EdGSI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 607)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064206

    Niemand?

    In reactie op: euro 95 naar super 98 #18064469

    Als je 20l euro 95 tankt en daarna 20l super 98 erbij gooit zal het nooit zo puur zijn als dat je 40l super 98 tankt.

    Dat bedoelt hij volgens mij :jerry

    Het beste is om hem bijna leeg te rijden en daarna de 98 tanken. En dan ook 98 blijven tanken.

    Zelfs mijn x16xe corsa loopt er lekkerder op. :thumbup

    In reactie op: Corsa b 1998 slaat af na een paar Km rijden #18039860

    @JohnnyPeligroso wrote:

    Ik snap het denk ik dus ik pak een paperclip en stop het in a en b daarna contact aan en ik krijg een melding op de km teller.

    En daarna het knipperende lampje tellen en opschrijven. Elke code wordt 3x herhaald.

    @JohnnyPeligroso wrote:

    Ik heb me laten vertellen dat ik de erg klep moet vervangen.

    Dat kan best maar zonder uitlezen weet je niks zeker. En aangezien een EGR-klep niet goedkoop is , denk ik dat je beter eerst kunt uitlezen.
    Moeilijk is het niet , een kind kan de was doen ;)

    In reactie op: Corsa b 1998 slaat af na een paar Km rijden #18039857

    Dat kost je geld. :jerry

    Uitlezen kun je ook zelf met een paperclip , en er komen dezelfde code’s uit. Aan de hand van de code’s kun je achterhalen waar het probleem vandaan komt.

    http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Corsa b 1998 slaat af na een paar Km rijden #18039855

    Even voorstellen is ook zo netjes !! (voorstel-gedeelte) :jerry

    Brand het motormanagementlampje ?
    Zo ja , uitlezen dmv paperclip methode

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064205

    Zijn die kleppen los te krijgen zonder kleppentang?

    Ik heb de zuigers en drijfstangen eruit gekregen. Nu wil ik de krukas eruit halen, maar het vliegwiel zit er nog op. :jerry
    En als ik nu probeer te draaien aan de bouten van het vliegwiel draait de krukas mee :thumbdown
    Iemand een idee hoe ik dit nu los kan krijgen? ;)

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064203

    Dat zijn geen kale plekken. dat komt door de flitser van de telefoon.

    Zal ze morgen eens op laten meten ;)

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064201

    Dat niet. Maar ik wil nog wel een aantal jaar met deze auto rijden. Fijne auto’s :)

    Lak ziet er nog goed uit en kan altijd bijgespoten worden door een familielid voor een vriendenprijs.

    Komende maand de plekjes roest bijwerken. Zodat hij helemaal roest vrij is.

    Zaterdag eens langs het revisiebedrijf gaan met het onderblok. Even kijken wat zij zeggen

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064199

    4 nieuwe zuigers (mahle) – 270€
    koppakkingset + bouten – 100€
    lagers & andere pakkingen – 50
    boren, honen, vlakken – 175€

    maar dan heb je ook wat haha ;)

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064197

    Ja je voelt hem wel licht met je nagel.

    Denk beste toch nieuwe zuigers. Zaterdag even langs plaatselijk revisie-bedrijfje. Hij vroeg zich 30€ per cilinder voor boren/honen. normale prijs neem ik aan?

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064195

    Omdat het mijn eigen blok is :p

    Heb zon micrometer niet hier ;)

    In reactie op: Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies? #18064192

    Ik had het ook veel erger verwacht eigenlijk.

    Maar met lichtelijk honen krijg je die lichte veeg in cilinder 2 er wel een beetje uit?
    Zijn er ook lichte overmaat zuigerveren ofzo?

    Of is dat niet nodig bij licht honen?

    Kleppen zijn ook aardig verbrand hahaha :jerry

    In reactie op: Opel Ampera GESPOT #17887636

    Vanmorgen hier in Geleen een witte ampera.

