EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053787

    Was zojuist een beetje aan het denken.

    Als de compressie goed is (14 bar op alle cilinders) , kun je dan uitsluiten dat de zuigerveren gaar zijn? Of heeft dit er niks mee te maken?

    En kan ik op de een of andere manier kijken of mijn zuigerveren nog goed afdichten(dmv olie/benzine) ?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053785

    Denk dat ik dat beter niet zelf kan doen. :jerry

    Er word toch ook wel eens gezegd dat de kop niet eraf hoeft. Dat je de cilinders onder luchtdruk zet en dat je ze dan vanaf t kleppendeksel kan vervangen?

    Vlakken van de kop & nieuwe koppakking natuurlijk ;)

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053781

    Ik heb vandaag de motor geflushed. En nieuwe olie erin gedaan. En een nieuw oliefilter.

    Maar de rook blijft hetzelfde. Het is niet constant onder het rijden.

    Maar alleen na eventjes stilstaan (stoplicht/stationair) en dan gas geven rookt hij flink.
    En bij flink acceleren rookt hij ook redelijk.

    Dit wijst dus alweer naar de klepsteelrubbers ? :(

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053779

    Heb gisteren trouwens nog even de compressie gemeten.

    Op alle 4 de cilinders rond de 14 bar. Dus dat zit wel snor wat mij betreft king:

    Nu de blauwe rook nog haha. Vandaag even de flush en nieuwe olie halen.
    Welke flush kan ik het beste nemen ? Wynn’s , forte of 5 in 1 flush ?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053778

    Er zit nieuwe atf olie in. Denk dat de pomp kapot is dan.

    Heb mijn bougies van mijn oude motor gepakt. Deze hadden net 4000km gedraaid in dat blok.

    Natuurlijk nieuwe olie+ oliefilter erin , maar heb hem niet geflushed. Heb wel de carterpan schoongemaakt van de binnenkant. Daar zat een aardig dikke laag oliedrap in. Dus heb dat eruit gehaald.

    Hij heeft een half jaartje stil gestaan. Dat valt wel mee ,toch?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053776

    Heb toenstraks een andere thermostaatsensor erop gezet. En hoppa
    Foutcode’s allemaal weg :)

    Nu de andere probleempjes ;)

    1. stuurbekrachtiging werkt niet goed , en maakt herrie bij sturen. Bij rechtuit rijden hoor je geen gekke geluiden.

    2. aardig veel blauw/zwarte rook bij gas geven
    Ik heb het blok nog niet geflushed. Misschien een goed idee om dit te doen?
    Kan het dat er veel aangekoekte olie-resten zitten in het blok , die nu warm worden en in de olie trekken? En dat dus verbrand?
    Of komt dat omdat hij misschien een lange tijd stil gestaan heeft?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053774

    Hij blijft de foutcode’s onthouden. Ze gaan niet weg zonder dat hij gereset wordt volgens mij.

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053772

    @richardschaeks wrote:

    kan geen kwaad om deze ook te vervangen hoor:) deze kabel is trouwens een extra zekerheidje he, hoeft niet

    Tijd en zin om vanavond even te komen kijken ? ;)

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053771

    Maar dat zou toch niks te maken moeten hebben met foutcode 43?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053769

    Er loopt al een bruine kabel onder op de bout onder de powerbox , deze staat in verbinding met de dynamo.

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053767

    Ik zal de kabels straks eens loshalen.

    En een nieuwe dikke kabel leggen van de – van de accu naar massa punt op carrosserie ?
    En een nieuwe dikke kabel leggen van de – van de accu naar massa punt op blok?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053765

    Die massa bout onder de mantzel powerbox zit op een beugel die naar de dynamo gaat.

    Ik leg straks eens even een kabel van de accu naar verschillende massa punten. En dan nog eens proberen
    En ik zet eens die andere sensor erop dan.

    Normaal sprong men fan ook pas bij 98c , gisteren sprong hij aan bij 95c.(Zal wel geen probleem zijn)

    Hoe krijg ik die foutcode’s gewist ? Want anders blijft hij ze weergeven.

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053763

    @rfbroek wrote:

    Die foutcode is niet de thermoschakelaar die je vervangen hebt, die schakelt alleen de fan.
    De koelwatertemp sensor zit op het blok en geeft informatie aan de ECU.
    Zijkant cilinderkop, blauwe stekker dacht ik.
    Als die niet goed werkt zal ie ook beroerd lopen neem ik aan.

    Maar de temp-meter doet het wel gewoon op het dashboard. Of heeft die daar niks mee te maken?
    En de fan slaat nu ook aan bij 95c , dus hij geeft de waardes wel door volgens mij.
    Heb nog zo’n sensor hier liggen , zal die straks eens proberen anders

    @trashmetal wrote:

    heb je je massa nog veranderd?

    codes zijn van temp sensor, EGR, en de startonderbreker
    gaat je MM lampje ook wel eens knipperen?
    heb je de kabelboom er helemaal uit gehad of laten zitten?
    ik denk toch echt dat er of bij de ecu of de motor slechte massa wordt gemaakt

    Ik heb die kabeltjes van de massa geduwd waar ze hoorden , dus weer terug onder de powerbox.
    MM lampje knippert niet.

    Moet ik dan een dikke massa kabel maken van de accu naar carosserie ? (Of gewoon even neerleggen , dan kijk ik of hij nog die meldingen geeft)

    Kabelboom heb ik laten zitten bij het vervangen van de motor

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053760

    De andere thermoschakelaar erop gezet. En de fan gaat aan bij 95 graden. Prima dus wat mij betreft.

