Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beste is even om hem uit te lezen dmv paperclip methode. Dan weet je meteen waar het probleem vandaan komt. ;)
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
@trashmetal wrote:
Dat is een nette prijs
Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumbDat vond ik zelf ook. En dan moet hij wel zeker weten op de testbank , en fatsoenlijk afstellen :jerry
Dat was ook de bedoeling :jerryZag dat jij zo’n verstelbare brandstofdruk regelaar op jouw x16xel hebt. Wat is daar het nut van ?
Levert dat nog wat extra pk’tjes op? ;)@usbstick wrote:
ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn
Dat waren ze ook niet echt , maar beters laten boren en nieuwe zuigers. Dan weet je tenminste zeker dat dat goed zit :thumb Zaten toch wat kale plekjes op de zuigers etc
Vandaag het onderblok op gaan halen bij GAM Automaterialen (Geleen).
Kreeg te horen dat er een drijfstang gaar/kapot was. De piston-pen had in de drijfstang rond gedraaid. Dus deze is vervangen voor een goed 2de hands exemplaar die hij nog had liggen. :DZuigers waren binnengekomen. En deze zijn ook gelijk in het onderblok gezet.
Drijfstanglagers zijn ook binnengekomen.
Nu moet ik nog even de krukaslagers bestellen en een onderblok pakkingset.
Krukas is ook nagekeken bij de GAM en was nog in orde.
Totale kosten : 500€ (boren , hoonen , nieuwe zuigers , 2de hands drijfstang , drijfstanglagers , montageloon)Wachten op de onderdelen en dan kan het in elkaar zetten van het onderblok gebeuren.
Nu 4 weken zuinig leven en dan is volgende maand de cilinderkop aan de beurt
:jerry :jerry :jerryVind hem niet meer zo snel. Heb wel dit gevonden.
http://www.ebay.com/itm/Vauxhall-Corsa-T3-T4-Turbo-Charger-Kit-Brand-New-/190589762865?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D2368629849242906132%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D1%26sd%3D190589762865%26″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar volgens mij is dit een turbo kit voor de nieuwere corsa’s. klopt dat?
Ik zag laatst op ebay zo’n compleet setje staan voor 1200€ volgens mij.
Zal eens even zoeken
Ja die past zeker. Op alle corsa b behalve de gsi ;)
pm me anders even
Ja hij past op elke corsa b behalve de GSI.
Hij is ongebruikt. PM me anders even ;)Hahha. Heb trouwens nog een veerpootbrug liggen. Deze mag je hebben voor 10€. Let op Deze past NIET op de GSI versie!!
Je merkt het zeker op een standaard wagen. Ik had hem ook gekocht voordat ik hem verlaagd heb.
En het verschil merk je wel degelijk. Wegligging is vele malen beter in bochten. Alleen oneffenheden in de weg voel je iets meer. Je levert iets comfort in voor betere wegligging
Had die vorige velgen glanszwart, dat zag mooier uit dan nu dat matzwart.
Denk zwart, maar geen matzwart in ieder geval.
Wit kan ook maar is zo overdreven denk ik.
Of een wit randje en de rest zwart?
Jij misschien een ideetje?Complete auto ;)
Blokjes staan erom bekend dat ze olie-zuipen. Niet allemaal natuurlijk , maar heel veel wel in ieder geval. (x16xe[l] , c16xe , x14xe)
Heb er zelf ook last van met mijn GSI :cry Ben nu mijn oude blok aan het reviseren dus hoop dat hij binnenkort helemaal geen olie meer verbruikt ;)
Chippen kan , kost redelijk wat geld en levert eigenlijk niet veel op als je de motor niet aanpakt.
Voor 1000€ vind je nog wel een redelijk mooie met een redelijke km-stand. Maar ja je weet pas of hij olie verbruikt als je er 500-1000km mee gereden hebt :jerry
GSI kopen is dan beste plan als je sneller wil voor zo weinig mogelijk geld.
Maar ga er maar vanuit dat je dan een oliezuiper heb. :jerryJe kan je corsa altijd wel wat sneller maken ongeacht de motor , het ligt eraan hoeveel je eraan wil uitgeven. king:
22 september 2012 om 19:11 In reactie op: [Corsa B]Verschil sierlijsten/spatbordranden GSI/NIETGSI? #18067943Trouwens mijne is van voor de facelift (1995)


:jerry
Vind het mat zwart alleen niet zo mooi , maar daarom worden ze binnenkort ook gespoten.
Ook nog goede banden met 5/6mm profiel erop :thumbup Mijn oude banden waren bijna slicks :jerry :jerryVandaag de kadett champion velgen gaan ophalen bij ‘kadettgsi85’ :)
En deze ook gelijk eronder gezet(na schoonmaken). Ziet aardig strak uit.
Moeten wel nog keertje gespoten worden
Focal heeft zeer goed geluid
JBL hard maar minder goedIk heb zelf nu Zeus (power from the Gods)
300watt max, 150 rms volgens mij.
Zeer goed geluid en gaat nog hard ook. 80€ media markt DuitslandZaterdag bij de revisieboer geweest. Hij had geprobeerd de lichte kras etc eruit te krijgen. Maar het is niet gelukt om de originele maat te behouden. Dus hij is nu geboord & gehoond naar 79,5mm. Nieuwe kolbenschmidt zuigers zijn besteld. En worden dinsdag geleverd en erin gezet.
Ben van het weekend bezig geweest met de cilinderkop. Heb alle kleppen eruit gehaald. Kleppen schoongemaakt. Kanalen schoongemaakt. Cilinderkop roetvrij gemaakt. :jerry
Maar zit alweer met 2 probleempjes ;)
1. Hoe krijg je de klepsteelrubbers eruit?
Heb al geprobeerd met meerdere tangetjes. Scherp schroevendraaiertje geprobeerd. Maar ze komen niet eruit :(2. Klepgeleiders normaal ook vervangen bij revisie?
Heb deze geprobeerd eruit te tikken (voorzichtig) maar hier kwam geen beweging in.Ik krijg de oliepomp niet eraf omdat daar het krukastandwiel voor zit, en die krijg ik niet eraf. :p
En door dat krukastandwiel krijg ik ook de krukas niet eruit hahahamaar die lagerkap moet dus van de zijkant eraf geschoven worden?
en dan kan dat tandwiel aan de krukas eraan blijven zitten als ik hem eruit haal?
de oliepomp is er al af ja ;)
Moet ik hem van de onderkant eruit halen ?
En aan de kant van het vliegwiel zit nog een los stuk carter (waar de krukas in valt), kan dat kloppen ? En aan de andere kant van de krukas zit een tandwiel. Moet ik dit ook eraf halen ? Of zit dit vast op de krukas?
Die beugels heb ik ook al allemaal los. Moet/kan dat tandwiel aan de zijkant ook eraf?
Ik haal altijd de ruitenwissers bij gamma a 8€ per set. Die gaan prima zolang het geen EXTREEM weer is :p
Het wordt boren en honen. En dan eerste overmaat zuigers (79,5). Of beter om tot 80,0 te boren en dan 80,0 zuigers erin? is natuurlijk wel weer wat extra vermogen of merk je dat niet eens?;)
Vliegwiel heb ik eraf gekregen. Nu nog de krukas. Is het de bedoeling dat je die aan de onderkant eruit trekt? Of moet je hem aan de zijkant eruit schuiven?
Of kun je deze gewoon laten zitten bij het boren/honen & opbouwen?
-
AuteurBerichten