    Zien er toch aardig strak uit :jerry

    In reactie op: Samsung Galaxy S3 wil niet inloggen #18062362

    Ik heb hier ook last van met een Xperia S. Zeer irritant. Kan nooit een bericht plaatsen op de telefoon :(

    Misschien toch maar eens tapatalk proberen (3€) ? :jerry

    In reactie op: temperatuurschakelaar radiateur #18061815

    Ik heb hem los gekregen met een bahco. Niet veel plaats daar onderin ;)
    Dus het is eventjes vloeken , maar het lukt wel :jerry

    In reactie op: Trage gasreactie Corsa B X16XE #17874765

    @trashmetal wrote:

    kun je niet beter gelijk kijken voor een Mantzel?

    +1 :jerry

    In reactie op: temperatuurschakelaar radiateur #18061801

    Als je snel genoeg bent met de andere sensor plaatsen hoef je niet alles eruit te laten. Heb die van mij snel gewisseld en er een klein bakje onder gezet. Er was maar een klein beetje uit gekomen :jerry

    In reactie op: Corsa c verlagen maar welk merk? #18060033

    Ik heb alleen verlagingsveren. Zeker niet duur in vergelijking met een schroefset.

    Mijne is nu 40mm verlaagd (CORSA B)

    Je voelt de oneffenheden/bultjes in de weg wat meer. Maar dat compenseert de wegligging weer ;)

    Heb geen ervaring met een schroefset dus daar kan ik niet over oordelen :jerry

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053800

    Heb vandaag nog een aantal keren een stuk gereden. Maar geen lampje aangegaan.
    Dus zal wel loos alarm zijn. Ik hou het nog even in de gaten.

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053798

    Vandaag aant rijden. Gaat ineens weer mm-lampje branden.

    Na uitlezen bleken er een aantal foutcode’s
    -85
    -43
    -15
    -14

    Volgens mij zijn deze code’s niet gewist , deze had ik eerst ook.

    Maar er is een nieuwe bijgekomen waar ik niet vrolijk van word als ik dat op internet lees :(

    Foutcode 92 – camshaft sensor

    Wat moet ik hier uit opmaken ? Sensor overleden?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053796

    En dat gaat dus met alleen de klepdeksel eraf ? :shock:

    Dan moet ik maar snel zo’n kleppentang gaan bestellen.

    En gewoon een bougie door het midden boren , en daar de compressor aanvast maken? :jerry En dit gewoon in het bougiegat duwen , en zorgen dat er constant luchtdruk op staat of wat? ;)

    Kan het vele olieverbruik ook ALLEEN echt van de klepseals komen?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053794

    Maar t nieuwe blok verbruikt meer olie dan t oude blok volgens mij haha :jerry
    Maar de compressie is wel gewoon goed. (beter als het oude blok)

    Kan het dat hij zoveel verbruikt als alleen de klepseals gaar zijn dan ? :hmmz

    Maar hoe werkt zon tang? Hoeft dan de kop niet eraf om de seals te vervangen?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053792

    Haha kost geen drol he die klepseals ;)

    Ik kan 2 dingen doen

    1. Nieuwe klepseals int nieuwe blok leggen
    Dit blok heeft een compressie van 14 bar. Dadelijk vervang ik alleen de klepseals , verbruikt hij nog altijd olie via de zuigerveren(indien die gaar zijn).

    2. Oude blok met en met reviseren
    Dit blok had nog een compressie van 12 bar. Is het verstandig om dit blok dan te reviseren? Of krijg je die compressie nooit meer tot 15 bar met alleen zuigerveertjes en klepseals vervangen?

    Wat noem je druk verschillen ? 0,4 bar of 2,0 bar verschil? ;)

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053790

    Dat stuk had ik al gezien met Edd China :jerry

    Maar het gaat dus niet op de een of andere manier met de kop er nog op ?

    In reactie op: Blauwe rook [klepseals] #18053788

    ?

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 607)