Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Niemand?
Als je 20l euro 95 tankt en daarna 20l super 98 erbij gooit zal het nooit zo puur zijn als dat je 40l super 98 tankt.
Dat bedoelt hij volgens mij :jerry
Het beste is om hem bijna leeg te rijden en daarna de 98 tanken. En dan ook 98 blijven tanken.
Zelfs mijn x16xe corsa loopt er lekkerder op. :thumbup
@JohnnyPeligroso wrote:
Ik snap het denk ik dus ik pak een paperclip en stop het in a en b daarna contact aan en ik krijg een melding op de km teller.
En daarna het knipperende lampje tellen en opschrijven. Elke code wordt 3x herhaald.
@JohnnyPeligroso wrote:
Ik heb me laten vertellen dat ik de erg klep moet vervangen.
Dat kan best maar zonder uitlezen weet je niks zeker. En aangezien een EGR-klep niet goedkoop is , denk ik dat je beter eerst kunt uitlezen.
Moeilijk is het niet , een kind kan de was doen ;)Dat kost je geld. :jerry
Uitlezen kun je ook zelf met een paperclip , en er komen dezelfde code’s uit. Aan de hand van de code’s kun je achterhalen waar het probleem vandaan komt.
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even voorstellen is ook zo netjes !! (voorstel-gedeelte) :jerry
Brand het motormanagementlampje ?
Zo ja , uitlezen dmv paperclip methodeZijn die kleppen los te krijgen zonder kleppentang?
Ik heb de zuigers en drijfstangen eruit gekregen. Nu wil ik de krukas eruit halen, maar het vliegwiel zit er nog op. :jerry
En als ik nu probeer te draaien aan de bouten van het vliegwiel draait de krukas mee :thumbdown
Iemand een idee hoe ik dit nu los kan krijgen? ;)Dat zijn geen kale plekken. dat komt door de flitser van de telefoon.
Zal ze morgen eens op laten meten ;)
Dat niet. Maar ik wil nog wel een aantal jaar met deze auto rijden. Fijne auto’s :)
Lak ziet er nog goed uit en kan altijd bijgespoten worden door een familielid voor een vriendenprijs.
Komende maand de plekjes roest bijwerken. Zodat hij helemaal roest vrij is.
Zaterdag eens langs het revisiebedrijf gaan met het onderblok. Even kijken wat zij zeggen
4 nieuwe zuigers (mahle) – 270€
koppakkingset + bouten – 100€
lagers & andere pakkingen – 50
boren, honen, vlakken – 175€maar dan heb je ook wat haha ;)
Ja je voelt hem wel licht met je nagel.
Denk beste toch nieuwe zuigers. Zaterdag even langs plaatselijk revisie-bedrijfje. Hij vroeg zich 30€ per cilinder voor boren/honen. normale prijs neem ik aan?
Omdat het mijn eigen blok is :p
Heb zon micrometer niet hier ;)
Ik had het ook veel erger verwacht eigenlijk.
Maar met lichtelijk honen krijg je die lichte veeg in cilinder 2 er wel een beetje uit?
Zijn er ook lichte overmaat zuigerveren ofzo?Of is dat niet nodig bij licht honen?
Kleppen zijn ook aardig verbrand hahaha :jerry
Vanmorgen hier in Geleen een witte ampera.
Zien er toch aardig strak uit :jerry
Ik heb hier ook last van met een Xperia S. Zeer irritant. Kan nooit een bericht plaatsen op de telefoon :(
Misschien toch maar eens tapatalk proberen (3€) ? :jerry
Ik heb hem los gekregen met een bahco. Niet veel plaats daar onderin ;)
Dus het is eventjes vloeken , maar het lukt wel :jerryAls je snel genoeg bent met de andere sensor plaatsen hoef je niet alles eruit te laten. Heb die van mij snel gewisseld en er een klein bakje onder gezet. Er was maar een klein beetje uit gekomen :jerry
Ik heb alleen verlagingsveren. Zeker niet duur in vergelijking met een schroefset.
Mijne is nu 40mm verlaagd (CORSA B)
Je voelt de oneffenheden/bultjes in de weg wat meer. Maar dat compenseert de wegligging weer ;)
Heb geen ervaring met een schroefset dus daar kan ik niet over oordelen :jerry
Heb vandaag nog een aantal keren een stuk gereden. Maar geen lampje aangegaan.
Dus zal wel loos alarm zijn. Ik hou het nog even in de gaten.Vandaag aant rijden. Gaat ineens weer mm-lampje branden.
Na uitlezen bleken er een aantal foutcode’s
-85
-43
-15
-14Volgens mij zijn deze code’s niet gewist , deze had ik eerst ook.
Maar er is een nieuwe bijgekomen waar ik niet vrolijk van word als ik dat op internet lees :(
Foutcode 92 – camshaft sensor
Wat moet ik hier uit opmaken ? Sensor overleden?
En dat gaat dus met alleen de klepdeksel eraf ? :shock:
Dan moet ik maar snel zo’n kleppentang gaan bestellen.
En gewoon een bougie door het midden boren , en daar de compressor aanvast maken? :jerry En dit gewoon in het bougiegat duwen , en zorgen dat er constant luchtdruk op staat of wat? ;)
Kan het vele olieverbruik ook ALLEEN echt van de klepseals komen?
Maar t nieuwe blok verbruikt meer olie dan t oude blok volgens mij haha :jerry
Maar de compressie is wel gewoon goed. (beter als het oude blok)Kan het dat hij zoveel verbruikt als alleen de klepseals gaar zijn dan ? :hmmz
Maar hoe werkt zon tang? Hoeft dan de kop niet eraf om de seals te vervangen?
Haha kost geen drol he die klepseals ;)
Ik kan 2 dingen doen
1. Nieuwe klepseals int nieuwe blok leggen
Dit blok heeft een compressie van 14 bar. Dadelijk vervang ik alleen de klepseals , verbruikt hij nog altijd olie via de zuigerveren(indien die gaar zijn).2. Oude blok met en met reviseren
Dit blok had nog een compressie van 12 bar. Is het verstandig om dit blok dan te reviseren? Of krijg je die compressie nooit meer tot 15 bar met alleen zuigerveertjes en klepseals vervangen?Wat noem je druk verschillen ? 0,4 bar of 2,0 bar verschil? ;)
Dat stuk had ik al gezien met Edd China :jerry
Maar het gaat dus niet op de een of andere manier met de kop er nog op ?
?
-
AuteurBerichten