    Heb daarna de kabel van de accu afgehaald. En weer gestart. Daarna uitgezet en opnieuw uitgelezen.

    Foutcode’s

    85
    43
    14 & 15 (Kan ook dat deze nog opgeslagen zijn)

    Wie kan me helpen ? Dit schiet weer niet op :cry

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053759

    ik weet bijna zeker dat het die is. Want de fan slaat niet aan.

    En het kan best dat er een luchtbel int koelsysteem zit want de fan is nog niet aangeslagen nadat hij warm werd

    check pm

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053757

    Ja die doet het dan.

    Heb je gene meer liggen? woon in de buurt dus :jerry En de heuts is net dicht :(

    Als ik die vervang , verdwijnen die andere codes dan ook?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053755

    Hij start weer. De kabeltjes op de startmotor zaten verkeerd om.

    Maar nu krijg ik een aantal foutcodes

    43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
    85 Immobiliser Wrong signal
    14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
    15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage

    Dan neem ik aan dat de thermoschakelaar kapot is ?

    Maar wat zijn die andere twee ?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053753

    Maar ik zou toch geen extra hoeven te leggen, het heeft toch ook allemaal gewerkt voordat de andere motor erin kwam.

    Op de startmotor zitten 3 kabeltjes hè? Die van de massa op de startmotor zit zowiezo goed. De startmotor zal het wel niet doen als die andere 2 kabeltjes verkeerdom zitten ? Dus misschien dat deze verwisseld zijn.

    Maar die massa’s daar zitten in de buurt van de accu en hebben een kabel van ongeveer 15-25cm. Dus ver weg van dat deel kunnen ze niet zitten neem ik aan ;) Ik denk dat ik straks eens even die kabeltjes op die rare bout onder de powerbox. Dan zitten ze dus op het blok , en niet meer op de carosserie zoals nu.
    Hopen dat hij dan wel start.

    Maar waarom zou de fan het niet doen ? Thermostaat kapot ? Temperatuursensor kapot?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053751

    Het blok zit ook op massa aangesloten , maar niet op de massa waar het eerst zat king:

    Dus die kabeltjes moet ik gewoon weer op dat ene massa-punt(precies onder de powerbox) op het blok aansluiten ipv een massa-punt op de carrosserie ?

    Kan het daarom ook dat de fan het niet doet? Of zou de thermostaat kapot zijn?
    Heb hier nog een 2de thermostaat liggen , dus kan die eens proberen.

    Ook even kabels doormeten om te kijken of hij stroom krijgt?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053749

    Trouwens er waren 2 massa kabels die ergens op het blok vastgeschroefd zaten. Daar was ik een beetje te laat mee haha.
    En heb deze op de veerpoot gezet (heb gezorgd dat het wel ijzer was). Dacht dat dit wel goed was.

    Of moet deze massa persè op het motorblok? Het waren er trouwens 2 , die ongeveer van dezelfde kant afkwamen :jerry

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053748

    We hebben alles geinstalleerd zoals wij dachten dat het moest. Maar na de sleutel omdraaien , klikte het startrelais , maar daarna gebeurde niks.
    Het was al laat dus daar eigenlijk niet meer zo na gekeken. Daarna aangeduwd en je , hij startte :jerry

    Wel met een aardige tik in de motor. Maar na het warm laten lopen , en rustig het gas op laten komen in de vrij. Tikte hij helemaal NIET meer. :wors

    Daarna stukje gaan rijden , voorzichtig en rustig. En merkte gewoon al gelijk dat het blok vloeiender liep , en niet meer zo inhield laag in de toeren zoals die van mij.
    Ondertussen wel een spatbordrand verloren tijdens het rijden hahahahaha -offtopic

    Daarna op de oprit gezet , en wachten tot de fan aangaat. Maar hij ging niet aan na de 98 graden (temp waarbij hij normaal aanslaat bij mij).
    Dus de motor maar uitgezet om schade te voorkomen. De kabel van de fan en radiator zitten wel erop. En van de thermostaat ook.
    Waar kan dat aan liggen dat hij niet aan slaat?

    En waar kan het aan liggen dat de startmotor niet werkt ? Kabels verkeerdom aangesloten ?
    Startmotor kapot ?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053745

    Ik heb het al gevonden het was van de versnellingsbak.

    Bedankt voor de reacties!!!

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052423

    Niemand ?

    Ik heb trouwens nieuwe bouten nodig voor de mantzel powerbox. Kan ik gewoon de m6x90 inbusbouten erindraaien ?
    Of moet ik hier nog precies 4mm vanaf halen zodat ze precies m6x86 zijn?

    Ik zag gisteren trouwens een klep zitten(inlaatzijde) waar een zwart randje omheen zat op het c16xe blok. Die andere kleppen daarnaast hadden dat niet zo.
    Heeft dit iets te betekenen ? :hmmz

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052422

    Kan het inlaatspruitstuk/mantzel powerbox op het blok blijven zitten als ik hem eruit til ?
    Of MOET dit eraf?

    In reactie op: Verschil X16XE – C16XE #18052420

    Okè dus het past gewoon allemaal icm met de aanbouwdelen van x16xe ?

    Was me alweer zorgen aan het maken dat het niet zou passen haha :jerry

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 607)