzelfde punt als waar de dop ook steeds lekt. :wtf
Zou het niet kunnen dat in èèn cilinder de druk te hoog is ofzo? Of kan dat niet? (Ik zeg ook maar wat :hmmz )
-
AuteurBerichten